Social Media

Nowy wymiar komunikacji

Social Media to nic innego, jak spopularyzowane ostatnimi czasy określenie mediów społecznościowych. Ściślej mówiąc, są to różnego rodzaju internetowe (bądź mobilne) narzędzia, technologie i aplikacje (takie jak np. Facebook, Twitter), służące wzajemnej komunikacji oraz interaktywnemu dialogowi ich użytkowników. Co istotne, ta forma przekazu pozwala na uzyskanie niespotykanych dotychczas możliwości pod względem tworzenia, generowania i wymiany treści pomiędzy członkami danej wirtualnej społeczności. Stała się więc głównym przekaźnikiem różnego rodzaju informacji i danych, także tych o charakterze reklamowym (social media marketing) – głównie za sprawą swojej wysokiej dostępności dla każdego, kto posiada dostęp do Internetu.

Social Media

Prawdopodobnie ty także jesteś już członkiem medialnej społeczności, choć nawet nie zdajesz sobie z tego sprawy. Pozwól więc na to, by twoja obecność w sieci była bardziej świadoma i zadziała na twoją korzyść.

Do witryn z rodzaju Social Media należą różnego rodzaju serwisy i portale, takie jak: blogi (w tym fotoblogi i videoblogi), podcasty, poczta elektroniczna, rankingi, zakładki społecznościowe, strony służące wymianie plików (zdjęć, filmów, muzyki). Do tych najbardziej popularnych zaliczyć możemy serwisy społecznościowe (np. Facebook, Google+) i tzw. społeczności kontentowe (YouTube, Wikipedia). Użytkownikami tej gałęzi mediów są także fani gier w sieci. Jak więc łatwo zauważyć, formy te stanowią doskonałe podłoże dla marketingu internetowego, otwierając drogę nieograniczonej wręcz komunikacji pomiędzy przedsiębiorcą i konsumentem – który sam je przecież tworzy. To od nas zależy, jaki przekaz dostarczymy naszym klientom i jak wielki będzie miał on zasięg.