Ile kosztuje reklama Allegro Ads?

Ile kosztuje reklama Allegro Ads? Jacek Florek 25 stycznia 2023

Ile kosztuje reklama Allegro Ads?

ile kosztuje reklama allegro ads

Najpopularniejsza polska platforma zakupowa Allegro zrzesza ponad 21 milionów zarejestrowanych użytkowników, spośród których około 117 tysięcy to sprzedawcy. W związku z tak dużą konkurencją bardzo często za sukcesem sklepu stoi udana kampania reklamowa Allegro Ads. To doskonały sposób na wypromowanie oferty produktowej nie tylko na platformie, lecz także poza nią. Jakie są konkretne korzyści wynikające z prowadzenia kampanii? Na jakiej zasadzie działa promowanie? A przede wszystkim – ile kosztuje reklama Allegro Ads? Sprawdź i dowiedz się więcej!

Sprawdź również: Jak założyć konto firmowe na Allegro?
Wejdź na: Jak sprzedawać na Allegro?

Ogromna przewaga Allegro nad międzynarodowymi konkurentami świadczy o wysokim zaufaniu konsumentów. Pomimo licznych prób przebicia się na rynku polskim, inne platformy sprzedażowe wciąż pozostają daleko w tyle. Allegro odnotowuje wynik około 250 milionów odwiedzin miesięcznie – każdego dnia zakupy robi tam ponad 300 tysięcy użytkowników. Nic więc dziwnego, że dla wielu sprzedawców jest to główny kanał sprzedaży, a dla niektórych z nich był szansą na zyskanie rozpoznawalności marki i zbudowanie sieci stałych klientów.

Wyróżnikiem Allegro jest duża konkurencja, dlatego bardzo często do rozkręcenia sprzedaży niezbędne jest prowadzenie kampanii Allegro Ads. Dzięki temu w szybki sposób zwiększymy poziom konwersji, a na efekty nie będziemy musieli czekać zbyt długo.

Jedną z najistotniejszych zalet kampanii Allegro Ads jest jej wysoka elastyczność. Dotyczy to nie tylko możliwości edycji budżetu w każdej chwili, lecz także różnorodność formatów i miejsc emisji reklam. Oprócz zwiększenia widoczności na samej platformie istnieje możliwość wyświetlania oferty sponsorowanej w sieci reklamowej (Google Ads). Reklama będzie widoczna w miejscach, w których najczęściej przebywają potencjalni odbiorcy oferty.

Skuteczne kampanie Allegro Ads
w refix!

Sprawdź teraz!

Prowadząc kampanię Allegro Ads, uzyskujemy także dostęp do jej szczegółowych statystyk. Dzięki temu możemy sprawdzić wyniki sprzedaży konkretnych produktów, ich popularności, a przede wszystkim – stworzyć na ich podstawie strategię kampanii. Allegro udostępnia narzędzia, które znacznie to ułatwiają. Są to między innymi statystyki popularności danej frazy w wyszukiwarce w danym miesiącu, a także rekomendacja słów kluczowych.

Sprawdź również: Wielowariantowość Allegro – jak połączyć oferty na Allegro?

Modele rozliczeń kampanii Allegro Ads

Kampania Allegro Ads może być rozliczana na dwa sposoby, w zależności od typu reklamy.

CPC (Cost Per Click) – max CPC, czyli ustalenie maksymalnej kwoty, którą możemy wydać za kliknięcie w reklamę, to metoda rozliczania tych reklam, które wyświetlają się wyłącznie Allegro (oprócz reklam graficznych). Nie musimy znać tych stawek – platforma zasugeruje kwotę, która przyniesie najlepsze efekty.

W przypadku, gdy reklama wyświetla się w sieci reklamowej, stawka jest określona z góry i dąży do maksymalizacji zwrotu z inwestycji. Minimalny koszt CPC zależy od działu:

– 10 groszy dla działu Nieruchomości;
– 15 groszy dla działów: Kolekcje i Sztuka, Kultura i Rozrywka;
– 20 groszy dla działu: Moda;
– 25 groszy dla działów: Motoryzacja, Dziecko, Sport i turystyka;
– 30 groszy dla działów: Elektronika, Uroda;
– 35 groszy dla działów: Dom i Ogród, Zdrowie, Supermarket;
– 40 groszy dla działu: Firma i usługi.

Tworząc grupę reklam, musimy pamiętać o tym, aby odpowiednio posegregować oferty. Jeżeli w jednej grupie reklam znajdą się oferty z różnych działów, o różnych stawkach CPC, podczas rozliczania będzie brane pod uwagę najwyższe możliwe CPC.

CPM (Cost Per Mille) – to opłata za tysiąc wyświetleń reklamy. Rozliczenie to dotyczy wyłącznie reklam graficznych. Ustalając minimalne CPM, warto ustawić stawkę wyższą niż minimalna zalecana.

strona główna allegro

Ile kosztuje reklama Allegro Ads?

Sami decydujemy, ile chcemy przeznaczyć na reklamę Allegro Ads. Obowiązuje jednakże minimalna stawka budżetu dziennego:

– 3 zł – wybierając jako miejsce emisji jedynie Allegro;
– 10 zł – wybierając jako miejsce emisji jedynie wyszukiwarkę Google;
– 10 zł – wybierając jako miejsce emisji zarówno Allegro, jak i wyszukiwarkę Google;
– 10 zł – wybierając jako miejsce emisji Facebook (Oferty sponsorowane);
– 15 zł – w przypadku kampanii graficznej. Minimalna kwota za 1000 wyświetleń to 9 zł.

Ostatecznie obsługa Allegro i koszty reklamy Allegro Ads, które będziemy musieli ponieść, zależą przede wszystkim od celu, który chcemy osiągnąć. Warto zaczynać od niższych stawek i stopniowo je zwiększać, wraz ze wzrostem zainteresowania naszą ofertą.

Przeczytaj: Amazon vs Allegro – którą platformę wybrać? 

Profesjonalne prowadzenie
i obsługa Allegro Ads!

Napisz i umów się na rozmowę!

Kiedy warto zainwestować w reklamę Allegro Ads?

Odpowiedź na to pytanie jest niezwykle prosta – zawsze! Oczywiście zakres działań i sama kampania będzie różniła się w zależności od sprzedaży, rozpoznawalności marki, a także dotychczasowych działań marketingowych sklepu. Reklama Allegro Ads jest niezwykle elastyczna – możemy w każdej chwili zmienić budżet, wprowadzać modyfikacje w obrębie grupy reklam, dodać nowe miejsca emisji reklamy.

Prowadzenie kampanii pozwoli także odpowiedzieć na pytanie, co można poprawić w samych ofertach i które z nich dobrze rokują na przyszłość. Warto pamiętać, że według statystyk aż 20% zakupów dokonanych na platformie, to zakup zrealizowany z dwóch pierwszych ofert, które wyświetlają się po wpisaniu danej frazy. Jeśli mamy zatem wrażenie, że sprzedaż stanęła w miejscu – mamy gwarancję, że dzięki wyświetlaniu oferty na górze listy, ruch zostanie przekierowany bezpośrednio na naszą aukcję.

allegro - oferty sponsorowane

Dla kogo dedykowane jest Allegro Ads?

Dla każdego! Niezależnie od tego, czy dopiero zaczynamy przygodę ze sprzedażą, czy też jesteśmy na platformie od lat – zwrot z inwestycji jest niemalże pewny. Warto zainwestować w kampanię Allegro Ads, niezależnie także od tego, czym handlujemy. Być może jest to produkt niszowy, nowy na rynku – algorytm pomoże dotrzeć do osób, które mogłyby być nim potencjalnie zainteresowane.

Reklama produktu będzie miała sens także w przypadku produktów popularnych, które można spotkać u wielu sprzedawców. Zwiększona widoczność ofert to szansa dla każdego, komu zależy na zwiększeniu zysków. To także doskonała okazja na wypromowanie np. nowej serii produktów, czy też towarów z kategorii, których sprzedaż gorzej rokuje na przyszłość.

Całkowity koszt sprzedaży na Allegro zależny jest od budżetu, jaki jesteśmy w stanie przeznaczyć oraz kosztów prowadzenia i obsługi sprzedaży przez specjalistów. W refix od wielu lat prowadzimy z sukcesami konta naszych klientów na Allegro. Wykorzystaj nasze doświadczenie i zacznij sprzedaż na największym marketplace w naszym kraju!

Zainteresowała Cię nasza oferta?
Chcesz poznać szczegóły?

Umów się na rozmowę!
Dodaj komentarz
Nie będzie nigdzie opublikowany. Pola wymagane oznaczone są gwiazdką (*).

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.