Jakie są rodzaje reklam Google Ads?

Jakie są rodzaje reklam Google Ads? Jacek Florek 15 lutego 2023

Jakie są rodzaje reklam Google Ads?

Rodzaje kampanii Google Ads

Google Ads to jedno z najchętniej wybieranych narzędzi do reklamowania biznesu on-line. Platforma reklamowa Google pozwala na tworzenie odpłatnych kampanii dostosowanych do potrzeb reklamodawców. Elastyczność Google Ads cechuje się szerokim wyborem reklam i kampanii przynoszącymi szybkie efekty. Zanim rozpoczniesz przygodę z Google Ads, warto poznać rodzaje reklam i typy kampanii Google Ads oraz ich wpływ na sukces biznesu. Sprawdź, jakie są rodzaje reklam Google Ads i dowiedz się o nich więcej!

Sprawdź również: Audyt Google Ads – co to jest i jakie elementy zawiera?
Dowiedz się więcej: Wynik jakości reklam Google Ads – co to jest i od czego zależy?

Aby skutecznie reklamować swoje produkty i usługi w ekosystemie Google, należy dobrze zrozumieć, czym są kampanie Google Ads oraz jakie dają nam możliwości.

Google Ads jest narzędziem reklamowym, który umożliwia reklamodawcom projektowanie, tworzenie i optymalizację reklam w internecie. Prowadzenie kampanii Google Ads pozwala dotrzeć do szerokiej grupy użytkowników, którzy spełniają wyznaczone cele biznesowe, ponieważ system udostępnia nam wiele opcji targetowania i formatowania reklam.

Google Ads jest skutecznym narzędziem w promocji i budowaniu świadomości marki w internecie. Wybierając typy kampanii Google Ads, sami decydujemy, ile chcemy wydać na poszczególne reklamy.

Więcej na: Ile kosztuje reklama Google Ads?

Wykorzystaj kampanie Google Ads
w swoim biznesie!

Napisz i dowiedz się więcej!

Jakie są rodzaje reklam Google Ads?

Google Ads oferuje nam kilka typów kampanii i reklam:

Sieć wyszukiwania – najczęściej wybierany typ kampanii Google Ads. Polega na wyświetlaniu reklam odbiorcom wpisującym konkretne słowo kluczowe w wyszukiwarkę. Reklamy pojawią się dokładnie nad lub pod bezpłatnymi wynikami, oznaczone są napisem „Reklama”.

W sieci wyszukiwania możemy utworzyć elastyczne reklamy tekstowe składające się z maksymalnie 15 nagłówków i do 4 tekstów reklamowych, które algorytm Google Ads miesza i łączy między sobą, wybierając te, które są najbardziej trafne dla potencjalnego użytkownika. Ważną zaletą tych reklam jest fakt, że automatycznie dopasowują się do urządzenia, na którym się wyświetlają.

Przeczytaj: RLSA – co to jest?

Reklamy generujące połączenia telefoniczne – ten rodzaj kampanii Google Ads jest ograniczony do urządzeń umożliwiających wykonanie połączenia. Reklama ma za zadanie nawiązanie bezpośredniego kontaktu z klientem.

Performance Max – zautomatyzowana kampania, która pozwala łączyć w jednej kampanii wiele rodzajów reklam tj. tekstowe, produktowe, wideo i display. Oznacza to, że za pomocą jednej kampanii jesteśmy w stanie dotrzeć do naszego odbiorcy w każdym możliwym miejscu, jakie udostępnia nam system. Dodatkowo stanowią uzupełnienie kampanii w sieci wyszukiwania.

Wdrażając ten typ kampanii Google Ads, reklamy będą skuteczniej wyświetlane w Gmailu, wyszukiwarce Google, YouTube, Sieci Reklamowej, Google Discovery i mapach Google.

Więcej na: Kampania Performance Max – co należy wiedzieć?

Sieć reklamowa – reklamy tego typu są najczęściej kojarzone z reklamą graficzną. Mają formę grafiki i tekstu oraz są wyświetlane w GDN. Celem tego rodzaju reklam Google Ads jest szybsze docieranie z przekazem reklamowym do szerokiej grupy odbiorców.

W kampanii Display możemy utworzyć elastyczne reklamy display, których sam proces tworzenia jest bardzo podobny do reklam w sieci wyszukiwania. Do ich utworzenia będziemy potrzebować logo i minimum dwóch kwadratowych grafik oraz jednej prostokątnej (opcjonalnie możemy również dodać wideo). Do zasobów reklamowych należy dodać również maksymalnie 5 nagłówków i dwa teksty reklamowe.

Dowiedz się więcej: Reklama displayowa – co to jest?

Mamy tu również dwie ciekawe opcje, które możemy umieścić w reklamie graficznej, a mianowicie wezwanie do działania (CTA) oraz niestandardowe kolory, w przypadku, jeśli firma ma określoną kolorystykę i chcemy jej użyć w reklamie.

Drugą dostępną reklamą w sieci reklamowej są niestandardowe reklamy graficzne. Umożliwiają całkowitą kontrolę nad wyglądem reklam. Aby je wykorzystać, konieczne jest posiadanie gotowych formatów reklam, które spełnią wymagania Google i przesłanie ich do kampanii Google Ads.

Przeczytaj: Konwersje rozszerzone w Google Ads – co to jest i jak wdrożyć?

Kompleksowe prowadzenie
Google Ads w refix!

Napisz i umów się na rozmowę!

Produktowa – kampanie PLA to sprzedażowy rodzaj kampanii Google Ads. Jeśli posiadamy własny e-commerce, to warto zastanowić się nad tego typu kampanią. Łatwo je rozpoznać, ponieważ zawierają zdjęcie, cenę oraz nazwę produktu i sklepu. Google Ads wyświetla produkty na podstawie pliku produktowego (feed) przesłanego do Google Merchant Center.

Sprawdź: Google Merchant Center – co to jest?
Przeczytaj: Feed produktowy – co to jest?

Standardowa kampania produktowa w Google Ads to wersja z większymi możliwościami konfiguracji i optymalizacji. Należy określić budżet, strategię stawek, priorytet, informacje o produktach, lokalizacji, urządzeniach i sieci. Ten typ kampanii Google Ads pozwala na wyświetlanie reklam tylko w wyszukiwarce Google. Standardowa kampania pozwala także na przeglądanie wyszukiwanych haseł, co umożliwia analizę wyświetlanych słów kluczowych i dobór wykluczeń.

Wejdź na: Google zakupy – jak wykorzystać kampanie PLA?

Wideo – oprócz tekstów i grafik możemy wykorzystać również filmy. Użytkownicy zobaczą naszą reklamę podczas oglądania filmów na YouTube i sieci partnerów Google. Może to być wideo z możliwością pominięcia oraz takie, które wymagają obejrzenia w całości. To idealna alternatywna opcja dla kampanii display, ponieważ dobrze przygotowane wideo zapada w pamięci odbiorców, budując przy tym świadomość marki.

Reklamy wideo na YouTube mogą przybrać kilka form, takich jak:

InStream, z opcją pominięcia już po 5 sekundach. Zapłacimy za nią w momencie, kiedy użytkownik obejrzy 30 sekund wideo lub cały film krótszy niż 30 sekund,

InStream, bez opcji pominięcia. W tym przypadku zapłacimy za każde wyświetlenie filmu,

Bumpery, wideo o maksymalnej długości 6 sekund. Możemy z nich skorzystać na stronach partnerów Google i YouTube. Wyświetlają się przed rozpoczęciem filmu lub jako jego przerywnik,

Video Discovery, rodzaj reklamy Google Ads dostępny wyłącznie na YouTube. Wyświetlają się jako miniatury filmów na stronie głównej aplikacji mobilnej lub obok wyników wyszukiwania,

Out-stream, dostępne na urządzeniach przenośnych tj. tablety i smartfony. Możemy z nich skorzystać tylko stronach lub aplikacjach partnerów Google,

Baner Masthead pojawia się w górnym banerze na głównej stronie YouTube. Włącza się automatycznie bez dźwięku i trwa do 30 sekund na urządzeniach stacjonarnych. W przypadku urządzeń mobilnych i telewizorów wyświetla się do końca bez dźwięku. Skorzystanie z tej opcji jest możliwe jedynie po skontaktowaniu się z przedstawicielem Google.

Zacznij sprzedawać więcej,
dzięki Google Ads!

Umów się na rozmowę!

Promująca aplikację – ten rodzaj kampanii Google Ads umożliwia zwiększenie liczby pobrań aplikacji i większe zaangażowanie ich użytkowników. Reklamy będą wyświetlane w usługach Google tj. Google Play, YouTube, Gmail lub sieć reklamowa. Wybierając kampanie promujące aplikacje, nie musimy samodzielnie tworzyć reklamy, wystarczy, że podamy aplikację, budżet i odbiorców, a system Google zrobi to za nas.

Inteligentna – nazywana też kampanią SMART, to idealne rozwiązanie dla reklamodawców, którzy chcą szybko i łatwo tworzyć reklamy. Kampania jest prowadzona automatycznie i nie mamy możliwości ingerowania w jej ustawienia. Wyświetla się w wynikach wyszukiwania. Tworząc kampanię, wybieramy cel oraz rodzaj akcji, jaką ma wykonać użytkownik, np. połączenie. Ustawiamy również lokalizację, produkt lub usługę, tworzymy reklamę i wybieramy budżet.

Discovery – w pełni zautomatyzowana kampania reklamowa. Wyświetla się w sieci display, jednak różni się od tradycyjnych reklam graficznych. Podczas tworzenia reklamy dodajemy nagłówki, opisy i obrazy, a sam wygląd reklamy zależy od miejsca, w którym się wyświetla (Youtube, Gmail, Google Discover). Uruchamiając kampanię discovery, konieczne jest zdefiniowanie co najmniej jednego typu konwersji.

Dowiedz się więcej: Google Discovery Ads – co to takiego?

Dlaczego warto prowadzić kampanie Google Ads?

Google Ads to jedna ze skutecznych form reklamy internetowej, która umożliwia dotarcie do szerokiej grupy użytkowników w bardzo krótkim czasie. Kluczowe jest tutaj również precyzyjne targetowanie odbiorców, pozwalające na wyświetlanie reklam osobom zainteresowanym produktami bądź usługami.

Kampanie Google Ads pozwalają mierzyć efektywność, dzięki czemu w każdym momencie możemy dostosować odpowiednią strategię reklamową do zmieniającej się sytuacji. Jeśli chcemy szybko i skutecznie pozyskiwać nowych klientów dla prowadzonego biznesu, to z pewnością należy rozważyć reklamowanie się w systemie Google Ads.

Który typ kampanii Google Ads wybrać?

Przed rozpoczęciem tworzenia kampanii Google Ads, konieczny jest wybór odpowiedniego celu marketingowego, który sobie założymy. Cel pozwala określić możliwości reklamy, ponieważ każda kampania ma swoje miejsce wyświetlania.

Jeśli naszym celem jest zwiększenie ruchu na stronie, warto pomyśleć nad kampanią w sieci wyszukiwania. Sieć reklamowa sprawdzi się przy dotarciu do jak największej liczby odbiorców. A jeśli chcemy promować swój kanał na YouTube i docierać do odbiorców poprzez filmy, to najlepszym wyborem będą kampanie PPC w sieci YouTube.

Oczywiście każdy rodzaj kampanii Google Ads ma własne unikatowe cechy, więc ważne jest, aby dokładnie przeanalizować swoje cele i wybrać odpowiedni typ kampanii Google Ads.

System Google Ads oferuje szeroką gamę typów kampanii, dlatego wybór odpowiedniej reklamy może być trudny. Samo narzędzie Google Ads pozwala na dotarcie do różnych grup użytkowników i osiągnięcie wielu celów, które sobie założymy. Główne typy kampanii w Google Ads to reklamy search (tekstowe), reklamy graficzne (display), reklamy produktowe, reklamy wideo i reklamy aplikacji mobilnych.

Zainteresowała Cię nasza oferta?
Chcesz poznać szczegóły?

Umów się na rozmowę!
Dodaj komentarz
Nie będzie nigdzie opublikowany. Pola wymagane oznaczone są gwiazdką (*).

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.