W styczniu 2022 roku Google postanowiło zaskoczyć wszystkich reklamodawców nowym typem kampanii reklamowych. W nowej odsłonie, zarówno znane nam inteligentne kampanie produktowe, jak i kampanie lokalne zostały przemodelowane na kampanie Performance Max. Wraz z końcem września 2022 roku, jeżeli samodzielnie nie przekształciliśmy kampanii produktowych (Smart Shopping Campaigns) oraz lokalnych, Google zrobiło to za nas z dotychczasowymi ustawieniami. Sprawdź, czym dokładnie jest kampania Performance Max i dowiedz się, jaki będzie miała wpływ na Twoje obecne i przyszłe kampanie!
Sprawdź również: Reklama displayowa – co to jest?
Przeczytaj: Remarketing Google Ads – jak wykorzystać?
Dowiedz się więcej: Wynik jakości reklam Google Ads – co to jest i od czego zależy?
Spis treści
Kampania Performance Max – co to takiego?
Kampania Performance Max to nic innego, jak automatyczna kampania reklamowa, która za pomocą algorytmów i przesłanych przez nas informacji (zasobów) dąży do ociągnięcia wcześniej wyznaczonych celów. Z podobnymi działaniami mamy już do czynienia m.in. w elastycznych reklamach, gdzie algorytmy zestawiają ze sobą róże typy nagłówków, tekstów czy grafik, aby uzyskać jak najlepszy efekt. Algorytm Google zbiera dane z naszych zasobów reklamowych w czasie rzeczywistym bez przerwy.
Prowadzenie kampanii Google Ads typu Performance Max może posłużyć jako dodatek do kampanii w sieci wyszukiwania kierowanej na słowa kluczowe, dzięki czemu pozwoli dotrzeć nam do wielu miejsc w zasobach reklamowych Google jednocześnie.
W praktyce, korzystając z kampanii Performance Max, po raz pierwszy otrzymujemy szansę stworzenia jednej kampanii, w ramach której dotrzemy do klientów w:
– YouTube,
– Google Maps,
– Gmail,
– Kartach Google Discover,
– Sieci Reklamowej,
– Sieci Produktowej,
– Sieci Wyszukiwania.
Sprawdź również: Audyt Google Ads – co to jest i jakie elementy zawiera?
Zacznij kampanie Google Ads!
Chcesz poznać szczegóły?
Wypełnij formularz kontaktowy
Jak uruchomić pierwszą kampanie Performance Max?
Kampanie Performance Max tworzymy tak samo, jak wszystkie inne kampanie w panelu Google Ads. Ważną kwestią jest fakt, że będzie ona dostępna w momencie, kiedy wybierzemy odpowiedni cel kampanii:
– sprzedaż,
– potencjalni klienci,
– ruch w witrynie,
– wizyty w lokalnym sklepie stacjonarnym i promocje,
– kampania bez podpowiedzi dotyczącej celu.
Następnie wybieramy odpowiedni budżet dzienny, który chcemy wykorzystać na konkretną kampanie Performance Max. Dodatkowo system daje nam możliwość wyboru dwóch rodzajów strategii ustalania stawek:
– Konwersje – kampania będzie optymalizowana pod kątem docelowego CPA, które wcześniej ustaliliśmy.
– Wartość konwersji – kampania będzie optymalizowana przez algorytmy do osiągnięcia ustalonego wcześniej zwrotu z nakładów na reklamę – ROAS.
Kolejnym etapem – podobnie do wcześniejszych działań, które podejmowaliśmy przy tworzeniu kampanii – jest wybór lokalizacji, języka oraz harmonogramu reklam. Nowością na tym etapie będzie rozwinięcie końcowego adresu URL, w ramach którego algorytmy wybierają odpowiedni nagłówek reklamy, tak, aby pasował do strony docelowej, która wyświetli się po kliknięciu.
Sprawdź również: Kampania DSA w Google Ads – jak wykorzystać?
Następny krok w tworzeniu kampanii Performance Max polega na stworzeniu odpowiedniej grupy zasobów, czyli nowej nazwy grupy reklam. W tym miejscu dodajemy:
– adres URL reklamy,
– długie nagłówki,
– nagłówki,
– teksty reklam,
– obrazy,
– logo,
– wideo do reklam,
– wezwanie do działania (CTA).
Tutaj również nie zabraknie nowości, ponieważ ostatnią opcją, jaka nam zostaje do ustawienia, jest sygnał dotyczący odbiorców. Ten element pozwoli algorytmom Google na dużo szybszą naukę, przez co kampania z większym prawdopodobieństwem i skutecznością trafi do odpowiednich użytkowników w sieci internetowej. Audience Signals to m.in. listy remarketingowe, listy niestandardowych odbiorców oraz listy klientów.
Dowiedz się więcej: Planer słów kluczowych – co to jest i jak korzystać?
Ostatnim etapem podczas tworzenia kampanii będzie dodanie rozszerzeń, które w zasadzie nie różnią się niczym od tych dodawanych w sieci wyszukiwania.
Nie wiesz jak uruchomić kampanie Performance Max?
Wypełnij formularz kontaktowy
Dla kogo są kampanie Performance Max?
Z kampanii Performance Max najbardziej zadowolone będą osoby, które mają jasno określone cele reklamowe i konwersje (zapis na newsletter, wzrost sprzedaży on-line, wypełnienie formularza). Kampania Performance Max to również spore ułatwienie dla osób, które chciałyby w szybki sposób dotrzeć do odbiorców wszystkimi kanałami reklamowymi w kampaniach Google. Performance Max umożliwia taki dostęp za pomocą jednej kampanii.
Google za pomocą jednej kampanii Performance Max umożliwia nam dotarcie do wielu miejsc w zasobach reklamowych Google, co z pewnością powinno zainteresować reklamodawców chcących uzyskać jak największą skuteczność, zasięg oraz oczekiwaną wartość konwersji z prowadzonych działań reklamowych w środowisku Google.
Kampania Performance Max – jakie ma zalety?
Jednym z głównych atutów nowej kampanii Performance Max na pewno będzie oszczędność czasu, ze względu na to, że nie musimy poświęcać go na tworzenie i optymalizowanie kampanii na różne kanały reklamowe, wszystko możemy zrobić w ramach jednej kampanii Performance Max. Samo zarządzanie w późniejszym etapie trwania kampanii jest dużo prostsze, ponieważ wszystkie zmiany, jakie będziemy chcieli wprowadzić w kampanii, można zrobić w jednym miejscu, z poziomu jednego panelu.
Kampania Performance Max to również dostęp do większej ilości uproszczonych i czytelnych statystyk, które mogą pomóc w optymalizacji czy tworzeniu strategii prowadzenia przedsiębiorstwa.
Dotarcie do większej liczby odbiorców nie będzie stanowiło dla nas wyzwania dzięki temu, że nasze reklamy pojawią się we wszystkich kanałach jednocześnie. Dzięki automatyzacji i wykorzystaniu algorytmów samo uczących się w czasie rzeczywistym jesteśmy w stanie obniżyć koszty kampanii.
Kampanie Performance Max bez wątpienia są łatwiejsze w uruchomieniu i w wprowadzaniu zmian dla reklamodawców. Zapewniają również spore ułatwienie w reklamowaniu się we wszystkich dostępnych kanałach w Google. Wykorzystanie algorytmów i automatyzacji znacznie oszczędza czas i zwiększa szansę na dotarcie z naszym przekazem do odpowiednich osób w odpowiednim czasie.
Wyzwaniem na pewno będzie odpowiednia konfiguracja, która pozwoli na pełną realizację określonych celów. Dlatego, jeśli chcesz osiągnąć jak najlepsze wyniki w tego typu kampaniach, skontaktuj się z nami. Nasza agencja e commerce to zespół specjalistów, którzy określą razem z Tobą istotne cele i zaplanują najlepszy sposób ich osiągnięcia. Razem zdecydujemy także, czy ten typ kampanii będzie właściwy dla Twojego biznesu.