Kampania DSA w Google Ads – jak wykorzystać?

Kampania DSA w Google Ads – jak wykorzystać? Jacek Florek 20 stycznia 2023

Kampania DSA w Google Ads – jak wykorzystać?

Kampania DSA w Google Ads

Wyszukiwanie odpowiednich słów kluczowych podczas tworzenia kampanii Google Ads sprawia Ci trudność? Jest na to rozwiązanie! – kampania DSA (Dynamic Search Ads). Reklamy DSA pozwalają na automatyczne i dynamiczne generowanie reklam na podstawie informacji znajdujących się w Twojej witrynie. Takie rozwiązanie jest szczególnie przydatne w przypadku e-commerce, które mają rozbudowane katalogi produktów. Dowiedz się, w jaki sposób kampania DSA umożliwi Ci dotarcie do nowych klientów i zwiększy sprzedaż. Sprawdź teraz!

Sprawdź również: Google Discovery Ads – co to takiego?
Wejdź na: Kampania Performance Max – co należy wiedzieć?

Kampanie DSA (Dynamic Search Ads) to płatny rodzaj kampanii reklamowych Google Ads, wyświetlających reklamy w przeglądarce w formie tekstowej, które pozwalają na automatyczne generowanie reklam na podstawie zawartości strony internetowej. Reklamy DSA nie umożliwiają samodzielnego definiowania nagłówków — są one tworzone automatycznie na podstawie tytułu strony. Wpływ mamy natomiast na opis reklamy i rozszerzenia, które możemy sami wybrać. Dodatkowo decydujemy również czy reklamy będą kierowane na konkretną podstronę lub całą domenę.

Dowiedz się więcej: Rozszerzenia reklam Google Ads – kiedy i jak stosować?

W przeciwieństwie do tradycyjnych kampanii reklamowych Google Ads, gdzie reklamodawcy sami wybierają słowa kluczowe, na podstawie których będą wyświetlać się ich reklamy, kampanie DSA pozwalają na automatyczne dopasowanie reklam do zawartości znajdującej się na stronie internetowej. Skuteczne kampanie Google Ads wykorzystujące reklamy DSA bardzo dobrze sprawdzą się w przypadku e-commerce posiadających duży asortyment, ponieważ kampania DSA pozwala na wyświetlanie dokładnych haseł, tj. nazwy i modelu produktów.

W kampaniach DSA inaczej niż w przypadku tradycyjnych reklam PPC nie określa się prognozowanej ceny za konkretne słowa kluczowe. Stawki są obliczane automatycznie, dostosowując się do celu, jaki został ustalony.

Kompleksowe kampanie Google Ads
w refix!

Dowiedz się więcej!

Reklamy DSA – dlaczego warto?

Wdrożenie reklam DSA na koncie reklamowym przyniesie wiele korzyści, głównie ze względu na:

precyzyjniejsze dopasowanie wpisywanych fraz przez użytkowników do otrzymanych rezultatów;

uzupełnienie brakujących słów kluczowych, dzięki automatycznemu skanowaniu witryny przez algorytmy Google. Reklamy DSA mogą być wyświetlane na słowa kluczowe, które zwykle nie byłyby dostępne w Google Ads ze względu na niskie zainteresowanie użytkowników;

generowanie ruchu o wysokiej jakości poprzez dostarczanie odbiorcom konkretnych odpowiedzi na ich zapytania;

nieskomplikowane tworzenie kampanii DSA, bez potrzeby ustalania słów kluczowych i nagłówków;

kontrolę rezultatów kampanii DSA i dokonywanie analizy wyszukiwanych produktów lub usług;

większą szansę na dokonanie konwersji przez potencjalnych klientów, którzy wpisują konkretny model produktu, co pozwala na szybsze dotarcie z naszą ofertą do nowych użytkowników.

Przeczytaj: Google zakupy – jak wykorzystać kampanie PLA?

Reklamy DSA – wady

Kampanie DSA, chociaż są bardzo skuteczne, nadal nie są idealne. Z czego to wynika?

brak pełnej kontroli nad tym, jakie dokładnie słowa kluczowe pojawią się w reklamach wyświetlanym odbiorcom;

– automatyczne generowanie nagłówków może niekiedy prowadzić do niedopasowania tekstu reklamy DSA do zapytania użytkowników, stąd konieczna jest bieżąca analiza raportów;

– sukces kampanii DSA jest zależny od odpowiednio zoptymalizowanej strony internetowej. Adresy URL powinny być odpowiednio klasyfikowane, a zawartość znaczników title i treści znajdujące się na stronie zostać dokładnie przeanalizowane.

Przeczytaj: Konwersje rozszerzone w Google Ads – co to jest i jak wdrożyć?

Doświadczeni specjaliści
Google Ads w refix!

Napisz i umów się na rozmowę!

Jak stworzyć i skonfigurować kampanie DSA?

Aby stworzyć reklamę DSA od podstaw, należy wykonać kilka niezbędnych kroków:

– tworzymy nową kampanię za pomocą przycisku „Nowa Kampania”,

– wybieramy odpowiedni cel kampanii DSA lub przechodzimy do następnego kroku bez określania celu,

– przy wyborze typu kampanii zaznaczamy „Sieć wyszukiwania”,

– konfigurujemy budżet, cel konwersji, stawki, zasięg, język oraz zakładkę demografia, aby określić, do jakiej grupy docelowej ma ona trafić,

– dodajemy adres URL strony internetowej, aby system mógł przeszukiwać jej zawartość,

– koonfigurujemy grupę reklam, wybierając typ grupy reklam jako dynamiczny. Przypisujemy im nazwę oraz cel,

– tworzymy reklamy dynamiczne, wpisując jedynie tekst do 90 znaków,

– uruchomiamy kampanię i monitorujemy efekty, aby móc dostosować reklamy do potrzeb użytkowników i uzyskać jak najlepsze wyniki.

Dowiedz się więcej: Reklama displayowa – co to jest?

Po zakończeniu konfiguracji podstawowych ustawień reklam DSA powinniśmy się skupić na optymalizacji celów dynamicznych. Możliwe opcje, jakie mamy do wyboru to:

– wybór kategorii zalecanych — można wybrać strony dopasowane tematycznie,

– określenie konkretnych witryn docelowych – można wybrać kilka witryn odsyłających klientów na podstawie adresu i zawartości,

– ustawienie celu na wszystkie dostępne strony internetowe.

Dla kogo przeznaczona jest kampania DSA?

Kampanie DSA przeznaczone są przede wszystkim dla osób, które posiadają mocno rozbudowaną stronę internetową lub e-commerce z dużą liczbą produktów i podstron. Dzięki reklamom Dynamic Search Ads możemy zwiększyć ruch na swojej stronie, pozyskiwać nowych klientów oraz optymalizować wyniki sprzedażowe. Osiągnięcie tych celów będzie możliwe, jeśli wcześniej zadbamy o zoptymalizowanie swojego serwisu, tak aby był on przyjazny dla automatycznego generowania adresów URL, nagłówków czy kategorii na stronie.

Kampanie DSA nie są zalecane dla małych serwisów internetowych, które zawierają małą liczbę podstron. Jeżeli mamy nieodpowiednio przygotowane opisy produktów, to tutaj również nie wykorzystamy potencjału reklam DSA. To jednak nie jedyne ograniczenia kampanii.

Dynamic Search Ads nie jest odpowiednie do wykorzystywania na stronach www. wykonywanych bez protokołu https lub w technologii flash. Właściciele sklepów internetowych, których asortyment często się zmienia, również powinni zastanowić się nad stosowaniem tego typu reklam, ponieważ Google może mieć problem z indeksowaniem aktualnej zawartości.

Dynamiczne reklamy DSA pozwalają reklamodawcom na dokładniejsze dopasowanie reklam do użytkowników, nieskomplikowane przygotowanie kampanii, generowanie wartościowego ruchu na stronie, większe prawdopodobieństwo konwersji oraz możliwość kontrolowania efektów kampanii. Należy jednak wiedzieć, kiedy stosować kampanie PPC DSA, bo nie w każdym przypadku przyniosą takie same efekty. Jeśli nie jesteś pewien, czy ten typ reklam jest odpowiedni dla Twojego biznesu, skonsultuj się z certyfikowanym specjalistą Google Ads!

Zainteresowała Cię nasza oferta?
Chcesz poznać szczegóły?

Umów się na rozmowę!
Dodaj komentarz
Nie będzie nigdzie opublikowany. Pola wymagane oznaczone są gwiazdką (*).

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.