LinkedIn to serwis społecznościowy liczący obecnie ponad 850 milionów użytkowników na całym świecie. Jest profesjonalną siecią ukierunkowaną na kontakty zawodowo-biznesowe i łączącą specjalistów różnych branż, którzy dzięki niej zwiększają efektywność swojej działalności i zyskują szansę osiągnięcia sukcesu. Reklama na LinkedIn to okazja dotarcia ze swoją ofertą do odbiorców biznesowych. Sprawdź, jakie formaty reklamowe na LinkedIn możesz wykorzystać, aby realizować swoje cele biznesowe. Dowiedz się, jak rozwijać swój biznes dzięki reklamom na platformie LinkedIn!
Sprawdź również: Jak założyć profil firmy na LinkedIn?
Spis treści
Dlaczego warto prowadzić działania reklamowe na LinkedIn?
Zanim przystąpisz do tworzenia reklamy na LinkedIn, trzeba zastanowić się, czy to się opłaca. Jak serwis kojarzony niemal wyłącznie z poszukiwaniem pracowników może Ci pomóc zwiększać zyski? Czy to narzędzie tylko dla HR-owców? Otóż nie. To również miejsce, w którym użytkownicy mogą znaleźć wartościowe i profesjonalne treści. Na LinkedIn zyskujesz kolejną okazję do zaprezentowania swojej oferty oraz pozyskania nowych klientów. Reklama na LinkedIn to znakomita forma komunikowania się, kiedy działasz w modelu B2B, kierując ofertę do klienta biznesowego.
Ogromną zaletą serwisu LinkedIn jest możliwość bardzo precyzyjnego targetowania reklam, dzięki czemu możesz prowadzić skuteczne kampanie LinkedIn Ads, aby dotrzeć z przekazem dokładnie do takiej grupy użytkowników, do jakiej zamierzasz.
Sprawdź również: Reklama na LinkedIn – od czego zacząć?
Zacznij reklamować się na LinkedIn!
Napisz i dowiedz się więcej
Wypełnij formularz kontaktowy
LinkedIn jest jedynym portalem społecznościowym, który pozwala kierować reklamy do osób z konkretnej branży, zajmujących określone stanowiska czy posiadających określone umiejętności. To sprawia, że skuteczność kampanii jest wysoka. Profesjonalne prowadzenie LinkedIn, w tym płatnych kampanii, doskonale sprawdzi się w przypadku ofert kierowanych do bardzo wąskiego grona (np. narzędzi biznesowych, kursów, szkoleń).
Jakie jeszcze korzyści uzyskasz reklamując produkty lub usługi na LinkedIn? Przewagę konkurencyjną! O ile na Facebooku działania reklamowe prowadzi ogromna większość firm, w tym Twoi konkurenci, o tyle LinkedIn nie jest już tak powszechnym kanałem reklamowym. Wykorzystaj zatem tę możliwość, nim zrobi to konkurencja. Poza tym mniej reklamodawców oznacza łatwiejsze dotarcie do potencjalnych klientów.
Jakie cele reklamowe spełnia LinkedIn?
Tworząc kampanie na LinkedIn, musisz określić swój cel biznesowy. W zależności od wybranego celu dostępne są różne formaty reklam. Jakie cele możesz realizować na LinkedIn?
Po pierwsze zwiększać świadomość marki. Po drugie generować zainteresowanie poprzez zwiększenie ilości odwiedzin na stronie docelowej, wchodzenie w interakcje z publikacjami lub wyświetlenia materiałów wideo. Trzecia grupa celów to konwersje. Dzięki reklamom w serwisie LinkedIn możesz generować potencjalnych klientów, określone działania w witrynie lub poszukiwać kandydatów o odpowiednich kwalifikacjach, którzy zaaplikują na stanowisko w Twojej firmie.
Chcesz rozpocząć działania na LinkedIn?
Wypełnij formularz kontaktowy
Jakie są formaty reklamowe na LinkedIn?
LinkedIn oferuje cztery podstawowe rodzaje reklam: treść sponsorowana, reklamy tekstowe, wiadomości sponsorowane oraz reklamy dynamiczne. W ramach tych kategorii masz do wyboru następujące formaty reklamowe na LinkedIn:
– reklama z pojedynczym zdjęciem – będąca rodzajem sponsorowanej treści, która zawiera jeden obraz i jest wyświetlana w kanale informacji LinkedIn użytkowników, którzy są Twoją grupą docelową;
– karuzela reklam – jest to sekwencja następujących po sobie obrazów, można dodać w niej formularz generowania potencjalnych klientów (Lead Gen Forms) z przyciskiem CTA w opisie każdego obrazu;
– reklama wideo – to również forma sponsorowanej treści, wyświetlana jest w kanale informacji LinkedIn, pozwala dotrzeć do odbiorców z natywnym filmem;
– reklama wydarzenia – umożliwia promowanie LinkedIn Events, pozwala zbierać rejestracje na wydarzenia; jako sponsorowana treść wyświetlana jest w kanale informacji LinkedIn;
– reklamy tekstowe – składają się z nagłówka (maksymalnie 25 znaków ze spacjami), krótkiego opisu (maksymalnie 75 znaków ze spacjami) i obrazu; wyświetlane są w różnych rozmiarach i w różnych miejscach serwisu;
– reklama konwersacyjna – wyświetlana w funkcji wiadomości członków LinkedIn, jej odbiorcy generowani są na podstawie wybranych segmentów;
– reklama dla pozyskania obserwujących – z przyciskiem CTA „Obserwuj” i krótkim tekstem, który zachęca członków do obserwowania Twojego konta w LinkedIn. Jest to rodzaj reklamy dynamicznej, która jest spersonalizowana dzięki wyświetlaniu zdjęcia profilowego użytkownika obok Twojego logo oraz wykorzystaniu imienia i nazwiska użytkownika w treści;
– reklama Spotlight – reklama dynamiczna dopasowana do użytkownika dzięki zaciąganiu danych z jego profilu, która przekierowuje na stronę docelową;
– reklamy ofert pracy – to również reklamy dynamiczne, które mają zachęcić specjalistów do złożenia aplikacji na stanowisko w Twojej firmie, wyświetlane są na prawym pasku na pulpicie oraz na stronach wyników wyszukiwania. Istnieją trzy typy tego formatu i wyświetlane są one w zależności od tego, czy użytkownik jest odpowiednim kandydatem na Twoje oferty i do ilu ofert pracy jest dopasowany (jednej lub dwóch czy trzech lub więcej);
– reklamy w formie dokumentu – to sponsorowana treść, która pozwala reklamodawcom promować dokumenty, np. e-booki, prezentacje; użytkownicy mogą je czytać i pobierać zawartość bez opuszczania LinkedIn.
Większość reklam jest wyświetlana w serwisie LinkedIn, ale mogą być wyświetlane również poza serwisem, jeśli reklamodawca aktywuje wielokanałowy przekaz. Aby to zrobić, w ustawieniach kampanii trzeba włączyć sieć odbiorców LinkedIn.
Jeśli nie masz jeszcze doświadczenia w obsłudze systemu reklamowego Linkedin, a widzisz potencjał tego serwisu w promowaniu swojej oferty, możesz skorzystać z naszej pomocy. Jako profesjonalna agencja e-commerce w naszej codziennej pracy wykorzystujemy wiele serwisów społecznościowych do tworzenia zróżnicowanych reklam, stosując przy tym skuteczne strategie i najlepsze praktyki!