Google zakupy – jak wykorzystać kampanie PLA?

Google zakupy – jak wykorzystać kampanie PLA? Jacek Florek 12 października 2022

Google zakupy – jak wykorzystać kampanie PLA?

Zakupy Google - jak wykorzystać kampanie PLA

Decydując się na zakup konkretnego produktu w pierwszej kolejności szukamy informacji na jego temat w internecie i przeglądamy oferty różnych sklepów online. Coraz rzadziej udajemy się w tym celu do sklepów stacjonarnych. Sprzedaż na dobre zagościła w internecie i należy to uwzględnić przy planowaniu strategii biznesowej firmy. Aby sklep internetowy nie zaginął w sieci, należy go odpowiednio promować. Naprzeciw ze swoją ofertą wychodzi Google, oferując format reklamowy – Zakupy Google, które w połączeniu z dobrą strategią marketingową podnoszą nawet kilkukrotnie zyski sklepów internetowych. Sprawdź i dowiedz się czym dokładnie są Zakupy Google i jak możesz wykorzystać kampanie PLA!

Sprawdź również: Remarketing Google Ads – jak wykorzystać?
Dowiedz się więcej: Reklama displayowa – co to jest?
Przeczytaj: Google Merchant Center – co to jest?

Reklama produktowa PLA (Zakupy Google, Google Shopping, Product Listing Ads), to idealne rozwiązanie dla potrzeb rynku e-commerce. Reklama Google Ads z wykorzystaniem kampanii PLA swoją specyfiką pozwala dotrzeć do zdecydowanie większej liczby klientów oraz zwiększyć sprzedaż produktów. Kampania PLA wyświetla się w wielu miejscach w internecie – w wyszukiwarce Google i na stronach partnerskich.

Od pozostałych formatów reklam dostępnych w Google kampanię PLA wyróżnia wygląd, przedstawione informacje oraz specjalnie wyznaczona przez Google przestrzeń reklamowa – bezpośrednio na samej górze listy wyszukiwania w przeglądarce internetowej.

Sprawdź również: Rozszerzenia reklam Google Ads – kiedy i jak stosować?

Rozpocznij kampanie Google Ads!
Napisz i poznaj szczegóły!

Umów się na rozmowę!

Jak działa kampania PLA?

Reklamując produkty za pomocą kampanii produktowej PLA (Product Listing Ads), powinniśmy wiedzieć, że nie działa ona w taki sam sposób, jak pozostałe kampanie PPC w sieci wyszukiwania i sieci reklamowej. Podczas tworzenia reklamy produktowej nie podajemy słów kluczowych, w ramach których powinna się ona wyświetlać. W tym przypadku algorytm Google podejmuje decyzję o tym, czy reklama produktowa PLA wyświetli się na podstawie informacji uzyskanych z pliku produktowego przesłanego przez sprzedawcę do GMC (Google Merchant Center).

Zakupy Google

W pliku produktowym są uwzględnione szczegółowe informacje o produktach, m.in.:
– nazwa produktu;
– opis;
– cena;
– potencjalny rabat;
– zdjęcie produktu;
– strona „www” sprzedawcy;
– koszt dostawy.

Dowiedz się więcej: Feed produktowy – co to jest?

Jeśli plik produktowy jest dobrze zoptymalizowany i zaoferujemy odpowiednią stawkę CPC za kliknięcie w reklamę, Google wyświetli dany produkt na pożądaną przez nas frazę.

Sprawdź również: Google Discovery Ads – co to takiego?

Czy warto korzystać z kampanii PLA?

Zdecydowana większość osób wyszukując produktów, których aktualnie potrzebują, korzysta z wyszukiwarki Google, dlatego nie może nas tam zabraknąć. Kampanie PLA dają sprzedawcom e-commerce możliwość pokazania się ze swoją ofertą i otwierają przed nim zupełnie nowe możliwości reklamowania:

– reklamy produktowe osiągają znaczenie lepsze wyniki niż reklamy tekstowe oraz są zdecydowanie częściej klikane;

reklama produktowa posiada wiele informacji o produkcie, które użytkownik może zobaczyć przed kliknięciem np. cena, wygląd, koszt dostawy;

Zakupy Google pozwalają na zawężone wyszukiwanie produktów na podstawie wszelkiego rodzaju filtrów np. stan, kolor, wymiar;

kampania produktowa PLA trafia bezpośrednio do użytkowników, którzy z największym prawdopodobieństwem chcą dokonać zakupu;

duża kontrola nad budżetem reklamowym prowadzonych kampanii produktowych PLA.

Sprawdź również: Kampania Performance Max – co należy wiedzieć?

Jak uruchomić kampanię PLA?

Aby kampania PLA przynosiła jak najlepsze rezultaty, zależy zastosować poniższe informacje w praktyce:

utworzenie i konfiguracja konta Google Merchant Center – należy uzupełnić podstawowe informacje o firmie, dostawie i zwrocie produktów. W trakcie procesu konfiguracji konta potwierdzamy również prawa do strony internetowej.

utworzenie i dodanie pliku produktowe do konta Google Merchant Center – podstawowym elementem przy tworzeniu kampanii produktowej jest stworzenie pliku produktowego, który musi być zgodny z wymaganiami usługi Google Merchant Center. Na jego podstawie i zawartych w nim informacji będą wyświetlały się produkty, a więc należy go odpowiednio dopracować.

Plik produktowy możemy dodać do GMC na trzy sposoby: w ramach arkusza kalkulacyjnego, w ramach planowanego pobierania i aktualizowania pliku z serwera strony lub w ramach przesłania pliku ręcznie lub za pomocą FTP, SFTP, Google Cloud Storage.

połączenie konta Google Ads i Google Merchant Center – aby uruchomić kampanię produktową w Google Ads i wyświetlać nasze produkty w sieci internetowej będziemy potrzebować dostępu do naszego pliku produktowego. W tym celu konieczne jest połączenie obu kont. Możemy to zrobić z poziomu Google Merchant Center.

utworzenie i konfiguracja kampanii Product Listing Ads – na tym etapie określamy: cel kampanii, rodzaj kampanii, budżet dzienny, stawki CPC, sposoby kierowania reklam, tworzymy grupy reklam.

Podczas wdrażania kampanii produktowych Google Ads warto również poznać zagadnienie Comparison Shopping Service (CSS).

Przeczytaj: Kampania DSA w Google Ads – jak wykorzystać?

Skuteczne kampanie Google Ads w refix!

Napisz i umów się na rozmowę!

Co to jest Comparison Shopping Service (CSS)?

CSS – jest to usługa, w ramach której możemy porównywać ceny produktów. Do niedawna Google było jedynym podmiotem, który uczestniczył w udostępnianiu reklamy produktowej i pobierał w ten sposób dodatkowe 20% marży od reklamujących się firm. Wraz z przegranym procesem w 2017 roku dotyczącym standardów konkurencyjności, Google udostępniło miejsca reklamowe dla innych podmiotów, które mogą teraz pośredniczyć w procesie reklamowym.

Autorskie porównywarki CSS działają w ramach Google na zasadzie partnerstwa. Oczywiście zasada działania kampanii się nie zmienia i reklamy produktowe wyświetlają się w taki sam sposób. Jedyną różnicą, którą możemy dostrzec, jest wyłącznie inna nazwa linku, który przekierowuje do strony porównywarki – wyświetlając reklamy bezpośrednio przez CSS Google wyświetli się nam napis „Przez: Google”. Korzystając z usług innej porównywarki – CSS refix zobaczymy napis: „Przez: REFIX”.

google zakupy - css refix

Korzystając z kampanii produktowych za pośrednictwem innych porównywarek cen, możesz ominąć nakładaną przez Google marżę i obniżyć koszt kliknięcia CPC Twojego produktu aż o 20%!

Kampanie lokalne w PLA – co to takiego?

W Google Zakupy oprócz opcji reklamowania produktów dostępnych online, możemy skorzystać również z wariantu, który pozwala na wyświetlanie produktów, które użytkownik znajdzie w najbliższym sklepie. Ten sposób reklamowania produktów za pomocą Google Zakupy (Google Shopping) nazywany jest reklamą lokalnego asortymentu produktów (Local Inventory Ads).

Reklama ta dociera do potencjalnych klientów, którzy szukają konkretnego produktu w wyszukiwarce Google i znajdują się przy tym blisko naszego sklepu. Po kliknięciu w reklamę użytkownik zostanie przeniesiony na stronę sklepu, gdzie znajdzie informację o sklepie w którym nabędzie wyszukiwany produkt.

Jeżeli sklep posiada kilka punktów, sami możemy zdecydować, który z nich chcemy promować np. ze względu na dostępny asortyment. Reklama lokalnego asortymentu produktów niewątpliwie wpłynie pozytywnie na prowadzony biznes, ponieważ klient zostaje poinformowany o możliwości bezpośredniego zakupu produktu stacjonarnie.

Reklamujesz przy tym jednocześnie zarówno sklep stacjonarny i online, co daje klientowi możliwość wyboru sposobu zakupu. Osoby potrzebujące produktów „od ręki” z pewnością w pierwszej kolejności będą ich szukać lokalnie.

Google Zakupy za darmo?

Z racji rozwoju pandemii Covid-19 w 2020 roku Google zdecydowało się pomóc firmom reklamującym się w internecie, wprowadzając od połowy października darmową opcję promowania w Google Zakupy (Google Shopping). Darmowe wyświetlenia dotyczą tylko części zakładki „Zakupy Google” znajdującej się na stronie wyszukiwarki. Oznacza to, że reklamy produktowe dostępne m.in. na głównej stronie wyszukiwarki i na YouTube nadal są płatne. Aby skorzystać z tego bonusu, konieczne jest posiadanie konta Google Merchant Center.

Zakupy Google to skuteczna forma reklamy, która przy odpowiedniej optymalizacji i prowadzeniu przynosi wymierne korzyści w postaci widocznego wzrostu sprzedaży produktów. Nasza agencja od wielu lat specjalizuje się w kompleksowym prowadzeniu kampanii Google Ads zarówno dla małych i średnich, jak i wielkich sklepów internetowych.

Zainteresowała Cię nasza oferta?
Chcesz poznać szczegóły?

Umów się na rozmowę!
Dodaj komentarz
Nie będzie nigdzie opublikowany. Pola wymagane oznaczone są gwiazdką (*).

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.