Jak promować posty na Instagramie?

Jak promować posty na Instagramie? Jacek Florek 12 października 2022

Jak promować posty na Instagramie?

promowanie postów na Instagramie

Media społecznościowe dają nam obecnie niezliczone możliwości promowania naszej marki. Obecnie jednym z najpopularniejszych kanałów social media jest Instagram. Dzięki temu, że każdego dnia serwis odwiedzają miliony użytkowników, stał się niezwykle skutecznym narzędziem do zwiększenia zasięgów, a dzięki potężnej bazie profilów – skutecznie dociera do sprecyzowanej grupy potencjalnych klientów. Dobrze prowadzone konto firmowe na Instagramie to także gwarancja profesjonalnego wizerunku firmy. Jak promować posty na Instagramie, aby trafiły do jak największego grona użytkowników? Sprawdź i dowiedz się więcej!

Przeczytaj także: Jak założyć konto firmowe na Instagramie?
Sprawdź: Ile kosztuje reklama na Instagramie?

Instagram każdego dnia jest odwiedzany przez ponad 500 milionów osób. Obecnie w Polsce aktywne konto na tym serwisie społecznościowym posiada 6,8 mln użytkowników, z czego bardzo duży procent użytkowników śledzi konta firmowe. W dodatku zaangażowanie osób regularnie korzystających z Instagrama jest około trzykrotnie większe niż na Facebooku. Te statystyki mówią same za siebie – profesjonalne kampanie Instagram Ads mogą przełożyć się na widoczne efekty w postaci zwiększenia świadomości marki wśród milionów użytkowników. Dlaczego warto promować posty na Instagramie?

promowane posty nie trafiają do przypadkowych osób. Serwis zadbał o to, by widziały go konkretne osoby, które rzeczywiście mogłyby być zainteresowane promowanymi produktami czy usługami. Co ważne, sami decydujemy, do jakiej grupy użytkowników ma dotrzeć promowany post na Instagramie. Mogą być to osoby dobierane na podstawie wieku, zainteresowań czy lokalizacji;

promowanie postów na Instagramie pozwala również zebrać informacje i dane marketingowe – dzięki rozbudowanym statystykom doskonale wiemy jak promowany post, wpłynął na statystyki profilu. Takie dane pozwalają na wprowadzanie dalszych, skutecznych kroków w promowaniu firmy;

– sponsorowany post na Instagramie to skuteczna forma, która wpłynie na wzrost zaangażowania na profilu firmowym, a co za tym idzie więcej polubień, komentarzy i udostępnień. To z kolei przekłada się na poprawę zasięgów profilu, a także zwiększenie świadomości marki lub produktów wśród użytkowników Instagrama;

– jest to najlepsza forma reklamy, jeśli targetem prowadzonego biznesu są osoby w wieku 18-29 lat, jako że to oni są najliczniejszą grupą użytkowników Instagrama.

Dowiedz się więcej: Reklama na Instagramie – jak stworzyć skuteczną reklamę na IG?

Zacznij kampanie Instagram Ads!
Chcesz poznać szczegóły?

Umów się na rozmowę!

Jak promować posty na Instagramie?

Promowany post na Instagramie powinien nie tylko przyciągać uwagę potencjalnych klientów, ale i zawierać wszystkie niezbędne dla niego informacje. Instagram umożliwia promowanie zdjęć, filmów, postów z otagowanymi produktami. Co istotne, można promować istniejące już posty. Wybierając posty do promowania, należy starannie dobierać treści, ponieważ im atrakcyjniejsze, tym nie tylko przyciągną większą liczbę odbiorców, ale także koszt ich promowania będzie niższy.

Jaki wybrać post do promowania? Taki, w którym waga zdjęcia/ filmu nie przekracza 8 MB, a jakość obrazu jest wysoka. Warto też wybrać post o dużym ogólnym zasięgu oraz zaangażowaniu użytkowników (polubienia, udostępnienia, komentarze).

Sponsorowany post na Instagramie – jak rozpocząć promowanie?

Znając już korzyści z korzystania z płatnych kampanii na Instagramie, warto poznać etapy promowania postów. Sprawdź, jak promować posty na Instagramie?

1. Na prowadzonym koncie firmowym na Instagramie należy wejść w zakładkę Narzędzia reklamowe.
2. Następnie klikając w pozycję Wybierz post, mamy możliwość odszukania interesującego nas posta, który chcemy promować.
3. W kolejnym etapie Instagram wyświetli prośbę dotyczącą połączenia konta IG ze stroną firmową na Facebooku, jeśli wcześniej nie zostały połączone. Krok ten można pominąć.
4. Następnie wymagane będzie określenie budżetu dziennego, a także grupy odbiorców i celów.
5. Ostatnim krokiem jest kliknięcie Promuj post w sekcji Weryfikacja.

Reklama zostanie przesłana do sprawdzenia pod kątem zgodności z regulaminem. Po weryfikacji, w sekcji Aktywności pojawi się powiadomienie informujące o zatwierdzeniu lub odrzuceniu reklamy. Od tego momentu Instagram udostępni statystyki skuteczności promowania w zakładce Narzędzia reklamowe.

Profesjonalne prowadzenie
i obsługa Instagrama w refix!

Napisz i dowiedz się więcej!

Ile kosztuje post sponsorowany na Instagramie?

Wiedząc, jak promować posty na Instagramie, warto dowiedzieć się, jakie koszty związane są z reklamowaniem postów. Reklama na Instagramie oparta jest na modelu Pay-Per-Click (PPC). Oznacza to, że za promowanie postów płacimy dopiero wtedy, gdy użytkownik zainteresuje się reklamą i sam w nią kliknie. Co ważne, ceny te nie są dokładnie określone i są zależne od wielu czynników.

Im atrakcyjniejszy profil i promowane treści, tym mniejsze koszty. Jeżeli branża znajduje się w niszy, promowanie będzie droższe. Analogicznie, mniej zapłacisz za promowanie koszulek bawełnianych niż kolekcjonerskich gatunków pelargonii. Istotną zaletą promocji na Instagramie jest to, że sami decydujemy, jaki koszt dzienny jesteśmy w stanie ponieść, promując dany post. Ustalając dzienny limit kosztów, jesteśmy w stanie na bieżąco nadzorować wydatki, obserwować skuteczność wdrożonej kampanii i na tej podstawie optymalizować budżet.

Dlaczego nie mogę promować posta na Instagramie?

Promowanie postów na Instagramie można zacząć, gdy konto istnieje od co najmniej 30 dni. Oprócz tego warunku ważnym jest, aby profil był przekształcony z konta osobistego w konto firmowe (profesjonalne). Kolejnym istotnym elementem jest sprawdzenie metody płatności powiązanej z Twoim kontem, a także weryfikacja limitu wydatków.

Prowadzenie działań w różnych kanałach social media to skuteczny sposób na dotarcie z ofertą do milionów użytkowników. Kompleksowa obsługa Instagrama z profesjonalnym prowadzeniem płatnych kampanii z pewnością przełoży się na wzrost zarówno świadomości marki wśród użytkowników, jak i sprzedaży produktów lub usług.

Zainteresowała Cię nasza oferta?
Chcesz poznać szczegóły?

Umów się na rozmowę!
Dodaj komentarz
Nie będzie nigdzie opublikowany. Pola wymagane oznaczone są gwiazdką (*).

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.