Facebook jest jednym z najpopularniejszych kanałów social media na całym świecie. Miliony użytkowników codziennie korzystających z tej platformy, to idealne miejsce do rozwoju swojej marki. Facebook jest doskonałym miejscem dla firm do kreowania wizerunku firmy, bezpośredniej interakcji z klientami, prowadzenia płatnych kampanii oraz sprzedaży produktów i usług. Sprawdź jak założyć konto firmowe na Facebooku i dlaczego warto prowadzić fanpage na FB!
Sprawdź również: Jak założyć profil firmy na LinkedIn?
Wejdź na: Jak założyć sklep na Facebooku?
Przeczytaj: Jak założyć konto firmowe na Instagramie?
Spis treści
Konto firmowe na Facebooku – co to takiego?
Konto firmowe na Facebooku, określane również jako fanpage, to strona umożliwiająca firmom, markom, organizacjom i znanym osobom na bezpłatne docieranie do milionów użytkowników. Prowadzenie Facebooka to obecnie jedno z podstawowych działań marketingowych dla wielu firm.
Konto firmowe na FB jest w pełni bezpłatne, a jego założenie zajmuje maksymalnie kilkanaście minut. Możliwość prowadzenia uniwersalnych działań, w tym płatnych kampanii, oraz stały kontakt z użytkownikami pozwala na skuteczną i efektywną realizację wyznaczonych celów biznesowych.
W odróżnieniu od konta prywatnego, profil firmowy jest w pełni publiczny, dzięki czemu daje możliwość dotarcia do szerokiego grona odbiorców zainteresowanych ofertą, produktem lub wydarzeniem.
Sprawdź również: Wymiary grafik na Facebooka – jakie są aktualne wytyczne?
Zwiększ widoczność marki
w social mediach!
Wypełnij formularz kontaktowy
Jak założyć konto firmowe na Facebooku?
Założenie konta firmowego na Facebooku zajmuje kilka minut i możliwe jest tylko z poziomu konta prywatnego. Proces zakładania konta firmowego na Facebooku obejmuje kilka jasnych i klarownych etapów. W pierwszej kolejności należy kliknąć w prawym górnym rogu ikonkę menu z 9 kropkami. Po rozwinięciu menu w sekcji UTWÓRZ, należy przejść do zakładki STRONA.
Kolejnym etapem jest uzupełnienie podstawowych informacji dotyczących konta firmowego – nazwy strony (nazwę można zmienić po założeniu konta firmowego, jednakże proces zmiany może potrwać nawet kilka dni), wybór kategorii działalności (maksymalnie 3 kategorie) oraz opcjonalne uzupełnienie opisu (biogram) strony firmowej. Po wprowadzeniu wymaganych informacji i kliknięciu w przycisk UTWÓRZ STRONĘ, wyświetli się komunikat, informujący o potwierdzeniu utworzenia profilu firmowego.
Kolejnym krokiem jest uzupełnienie formularza o dwa kolejne pola – zdjęcie profilowe oraz zdjęcie w tle – oba pola są opcjonalne, które można uzupełnić po zakończeniu procesu zakładania konta na FB. Należy pamiętać, że charakterystyczne logo firmowe oraz zdjęcie w tle pozwolą lepiej zaprezentować markę wśród użytkowników, dlatego warto zadbać o atrakcyjną kreację wizualną własnej firmy na Facebooku. Po kliknięciu przycisku ZAPISZ, zostanie utworzone konto firmowe.
Profesjonalne prowadzenie konta
na Facebooku w refix!
Wypełnij formularz kontaktowy
Zakładanie strony firmowej na Facebooku – uzupełnienie pozostałych danych!
Zarządzanie profilem firmowym jest proste i intuicyjne. Widok do zarządzania kontem firmowym widoczny jest z poziomu konta prywatnego, z którego założony został profil firmy. Pierwsze kroki na nowo utworzonym profilu firmowym to uzupełnienie pozostałych, bardzo istotnych informacji o prowadzonej działalności – szczegółowe dane kontaktowe: adres firmy, telefon, e-mail, obszar, na którym prowadzona jest działalność, godziny otwarcia oraz rodzaj świadczonych usług. Możliwe jest również dodanie adresu strony lub sklepu internetowego.
Na uzupełnionym koncie firmowym można prowadzić dalsze działania, w celu pozyskania nowych klientów, zwiększenia rozpoznawalności marki w mediach społecznościowych oraz pozyskiwaniu dodatkowego ruchu na stronie lub sklepie internetowym.
Sprawdź również: Reklama na Facebooku – jak stworzyć skuteczną reklamę na FB?
Konto firmowe na FB – dlaczego warto?
Jeśli wiemy już, jak założyć konto firmowe na Facebooku, warto również poznać zalety wynikające z profesjonalnego prowadzenia konta na jednym z najpopularniejszych kanałów social media na świecie. Konto firmowe na FB oznacza dostęp do wielu narzędzi, dzięki którym możesz dotrzeć do szerokiego grona odbiorców zainteresowanych Twoją ofertą.
Prowadzenie social media to doskonały sposób na budowanie wizerunku i rozpoznawalności marki osobistej lub firmy. Dzięki systematycznym działaniom, dopasowanym do grupy odbiorców, zyskujesz większą szansę na rozwój swojej marki w sieci.
Profesjonalne prowadzenie konta firmowego na Facebooku daje możliwość utrzymywania stałych relacji ze stałymi i nowymi klientami, poprzez odpowiedzi w komentarzach oraz w prywatnych wiadomościach.
Efektem założenia konta firmowego na FB jest dostęp do panelu reklamowego Facebook Ads, dzięki któremu firma uzyskuje możliwość tworzenia, emitowania i monitorowania reklam. Wiele formatów reklam i możliwość promowania postów zwiększa szansę na dotarcie do określonych grup odbiorców produktów lub usług.
Więcej na: Czym jest Facebook Ads?
Wykorzystanie opcji reklamowych to doskonały sposób na zwiększenie sprzedaży produktów. Dzięki remarketingowi i monitorowaniu zachowań użytkowników, firma jest w stanie docierać do osób zainteresowanych oferowanymi produktami lub usługami.
Założenie konta firmowego na Facebooku daje wiele możliwości, dzięki którym jesteś w stanie docierać do wielomilionowego grona użytkowników. W refix, od wielu lat, efektywnie prowadzimy konta naszych klientów na portalach społecznościowych, docierając z ofertą do zainteresowanych użytkowników!