Jakie są rodzaje reklam na Facebooku?

Jakie są rodzaje reklam na Facebooku? Jacek Florek 13 października 2022

Jakie są rodzaje reklam na Facebooku?

formaty i rodzaje reklam na Facebooku

Tworzenie reklamy na Facebooku przebiega w kilku krokach. Niezbędne jest ustalenie celu reklamy, który chcemy zrealizować, określenie grupy docelowej, miejsc wyświetlania reklamy, budżetu i wybranie formatu reklam na Facebooku. Sprawdź, jakie są rodzaje reklam na Facebooku, gdzie możesz je umiejscowić oraz jakie formaty reklamowe masz do wyboru, aby dotrzeć do odbiorców ze swoim przekazem. Przeczytaj i dowiedz się więcej, aby tworzyć skuteczniejsze reklamy!

Sprawdź również: Czym jest Facebooka Ads?
Dowiedz się więcej: Jak założyć konto firmowe na Facebooku?
Przeczytaj: Targetowanie reklam na Facebooku – jak to robić skutecznie?

Facebook jest jednym z podstawowych kanałów komunikacji marketingowej, z którego korzystają zarówno małe lokalne firmy, jak i duże globalne przedsiębiorstwa. Nic dziwnego, należy do czołówki social mediów, jeśli chodzi o ilość aktywnych użytkowników i tuż po YouTubie jest drugą platformą pod względem czasu, który użytkownicy przeznaczają na korzystanie z niej. W Polsce wciąż pozostaje niekwestionowanym liderem pod względem popularności serwisów społecznościowych. Niewykorzystanie potencjału reklamowego tej platformy byłoby poważnym zaniedbaniem każdej firmy działającej online.

Ogromną zaletą reklam tworzonych za pośrednictwem Facebook Ads jest precyzja w dotarciu do wybranej grupy docelowej, której dedykujemy produkty lub usługi i której członkowie mają największe szanse stać się naszymi klientami. Na Facebooku sami określamy, komu ma zostać wyświetlona reklama. Grupę odbiorców możemy zdefiniować m.in. pod względem wieku, płci, lokalizacji, zainteresowań, wykształcenia, zatrudnienia itp. Tak duża ilość kryteriów sprawia, że reklama nie trafia do przypadkowych ludzi, którzy zupełnie nie są nią zainteresowani, ale do tych, którzy z dużym prawdopodobieństwem zaciekawią się jej treścią.

Nie bez znaczenia pozostaje fakt, że jest to stosunkowo tania forma promocji. Jeśli dysponujemy ograniczonym budżetem, już nawet za kilka złotych dziennie możemy prowadzić efektywne kampanie Facebook Ads i dotrzeć do swojej grupy docelowej. Relacja kosztów do wyników reklamy kształtuje się bardzo korzystnie w porównaniu z innymi kanałami reklamowymi.

Dowiedz się więcej: Ile kosztuje reklama na Facebooku?

Zacznij kampanie Facebook Ads!
Chcesz poznać szczegóły?

Napisz i umów się na rozmowę!

Facebook oferuje bardzo rozbudowane statystyki reklam. Dokonując ich przeglądu, można łatwo sprawdzić, co przynosi pożądane efekty, a co nie działa zbyt skutecznie. Wyciągając wnioski z analizy, możemy wprowadzać korekty i tworzyć coraz atrakcyjniejsze reklamy w przyszłości. Widok wyników w Menedżerze reklam możemy odpowiednio dostosowywać w zależności od tego, które wyniki interesują nas najbardziej i do których chcemy mieć najszybszy dostęp.

Profesjonalne prowadzenie Facebooka opiera się również na wykorzystaniu retargetingu. Dzięki temu mamy szansę dotrzeć do odbiorców, którzy już poznali firmę (odwiedzili stronę internetową, sklep, aplikację lub stronę na Facebooku), możemy zachęcić klientów do powrotu, wyświetlając im nowości, a także korzystać z reklam dynamicznych, aby wyświetlać użytkownikom treści, które interesują ich najbardziej.

Wśród licznych korzyści korzystania z Facebook Ads nie sposób nie wspomnieć o różnorodności formatów i rodzajów reklamy. Dzięki nim możemy zaprezentować swoją markę na wiele ciekawych sposobów.

Sprawdź również: Jak założyć sklep na Facebooku?

Jakie są rodzaje reklam na Facebooku?

Facebook oferuje rodzaje reklam umożliwiające użycie filmów, zdjęć i tekstu oraz połączenia tych elementów, aby każdy reklamodawca mógł zaprezentować swoją markę w wybrany przez siebie sposób. Każdy z wymienionych elementów kreacji reklamowych wpływa na skuteczność przekazu. Warto zatem stosować się do dobrych praktyk w odniesieniu do każdego z nich.

Treść – musi być czytelna, przejrzysta i niezbyt długa, gdyż blok tekstu nie zachęca do czytania. Trzeba mieć na uwadze, że większość użytkowników przegląda social media na smartfonach, których niewielki ekran sprawia, że tekst wydaje się dłuższy niż na desktopie.

Warto podzielić tekst na akapity, a tam, gdzie to możliwe zastosować wypunktowanie. Należy posługiwać się prostym językiem, a dla wzmocnienia komunikatów marketingowych dobrze wykorzystać emoji, które przyciągają uwagę i pozwalają zdobyć sympatię odbiorców.

Obraz – grafika powinna być wysokiej rozdzielczości, dopasowana do celu reklamy, zgodna z identyfikacją wizualną marki, a jej rozmiar powinien być dostosowany do umiejscowienia reklamy i formatu reklamowego.

Wideo – stwarza szansę niepowtarzalnego zaprezentowania produktów, usług czy marki. Film nie powinien być długi (najlepiej do 15 sekund). Najbardziej atrakcyjna część powinna znaleźć się na początku, aby przyciągnąć uwagę widza. Należy pamiętać o napisach, gdyż użytkownicy często odtwarzają materiały wideo bez dźwięku (np. w miejscach publicznych).

Skuteczne kampanie Facebook Ads
w refix!

Umów się na rozmowę!

Jakie są formaty reklam na Facebooku?

Wybierając formaty reklam na Facebooku, określamy, jaką strukturę będzie mieć reklama. Zasadniczo istnieją trzy podstawowe formaty reklamowe na Facebooku:

Pojedynczy obraz lub film – to format reklamy na Facebooku, który pozwala zaprezentować jeden konkretny przekaz w formie grafiki lub filmu zachęcający do podjęcia określonego działania.

Reklama karuzelowa – pozwala zaprezentować w jednej reklamie kilka obrazów lub filmów (do dziesięciu) – każdy z własnym nagłówkiem, opisem i linkiem. Przejście do kolejnego elementu karuzeli jest możliwe przez przesunięcie palcem po ekranie urządzenia mobilnego lub kliknięcie strzałki na desktopie.

Ten format reklam na Facebooku pozwala przedstawić kilka produktów z linkami do różnych miejsc docelowych, ten sam produkt w różnych ujęciach albo szereg korzyści, jakie niesie usługa. Jest też doskonałym sposobem opowiedzenia historii w kilku obrazach lub filmach albo przedstawienia krok po kroku schematu działania.

Kolekcja – pozwala wyróżnić wiele produktów i otwiera się jako tzw. materiał błyskawiczny (pełnoekranowe środowisko), gdy użytkownik wejdzie z nim w interakcję. Ten format reklamy na Facebooku pomaga odkrywać, przeglądać, a także kupować produkty lub usługi na telefonie, kierując do sklepu.

Obraz lub film w tle powinien przykuwać uwagę odbiorców. Dobrze wykorzystać duży zestaw zróżnicowanych produktów i zezwolić Facebookowi na ich dynamiczne wyświetlanie według popularności lub prawdopodobieństwa zakupu.

Korzystanie z różnych celów, formatów reklam i elementów kreacji pozwala na skuteczne realizowanie celów marketingowych firmy. Jako agencja e commerce codziennie tworzymy i planujemy różne rodzaje reklam na Facebooku dla naszych Klientów. Tobie też możemy pomóc!

Zainteresowała Cię nasza oferta?
Chcesz poznać szczegóły?

Umów się na rozmowę!
Dodaj komentarz
Nie będzie nigdzie opublikowany. Pola wymagane oznaczone są gwiazdką (*).