Linki sponsorowane

System reklamowy AdWords

Poznaliśmy, co oznaczają SERP-y. Wiemy już, że udział wyszukiwarki Google w Polsce wynosi aż 96% wśród wszystkich zapytań o daną frazę, a także zdajemy sobie sprawę, że pierwsza strona wyszukiwania w Google absorbuje aż 92% ruchu. Nie zawsze umieszczenie strony w TOP 10 wyników wyszukiwania jest od razu możliwe, dlatego warto skorzystać z płatnych – w odróżnieniu od bezpłatnych – wyników wyszukiwania, na które możemy mieć bezpośredni wpływ. Google Inc. udostępnia zaawansowany program reklamowy Google AdWords, za pomocą którego można w każdej chwili rozpocząć emisję reklam (linków sponsorowanych) w sieci wyszukiwania Google i w innych miejscach, które odwiedzają twoi klienci.

AdWords

Wyszukiwanie w Google a AdWords

Pewnie zauważyłeś, że osoby wpisujące w wyszukiwarce określone frazy są nimi faktycznie zainteresowane (bo je wpisują w oknie wyszukiwarki). Chcą uzyskać o danej rzeczy czy usłudze informacje, poznać firmy oferujące ich sprzedaż, a – w efekcie – są zainteresowani ich nabyciem. Co by było, gdyby klient chcący kupić oferowany przez twoją firmę produkt znalazł bezpośredni odnośnik do ciebie nad bezpłatnymi wynikami wyszukiwania już na pierwszej stronie SERP? Klika i już za kilka chwil finalizuje transakcję? To jest możliwe w AdWords. Jednak, by było to opłacalne, musisz poznać prosty w teorii, lecz skomplikowany w praktyce mechanizm aukcji reklam – w aspekcie opłacalnej kampanii AdWords (ROI), której głównymi założeniami jest maksymalna pozycja w płatnych wynikach wyszukiwania za minimalną kwotę, jaką przeznaczysz za oczekiwaną konwersję (np. zakup określonego towaru w e-sklepie).

Dynamika sieci

Internet to nie magazyn, w którym strony WWW, relacje między nimi, a także zachowania użytkowników są poukładane na półkach, leżą tam niewzruszone oraz mają przypięte metki z nazwami i ceną. To ciągły wir, w którym decydujące o całej sieci i – wężej – sprzedaży zachowania użytkowników/konsumentów podlegają nieustannej zmanie. Aż 1/5 notowanych przez Google zapytań w ciągu danego dnia dotyczy wyszukiwań, które nie występowały w od co najmniej 90 dni (źródło: Google AdWords)! To główny dowód dynamiki sieci i argument na to, że opłacalna kampania AdWords wymaga ciągłego śledzenia zachowań użytkowników i dostosowywania bardzo wielu parametrów konta (m.in. wybór odpowiedniej stawki grupy reklam i budżetu) tak, by wybrana metoda rozliczeń (CPC – kosztu za kliknięcie, CPM – kosztu za ilość wyświetleń, CPA – kosztu za określone działanie) generowała dla firmy zyski.

Firma REFIX od 2014 roku posiada status Google Partner, który przyznawany jest firmom spełniającym określone wymogi jakości prowadzonych kampanii. Zaufaj specjalistom i już dziś pozwól nam przygotować twoją kampanię!

Google Partner

Specjalizacja i opłacalność zatrudnienia fachowców

Zdaj sobie sprawę, że kampanie AdWords wymagają coraz bardziej specjalistycznej wiedzy oraz nieustannej analizy i zmian, co angażuje zasoby czasu i pieniędzy. Choć Google każdemu udostępnia możliwość prowadzenia kampanii i oferuje prosty oraz przejrzysty system rozliczeń (sam decydujesz, ile wydajesz ustalając limit budżetu dziennego i wydajesz tylko tyle, ile wpierw wpłacisz), to łatwo wszelkie zainwestowane w reklamę środki zaprzepaścić, notując znikomy dla firmy efekt. Przykład: wystarczy nieumiejętnie dobrać słowa kluczowe, wartość CPC czy źle określić przekaz reklamowy, by cały budżet stracić na nic nie wnoszący ruch czy duży współczynnik odrzuceń. Skuteczne kampanie AdWords narzucają konieczność angażu fachowców, wypracowujących taki zysk, przy którym koszty ich najmu będą cząstkowe. Google udostępnia bardzo prosty sposób dotarcia do fachowców AdWords – poprzez program Google Partners.

Chcesz skutecznie reklamować się w systemie AdWords? Zaufaj Google Partnerowi!

  KONTAKT