Liczba aktywnych kont na Facebooku przekroczyła niedawno rekordową liczbę 2,5 miliarda. W samej Polsce ponad 16 mln osób korzysta z tego niezwykle popularnego serwisu społecznościowego. Ze względu na tak ogromną liczbę odbiorów, prowadzenie działań reklamowych na Facebooku stanowi jeden z najskuteczniejszych sposobów na dotarcie do potencjalnych klientów. Kampanie Facebook Ads powinny być jednym z kluczowych elementów marketingu internetowego, także dla Twojej firmy. Sprawdź, czym jest Facebook Ads i dowiedz się więcej o korzyściach wynikających z reklamowania na Facebooku!
Sprawdź również: Jak założyć konto firmowe na Facebooku?
Wejdź na: Jak założyć sklep na Facebooku?
Dowiedz się więcej: Jakie są rodzaje reklam na Facebooku?
Spis treści
Czym jest Facebook Ads?
Facebook Ads to narzędzie, które pozwoli w skuteczny sposób dotrzeć do szerokiego grona odbiorców korzystających z tego serwisu społecznościowego w celu zapoznania ich ze swoją marką. Przyczyni się to do utrzymania uwagi i sympatii obecnych klientów, a także pomoże zdobyć zainteresowanie osób, które jeszcze nie znają Twojej firmy. Jest to również doskonały nośnik reklamy, który znacząco ułatwi wypromowanie oferowanych produktów lub usług.
Warto zaznaczyć, że aby uzyskać zadowalające wyniki, kampanie reklamowe na Facebooku powinny zostać profesjonalnie zaplanowane i prowadzone w skuteczny sposób. Bardzo często, ze względu na niewystarczającą wiedzę i brak czasu, próby samodzielnej promocji kończą się efektem wręcz odwrotnym od zamierzonego.
Z uwagi na to, prowadzenie kampanii i obsługa Facebooka powinny zostać zlecone doświadczonym fachowcom, którzy zagwarantują oczekiwane rezultaty.
Sprawdź również: Ile kosztuje reklama na Facebooku?
Jakie są korzyści reklamy na Facebooku?
Facebook Ads umożliwia bardzo precyzyjny dobór docelowych odbiorców treści reklamowych. Jednocześnie, dzięki ogromnemu zasięgowi pozwalają dotrzeć do bardzo zróżnicowanych grup osób, zarówno do klienta indywidualnego, jak i biznesowego.
Dodatkowo uruchomienie kampanii reklamowej na Facebooku jest stosunkowo niedrogie i dość szybko przynosi widoczne efekty.
Niewątpliwą zaletą jest fakt, że reklamy na Facebooku, poza samym serwisem obejmują swoim działaniem również wyjątkowo popularne aplikacje, jak komunikator Messenger, platformę Instagram, a także Audience Network, które umożliwiają treści reklamowej pojawiać się poza samym Facebookiem. Pozwala to dodatkowo rozszerzyć zakres kampanii i dotrzeć do jak największej liczby osób.
Obecność na Facebooku zdecydowanie ułatwi i przyspieszy proces pozyskiwania nowych klientów, co bezpośrednio przełoży się na wzrost przychodów Twojej firmy.
Sprawdź również: Targetowanie reklam na Facebooku – jak to robić skutecznie?
Zainteresowała Cię nasza oferta?
Chcesz poznać szczegóły?
Wypełnij formularz kontaktowy
Cele reklamowe kampanii na Facebooku
Poza samym promowaniem usług lub produktów oferowanych przez Twoją firmę obecność na Facebooku pozytywnie wpłynie na świadomość marki, pomoże uzyskać dane kontaktowe potencjalnych klientów, a nawet wspomoże sprzedaż poza internetem. Bardzo ważne jest jednak dobranie odpowiedniego celu marketingowego, który okaże się skuteczny właśnie w przypadku Twojej firmy.
Facebook Ads umożliwia wybranie celów związanych z budowaniem świadomości i rozpoznawalności marki:
Rozpoznawalność marki – treść reklamowa będzie wyświetlana osobom najbardziej skłonnym do zwrócenia na nią uwagi, co pomoże zwiększyć widoczność i świadomość Twojej firmy w sieci pośród potencjalnych klientów.
Zasięg – reklamy zostaną wyświetlone maksymalnej liczbie użytkowników w ramach dostępnego budżetu. Zwielokrotni to liczbę osób, do których może dotrzeć Twoja firma.
Istnieje możliwość wybrania celów związanych z zachęceniem odbiorców do aktywności:
Instalacje aplikacji – reklama tego typu pozwala na umieszczenie w treści bezpośredniego linku do firmowej aplikacji ze sklepu App Store lub Google Play i ma na celu zachęcenie odbiorców do zainstalowania jej.
Ruch – celem tej reklamy jest zwiększenie ilości odbiorców i przekierowanie ich w miejsce docelowe na Facebooku i Messengerze lub poza nim, np. na stronę www lub aplikację Twojej firmy.
Pozyskiwanie kontaktów – za pomocą tego typu reklamy, osoby zainteresowane Twoją firmą będą mogły uzyskać więcej informacji na jej temat. Dzięki formularzowi wypełnianemu przez potencjalnych klientów, możliwe jest również zbieranie precyzyjnych i cennych danych kontaktowych.
Wiadomości – zachęca odbiorców do interakcji z Twoją firmą w komunikatorze Messenger. Pozwala to na bezpośrednie przedstawienie klientom oferty usługowej lub produktowej, a także udzielenie pomocy lub informacji zainteresowanym osobom.
Aktywność – ten popularny typ reklam na Facebooku nakłania odbiorców do większej aktywności w formie komentarzy, udostępnień i polubień postów. Jest również w stanie zwiększyć liczbę obserwujących i ilość polubień profilu Twojej firmy.
Wyświetlenia filmu – wyświetla promowany film precyzyjnie dobranej grupie osób, które mogą być nim najbardziej zainteresowane. Jest to bardzo skuteczny sposób na zareklamowanie usług lub produktów Twojej firmy i zwiększenie świadomości marki.
Dowiedz się więcej: Reklama na Facebooku – jak stworzyć skuteczną reklamę na FB?
Możliwość ustawienia celów związanych z konwersją i zachęceniem potencjalnych klientów do działania:
Konwersja – zachęca odbiorców do wykonania pożądanego działania w aplikacji lub witrynie Twojej firmy. Może to być np. rejestracja, wypełnienie formularza, subskrypcja newslettera lub po prostu zakup produktu czy usługi. W połączeniu z pikselem Facebooka, którego dla Ciebie skonfigurujemy, możliwe jest osiągnięcie wyjątkowo wysokiej skuteczności tego typu reklamy.
Wizyty w firmie – ten typ treści reklamowej pomaga zniwelować różnice między efektami działań wykonywanych online i offline, dzięki czemu umożliwia nakłanianie potencjalnych klientów do odwiedzenia stacjonarnych lokalizacji Twojej firmy.
Sprzedaż z katalogu – dzięki tej reklamie dotrzesz z ofertą Twojej firmy do szerokiej grupy odbiorców, promując przy tym najbardziej trafne i skuteczne propozycje. Po dodaniu katalogu produktowego i skonfigurowaniu kampanii, potencjalnym klientom będą prezentowane produkty zgodne z ich indywidualnymi preferencjami. Pozwala to również na remarketing pośród osób zaznajomionych już z Twoją marką i doskonale sprawdza się jako reklama dynamiczna.
Dlaczego warto zlecić prowadzenie kampanii profesjonalnej agencji?
Wybierając agencję e-commerce, masz pewność, że reklama i obsługa Facebooka będzie w rękach specjalistów z wieloletnim doświadczeniem. Wiemy, że każda firma i branża jest inna, więc do każdego klienta podchodzimy w sposób indywidualny. W początkowym etapie współpracy bardzo ważne jest określenie charakterystyki firmy, a także zapoznanie się z jej usługami i produktami. Równie istotne jest poznanie bezpośredniej konkurencji w branży. Dzięki czemu profesjonalna agencja e-commerce jest w stanie precyzyjnie dostosować działania do potrzeb i oczekiwań.
W refix na bieżąco monitorujemy i optymalizujemy kampanie pod kątem wydajności i obniżenia kosztów, aby zapewnić Twojej firmie możliwie najlepsze wyniki.