Content Marketing

Tablet

Content znaczy treść

Content marketing, zwany potocznie marketingiem treści, jest jedną z najbardziej potężnych strategii marketingowych. Polega na tworzeniu, publikowaniu, a następnie dystrybucji różnego rodzaju materiałów reklamowych, charakteryzujących się wysoką jakością merytoryczną, atrakcyjnością wizualną oraz – przede wszystkim – przydatnością. Co to oznacza dla marki? Przede wszystkim daje jej możliwość dostarczenia swoim potencjalnym klientom treści unikatowych, pożądanych i pomocnych, które pozwolą zaangażować wyselekcjonowaną grupę docelową. Dzięki takiemu zabiegowi, content marketing (w przeciwieństwie do spamu) tworzy trwałe, obustronne relacje z docelowym konsumentem, oparte na wiarygodności, pełnym zaufaniu i owocnym dialogu.

Formy przekazu

Termin content wskazuje nam na różnego rodzaju treści z zakresu copywritingu, video marketingu oraz grafiki, których publikacja przebiega drogą internetową. W przeciwieństwie jednak do innych tego typu technik reklamowych – takich jak np. popularny mailing czy reklama telewizyjna – ma on charakter nieinwazyjny. W zamian niesie ze sobą swego rodzaju przekaz, najczęściej edukacyjny (prowadzący do rozwiązania problemu konsumenta) bądź rozrywkowy. Przykładami materiałów stricte „content marketingowych” są formy będące umiejętnym połączeniem tekstu, dźwięku i obrazu: artykuły, wpisy, ikonografiki, klipy, podcasty i webinaria.

  • Tradycyjny marketing mówi do ludzi. Content marketing z nimi rozmawia.

    Doug Kessler
  • Content marketing jest zaangażowaniem, nie kampanią.

    Jon Buscall
  • Spraw, aby klient był bohaterem twojej opowieści.

    Ann Handley