Jakie są rodzaje reklam na Amazonie?

Jakie są rodzaje reklam na Amazonie? Jacek Florek 20 października 2022

Jakie są rodzaje reklam na Amazonie?

rodzaje reklam na Amazonie

Amazon to światowy lider e-commerce. W serwisie tym sprzedają swoje produkty najbardziej znane w skali globalnej marki, jak i te, które dopiero wchodzą na rynek. Każda z nich chce wykorzystać spory potencjał platformy do zwiększenia sprzedaży. Jeśli sprzedajesz na Amazonie i chcesz zwiększyć swoją widoczność, warto zainwestować w reklamę. Sprawdź, dlaczego warto to zrobić, jakie rodzaje reklam Amazon możesz wykorzystać, jakie są dostępne opcje targetowania i jak rozliczane są kampanie. Przeczytaj i dowiedz się więcej o usłudze Amazon Ads!

Sprawdź również: Jak założyć konto na Amazon?

Reklama na Amazonie pozwala zostać zauważonym przez użytkowników tej największej platformy zakupowej. Reklamy są wyświetlane w widocznych miejscach, w wynikach wyszukiwania produktów lub na stronach ich szczegółów. Częstsze dostrzeganie marki przez konsumentów zwiększa jej rozpoznawalność, a większa widoczność produktów to ułatwione docieranie do klientów, którzy są zainteresowani zakupem oferowanych produktów. Dzięki reklamom możesz wyróżnić się na tle konkurencji i sprzedawać więcej, a o to przecież chodzi każdemu, kto prowadzi konto sprzedażowe na Amazon.

Jeśli prowadzisz sprzedaż w różnych krajach, możesz reklamować się też na rynkach zagranicznych, nie musisz ograniczać się jedynie do krajowego. Marketplace Amazon posiada dedykowane serwisy w niemal 20 krajach świata.

Profesjonalna obsługa Amazon pozwala zachować pełną kontrolę nad wydatkami. Dzięki raportom możesz analizować koszty reklam i ich skuteczność. W ten sposób wiesz, co sprawdza się dobrze i przynosi oczekiwane rezultaty, a co warto byłoby zmodyfikować, aby poprawić efekty.

Rozpocznij kampanie Amazon Ads!
Chcesz poznać szczegóły?

Napisz i umów się na rozmowę!

Jakie są rodzaje reklam na Amazonie?

Amazon oferuje reklamodawcom kilka form promocji. Jakie rodzaje reklam na Amazon są dostępne dla sprzedawców?

Sponsored Products

Sponsored Product to podstawowy rodzaj reklamy, który dotyczy ofert produktów w serwisie Amazon. Reklamy produktów sponsorowanych wyświetlane są w odpowiedzi na konkretne słowa kluczowe użyte podczas wyszukiwania produktów. Pozwalają zatem dotrzeć do tych, którzy mają jasno sprecyzowane oczekiwania, jeśli oferta jest do nich dopasowana. Sponsored Products pojawiają się w dwóch lokalizacjach:
na stronach z wynikami wyszukiwania – reklamowane oferty oznaczone są jako sponsorowane,
na stronach szczegółów produktów – jako produkty powiązane z daną ofertą.

Sponsored products - Amazon

Sponsored Brands

Sponsored Brands to reklama, która pozwala w ciekawy i kreatywny sposób zaprezentować markę i asortyment. Wyświetlana jest na górze stron z wynikami wyszukiwania. W jednym materiale reklamowym zawarte jest logo, nagłówek i kilka pozycji spośród oferowanych produktów. Po kliknięciu reklamy klient zostaje przeniesiony do sklepu, a jeśli wybierze konkretny produkt, przechodzi na stronę produktu.

Sponsored Brands - Amazon

Stores

Stores to rozwiązanie, które pozwala wykorzystać gotowe szablony do zbudowania profesjonalnie prezentującego się sklepu na Amazon bez znajomości tworzenia witryn internetowych. Dzięki temu w atrakcyjny sposób można zaprezentować swoją markę i ofertę. Stores w odróżnieniu od wymienionych wcześniej sponsorowanych reklam są całkowicie bezpłatną formą promocji.

Sponsored Display

Sponsored Display to sponsorowane reklamy displayowe, które są najnowszym rodzajem reklamy na Amazon. Nie są na razie dostępne w witrynie amazon.pl, ale o nich też wspomnimy, gdyż są jednym z rodzajów reklam dostępnych w platformach dedykowanych sprzedawcom w innych krajach. To reklamy, które pozwalają na dotarcie do odbiorców w Amazon i poza nim. Są one kierowane do odbiorców na podstawie ich zainteresowań i zachowań zakupowych, a także do tych, którzy już odwiedzili stronę ze szczegółami produktu (remarketing).

Reklamy Sponsored Brands, Sponsored Display oraz rozwiązanie Stores dostępne są tylko dla sprzedawców zarejestrowanych w programie Amazon Brand Registry. Jeśli skorzystasz z różnych typów reklam jednocześnie, masz szansę stworzyć silniejszą strategię reklamową

Skuteczne kampanie Amazon Ads w refix!

Poznaj więcej szczegółów!

Jakie są opcje targetowania reklam Amazon Ads?

Targetowanie reklam w Amazon Ads, czyli ich kierowanie do określonej grupy docelowej, bazuje przede wszystkim na słowach kluczowych i samym produkcie.

Słowa kluczowe są bardzo istotne dla skuteczności kampanii, dlatego ważną rolę odgrywa ich odpowiedni dobór. Korzystanie z różnych typów ich dopasowania, ustalenie słów wykluczających, aby ograniczyć małowartościowy ruch, kontrolowanie, które hasła generują najwięcej odsłon, kliknięć i sprzedaży, aby optymalizować kampanie. W ten sposób można precyzyjnie kierować reklamy do tych, którzy poszukują produktów właśnie takich, jakie oferujesz.

Targetowanie na produkt pozwala kierować reklamy do tych, którzy oglądają podobne lub komplementarne produkty. Dzięki temu można ponownie zaangażować odbiorców, którzy obejrzeli stronę produktu, strony podobnych produktów czy kategorie związane z reklamowanymi produktami.

Masz do wyboru dwa typy targetowania: automatyczne i manualne. Automatyczne kierowanie to strategia odpowiednia na początku, a kiedy już przeanalizujesz wyniki i zdobędziesz potrzebną wiedzę, możesz samodzielnie ustalać słowa kluczowe i produkty do targetowania.

Jak rozliczana jest reklama Amazon Ads?

Amazon Ads opiera się na modelu rozliczeniowym CPC (cost per clic), w którym reklamodawca nie płaci za wyświetlenie reklamy, ale dopiero wówczas, gdy ktoś w nią kliknie. Sam określasz budżet i decydujesz, jaką kwotę możesz przeznaczyć na jedno kliknięcie. Powinieneś dążyć do określenia stawki na optymalnym poziomie: nie za wysokim, ale jednocześnie takim, który pozwoli przebić konkurencję, ponieważ Amazon Ads działa w systemie aukcyjnym.

Jak działa licytowanie w przypadku reklam Sponsored Products? Masz trzy możliwości określenia stawki. Są to:
stawki stałe, które dla każdego kliknięcia będą na jednakowym poziomie;
stawki dynamiczne, które Amazon może obniżyć w czasie rzeczywistym dla kliknięć z mniejszym prawdopodobieństwem konwersji;
stawki dynamiczne, które Amazon może obniżyć w czasie rzeczywistym dla kliknięć z mniejszym prawdopodobieństwem konwersji albo podnieść, gdy prawdopodobieństwo konwersji jest większe.

Pamiętaj też o tym, że po ustawieniu budżetu dziennego zawsze masz możliwość go zwiększyć albo zmniejszyć, zaś na poziomie kampanii budżet można tylko zwiększać.

Tworzenie kampanii w Amazon Ads nie jest może zbyt skomplikowane, jednak odpowiednie jej ustawienie może nastręczyć trochę problemów początkującym użytkownikom. Jeżeli potrzebujesz pomocy w konfiguracji reklamy na Amazonie, skontaktuj się z nami. Wykorzystując kilkunastoletnie doświadczenie i kierując się najlepszymi praktykami w zakresie reklam na Amazon i wielu innych marketplace, pomożemy Ci prowadzić skuteczne kampanie!

Zainteresowała Cię nasza oferta?
Chcesz poznać szczegóły?

Umów się na rozmowę!
Dodaj komentarz
Nie będzie nigdzie opublikowany. Pola wymagane oznaczone są gwiazdką (*).