Czy warto reklamować się w wyszukiwarce Bing?

Czy warto reklamować się w wyszukiwarce Bing? Jacek Florek 22 lutego 2023

Czy warto reklamować się w wyszukiwarce Bing?

czy warto reklamować się w wyszukiwarce bing

Wyszukiwarka Google zarówno w Polsce, jak i w skali globalnej wciąż pozostaje liderem w rankingach popularności. Kampanie w systemie Google Ads tworzą wszystkie firmy, które chcą zwiększyć swoją widoczność w Internecie. Jednak ci, którzy są świadomi, jakie korzyści daje reklama w mniej popularnych wyszukiwarkach, chętnie korzystają z tego sposobu dotarcia do nowych odbiorców. Bing, Yahoo, DuckDuckGo, Yandex czy inne, choć wciąż pod względem liczby użytkowników pozostają daleko w tyle za Google, to korzysta z nich pewna grupa osób, które mogą zostać Twoimi klientami. Wyszukiwarka Bing plasuje się na drugim miejscu w naszym kraju pod względem ilości użytkowników. Co więcej, w ostatnim czasie nastąpiły w niej rewolucyjne zmiany, więc może stać się poważną konkurencją dla Google. Przeczytaj i sprawdź, dlaczego warto reklamować się w wyszukiwarce Bing!

Sprawdź również: Jakie są rodzaje reklam Google Ads?
Dowiedz się więcej: Audyt Google Ads – co to jest i jakie elementy zawiera?

Bing to wyszukiwarka internetowa opracowana przez firmę Microsoft. Istnieje od czerwca 2009 roku. Jej historia jest jednak dłuższa. Już wcześniej miała swoich poprzedników. Najpierw był to MSN Search, który pojawił się w 2005 roku, a rok później został zastąpiony przez Windows Live Search.

Bing umożliwia przeszukiwanie internetu w celu znalezienia informacji, stron internetowych, obrazów, filmów, produktów, map i wielu innych. W ostatnim czasie Microsoft powiadomił o wdrożeniu do Bing sztucznej inteligencji. Na czacie użytkownicy będą mogli zadawać pytania i uzyskiwać wyczerpujące odpowiedzi. To przełom nie tylko dla użytkowników, ale również dla reklamodawców, bo oznacza głębsze i bardziej precyzyjne rozumienie złożonych zapytań oraz lepszy wgląd w intencje użytkowników, a tym samym możliwość kierowania jeszcze bardziej trafnych komunikatów.

Rozpocznij kampanie Bing Ads
z refix!

Napisz i umów się na rozmowę!

Jakie formaty reklamowe dostępne są w kampaniach Microsoft Advertising?

Wyświetlanie swoich reklam w wynikach wyszukiwania Bing oraz w sieci reklamowej Microsoft jest możliwe dzięki platformie reklamowej Microsoft Advertising funkcjonującej wcześniej pod nazwą Bing Ads. To odpowiednik Google Ads. Jest to system typu pay-per-click (PPC), czyli opierający się na stawce za kliknięcie.

O wyświetleniu danej reklamy decyduje model aukcyjny. Kampanie Microsoft Advertising (Bing Ads) pozwalają reklamodawcom precyzyjnie kierować reklamy do konkretnych grup docelowych na podstawie różnych kryteriów, takich jak np. lokalizacja, język, demografia, preferencje zakupowe i wielu innych. Platforma ta oferuje różne formaty reklam. Są to:

reklamy tekstowe – najczęściej wykorzystywany format, który zawiera link do strony internetowej z tekstem reklamowym. Te reklamy wyświetlane są na górze i na dole wyników wyszukiwania.

reklamy produktowe – umożliwiają prezentowanie produktów w wynikach wyszukiwania, wykorzystując informacje o nich z katalogu reklamodawcy.

reklamy display – czyli reklamy graficzne, a także wideo, które wyświetlane są w Bing i sieci reklamowej Microsoft.

Microsoft Advertising oferuje również możliwość remarketingu, czyli ponownego wyświetlenia reklam osobom, które miały już styczność z daną stroną.

Reklamodawcy mogą monitorować skuteczność swoich kampanii, analizować wyniki i projektować strategie w oparciu o informacje zwrotne, które otrzymują z platformy Microsoft Advertising.

Zwiększ sprzedaż produktów,
dzięki Microsoft Advertising!

Dowiedz się więcej!

Czy warto reklamować się w wyszukiwarce Bing?

Prowadzenie kampanii reklamowych w Bing to szereg korzyści. Oto najważniejsze z nich:

mniejsza konkurencja. Większość firm ogranicza się tylko do wyszukiwarki Google, a zatem w Bing łatwiej wyróżnić się i dotrzeć do potencjalnych klientów,

niższe koszty za kliknięcie niż w systemie Google Ads,

wyższy współczynnik klikalności (CTR),

możliwość wyświetlania reklam nie tylko w wyszukiwarce Bing, ale również Yahoo, DuckDuckGo i innych witrynach partnerskich,

możliwość zaimportowania kampanii z Google Ads, Facebook Ads i Pinterest Ads, czyli skorzystania z utworzonej już, gotowej kampanii,

możliwość wykorzystania danych z LinkedIn podczas targetowania reklam. Platforma ta kilka lat temu została przejęta przez Microsoft. To świetna propozycja dla firm oferujących produkty i usługi w sektorze B2B,

– wzrost potencjału wyszukiwarki Bing dzięki nowej usłudze, którą jest czat wykorzystujący sztuczną inteligencję.

wyszukiwarka bing

Dla kogo przeznaczone są kampanie w wyszukiwarce Bing?

Kampanie w wyszukiwarce Bing to znakomite rozwiązanie w przypadku ambitnych firm, które w działaniach marketingowych nie chcą ograniczać się jedynie do tego, co robią wszyscy, ale poszukują nowych możliwości, dzięki którym mogą pokazać się odbiorcom.

Reklamy w Bing to szansa na dotarcie do innej grupy klientów, tych, którym reklamy nie wyświetlą się w Google, bo z tej wyszukiwarki nie korzystają. Sprawdzą się one zarówno w przypadku małych lokalnych firm, jak i globalnych przedsiębiorstw. To także dobry pomysł, jeśli działamy na zagranicznych rynkach i chcemy puszczać kampanie w krajach, w których Bing ma stosunkowo dużą popularność – Stany Zjednoczone i niektóre kraje Europy Zachodniej.

Jeśli chcesz w pełni wykorzystać potencjał reklam w Bing, możesz skorzystać z naszej wiedzy i doświadczenia. Refix jest certyfikowaną agencją w programie partnerskim Microsoft Advertising. Naszym klientom proponujemy kompleksowe prowadzenie kampanii w wyszukiwarce Bing: od stworzenia konta, przez precyzyjne zaplanowanie reklam, przygotowanie kreacji aż po stałe nadzorowanie i usprawnianie kampanii, by generowały najwyższej jakości ruch. Skontaktuj się i opowiedz nam o swoich potrzebach, a przygotujemy dla Ciebie indywidualną strategię!

Zainteresowała Cię nasza oferta?
Chcesz poznać szczegóły?

Umów się na rozmowę!
Dodaj komentarz
Nie będzie nigdzie opublikowany. Pola wymagane oznaczone są gwiazdką (*).

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.