Jak sprzedawać na eBay?

Jak sprzedawać na eBay? Jacek Florek 5 stycznia 2023

Jak sprzedawać na eBay?

Jak sprzedawać na ebay

Chcesz sprzedawać więcej, ale koszty samodzielnego organizowania złożonego systemu dystrybucji towarów są bardzo wysokie, a sprzedaż za granicą wydaje się dość skomplikowana? Remedium na to są globalne marketplace. Dzięki takim platformom sprzedażowym możesz znacznie łatwiej wyjść poza rynek krajowy. Jednym z czołowych marketplace jest eBay. Według statystyk eBay aż 52% wszystkich transakcji to transakcje międzynarodowe. Również polskie firmy dzięki temu serwisowi otwierają się na świat, odnosząc niemałe sukcesy. Chcesz dowiedzieć się, jak sprzedawać na eBay? Przeczytaj i dowiedz się, jak docierać na nowe rynki dzięki platformie eBay!

Sprawdź również: Jak sprzedawać na Amazonie?
Wejdź na: Jak sprzedawać na Allegro?

Największą korzyścią płynącą ze sprzedaży na eBay jest możliwość oferowania swoich produktów nie tylko nabywcom na rynku rodzimym, ale szansa dotarcia do kupujących w wielu innych krajach. Marketplace eBay to szereg lokalnych serwisów dedykowanych konkretnym państwom, natomiast na eBay.com oferty są widoczne dla kupujących z około 200 krajów bez lokalnego serwisu eBay.

Łącznie jest to grupa ponad 135 milionów aktywnych użytkowników na całym świecie, którzy mogą stać się potencjalnymi klientami. Ten marketplace jest drugą w skali świata najczęściej odwiedzaną witryną zakupową. Ustępuje miejsca jedynie Amazonowi.

Dzięki eBay możemy rozwijać biznes bez względu na to, czy prowadzimy niewielkie przedsiębiorstwo, czy ogromną firmę. Tu każdy może założyć swój sklep: mały, duży lub megasklep. Sklep to miejsce, gdzie kupujący znajdą wszystkie oferty sprzedawcy oraz mogą poznać markę. To szansa na budowanie rozpoznawalności, gdy marka nie jest jeszcze dobrze znana. Warto dowiedzieć się, jak sprzedawać na eBay, aby zwiększyć szanse dotarcia do większego grona klientów.

Dowiedz się więcej: Jak założyć konto na eBay?

Rozpocznij sprzedaż na eBay
z refix!

Napisz i umów się na rozmowę!

Jasne zasady sprzedaży na eBay

Posiadając sklep na eBay, dostajemy, w zależności od wybranego pakietu, określone korzyści i zniżki. W ten sposób możemy oszczędzać pieniądze. Ponadto mamy dostęp do narzędzi i danych pomagających zwiększać sprzedaż na eBay.

Ważną zaletą tej platformy marketplace jest łatwość obsługi. Jest ona powszechnie uważana za dość nieskomplikowaną we wdrożeniu, intuicyjną i niewymagającą poświęcania zbyt dużo czasu na naukę. Choć wiadomo, nie zawsze jest łatwo odnaleźć się pierwszy raz w nowym środowisku. Dlatego warto skorzystać z usług specjalistów, dzięki którym obsługa eBay będzie prowadzona w sposób profesjonalny.

Co więcej, nie brakuje opinii, że platforma jest bardziej przyjazna sprzedawcom, np. w porównaniu z Amazonem, który prowadzi bardzo restrykcyjną politykę w zakresie obsługi i nawet incydentalny błąd może skutkować poważnymi konsekwencjami. Interwencja ze strony eBay zdarza się wówczas, gdy problemy mają powtarzający się charakter. Oczywiście nie oznacza to, że eBay nie jest pozbawiony zabezpieczeń chroniących kupujących. Jednym z nich są choćby limity dla nowych sprzedawców, które mogą zostać zwiększone po pomyślnym przejściu „okresu próbnego”.

Strona główna eBay

Sprzedaż na eBay – od czego zacząć?

Rozpoczęcie sprzedaży na eBay wiąże się z koniecznością utworzenia konta sprzedawcy – prywatnego lub firmowego. Jeśli prowadzimy profesjonalną sprzedaż, wybierzmy konto firmowe. Jeśli mamy już konto prywatne, możemy zmienić je na firmowe. W ramach konfiguracji konta niezbędne jest potwierdzenie numeru telefonu lub adresu poczty elektronicznej, podanie danych osobistych lub firmowych oraz konta bankowego.

Należy pamiętać też, że jeśli chcemy sprzedawać w serwisach zagranicznych, musimy posiadać konto na PayPal. Po pomyślnym przejściu wszystkich kroków można wystawić pierwszą ofertę. Warto wcześniej sprawdzić, co można sprzedawać na eBay. Sprzedaż niektórych przedmiotów jest bowiem zabroniona (np. fajerwerków, dekoderów telewizji satelitarnej, cyfrowej i kablowej) albo ograniczona (dotyczy to np. odzieży używanej, która nie może być zabrudzona, albo akcesoriów do palenia tytoniu, które nie mogą być wysyłane poza granice Polski).

Sprawdź również: Jak założyć konto na Amazon?

Oferty produktów na eBay

Wystawienie oferty na eBay wygląda podobnie jak w innych marketplace. Choć trzeba przyznać, że opcji, jakie musimy wybrać, jest tu sporo.

Stworzenie oferty sprzedaży wymaga najpierw wybrania odpowiedniej kategorii. Ma to pomóc kupującym w odnalezieniu oferowanego przedmiotu. Warto porównać, w jakich kategoriach takie same lub podobne produkty oferuje konkurencja. Sugerować należy się też dużą liczbą ofert i odwiedzin.

Aby łatwiej dać się znaleźć, można wystawić produkt w dwóch kategoriach. Przykładowo, sprzedając łóżeczko dziecięce, można wystawić je w kategorii Dom i Meble oraz Dla Dzieci. Należy przy tym pamiętać, że wiąże się to z podwojeniem opłaty za wystawienie oferty (i ewentualnie za opcje dodatkowe).

Aby skutecznie sprzedawać na eBay, bardzo ważne jest przygotowanie dobrej nazwy i kreatywnego opisu przedmiotu, takich, które przekażą potencjalnym klientom istotne informacje i zainteresują sprzedawaną rzeczą. Jeśli zastanawiamy się, jak skutecznie sprzedawać na eBay, musimy wiedzieć, że nazwa powinna zawierać słowa kluczowe, które jasno definiują produkt. Można podać jego markę, ważne cechy, jak np. kolor czy rozmiar. Opis powinien cechować się poprawnością językową, przejrzystością (należy stosować akapity) oraz zawierać ważne dla kupującego dane.

Wypełniając formularz oferty, należy określić stan przedmiotu, dodać zdjęcia (maksymalnie 24, pierwsze z nich będzie miniaturką oferty), wskazać format sprzedaży (aukcja z licytacją, oferta kup teraz, ogłoszenie), cenę, czas trwania aukcji, wybrać formy płatności, podać informacje o wysyłce (gdzie możesz wysłać produkt, ile czasu potrzebujesz na wysłanie), dodać warunki zwrotów. Kiedy uzupełnimy wszelkie niezbędne dane, możemy zatwierdzić ofertę i wystawić przedmiot.

Zwiększ sprzedaż swoich produktów
na marketplace eBay!

Napisz teraz!

Jakie są koszty sprzedaży na eBay?

Opłaty związane ze sprzedażą na eBay to:

opłaty za wystawienie oferty, które są naliczane po utworzeniu oferty, nawet jeśli produkt się nie sprzeda;
prowizje od ceny końcowej, które sprzedawca ponosi dopiero wówczas, gdy produkt zostanie sprzedany;
opłaty za ewentualne opcje dodatkowe.

Na eBay.pl sprzedawcy z Polski wystawiają oferty bezpłatnie we wszystkich kategoriach (poza kategorią Motoryzacja – Pojazdy). Ale jeśli chcą sprzedawać na platformach zagranicznych, muszą już z reguły liczyć się z kosztami. Obecnie opłaty za wystawienie wynoszą 1,50 zł netto w przypadku ofert kup teraz oraz 2,20 zł netto dla aukcji z licytacją. Takie ceny obowiązują dla tych, którzy nie posiadają sklepu na eBay. Jeśli natomiast wykupimy subskrypcję sklepu eBay, cennik wygląda inaczej:

Mały sklep – wiąże się z comiesięczną opłatą subskrypcyjną w wysokości 89 zł. Każdego miesiąca można wystawić bezpłatnie do 250 ofert z ceną kup teraz, a każda dodatkowa oferta wymaga uiszczenia opłaty w wysokości 0,45 zł. Natomiast aukcji z licytacją w ramach pakietu można wystawić 40, a dodatkowe wymagają opłaty 2,20 zł;

Duży sklep – kosztuje miesięcznie 179 zł. Dzięki tej subskrypcji zyskujesz możliwość wystawienia do 2500 darmowych ofert kup teraz, a kolejne kosztują 0,25 zł. Z kolei bezpłatny limit aukcji z licytacją wynosi 100, a po jego przekroczeniu sprzedający zostaje obciążony opłatą w wysokości 2,20 zł za każdą kolejną ofertę;

Mega sklep – to subskrypcja, która kosztuje 669 zł miesięcznie i daje możliwość dodawania bezpłatnych ofert bez żadnych ograniczeń. Limit jest tylko dla aukcji z licytacją. Można ich wystawić bez dodatkowych opłat 250, a po przekroczeniu tej liczby trzeba zapłacić 2,20 zł za każdą kolejną.

Prowizja od sprzedaży na eBay jest natomiast obliczana jako procent od łącznej kwoty sprzedaży plus 1,35 zł za każde zamówienie. Wartość procentowa prowizji na eBay w przypadku większości kategorii wynosi 11% całkowitej kwoty. Jeśli całkowita kwota przekracza 4600 zł, od części powyżej 4600 zł jest naliczana niższa prowizja w wysokości 2%. Należy przy tym pamiętać, że istnieją pewne wyjątki dla niektórych kategorii produktów. Wszystkie podane ceny nie zawierają podatku VAT.

Poza wymienionymi opłatami trzeba też liczyć się z opłatą za transakcję zagraniczną (poza strefą euro i Szwecją) czy opłatami za przeliczenie waluty sprzedawcy.

Sprawdź również: Jak założyć konto firmowe na Allegro?

Jak sprzedawać na eBay za granicę?

Za pośrednictwem eBay możemy prowadzić sprzedaż międzynarodową na dwa różne sposoby: albo wystawiając oferty na eBay.pl z wysyłką za granicę, albo wystawiając je w zagranicznych serwisach, np. eBay.de, eBay.co.uk, eBay.es.

Możemy oferować swoje produkty klientom w takich krajach jak: Australia, Austria, Belgia, Francja, Hiszpania, Holandia, Irlandia, Kanada, Niemcy, Szwajcaria, USA, Wielka Brytania, Włochy oraz w wielu innych, bo oferty dodane na eBay.com są widoczne dla odwiedzających witrynę użytkowników ze Stanów Zjednoczonych i z ok. 200 innych krajów.

Polacy często interesują się, jak sprzedawać na eBay.de, bo rynek niemiecki jest dużym rynkiem zbytu, a dzięki innowacyjności i niższym kosztom produkcji polskie towary stają się konkurencyjne wobec niemieckich i europejskich. Najlepszym rozwiązaniem będzie zalogować się w niemieckim portalu eBay, używając danych logowania do polskiego serwisu i tam wystawiać swoje oferty. Muszą być one w języku niemieckim. Trzeba zaznaczyć wysyłkę międzynarodową i określić jej koszt.

Co sprzedawać za granicę? Warto sprawdzić, czego poszukują kupujący, co i za ile sprzedaje się w zagranicznych serwisach. Można w tym celu skorzystać z podpowiedzi wyszukiwarki eBay czy przejść do wyszukiwania zaawansowanego i poszukać dla konkretnej frazy przedmiotów sprzedanych. Jak podaje eBay, dominujące kategorie eksportowe polskich firm to: części motoryzacyjne, odzież, buty i dodatki, sport i turystyka, dom i ogród, zdrowie i uroda.

Zwiększać sprzedaż możemy przez promowanie ofert, oferowanie zniżek i promocji, bezpłatnej wysyłki, wysyłanie bezpośrednio z kraju, w którym są klienci. Jeśli sprzedajemy na eBay.de, możemy dołączyć do programu eBay Plus, oferując szybką wysyłkę i darmowe zwroty, a dzięki temu oferty będą wyróżnione w wynikach wyszukiwania. Warto również spełnić wymagania, dzięki którym możemy zgłosić się do programu Okazje. Dzięki temu oferty na eBay.de mogą znaleźć się w sekcji najlepszych ofert.

Jako profesjonalna agencja e-commerce zapewniamy klientom kompleksową obsługę konta i zarządzanie sprzedażą w serwisie eBay. Jeśli chcesz, abyśmy pomogli Ci w konfiguracji konta, przeanalizowali konkurencję, stworzyli profesjonalny szablon ofert, wystawili Twoje produkty i stale nadzorowali sprzedaż, napisz do nas!

Zainteresowała Cię nasza oferta?
Chcesz poznać szczegóły?

Umów się na rozmowę!
Dodaj komentarz
Nie będzie nigdzie opublikowany. Pola wymagane oznaczone są gwiazdką (*).

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.