Google zakupy – jak wykorzystać kampanie PLA?

Google zakupy – jak wykorzystać kampanie PLA? Jacek Florek 12 października 2022

Google zakupy – jak wykorzystać kampanie PLA?

Zakupy Google - jak wykorzystać kampanie PLA

Decydując się na zakup konkretnego produktu w pierwszej kolejności szukamy informacji na jego temat w internecie i przeglądamy oferty różnych sklepów online. Coraz rzadziej udajemy się w tym celu do sklepów stacjonarnych. Sprzedaż na dobre zagościła w internecie i należy to uwzględnić przy planowaniu strategii biznesowej firmy. Aby sklep internetowy nie zaginął w sieci, należy go odpowiednio promować. Naprzeciw ze swoją ofertą wychodzi Google, oferując format reklamowy – Zakupy Google, które w połączeniu z dobrą strategią marketingową podnoszą nawet kilkukrotnie zyski sklepów internetowych. Sprawdź i dowiedz się czym dokładnie są Zakupy Google i jak możesz wykorzystać kampanie PLA!

Sprawdź również: Remarketing Google Ads – jak wykorzystać?
Dowiedz się więcej: Reklama displayowa – co to jest?
Przeczytaj: Google Merchant Center – co to jest?

Reklama produktowa PLA (Zakupy Google, Google Shopping, Product Listing Ads), to idealne rozwiązanie dla potrzeb rynku e-commerce. Reklama Google Ads z wykorzystaniem kampanii PLA swoją specyfiką pozwala dotrzeć do zdecydowanie większej liczby klientów oraz zwiększyć sprzedaż produktów. Kampania PLA wyświetla się w wielu miejscach w internecie – w wyszukiwarce Google i na stronach partnerskich.

Od pozostałych formatów reklam dostępnych w Google kampanię PLA wyróżnia wygląd, przedstawione informacje oraz specjalnie wyznaczona przez Google przestrzeń reklamowa – bezpośrednio na samej górze listy wyszukiwania w przeglądarce internetowej.

Sprawdź również: Rozszerzenia reklam Google Ads – kiedy i jak stosować?

Rozpocznij kampanie Google Ads!
Napisz i poznaj szczegóły!

Umów się na rozmowę!

Jak działa kampania PLA?

Reklamując produkty za pomocą kampanii produktowej PLA (Product Listing Ads), powinniśmy wiedzieć, że nie działa ona w taki sam sposób, jak pozostałe kampanie PPC w sieci wyszukiwania i sieci reklamowej. Podczas tworzenia reklamy produktowej nie podajemy słów kluczowych, w ramach których powinna się ona wyświetlać. W tym przypadku algorytm Google podejmuje decyzję o tym, czy reklama produktowa PLA wyświetli się na podstawie informacji uzyskanych z pliku produktowego przesłanego przez sprzedawcę do GMC (Google Merchant Center).

Zakupy Google

W pliku produktowym są uwzględnione szczegółowe informacje o produktach, m.in.:
– nazwa produktu;
– opis;
– cena;
– potencjalny rabat;
– zdjęcie produktu;
– strona „www” sprzedawcy;
– koszt dostawy.

Dowiedz się więcej: Feed produktowy – co to jest?

Jeśli plik produktowy jest dobrze zoptymalizowany i zaoferujemy odpowiednią stawkę CPC za kliknięcie w reklamę, Google wyświetli dany produkt na pożądaną przez nas frazę.

Sprawdź również: Google Discovery Ads – co to takiego?

Czy warto korzystać z kampanii PLA?

Zdecydowana większość osób wyszukując produktów, których aktualnie potrzebują, korzysta z wyszukiwarki Google, dlatego nie może nas tam zabraknąć. Kampanie PLA dają sprzedawcom e-commerce możliwość pokazania się ze swoją ofertą i otwierają przed nim zupełnie nowe możliwości reklamowania:

– reklamy produktowe osiągają znaczenie lepsze wyniki niż reklamy tekstowe oraz są zdecydowanie częściej klikane;

reklama produktowa posiada wiele informacji o produkcie, które użytkownik może zobaczyć przed kliknięciem np. cena, wygląd, koszt dostawy;

Zakupy Google pozwalają na zawężone wyszukiwanie produktów na podstawie wszelkiego rodzaju filtrów np. stan, kolor, wymiar;

kampania produktowa PLA trafia bezpośrednio do użytkowników, którzy z największym prawdopodobieństwem chcą dokonać zakupu;

duża kontrola nad budżetem reklamowym prowadzonych kampanii produktowych PLA.

Sprawdź również: Kampania Performance Max – co należy wiedzieć?

Jak uruchomić kampanię PLA?

Aby kampania PLA przynosiła jak najlepsze rezultaty, zależy zastosować poniższe informacje w praktyce:

utworzenie i konfiguracja konta Google Merchant Center – należy uzupełnić podstawowe informacje o firmie, dostawie i zwrocie produktów. W trakcie procesu konfiguracji konta potwierdzamy również prawa do strony internetowej.

utworzenie i dodanie pliku produktowe do konta Google Merchant Center – podstawowym elementem przy tworzeniu kampanii produktowej jest stworzenie pliku produktowego, który musi być zgodny z wymaganiami usługi Google Merchant Center. Na jego podstawie i zawartych w nim informacji będą wyświetlały się produkty, a więc należy go odpowiednio dopracować.

Plik produktowy możemy dodać do GMC na trzy sposoby: w ramach arkusza kalkulacyjnego, w ramach planowanego pobierania i aktualizowania pliku z serwera strony lub w ramach przesłania pliku ręcznie lub za pomocą FTP, SFTP, Google Cloud Storage.

połączenie konta Google Ads i Google Merchant Center – aby uruchomić kampanię produktową w Google Ads i wyświetlać nasze produkty w sieci internetowej będziemy potrzebować dostępu do naszego pliku produktowego. W tym celu konieczne jest połączenie obu kont. Możemy to zrobić z poziomu Google Merchant Center.

utworzenie i konfiguracja kampanii Product Listing Ads – na tym etapie określamy: cel kampanii, rodzaj kampanii, budżet dzienny, stawki CPC, sposoby kierowania reklam, tworzymy grupy reklam.

Podczas wdrażania kampanii produktowych Google Ads warto również poznać zagadnienie Comparison Shopping Service (CSS).

Przeczytaj: Kampania DSA w Google Ads – jak wykorzystać?

Skuteczne kampanie Google Ads w refix!

Napisz i umów się na rozmowę!

Co to jest Comparison Shopping Service (CSS)?

CSS – jest to usługa, w ramach której możemy porównywać ceny produktów. Do niedawna Google było jedynym podmiotem, który uczestniczył w udostępnianiu reklamy produktowej i pobierał w ten sposób dodatkowe 20% marży od reklamujących się firm. Wraz z przegranym procesem w 2017 roku dotyczącym standardów konkurencyjności, Google udostępniło miejsca reklamowe dla innych podmiotów, które mogą teraz pośredniczyć w procesie reklamowym.

Autorskie porównywarki CSS działają w ramach Google na zasadzie partnerstwa. Oczywiście zasada działania kampanii się nie zmienia i reklamy produktowe wyświetlają się w taki sam sposób. Jedyną różnicą, którą możemy dostrzec, jest wyłącznie inna nazwa linku, który przekierowuje do strony porównywarki – wyświetlając reklamy bezpośrednio przez CSS Google wyświetli się nam napis „Przez: Google”. Korzystając z usług innej porównywarki – CSS refix zobaczymy napis: „Przez: REFIX”.

google zakupy - css refix

Korzystając z kampanii produktowych za pośrednictwem innych porównywarek cen, możesz ominąć nakładaną przez Google marżę i obniżyć koszt kliknięcia CPC Twojego produktu aż o 20%!

Dowiedz się więcej: Consent Mode v2 – co to jest i dlaczego należy wdrożyć?

Kampanie lokalne w PLA – co to takiego?

W Google Zakupy oprócz opcji reklamowania produktów dostępnych online, możemy skorzystać również z wariantu, który pozwala na wyświetlanie produktów, które użytkownik znajdzie w najbliższym sklepie. Ten sposób reklamowania produktów za pomocą Google Zakupy (Google Shopping) nazywany jest reklamą lokalnego asortymentu produktów (Local Inventory Ads).

Więcej na: Reklamy lokalnego asortymentu produktów w Google Ads – co to jest i jak wdrożyć?

Reklama ta dociera do potencjalnych klientów, którzy szukają konkretnego produktu w wyszukiwarce Google i znajdują się przy tym blisko naszego sklepu. Po kliknięciu w reklamę użytkownik zostanie przeniesiony na stronę sklepu, gdzie znajdzie informację o sklepie w którym nabędzie wyszukiwany produkt.

Jeżeli sklep posiada kilka punktów, sami możemy zdecydować, który z nich chcemy promować np. ze względu na dostępny asortyment. Reklama lokalnego asortymentu produktów niewątpliwie wpłynie pozytywnie na prowadzony biznes, ponieważ klient zostaje poinformowany o możliwości bezpośredniego zakupu produktu stacjonarnie.

Reklamujesz przy tym jednocześnie zarówno sklep stacjonarny i online, co daje klientowi możliwość wyboru sposobu zakupu. Osoby potrzebujące produktów „od ręki” z pewnością w pierwszej kolejności będą ich szukać lokalnie.

Google Zakupy za darmo?

Z racji rozwoju pandemii Covid-19 w 2020 roku Google zdecydowało się pomóc firmom reklamującym się w internecie, wprowadzając od połowy października darmową opcję promowania w Google Zakupy (Google Shopping). Darmowe wyświetlenia dotyczą tylko części zakładki „Zakupy Google” znajdującej się na stronie wyszukiwarki. Oznacza to, że reklamy produktowe dostępne m.in. na głównej stronie wyszukiwarki i na YouTube nadal są płatne. Aby skorzystać z tego bonusu, konieczne jest posiadanie konta Google Merchant Center.

Zakupy Google to skuteczna forma reklamy, która przy odpowiedniej optymalizacji i prowadzeniu przynosi wymierne korzyści w postaci widocznego wzrostu sprzedaży produktów. Nasza agencja od wielu lat specjalizuje się w kompleksowym prowadzeniu kampanii Google Ads zarówno dla małych i średnich, jak i wielkich sklepów internetowych.

Zainteresowała Cię nasza oferta?
Chcesz poznać szczegóły?

Umów się na rozmowę!
Dodaj komentarz
Nie będzie nigdzie opublikowany. Pola wymagane oznaczone są gwiazdką (*).

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.