Google Merchant Center – co to jest?

Google Merchant Center – co to jest? Jacek Florek 12 grudnia 2022

Google Merchant Center – co to jest?

Google Merchant Center

Reklamy produktowe to bardzo popularny i efektywny sposób na promowanie sklepów internetowych (e-commerce). Jeśli myślisz o rozpoczęciu reklamowania swoich produktów w ten sposób, koniecznym będzie utworzenie i poprawne skonfigurowanie Google Merchant Center. Dowiedz się co to jest Google Merchant Center, jak działa i jak go skutecznie używać w prowadzeniu kampanii Google Ads!

Sprawdź również: Google zakupy – jak wykorzystać kampanie PLA?
Dowiedz się więcej: Rozszerzenia reklam Google Ads – kiedy i jak stosować?

Centrum Sprzedawcy Google (ang. Google Merchant Center) jest bezpłatną usługą oferowaną przez Google. Została stworzona z myślą o osobach posiadających sklepy internetowe, chcących reklamować swoje produkty w wyszukiwarce Google.

Google Merchant Center umożliwia prowadzenie kampanii Google Ads poprzez przesyłanie danych dotyczących produktów, które posiadamy w naszym e-commerce, które następnie Google może wyświetlić użytkownikom w formie reklam produktowych lub bezpłatnych informacji o produktach. Informacje, jakie odbiorca w pierwszej kolejności zobaczy po wyświetleniu reklamy to m.in.: cena, zdjęcie i nazwa produktu.

Sprawdź również: Audyt Google Ads – co to jest i jakie elementy zawiera?

Skuteczne kampanie Google Ads
w refix!

Napisz i umów się na rozmowę!

Jak założyć konto Google Merchant Center?

Wiedząc już, co to jest Google Merchant Center, warto dowiedzieć się, w jaki sposób założyć konto Google Merchant Center (GMC). Proces zakładania konta nie jest skomplikowany, jedyne czego potrzebujemy to konto Google. Dobrą praktyką jest posiadanie jednego konta do wszystkich usług oferowanych przez Google (Google Ads, Google Analytics) – ułatwi to późniejsze łączenie i konfigurację kont. Aby założyć konto, należy odwiedzić witrynę Google Merchant Center i kliknąć przycisk „Rozpocznij” oraz zalogować się poprzez konto Google.

Dowiedz się więcej: Edytor Google Ads – co to jest?

Konfiguracja konta Google Merchant Center

Aby móc korzystać z wszystkich dostępnych funkcji Google Merchant Center konieczna jest odpowiednia konfiguracja konta:

uzupełnienie danych o firmie – adres, numer telefonu (wymagane w celach weryfikacji), kontakt do obsługi klienta;

weryfikacja strony internetowej sklepu internetowego – prawo do witryny możemy zgłosić na kilka sposobów: poprzez Google Tag Manager (GTM), Google Analytics lub dodanie tagu HTML do kodu źródłowego strony www;

konfiguracja dostawy – na tym etapie podajemy informacje o czasie dostawy i kosztach z tym związanych (dostępne są również opcje darmowej dostawy);

konfiguracja zwrotów – informujemy potencjalnych klientów, czy zostaną obciążeni kosztami ze względu na zwrot produktów, ile mają na to dni i w jaki sposób mogą zwrócić towar.

Rozpocznij kampanie Google Ads
i zwiększ sprzedaż swoich produktów!

Dowiedz się więcej!

Połączenie konta Google Merchant Center z kontem Google Ads

Aby wyświetlać produkty za pomocą reklamy produktowej, wymagane jest połączenie konta Google Merchant Center z Google Ads. W tym celu Google Merchant Center będzie wymagało podania ID konta Google Ads. Identyfikator znajdziemy w usłudze Google Ads, klikając w znak zapytania znajdujący się w prawym górnym rogu strony.

Aby połączyć konta, kopiujemy ID konta, a następnie wklejamy go do Google Merchant Center i wysyłamy prośbę dotyczącą połączenia kont. Aby cały proces łączenia kont zakończył się sukcesem musimy ponownie przejść do Google Ads do zakładki „Narzędzia i Ustawienia” i wybrać opcję „Połączone konta”. Konto, które chcemy połączyć, powinno się już tam wyświetlać – teraz wystarczy tylko potwierdzić prośbę.

Stworzenie pliku produktowego do Google Merchant Center

Dodanie pliku produktowego w Google Merchant Center odbywa się w sekcji „Plik danych” znajdującej się w kolumnie po lewej stronie. W kolejnym kroku należy kliknąć przycisk „Dodaj” i wybrać odpowiedni plik z naszego dysku. Następnie wybieramy kraj sprzedaży oraz język.

Ostatni etap dotyczy podania nazwy dla feedu produktowego oraz wybrania opcji dodania go do Google Merchant Center. Po wykonaniu wszystkich powyższych czynności zapisujemy wprowadzone zmiany i czekamy na ich akceptację. Średni czas oczekiwania to 1-2 dni robocze. Jeśli okaże się, że po 3 dniach nadal nie otrzymamy żadnej informacji zwrotnej, należy skontaktować się z Pomocą Google.

Założenie konta Google Merchant Center jest konieczne, jeśli myślimy o reklamowaniu naszych produktów za pomocą reklam produktowych. Samo utworzenie i konfiguracja konta Centrum Sprzedawcy Google nie powinno stanowić wyzwania nawet dla osób z małym doświadczeniem. Dla pewności poprawności wdrożenia Google Merchant Center warto wykorzystać doświadczenie i wiedzę specjalistów specjalizujących się w prowadzeniu kampanii Google Ads. W refix od wielu lat, z sukcesami, prowadzimy efektywne kampanie przynoszące wymierne korzyści dla naszych klientów.

Zainteresowała Cię nasza oferta?
Chcesz poznać szczegóły?

Umów się na rozmowę!
Dodaj komentarz
Nie będzie nigdzie opublikowany. Pola wymagane oznaczone są gwiazdką (*).