Obecność w social mediach to obecnie obowiązek każdej firmy świadczącej zarówno usługi, jak i typowych sklepów internetowych. Profesjonalne prowadzenie kont w social mediach to skuteczny sposób na zwiększenie ilości klientów oraz uzyskania dodatkowej sprzedaży produktów. Konta na Facebooku czy Instagramie to obecnie standard wśród firm, które chcą trafiać do szerszego grona odbiorców. Natomiast dla firm szukających klientów wśród specjalistów, w sektorze B2B, idealnym miejscem na pozyskiwanie leadów jest LinkedIn. Sprawdź jak założyć profil firmy na LinkedIn i dowiedz się, dlaczego warto prowadzić konto na jednym z najpopularniejszych portali dla specjalistów!
Sprawdź również: Jak założyć konto firmowe na Facebooku?
Wejdź na: Jak założyć konto firmowe na Instagramie?
Spis treści
Profil firmy na LinkedIn – co to takiego?
Strona firmowa na LinkedIn to profil, w którym uwzględnione są podstawowe dane o firmie – opis działalności, wielkość firmy, dane kontaktowe, aktualności, obserwowane hashtagi oraz dziedziny, w których specjalizuje się firma. Profesjonalne prowadzenie LinkedIn to skuteczny sposób na dotarcie do wąskiego grona odbiorców oraz budowanie relacji wśród pracowników i docelowej grupy odbiorców usług lub produktów.
Zainteresowała Cię nasza oferta?
Chcesz poznać szczegóły?
Wypełnij formularz kontaktowy
Jak założyć profil firmy na LinkedIn?
Utworzenie profilu firmowego na LinkedIn jest całkowicie bezpłatne i wymaga przejścia kilku prostych etapów. Należy pamiętać, że założenie profilu firmowego wymaga posiadania prywatnego konta LinkedIn. Tylko z poziomu prywatnego konta istnieje możliwość utworzenia strony firmowej.
Aby rozpocząć konfigurację profilu firmowego na LinkedIn, należy przejść z poziomu profilu prywatnego z zakładki „PRACA” do „UTWÓRZ STRONĘ FIRMOWĄ”. Kolejnym krokiem jest wybór odpowiedniego rodzaju strony spośród takich możliwości jak FIRMA, STRONA MARKI lub INSTYTUCJA EDUKACYJNA.
Następnie należy uzupełnić podstawowe dane o firmie: nazwa firmy, publiczny adres url na LinkedIn, po którym użytkownicy będą w stanie odnaleźć profil firmowy, witryna, branża działalności firmy, jej wielkość i rodzaj, logo firmowe oraz slogan. Po potwierdzeniu, że konto, z którego zakładamy profil firmowy, jest autoryzowanym przedstawicielem organizacji i posiada prawo do zarządzania profilem, istnieje możliwość utworzenia konta firmowego na LinkedIn.
Dodatkowe elementy profilu firmowego na LinkedIn
Utworzenie profilu firmowego na LinkedIn to nie wszystko. Konto warto uzupełnić o dane i informacje, dzięki którym zwiększymy szanse na zainteresowanie firmą wśród użytkowników oraz pozyskanie dodatkowego ruchu w witrynie.
Niezwykle istotnym elementem profilu firmowego na LinkedIn jest dobrze zaprojektowane logo firmy oraz zdjęcie główne, które przyciągnie uwagę odbiorców. Kluczową częścią profilu jest również szczegółowy opis firmy, w którym można przedstawić najważniejsze informacje o zakresie prowadzonej działalności oraz celach firmy.
Szczegółowy zakres działalności warto uzupełnić w kolejnym kroku. W informacjach ogólnych istnieje możliwość wyboru maksymalnie 20 specjalizacji firmy. W tym samym miejscu możemy podać dokładną lokalizację firmy – w przypadku wielu oddziałów firmy LinkedIn umożliwia wskazanie siedziby głównej firmy.
W kolejnych zakładkach profilu firmowego na LinkedIn możemy określić 3 hashtagi powiązane z profilem prowadzonej działalności oraz dodać do 10 grup, które możemy zaprezentować na profilu firmowym.
Dowiedz się więcej: Reklama na LinkedIn – od czego zacząć?
Dlaczego warto założyć profil firmy na LinkedIn?
Profesjonalna obsługa social media, w tym profilu firmowego na LinkedIn, niesie ze sobą wiele korzyści. Media społecznościowe od wielu lat tworzą wielomilionową społeczność, która jest idealnym miejscem do budowania świadomości marki oraz pozyskiwania nowych klientów. Dlaczego warto utworzyć konto firmowe na LinkedIn?
LinkedIn, dzięki bazie milionów użytkowników daje możliwość dotarcia z ofertą do specjalistów w branży. Prowadzenie konta firmowego na LinkedIn tworzy przewagę nad konkurencją, która jeszcze nie wykorzystuje w pełni możliwości tego portalu. Jest to idealny kanał do budowania relacji z pracownikami i potencjalną grupą docelową. Regularne publikowanie specjalistycznych treści pozwala na zbudowanie wizerunku eksperta w danej branży, a co za tym idzie wzrostu zaufania do marki.
Aby w pełni wykorzystać potencjał, jaki daje założenie konta na LinkedIn, warto powierzyć obsługę specjalistom. Jesteśmy profesjonalną agencją e-commerce, która specjalizuje się w prowadzeniu i obsłudze profili i kont na social mediach.