SEO

Co to jest SEO?

SEO, które utożsamiane jest z pozycjonowaniem, to określenie całego szeregu działań zmierzających do zdobycia jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwarek WWW dla danej strony internetowej i powiązanych z nią fraz czy słów kluczowych. SEO to przede wszystkim pozycjonowanie i optymalizacja. Gdy pierwszy aspekt dotyczy przede wszystkim pozyskiwania odnośników z serwisów zewnętrznych, drugi skupia się na wewnętrznej strukturze strony i jej treści.

SEO

Narzędzia SEO

Skuteczna kampania SEO wymaga zastosowania następujących kroków: audytu SEO, optymalizacji, pozycjonowania i monitoringu. Tylko takie i w tejże kolejności działania są kluczem do odniesienia sukcesu w Internecie, w którym każda pomyłka kosztować może drogo – utratę cennej pozycji w wyszukiwarce.

Trochę o wyszukiwarkach

Historia

Pierwsze wyszukiwarki powstawały na początku lat 90-tych XX wieku. Archie, Veronica, JugHead to nazwy, o których dzisiaj już nikt nie pamięta. W 1994 roku dwaj pomysłowi doktoranci ze Stanforda (USA), David Filo i Jerry Yang, opracowali Yahoo!, znaną na całym świecie wyszukiwarkę, która pomogła stworzyć prawdziwe imperium. O Uniwersytecie Stanforda w kontekście IT stało się po raz kolejny głośno, kiedy Larry Page i Sergey Brin rozpoczęli promować Google (prace od 1996 roku), rewolucyjną wyszukiwarkę opartą na analizie zależności między stronami WWW, bez której dzisiaj wielu nie może się obejść.

Wyszukiwarki na świecie

Choć w Polsce najbardziej znaną wyszukiwarką jest Google, na świecie istnieją inne mechanizmy wyszukiwania, których popularność jest zróżnicowana głównie terytorialnie i kulturowo. Wśród czterech największych wyszukiwarek należy wymienić Google (67,53%), Baidu (18,38%), Bing (6,63%) i Yahoo! (6,17%) – dane za 2014 r. na podst. NetMarketShare.com. Gdy w Chinach niepodzielnie rządzi Baidu, w Rosji triumfy świeci Yandex, a w całym świecie zachodnim i np. w Indiach – gigant z Mountain View. Wciąż trwają prace nad nowymi rozwiązaniami i udoskonaleniami w algorytmach wyszukiwania.

Google

Prace nad obecną wyszukiwarką rozpoczęły się w 2006 roku. Dwa lata później powstała spółka Google Inc., która dzisiaj pełni rolę potentata i lidera wśród światowych rozwiązań dot. mechanizmów wyszukiwania. W 2014 roku Google stanowiła 2/3 rynku wyszukiwarek dla tradycyjnych komputerów. Jeszcze silniejszą pozycję w ub.r. osiągnęła dla urządzeń przenośnych (ponad 91% wyszukiwań). Precyzyjny algorytm, wciąż aktualizowany, wypierający próby manipulacji oraz wiele przydatnych narzędzi spiętych w jednym przyjaznym koncie użytkownika pozwalają sądzić, że z Google korzystać będziemy jeszcze długo.

Google w Polsce

Polscy informatycy nie chcieli być jak gęsi i wciąż starali się zaznaczyć, że swój algorytm wyszukiwania mają. Już w 1991 roku powstała Emulti, pierwsza polska multiwyszukiwarka. Później próbowano zrewolucjonizować mechanizm wyszukiwania projektem Infoseek, który wraz z bankructwem zależnej spółki przepadł z kretesem. I kolejne próby, NEToskop, Sieciowid, a nawet sławny NetSprint nie zdołały sprostać rosnącej potędze Google. Obecnie wśród polskich zapytań wyszukujących ponad 96% dokonanych jest za pośrednictwem Google (dane: gemiusTraffic). To wynik druzgocący dla konkurencji, dlatego z tym większą uwagę śledzimy zapowiedzi uruchomienia NEKST.

Udział wyszukiwarek w Polsce

96%

Google

2%

Bing

1%

Yahoo

Jesteś zainteresowany kompletną, profesjonalną kampanią SEO dla swojej strony/firmy? Zadzwoń lub napisz do nas!

  KONTAKT