Jak promować posty na Facebooku?

Jak promować posty na Facebooku? Jacek Florek 20 grudnia 2022

Jak promować posty na Facebooku?

Jak promować posty na Facebooku?

Skuteczne promowanie się na Facebooku to niełatwe zadanie. Z pewnością przekonał się o tym niejeden przedsiębiorca, który zachęcony popularnością platformy wydał spory budżet, nie osiągając zbyt dobrych efektów. Co zatem wpływa na skuteczność kampanii? Czy warto inwestować w reklamę na Facebooku? Sprawdź i dowiedz się, jak promować posty na Facebooku!

Sprawdź również: Jak założyć konto firmowe na Facebooku?
Wejdź na: Targetowanie reklam na Facebooku – jak to robić skutecznie?
Przeczytaj: Jak promować wydarzenie na Facebooku?

We wstępie należy zwrócić uwagę na fakt, że obecnie zasięgi organiczne na Facebooku są bardzo słabe. Im większa liczba polubień na naszej stronie, tym mniejszy procent użytkowników dotrze do publikowanych przez nas treści. Wynika to z polityki portalu społecznościowego, który chce po prostu zarobić.

Obserwując stronę dużej firmy, możemy zauważyć znacznie ograniczoną ilość treści wyświetlanych na naszej tablicy. Zamiast tego pojawiają się posty sponsorowane danej firmy, które świadczą o tym, że strona ta próbuje dotrzeć do nas poprzez kampanie Facebook Ads. Scrollując tablicę Facebooka możemy mieć wręcz wrażenie, że niewiele wyświetlających się treści pochodzi ze stron, które mamy na liście polubionych.

Zauważalne cięcie zasięgów organicznych sprawia, że promowanie postów na Facebooku jest często koniecznością, aby nasze treści były widoczne dla innych. Facebook udostępnia nam dwie możliwości reklamowania się na platformie – poprzez promowanie postów, a także prowadzenie kampanii w panelu menadżera reklam.

Dowiedz się więcej: Wymiary grafik na Facebooka – jakie są aktualne wytyczne?

Skuteczne kampanie Facebooka Ads
w refix!

Napisz i umów się na rozmowę!

Jak promować posty na Facebooku?

Istnieją dwie możliwości promowania postów na Facebooku. Pierwszą z nich jest kliknięcie w przycisk „Promuj post” pod treściami organicznymi, drugą – wykorzystanie do tego celu menadżera reklam. Pierwszy sposób jest mało efektywny, choć oczywiście znacznie prostszy. Opcja promowania postu jest dostępna na osi czasu strony na Facebooku.

Pod opublikowanym postem, niejednokrotnie spotkamy się z komunikatem, który zachęcał będzie do zwiększenia aktywności na stronie. Wybierając tę opcję, możemy skorzystać z automatycznego wyboru oraz inteligentnej grupy odbiorców (czyli stworzonej na podstawie informacji podanych na stronie). Określamy także, przez ile dni będzie wyświetlał się post sponsorowany. Po weryfikacji, taki post jest wyświetlany użytkownikom z dopiskiem „Sponsorowany”. Czy jednak warto w ten sposób się promować?

W porównaniu do promowania postu przez menadżera reklam nie mamy tutaj możliwości ustalenia budżetu dziennego – to Facebook narzuca nam kwotę minimalną. Jedną z głównych wad takiej formy reklamy jest fakt, że nie mamy kontroli nad grupą docelową (określa ją algorytm serwisu). Nie możemy również zadecydować o umiejscowieniu reklamy (np. w relacji FB). Co więcej, ogranicza nas brak możliwości śledzenia efektów promowania – a z pewnością, inwestując środki chcielibyśmy wyciągnąć wnioski z zebranych danych i skuteczniej poprowadzić kampanię w przyszłości.

Kiedy jednak warto kliknąć w „Promuj post”? Jeśli mamy kilkadziesiąt złotych budżetu do wykorzystania lub jeżeli brakuje nam doświadczenia i wiedzy w zakresie prowadzenia kampanii reklamowych. To także dobry i niedrogi sposób na sprawdzenie rentowności reklamy i zainteresowania odbiorców.

Jaki może być cel takiej reklamy? Promowanie firmy lokalnej, przekierowania na naszą stronę www lub też aktywność pod postem. Jeśli planujemy regularnie korzystać z promowania na Facebooku, koszt takiej reklamy będzie niewspółmiernie wysoki do efektu, który możemy rzeczywiście uzyskać.

Sprawdź również: Ile kosztuje reklama na Facebooku?

Promowanie postów na Facebooku w menedżerze reklam

Drugim sposobem jest promowanie postów na Facebooku poprzez panel menadżera reklam. Metoda ta, choć bardziej wymagająca, gwarantuje znacznie efektywniejsze wyniki przy wykorzystaniu takiego samego budżetu. Przede wszystkim, takie prowadzenie Facebooka daje kontrolę nad kosztami, a także pozwoli osiągnąć konkretnie wskazany cel.

Tworząc kampanię, mamy możliwość przeglądania grup reklam oraz śledzenie jej bieżących wyników. Co ważne, mamy także możliwość modyfikacji promowanych treści, nawet w trakcie trwania kampanii. Menadżer reklam pozwala także na ustalenie dokładnego harmonogramu wyświetlania reklamy.

Dowiedz się więcej: Reklama na Facebooku – jak stworzyć skuteczną reklamę na FB?

Zwiększ rozpoznawalność marki,
dzięki kampaniom Facebook Ads!

Dowiedz się więcej!

Promowanie postu czy menadżer reklam?

Którą formę promowania postu na Facebooku wybrać? Zasada jest dosyć prosta – jeśli planujemy wydać wyższą kwotę na reklamę, a także chcemy, aby trwała ona dłużej – zdecydowanie bardziej opłacalnym rozwiązaniem będzie kampania reklamowa. Czym jest owa „wyższa kwota”? Przyjmuje się, że jest to minimum kilkaset złotych na miesiąc. Dlaczego dysponując większym budżetem miesięcznym, warto zainwestować w kampanię?

Przede wszystkim zapobiegniemy przepaleniu budżetu. Promując post, nie osiągniemy celów, takich jak znaczny wzrost sprzedaży. Najistotniejszą zaletą kampanii reklamowej na Facebooku jest fakt, że możemy precyzyjnie określić jej cel. W ten sposób jesteśmy w stanie ukierunkować kampanię na konkretne działania, takie jak np. uzyskanie większej liczby zakupów w witrynie, większa aktywność odbiorców, zwiększenie liczby odwiedzin naszej witryny. Jest to szczególnie ważne, jeśli posiadamy satysfakcjonujące grono obserwujących na stronie FB, a sprzedaż stoi w miejscu.

Dowiedz się więcej: Jakie są rodzaje reklam na Facebooku?

Co więcej, kampania przez menadżera reklam daje możliwość wyboru dostępnych miejsc wyświetlania się reklamy (np. Messenger, Instagram). Z pewnością jedną z istotniejszych zalet jest dotarcie do konkretnej, sprecyzowanej grupy docelowej. Unikniemy w ten sposób sytuacji, gdy posty sponsorowane na Facebooku trafią do zupełnie przypadkowych odbiorców.

Czy warto promować posty na Facebooku?

Niezależnie od budżetu, jakim dysponujemy, a także branży, w której działamy – zalet promowania postów na Facebooku jest znacznie więcej niż wad. To szansa na dotarcie do szerszej grupy osób potencjalnie zainteresowanych produktem lub usługą. Zajdziemy tutaj zarówno nastolatków, jak i emerytów.

Potęgą promowania się na FB jest także zaangażowanie użytkowników. Ciekawa i przykuwająca uwagę kampania może dać efekt „kuli śnieżnej” i przy stosunkowo niskich kosztach wygeneruje ogromne zainteresowanie, wynikające z aktywności odbiorców, takich jak udostępnienia czy polubienia.

Przeczytaj również: Piksel Facebooka – co to takiego?

Niezwykle istotną zaletą promowania się na Facebooku jest remarketing. Sponsorowane posty na Facebooku będą wyświetlane osobom, które w przeszłości wchodziły w interakcje z firmą. Może być to na przykład grono osób odwiedzających witrynę bez dokonywania zakupu – czyli takim, którzy rzeczywiście są potencjalnie zainteresowani produktem. Dzięki reklamie na Facebooku mamy możliwość stworzenia reklamy dedykowanej właśnie takim użytkownikom.

Ile kosztuje promowanie posta na Facebooku?

Reklama na Facebooku nie ma jednej określonej ceny. Tak właściwie wszystko zależy od nas, a także od tego, jaki budżet chcemy na to przeznaczyć – niezależnie od tego, czy będzie to kilkanaście złotych, czy też kilka tysięcy. Jeżeli chcemy osiągnąć konkretny cel reklamowy, np. osiągnąć dostateczną aktywność pod promowanymi treściami, najlepszą metodą będzie uruchomienie próbnych kampanii na czas np. 3 dni.

W ten sposób możemy sprawdzić, jaki jest uśredniony koszt promowania, a także czy wybrana przez nas metoda promowania daje satysfakcjonujące wyniki. Przy promowaniu posta na Facebooku poprzez kliknięcie „Promuj post” minimalny budżet dzienny wynosi obecnie 4,64 zł.

Na koszt reklamy z panelu menadżera reklam wpływa bardzo dużo czynników, a największy z nich stanowi cel kampanii. Wiele zależy także od zasięgu (potencjalnej grupy odbiorców), czasu trwania kampanii, formatu promowanego posta, a nawet tego, jaki produkt lub usługę promujemy. Przykładowo, polubienie strony kosztuje kilkadziesiąt groszy, natomiast sprzedaż danego produktu – minimum kilkanaście złotych.

Dlaczego nie mogę promować postów na Facebooku?

Najprostszą metodą, by poznać przyczynę, dlaczego nie możemy promować posta na Facebooku, jest ustawienie kursora nad pozycją „Promowanie niedostępne”. Wyświetli się wskazówka, dlaczego opcja została wyłączona dla danego posta. Najczęstszymi powodami jest nieprawidłowy format reklamy – Facebook blokuje promowanie między innymi: zdjęć profilowych, albumów, notatek, wersji roboczych postów, postów udostępnionych. Kolejnym powodem może być niezgodność posta z regulaminem Facebooka.

Istnieją także inne ograniczenia w kwestii promowania postów na Facebooku. Może być to blokada konta reklamowego, które mogło nastąpić w wyniku nietypowej aktywności. Blokada konta może z kolei prowadzić do wyłączenia płatności.

Promowanie postów na Facebooku to skuteczna forma dotarcia do większego grona odbiorców. W refix od wielu lat prowadzimy z sukcesami konta firmowe na Facebooku naszych klientów. Wykorzystaj nasze doświadczenie i rozpocznij kampanie na Facebooku!

Zainteresowała Cię nasza oferta?
Chcesz poznać szczegóły?

Umów się na rozmowę!
Dodaj komentarz
Nie będzie nigdzie opublikowany. Pola wymagane oznaczone są gwiazdką (*).

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.