Myślisz o dotarciu do nowych użytkowników i chcesz mieć gwarancję, że promowane produkty bądź usługi będą znajdować się w kręgu ich zainteresowań? Wiemy nie od dziś, że Google dąży do jak największej personalizacji przekazów reklamowych, dlatego oprócz reklam tekstowych w wyszukiwarce i wielu innych formatów posiada rozwiązanie, jakim jest Google Discovery Ads. Sprawdź, jaki potencjał kryje w sobie Discovery Google!
Sprawdź również: Reklama displayowa – co to jest?
Dowiedz się więcej: Google zakupy – jak wykorzystać kampanie PLA?
Przeczytaj: Planer słów kluczowych – co to jest i jak korzystać?
Spis treści
Google Discovery Ads – co to takiego?
Reklamy Discovery Google to jeden z wielu formatów reklamowych, który oferuje nam Google. Algorytmy Google w tym przypadku pomagają dotrzeć do właściwego użytkownika z przekazem, zanim jeszcze zdąży wpisać zapytanie w wyszukiwarkę Google. Kampanie Google Ads wykorzystujące reklamy Discovery Ads, to bardzo praktyczne rozwiązanie, ponieważ odbiorcy otrzymają treści, którymi będą zainteresowani, a więc nie będą postrzegać tych reklam jako spam.
Użytkownicy mogą zobaczyć reklamy Discovery Google na podstawie tematów, którymi wykazują zainteresowanie – dzięki temu technologia inteligentnego nauczania podsunie odpowiednie reklamy we właściwym czasie i miejscu.
Kampanie Google Discovery Ads stosują również automatyczne wykluczenia, dzięki czemu reklama nie wyświetla się przy niestosownych treściach np. wulgaryzmy lub przemoc.
Przeczytaj: Audyt Google Ads – co to jest i jakie elementy zawiera?
Wykorzystaj kampanie Discovery Ads!
Wypełnij formularz kontaktowy
Gdzie wyświetlają się reklamy Google Discovery Ads?
Jedną z wielu zalet reklam Discovery Google Ads jest fakt, że może się wyświetlać w wielu miejscach, co przekłada się na zwiększenie szans na dotarcie do odpowiednich odbiorców. Reklamy Google Discovery Ads wyświetlają się w:
– Gmail – reklamy Discovery zastąpiły wcześniejsze, które mogliśmy tworzyć w dedykowanych do tego celu rodzajach kampanii Google Ads. Promowane treści w tym przypadku możemy wyświetlać w zakładce „Oferty” i „Społeczność”;
– YouTube – wyświetlane w formie natywnych reklam. Oprócz głównej strony platformy dodatkowo reklamy Discovery możemy zobaczyć w sekcji „Warte Obejrzenia”;
– Karty Discovery – to miejsce w przeglądarce internetowej, gdzie Google wyświetla odbiorcom treści dopasowane na podstawie ich wcześniejszych aktywności w Internecie. Funkcjonalność ta jest dostępna wyłącznie na urządzeniach mobilnych.
Sztuczna Inteligencja Google sama dobiera odpowiednie miejsca emisji, czas, rozmiar oraz stawki dla reklamy Discovery Ads, aby osiągnąć założone przez nas cele.
Sprawdź również: Kampania Performance Max – co należy wiedzieć?
Jak wyglądają reklamy Google Discovery Ads?
Reklamy PPC typu Discovery Google Ads skonstruowane są w taki sposób, aby z jak największą skutecznością przyciągać wzrok odbiorców, dlatego najważniejszy jest ich aspekt wizualny. Algorytmy Google same tworzą reklamę z zasobów, które im udostępnimy. Aby sztuczna inteligencja mogła wykorzystać swój potencjał, musimy dostarczyć:
– nagłówki – maksymalnie 5 nagłówków do 40 znaków każdy;
– opisy – maksymalnie 5 opisów do 90 znaków każdy;
– logo firmy;
– nazwa firmy;
– grafika – prostokątne lub kwadratowe obrazy – maksymalnie 15 grafik;
– końcowy adres URL – link do podstrony, na którą trafi nasz potencjalny klient po kliknięciu reklamy;
– wezwanie do działania – w skrócie CTA, które wybieramy z listy udostępnionej przez Google.
Sprawdź również: Kampania DSA w Google Ads – jak wykorzystać?
Skuteczne kampanie Google Ads
w refix!
Wypełnij formularz kontaktowy
Dlaczego warto prowadzić kampanie Google Discovery Ads?
Google Discovery Ads to bardzo dobry format reklamowy dla osób chcących:
– promować swoją markę osobistą lub firmę (zwiększyć świadomość);
– testować nowe produkty;
– dotrzeć do nowych odbiorców;
– wyświetlać swój przekaz w wielu miejscach i usługach sieci Google;
– zwiększyć liczbę konwersji;
– precyzyjnie targetować swoich odbiorców.
Oczywiście algorytmy Google na bieżąco monitorują zachowanie użytkowników i poprzez systemy uczące się będą wyświetlać reklamę w momencie, kiedy uznają, że użytkownik jest zainteresowany ofertą i zdecyduje się dowiedzieć o firmie i jej ofercie czegoś więcej.
Google Discovery Ads jest idealnym dopełnieniem innych typów reklam w sieci wyszukiwania i sieci reklamowej. Z precyzyjną personalizacją odbiorców i skuteczną optymalizacją budżetu pozwoli zwiększyć liczbę konwersji i sprzedaży, zaoszczędzając przy tym sporo naszego czasu. Oczywiście taką kampanię również trzeba na bieżąco monitorować, by weryfikować jej skuteczność oraz stale dostarczać algorytmom nowe zasoby reklamowe.
Jako profesjonalna agencja ecommerce od wielu lat specjalizujemy się w prowadzeniu różnorodnych kampanii z zakresu Google Ads. Wykorzystaj nasze doświadczenie i zacznij sprzedawać więcej!