Landing page – co to jest?

Landing page – co to jest? Jacek Florek 29 sierpnia 2022

Landing page – co to jest?

Landing Page - co to takiego

Landing page jest stroną docelową, na którą trafia użytkownik po kliknięciu w płatne reklamy, bannery reklamowe lub z organicznych wyników wyszukiwania. Jest to dedykowana strona, która służy do przedstawienia usług, produktu lub zachęcenia do wykonania konkretnego działania. Założenia i cele landing page są różne, zależne od profilu prowadzonego biznesu oraz oferowanych usług. Sprawdź i dowiedz się co to jest landing page, do kogo jest skierowany oraz jakie elementy powinien zawierać skuteczny landing page?

Sprawdź również: Co to jest CMS?
Przeczytaj: Responsywność strony internetowej – co to znaczy?

Landing page jest jednym z rodzajów strony internetowej lub specjalnie dedykowanej strony docelowej, których celem jest przyciągnięcie uwagi użytkownika, przedstawienie produktu lub usługi bezpośrednio po wejściu na stronę. Landing pages mają za zadanie zachęcić potencjalnego klienta do wykonania konkretnego działania – zakupu produktu, usługi, wypełnienia formularza, ściągnięcia ebooka, pozostawienia kontaktu lub wielu innych działań istotnych z punktu widzenia prowadzonego biznesu.

Profesjonalne tworzenie stron internetowych typu landing page opiera się na precyzyjnym określeniu celu strony, atrakcyjnym przedstawieniu produktu lub usługi oraz zawarciu wyraźnego wezwania do działania (Call To Action). Landing page w odróżnieniu od klasycznej strony internetowej nie posiada klasycznego menu oraz rozbudowanej treści. Przedstawia konkretne i zwięzłe informacje o produkcie lub oferowanej usłudze.

Zainteresowała Cię nasza oferta?
Chcesz poznać szczegóły?

Umów się na rozmowę!

Jakie są cele landing page?

Cele marketingowe landing page mogą być zróżnicowane, powinny natomiast być jasno sprecyzowane, aby użytkownik, który trafi na stronę docelową, mógł bez problemów wykonać oczekiwane przez nas działanie.

Do głównych celów tworzenia landing page zalicza się sprzedaż produktu, przedstawienie oferowanej usługi, generowanie leadów, zachęcenie do zapisu do newselettera, uzyskanie opinii od użytkowników, pozyskanie nowych użytkowników (utworzenie konta), uzupełnienie formularza kontaktowego, nawiązanie kontaktu (telefon lub e-mail) lub zapis na przedsprzedaż produktów. Landing page służą również do skutecznego pozyskiwania zapisów na kursy, szkolenia oraz inne wydarzenia.

Landing page – dla kogo?

Wiedząc już, co to jest landing page, warto dowiedzieć się, dla kogo tego typu strony są dedykowane. Z reguły landing page tworzone są na potrzeby kampanii reklamowych w celu przedstawienia nowej usługi, kolejnej wersji produktu lub zaoferowania użytkownikom korzyści w postaci rabatu w zamian za wypełnienie formularza lub zapisu do newslettera.

Landing pages doskonale sprawdzają się podczas prowadzenia działań reklamowych Google Ads – dobrze zoptymalizowana strona docelowa przekłada się na wyższy wynik jakości, a co za tym idzie większą szansę na skuteczność danej reklamy.

Bardzo często strony typu landing page wykorzystywane są w kampaniach prowadzonych w social mediach. Tworzenie atrakcyjnych postów z wysokiej jakości grafiką i angażującym tekstem zwiększy szansę na uzyskanie dodatkowego ruchu na stronie docelowej.

E-mail marketing to kolejna forma reklamy, w której doskonale sprawdzają się strony typu landing page. Najpopularniejszą formą tego rodzaju kampanii jest wysyłka newslettera. Przekierowanie użytkownika na atrakcyjną wizualnie i dopasowaną do jego zainteresowań stronę docelową przełoży się na zwiększenie szans wykonania przez niego określonego działania.

Zainteresowała Cię nasza oferta?
Chcesz poznać szczegóły?

Umów się na rozmowę!

Jakie elementy powinien zawierać skuteczny landing page?

Skuteczny landing page tworzony jest zgodnie z zasadami, dzięki którym spełni swoje założenia w postaci uzyskania określonych celów. Pierwszą i kluczową kwestią jest profesjonalny design landing page – atrakcyjny i profesjonalny layout strony będzie lepiej odbierany przez potencjalnych klientów.

Obok kwestii wizualnej niezwykle istotnym elementem każdego landing page jest merytoryczna treść. Przemyślana struktura treści oraz stosowanie języka korzyści pozwoli efektywnie przedstawić zalety oferowanej usługi lub produktu. Równie istotne jest zadbanie o odpowiedni poziom User Experience (UX) z wyraźnym i czytelnym rozmieszczeniem wezwania do działania (CTA), które będzie jasne i klarowne dla użytkownika. Użytkownik powinien bez problemu znaleźć potrzebne informacje zawarte na landing page – strona powinna być przejrzysta, funkcjonalna i intuicyjna.

Funkcjonalność landing page opiera się między innymi na responsywności strony. Niezależnie od urządzenia, z jakiego korzysta użytkownik, strona powinna być czytelna i odpowiednio dopasowana do urządzenia. Kolejnym elementem wpływającym na jakość strony jest szybkość ładowania. Zbyt długi czas oczekiwania może zniechęcić użytkownika i uniemożliwić wykonanie określonego działania.

Jak zrobić landing page?

Dobry i skuteczny landing page to taki, który zawiera informacje, jakich potrzebuje użytkownik, aby dokonać oczekiwanego przez nas działania na stronie. Ważne, aby landing page był prosty i funkcjonalny – pierwsze wrażenie użytkownika jest bardzo ważne, dlatego ponad linią przewijania (Above The Fold) powinny znaleźć się takie elementy jak jasno sprecyzowany nagłówek, który zaraz po wejściu na stronę przedstawi jej zawartość, atrakcyjna grafika oraz wezwanie do działania.

Jednym z najważniejszych elementów jest właśnie widoczne i klarowne dla użytkownika wezwanie do działania (CTA), które powinno znajdować się w widocznym miejscu oraz jasno wskazywać dalsze działanie po kliknięciu. W przypadku landing pages, których celem jest pozyskiwanie leadów, należy zadbać o maksymalnie uproszczony formularz kontaktowy – powinien zawierać tylko niezbędne informacje do wypełnienia przez użytkownika.

Szata graficzna, układ strony i najważniejsze informacje powinny rzucać się w oczy, najbardziej wartościowe elementy warto wyróżnić, aby odbiorca był w stanie swobodnie i bez problemów znaleźć najważniejsze dla niego informacje. Przy tworzeniu landing page należy unikać wstawiania wszelkiego rodzaju odnośników, których obecność może odwracać uwagę użytkowników od głównych elementów na stronie.

Landing page to skuteczna forma przedstawienia oferty, która wykorzystywana jest w wielu rodzajach kampanii reklamowych. W naszej agencji od wielu lat zajmujemy się projektowaniem i tworzeniem skutecznych landing pages!

Zainteresowała Cię nasza oferta?
Chcesz poznać szczegóły?

Umów się na rozmowę!
Dodaj komentarz
Nie będzie nigdzie opublikowany. Pola wymagane oznaczone są gwiazdką (*).