Facebook od początku swojego istnienia przeszedł wiele zmian. Z typowo społecznościowego serwisu stał się platformą, dzięki której mnóstwo firm realizuje swoje cele marketingowe i sprzedażowe. Sklep na Facebooku to funkcja, która pozwoli Ci zaprezentować swoją markę i produkty użytkownikom oraz stworzy szansę dotarcia do nowych klientów, którzy inaczej nie trafiliby do Twojego sklepu internetowego. Jak założyć sklep na Facebooku i generować większe przychody? Sprawdź i dowiedz się, jak zwiększyć sprzedaż swoich produktów na Facebooku!
Sprawdź również: Jak założyć konto firmowe na Facebooku?
Wejdź na: Jakie są rodzaje reklam na Facebooku?
Dowiedz się więcej: Ile kosztuje reklama na Facebooku?
Spis treści
Sklep na Facebooku – co to takiego?
Czym właściwie jest sklep na Facebooku? To nic innego jak zakładka na firmowym fanpage, po otwarciu której użytkownik widzi oferowane przez sprzedawcę produkty, a klikając w wybraną pozycję, może uzyskać szczegółowe informacje na temat danego produktu i przejść do witryny sprzedawcy. Asortyment może być podzielony na kolekcje, a potencjalny klient może sortować i filtrować produkty według wybranych kryteriów. Wygląd sklepu na Facebooku można spersonalizować.
Jedna z największych platform społecznościowych na świecie, jaką jest Facebook, to doskonały kanał do zwiększenie przychodów i rozpoznawalności marki wśród klientów. Profesjonalna obsługa Facebooka i prowadzenie płatnych kampanii pozwoli Ci trafić do użytkowników zainteresowanych Twoją ofertą!
Dowiedz się więcej: Reklama na Facebooku – jak stworzyć skuteczną reklamę na FB?
Chcesz założyć sklep na Facebooku?
Napisz i poznaj szczegóły!
Wypełnij formularz kontaktowy
Jak założyć sklep na Facebooku?
Stworzenie sklepu na Facebooku wymaga posiadania strony firmowej i utworzonego, w Menedżerze sprzedaży, katalogu. Katalog to kontener zawierający informacje o produktach, które mają być sprzedawane. Jak dodać produkty do sklepu na Facebooku? Przedmioty możemy do niego dodawać ręcznie, przesłać w postaci pliku arkusza kalkulacyjnego lub wykorzystać piksel Facebooka do zaimportowania produktów ze swojego sklepu internetowego.
Krok po kroku przedstawimy, jak założyć sklep na Facebooku. Procedura jest dość prosta, wymaga wykonania kilku elementów:
– W Menedżerze sprzedaży należy przejść do podstrony „Utwórz sklep” i kliknąć „Dalej”.
– Kolejnym krokiem jest wybór jednej z trzech metod finalizacji zakupu. Pierwsza opcja to przekierowanie użytkowników do Twojej witryny, gdzie mogą dokonać zakupu. Druga możliwość to zakup przy użyciu wiadomości, który polega na przekierowaniu kupujących do Messengera lub WhatsAppa, gdzie mogą złożyć zamówienie, wysyłając do Ciebie wiadomość. Trzeci wariant to zakup bezpośrednio na Facebooku, jednak na razie jest dostępny tylko dla sprzedawców z USA. W Polsce jeszcze nie możemy korzystać z tego rozwiązania.
– Następnie należy wybrać swoją stronę i kliknąć „Dalej”
– Dalszym krokiem jest wybór swojego konta w Menedżerze firmy i przejście dalej.
– Kolejny wybór dotyczy katalogu, który ma zostać wykorzystany w sklepie. Możesz posiadać wiele katalogów, ale tylko jeden z nich może być połączony ze sklepem. Można go później edytować, ale nie można już zamienić na inny.
– Ostatni etap to zapoznanie się ze szczegółami sklepu i umową (oraz jej akceptacja), po czym można zakończyć konfigurację.
Jeśli nie posiadasz strony firmowej na Facebooku lub utworzonego katalogu, możesz założyć je przy konfiguracji sklepu.
Kiedy wiesz już, jak stworzyć sklep na Facebooku i przejdziesz pomyślnie przez wszystkie etapy procedury jego zakładania, możesz zarządzać asortymentem, tworzyć kolekcje, spersonalizować wygląd i styl sklepu. Sklep na Facebooku będzie widoczny dla odbiorców po jego publikacji.
Jeśli posiadamy konto firmowe na Instagramie, tam również możemy utworzyć sklep z produktami.
Sprawdź również: Targetowanie reklam na Facebooku – jak to robić skutecznie?
Rozpocznij działania na Facebooku!
Chcesz poznać szczegóły?
Wypełnij formularz kontaktowy
Czy sklep na Facebooku jest płatny?
Być może zastanawiasz się, czy sklep na Facebooku jest płatny? Utworzenie i prowadzenie sklepu na Facebooku nie wiąże się z żadnymi opłatami – jest w pełni bezpłatny. O ile korzystanie z różnych platform sprzedażowych lub porównywarek cenowych wymaga ponoszenia pewnych opłat, czy to subskrypcyjnych, czy w postaci prowizji od sprzedanych artykułów, czy za kliknięcie w ofertę, o tyle sklep na Facebooku to zupełnie darmowa funkcjonalność tego serwisu. Chyba, że planujemy prowadzenie kampanii Facebook Ads i chcemy promować produkty, a bez wątpienia warto to robić, wówczas zapłacimy za reklamę. Natomiast sam sklep jest bezpłatny.
Sprawdź również: Piksel Facebooka – co to takiego?
Dlaczego warto założyć sklep na Facebooku?
Sklep na Facebooku z pewnością warto mieć. Po pierwsze dlatego, że Facebook w samej tylko Polsce liczy sobie kilkanaście milionów użytkowników, którym możemy dać się odkryć, zaprezentować i w efekcie sprzedać swoje produkty. Osoby odwiedzające sklep mogą przeglądać asortyment, inspirować się, dodawać wybrane pozycje do listy ulubionych i poznawać markę. Ci, którzy obserwują firmowy fanpage, mogą zobaczyć informację o dodaniu nowych produktów, a tym samym będą zawsze na bieżąco z oferowaną gamą towarów. Nawet jeśli wykorzystujemy mnóstwo innych form dotarcia ze swoją ofertą do potencjalnych klientów, wskazane jest posiłkowanie się każdą nową możliwością, tym bardziej, gdy jest ona nieodpłatna.
Przeczytaj: Jak promować sklep internetowy na Facebooku?
Pamiętajmy również, że posiadając sklep, możemy korzystać ze statystyk dostępnych w Menedżerze sprzedaży, aby uzyskiwać informacje o klientach i popularności produktów.
Sprawdź również: Jak promować posty na Facebooku?
Kto powinien założyć sklep na Facebooku?
Sklep na Facebooku to rozwiązanie, z którego mogą korzystać duże sklepy internetowe z ogromnym asortymentem, jak też niewielkie podmioty e-commerce. Teoretycznie sklep na Facebooku może i powinien prowadzić każdy, kto chce zwiększać sprzedaż, zwłaszcza wtedy, gdy grupa docelowa, do której kieruje swoje produkty, korzysta z tego serwisu.
Istnieją jednak pewne ograniczenia, które wynikają z zasad handlowych Facebooka, a do których muszą stosować się sprzedawcy. Dotyczą one pewnych kategorii produktów. Zabroniona jest sprzedaż m.in. alkoholu, wyrobów tytoniowych i związanych z nimi akcesoriów, produktów dla dorosłych, produktów medycznych i zdrowotnych, suplementów diety, leków na receptę, narkotyków i związanych z nimi akcesoriów, materiałów i substancji niebezpiecznych, broni, amunicji, materiałów wybuchowych i zwierząt. Szczegółowe informacje o tym, czego nie można sprzedawać, znajdują w regulaminie Facebooka.
Sklep na Facebooku jest doskonałym sposobem na rozwijanie biznesu, jednak wymaga stałej aktualizacji i komunikowania oferty klientom. Jeśli nie wiesz, jak stworzyć sklep na Facebooku, a chcesz maksymalnie wykorzystać potencjał tej funkcjonalności, możesz skorzystać z wiedzy naszych specjalistów ds. social mediów. Nasz zespół może pomóc Ci w stworzeniu sklepu na FB, utworzeniu katalogu, konfiguracji sklepu oraz w kompleksowej komunikacji nawiązującej do oferowanego przez Ciebie asortymentu!