Jak założyć konto na Amazon?

Jak założyć konto na Amazon? Jacek Florek 21 września 2022

Jak założyć konto na Amazon?

jak założyć konto na amazon

Ogromna ilość towarów w jednym miejscu to największa zaleta marketplace, których popularność rośnie wśród kupujących z roku na rok. Za tym trendem muszą podążać sprzedawcy, jeśli chcą być tam, gdzie są ich potencjalni klienci. Podpowiemy Ci, jak założyć konto na Amazon, jednej z najbardziej znanych na świecie platform handlowych, która rozkręca się również w Polsce. Założenie konta na Amazon nie jest zbyt skomplikowane. Jeśli jednak nie masz w tym doświadczenia, czymś naturalnym jest, że istnieją pewne niejasności. Postaramy się wyjaśnić całą procedurę i kwestie, które mogą budzić zainteresowanie osób zaczynających swoją przygodę z serwisem Amazon.

Sprawdź również: Jak założyć konto firmowe na Allegro?
Przeczytaj: Jak założyć konto na eBay?

Zanim przejdziemy do procesu rejestracji, najpierw kilka słów o Amazon. Jest to największy na świecie marketplace, który powstał w USA, a obecnie dedykowane platformy sprzedażowe istnieją w ok. 20 krajach na świecie. Praktycznie w każdym z tych krajów Amazon należy do czołówki internetowych platform handlowych. Domena amazon.pl wystartowała na początku marca 2021 roku. Wcześniej Polacy korzystali głównie z niemieckiej witryny amazon.de, która posiadała również polską wersję językową.

Choć w Polsce wciąż największą popularnością cieszy się rodzime Allegro, to jednak świadomość marki Amazon stale rośnie i powoli umacnia się jej pozycja. Warto rozważyć prowadzenie konta na Amazon, aby rozszerzyć krąg odbiorców i korzystać z zalet tej platformy, a przez to sprzedawać więcej. Umieszczając swoje produkty na Amazon, możesz czerpać profity z renomy marki, zwłaszcza gdy Twój brand nie jest jeszcze dobrze znany. Sprawdź, jak założyć konto na Amazon i rozpocząć sprzedaż na największym marketplace na świecie!

Sprawdź również: Jak sprzedawać na Amazonie?

Potrzebujesz pomocy w założeniu konta na Amazon?

Skontaktuj się z nami!

Jak założyć konto na Amazon?

Rozpoczęcie sprzedaży na Amazon wymaga założenia konta sprzedawcy. Przed przystąpieniem do rejestracji w serwisie trzeba wybrać rodzaj konta: indywidualne lub profesjonalne. Jak założyć konto na Amazon? Rejestracja konta sprzedawcy na Amazon wymaga przejścia kilku kroków:

Należy wprowadzić nazwę użytkownika (imię i nazwisko) oraz adres e-mail, który nie był dotychczas używany na Amazon (np. na koncie klienta). Oprócz tego niezbędne jest hasło składające się co najmniej z 6 znaków. Adres e-mail podlega weryfikacji poprzez wpisanie w odpowiednim polu otrzymanego na skrzynkę mailową kodu.

– Następnie należy wpisać kraj i nazwę prawną firmy zgodną z dokumentami.

Amazon wymaga również zapoznania się z umowami i zasadami oraz ich zaakceptowania.

– Kolejnym krokiem jest podanie numeru rejestracyjnego i adresu firmy oraz wskazanie osoby i numeru telefonu do kontaktu, który jest następnie weryfikowany.

– Po podaniu danych firmy trzeba podać dane sprzedawcy (informacje o głównej osobie kontaktowej, która ma dostęp do konta płatniczego sprzedaży w Amazon) i określić, czy jest to faktyczny właściciel firmy i/lub przedstawiciel. Jeśli nie, trzeba też podać dane beneficjenta rzeczywistego (właściciela bądź osoby sprawującej kontrolę nad zarządzaniem przedsiębiorstwem). Jeśli jest to więcej niż jedna osoba, wymagane jest podanie danych wszystkich osób.

Przeczytaj: Amazon vs Allegro – którą platformę wybrać?

– Następnie zostaniesz poproszony o podanie danych karty kredytowej.

– Kolejny krok przy zakładaniu konta na Amazon to wpisanie we właściwym polu nazwy sklepu, która będzie wyświetlana klientom. Po uzupełnieniu należy wybrać „Rozpocznij wystawianie swoich produktów”, aby zakończyć proces rejestracji. Jest też możliwość wskazania, czy produkty mają kody EAN i czy jesteś właścicielem lub przedstawicielem marki.

Aby uzyskać dostęp do konta sprzedawcy, wymagana jest weryfikacja dwuetapowa, która stanowi ochronę przed nieautoryzowanym dostępem. Po jej włączeniu, podaniu nazwy użytkownika i hasła, należy wprowadzić kod zabezpieczający w celu uzyskania dostępu do konta w Seller Central, z którego można prowadzić sprzedaż.

Sprawdź również: Amazon FBA (Fulfillment by Amazon) – co to jest?

Jakie dokumenty są wymagane, aby założyć konto sprzedawcy na Amazon?

Aby poprawnie założyć konto sprzedawcy na Amazon, musisz pamiętać, by dane, które podajesz podczas rejestracji, były zgodne z informacjami w dokumentach prawnych. Amazon może wymagać weryfikacji podanych informacji dotyczących sprzedawców i ich działalności, żądając przedstawienia dokumentów takich jak:
ważny dokument tożsamości (może to być dowód osobisty lub paszport);
zezwolenie na prowadzenie działalności;
wyciąg z rachunku bankowego lub z karty kredytowej, które wskazują aktywność transakcyjną (przy czym można zasłonić pojedyncze transakcje).

Jeśli taka weryfikacja będzie potrzebna przy zakładaniu konta sprzedawcy na Amazon, zostaniesz o tym powiadomiony.

Przeczytaj: Reklamy Sponsored Products na Amazonie – co to takiego?
Dowiedz się więcej: Reklamy Sponsored Brands na Amazonie – co to takiego?

Chcesz rozpocząć sprzedaż na Amazon?

Umów się na rozmowę ze specjalistami!

Czy konto na Amazon jest płatne?

Sprzedaż na platformie Amazon wiąże się z pewnymi kosztami. Jeśli zdecydujesz się na konto profesjonalne, musisz zapłacić 165,91 zł netto miesięcznie bez względu na to, ile przedmiotów sprzedasz. Natomiast w przypadku konta indywidualnego opłata wynosi 4 zł netto za każdy sprzedany produkt. Które rozwiązanie jest bardziej opłacalne? Jakie założyć konto na Amazon? To zależy od wielkości sprzedaży. Jeśli sprzedajesz mniej niż 40 sztuk towarów w ciągu miesiąca i nie zamierzasz się reklamować bądź korzystać z Amazon Ads i oferowanych zaawansowanych narzędzi do sprzedaży, wystarczy konto indywidualne, jeśli chcesz działać na szeroką skalę, wybierz plan profesjonalny.

Sprawdź również: Jakie są rodzaje reklam na Amazonie?

Oprócz wymienionych powyżej opłat sprzedający muszą zapłacić prowizję od każdego sprzedanego przedmiotu. Wysokość prowizji jest uzależniona od kategorii produktu. W większości przypadków zawiera się w przedziale 8-15%. Trzeba pamiętać, że prowizja jest liczona od ceny całkowitej (czyli z uwzględnieniem kosztu dostawy czy ewentualnego zapakowania prezentu).

Dodatkowe koszty związane są z wysyłką zamówień i uzależnione są od tego, czy wysyłasz towary samodzielnie, czy korzystasz z usługi Fulfilment by Amazon (FBA), czyli powierzasz obsługę zamówień spółce Amazon. Oprócz tego niektórzy sprzedawcy mogą ponosić inne koszty (np. opłaty administracyjne za zwrot czy opłaty za reklamę).

Kiedy wiesz już, jak założyć konto na Amazon i przejdziesz pomyślnie całą procedurę zakładania konta i weryfikacji, możesz zamieszczać swoje oferty i sprzedawać produkty. Zdajemy sobie sprawę, że dla nowych użytkowników Amazon pierwsze kroki bywają trudne. Dlatego jako profesjonalna agencja e-commerce posiadająca doświadczenie w konfiguracji i prowadzeniu kont naszych klientów na różnych marketplace, w tym na Amazon, chętnie podzielimy się z Tobą naszym doświadczeniem i wiedzą!

Zainteresowała Cię nasza oferta?
Chcesz poznać szczegóły?

Umów się na rozmowę!
Dodaj komentarz
Nie będzie nigdzie opublikowany. Pola wymagane oznaczone są gwiazdką (*).

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.