Jakie są rodzaje reklam na TikToku?

Jakie są rodzaje reklam na TikToku? Jacek Florek 28 października 2022

Jakie są rodzaje reklam na TikToku?

rodzaje reklam na tiktoku

W czerwcu 2022 roku TikTok mógł pochwalić się ponad 12 milionami użytkowników w Polsce. Tym samym trafił na podium najpopularniejszych serwisów społecznościowych, wyprzedzając Twitter czy Pinterest. Wielu z nas TikTok kojarzy się z niezbyt ambitną aplikacją dla dzieci i młodzieży. W rzeczywistości, 60% użytkowników to osoby pełnoletnie. Co więcej, badania przeprowadzone przez Get Hero i Uniwersytet SWPS wykazały, że 90% ankietowanych odwiedza aplikację co najmniej raz dziennie, a 30% spędza tam każdego dnia więcej niż 2 godziny. Przypięta łatka aplikacji dla młodzieży sprawia, że nawet te imponujące wyniki nie przyciągnęły zbyt wielu reklamodawców. Sprawdź, dlaczego warto reklamować się na TikToku oraz jakie rodzaje reklam na TikToku możesz wykorzystać!

Sprawdź również: Jakie są rodzaje reklam na Facebooku?
Dowiedz się więcej: Jakie są formaty reklamowe na LinkedIn?

TikTok jest aplikacją mobilną, która umożliwia publikowanie krótkich filmików. Stworzyło ją w 2016 roku chińskie przedsiębiorstwo ByteDance, by zaledwie dwa lata później przejąć konkurencyjną aplikację musical.ly. TikTok po pięciu latach istnienia przekroczył liczbę miliarda unikalnych użytkowników, a w 2020 roku był najchętniej pobieraną aplikacją

Potęgą aplikacji jest bez wątpienia wciąż rosnąca baza dostępnych dla wszystkich użytkowników efektów, filtrów, piosenek i nagrań audio – ogrom możliwości sprawia, że cały czas przyciąga nowych odbiorców. Najpopularniejszą formą materiałów są m.in.: lip-sync, tutoriale, challenge, relacje na żywo czy prezentacje umiejętności. Początkowo filmiki mogły mieć maksymalnie 15 sekund, obecnie są to 3 minuty. TikTok pozwala także na dodanie nagrania zapisanego wcześniej w smartfonie, a następnie edycję w aplikacji.

Wykorzystaj kampanie TikTok Ads!
Chcesz poznać szczegóły?

Napisz i umów się na rozmowę!

Jakie cele reklamowe realizuje TikTok?

Zarządzanie z panelu TikTok Ads Manager pozwala na ustalenie konkretnego celu, na którym najbardziej nam zależy. To szansa na zwiększenie świadomości marki, a także poprawienie konkretnych statystyk.

Tworząc kampanię reklamową TikTok Ads, możemy realizować poniższe cele reklamowe:

ruch – celem jest przekierowanie na stronę/aplikację jak największej liczby użytkowników. W ten sposób zwiększamy szansę, że odbiorcy przejrzą np. ofertę sklepu internetowego. Cel ten warto wybrać, jeśli chcemy skutecznie pozyskać nowych klientów.

konwersje – za cel możemy wskazać konkretne działanie obserwującego. Może być to np. dodanie produktu do koszyka, rejestracja konta czy przejście do konkretnej zakładki w witrynie internetowej.

zasięg – po wybraniu tego celu, algorytm TikToka sprawia, że reklama trafia do maksymalnie dużej liczby potencjalnych odbiorców. Nie przełoży się to bezpośrednio na zwiększenie sprzedaży, jednakże z pewnością zwiększy widoczność i świadomość marki wśród użytkowników.

instalacja aplikacji – jak sama nazwa wskazuje, celem jest zachęcenie jak największej liczby użytkowników do zainstalowania aplikacji.

generowanie leadów – to sposób na budowanie bazy kontaktów. Po kliknięciu w filmik pojawi się formularz, w którym potencjalny klient zostawi dane kontaktowe.

Jakie są rodzaje reklam na TikToku?

TikTok jest prężnie rozwijającą się platformą social media, zyskującą coraz większą ilość użytkowników. Na TikToku możemy wykorzystać wiele formatów reklamowych w zależności od celów reklamowych. Do najpopularniejszych rodzajów reklamy na TikToku można zaliczyć:

In-Feed Ads – forma reklamy, która wtapia się w pozostałe treści, dzięki czemu skutecznie działa na odbiorcę. Filmiki trwają od 5 do 60 sekund, a reklama jest wyświetlana w sekcji „dla Ciebie”. Jest to jedyna dostępna forma reklamy, jeśli zdecydujemy się na rozliczenie w modelu aukcyjnym.

TopView – to reklama, którą użytkownik zobaczy jako pierwszą, tuż po uruchomieniu aplikacji. Zajmuje cały ekran i trwa maksymalnie 60 sekund. TikTok gwarantuje także, że tylko jedna marka dziennie może korzystać z takiej formy reklamy.

Brand Takeover – może być w formie dynamicznej (3-5 sekund wideo) lub statycznej (3 sekundy). Reklama wyświetla się jako pierwsza danego dnia wszystkim użytkownikom w wybranej lokalizacji. Podobnie jak w przypadku TopView, w ten sposób może promować się tylko jedna marka w przeciągu 24h.

Branded Effects – użytkownicy mogą wykorzystywać stworzone przez nas naklejki, efekty specjalne czy filtry. Ta forma reklamy sprawia, że skutecznie możemy zbudować pozytywny wizerunek marki, a także zwiększyć zaangażowanie odbiorców.

Branded Hashtag – najbardziej kreatywny rodzaj reklamy na TikToku. Możemy zapraszać użytkowników do kilkudniowego wyzwania, stworzonego przez naszą markę. Skutecznie generuje duży zasięg, a także mocno angażuje odbiorców.

Profesjonalne kampanie TikTok Ads
w refix!

Poznaj więcej szczegółów!

Jak rozliczane są reklamy na TikToku?

Kampanie PPC prowadzone na TikToku rozliczane są podobnie jak większość kampanii w innych kanałach social media. Na TikToku mamy możliwość rozliczenia kampanii na dwa sposoby:

w modelu aukcyjnym – model ten jest bardzo podobny do tych, które możemy spotkać na innych mediach społecznościowych. Decydując się na tę formę rozliczenia, mamy jedynie jedną formę reklamy do wyboru (In-Feed). Jeśli zdecydujemy się na ten model, należy precyzyjnie określić, za co konkretnie zapłacimy serwisowi wybierając jeden z celów reklamowych. Ponadto duży wpływ na cenę takiej kampanii mają działania konkurencji.

w modelu rezerwacyjnym – kwoty są z góry ustalone przez serwis i nie mamy na nie wpływu. Największą zaletą jest szeroki wybór formy samej reklamy, co przekłada się na większe zainteresowanie odbiorców. Należy pamiętać, że w tym przypadku musimy także wykazać się o wiele większą kreatywnością.

Czy warto prowadzić kampanie reklamowe na TikToku?

Badania przeprowadzone przez Get Hero oraz SWPS wykazały, że ponad 12% dorosłych użytkowników TikToka kupiło produkt reklamowany na tej platformie. Ponadto, aż 58% uznało publikowane tam reklamy za ciekawe. Ten sam raport wskazuje, że większość użytkowników docenia dobrą zabawę, którą dostarcza mu TikTok, a także kreatywność materiałów.

Czy warto jednak inwestować w kampanię reklamową w tym serwisie? Przede wszystkim, platforma ta nie jest jeszcze wyeksploatowana przez reklamodawców. Mniejsza konkurencja sprawia, że możemy znacznie zwiększyć nasze zasięgi w krótkim czasie. Jeśli targetem są osoby w młodym wieku (największą grupę stanowią użytkownicy w wieku 18-24 lat), jest to obecnie najlepsza metoda na pozyskanie nowych obserwujących i potencjalnych klientów.

TikTok często jest przeglądany w sposób „automatyczny”. Mamy kilka sekund na zainteresowanie odbiorcy, dlatego musimy wykazać się kreatywnością podczas tworzenia kampanii.

Wykorzystaj potencjał, jaki daje TikTok Ads i zwiększ rozpoznawalność swojej marki na coraz popularniejszej platformie social media. Profesjonalne prowadzenie i obsługa social media pozwoli trafić do szerokiego grona odbiorców zainteresowanych oferowanych usługami lub produktami. W naszej agencji otrzymasz niezbędne wsparcie w kompleksowym prowadzeniu kampanii reklamowych na TikToku!

Zainteresowała Cię nasza oferta?
Chcesz poznać szczegóły?

Umów się na rozmowę!
Dodaj komentarz
Nie będzie nigdzie opublikowany. Pola wymagane oznaczone są gwiazdką (*).

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.