Każdego dnia miliony użytkowników poszukuje interesujących ich produktów i usług w Google. Widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania to jeden z podstawowych elementów skutecznego marketingu internetowego. Sprawdź, na czym polega pozycjonowanie stron i dowiedź się, dlaczego warto pracować nad optymalizacją stron i sklepów internetowych!
Dowiedz się więcej: Co to jest audyt SEO i jakie elementy powinien zawierać?
Sprawdź również: Core Web Vitals – co to takiego?
Spis treści
Na czym polega pozycjonowanie?
Pozycjonowanie stron internetowych to działania, które mają na celu osiągnięcie przez witrynę możliwie najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwania na określone frazy kluczowe dla danego biznesu. Im wyżej w Google pojawia się strona, tym więcej zyskuje odwiedzin. I o to właśnie chodzi w kampaniach SEO, na które składa się optymalizacja techniczna strony, tworzenie odpowiedniego contentu oraz budowanie sieci linków.
Optymalizacja strony
To dostosowanie strony do algorytmów Google. Chodzi zarówno o kwestie techniczne, jak i treść. Optymalizacja obejmuje m.in. optymalizację kodu strony, jej prędkości, struktury (czyli organizacji zawartości), meta tagów (meta title, meta description), odpowiednie nasycenie podstron słowami kluczowymi, określenie hierarchii nagłówków i wiele innych.
Content marketing
To nic innego jak docieranie do odbiorcy poprzez tworzenie wartościowych i angażujących treści. Jest bardzo ważną częścią zarówno pozycjonowania sklepów internetowych, jak i stron usługowych. Musi być poprzedzone analizą i wyborem słów kluczowych istotnych z punktu widzenia prowadzonego biznesu oraz analizą konkurencji.
Dowiedz się więcej: Content marketing – co to jest?
Budowanie sieci linków
Kolejnym niezbędnym elementem pozycjonowania stron jest link building, czyli pozyskiwanie linków z innych witryn. Znaczenie ma nie tylko ich ilość, ale przede wszystkim jakość. Pozyskiwanie wartościowych linków pochodzących ze stron powiązanych tematycznie i wysoko ocenianych przez algorytmy Google to istotny element każdej strategii SEO.
Zainteresowała Cię nasza oferta?
Chcesz poznać szczegóły?
Wypełnij formularz kontaktowy
Kiedy można spodziewać się pierwszych efektów pozycjonowania?
W przeciwieństwie do płatnych kampanii, które przynoszą natychmiastowe efekty, kampanie SEO wymagają znacznie więcej czasu, aby zobaczyć realne rezultaty. Zazwyczaj jest to okres od kilku do kilkunastu miesięcy w zależności od regularności prowadzonych prac, budżetu przeznaczonego na SEO, jak również rodzaju strony lub sklepu oraz działań konkurencji.
Jakie korzyści przynosi pozycjonowanie strony?
Im wyższa pozycja w wyszukiwarce, tym więcej wejść na stronę. Skuteczne działania SEO przełożą się na większy ruch na stronie lub sklepie internetowym, a co za tym idzie zwiększenie szans na trafienie z ofertą do potencjalnych klientów. Wysoka pozycja na liście adresów (SERP) na określone frazy to doskonały sposób na dotarcie do użytkowników, którzy poszukują produktów i usług takich jak Twoje.
Zdobędziesz przewagę nad konkurencją. Jeśli Twoja strona pojawia się w czołówce wyników wyszukiwania, masz szansę stać się liderem w branży. Twoja marka będzie bardziej rozpoznawalna. Im bardziej zaznaczysz swoją obecność w sieci, a na pewno zrobisz to, osiągając wysokie pozycje w wyszukiwarce, tym większą reputację zyska Twój brand.
Osiągniesz długofalowe efekty. Skuteczne SEO przynosi rezultaty, które nie kończą się w momencie zakończenia działań tak, jak jest to w przypadku innych form promocji. W pozycjonowaniu trzeba jednak pamiętać o konieczności systematyczności, bo jeśli stoisz w miejscu, inni wskakują przed Ciebie.
Zainwestujesz w formę promocji, która cechuje się stosunkowo niskim kosztem dotarcia do odbiorcy i wysokim stopniem zwrotu z inwestycji. Dzięki dobremu SEO wraz z upływem czasu koszty związane z pozyskaniem ruchu na stronie będą się zmniejszać, a przy tym zyski będą coraz wyższe w stosunku do zainwestowanych środków.
Dlaczego warto skorzystać z usług profesjonalnej agencji?
Samodzielne pozycjonowanie w Google swojego biznesu jest oczywiście możliwe. Choć jest to zadanie bardzo pracochłonne i wymagające systematyczności, a także posiadania odpowiedniej wiedzy i doświadczenia.
Systemy rankingowe Google oparte na wielu algorytmach są ciągle doskonalone, aby dostarczyć użytkownikom jak najtrafniejsze wyniki, a tym samym wymagają od właścicieli stron i sklepów internetowych śledzenia na bieżąco zmian. Dlatego warto, aby zajęła się tym profesjonalna agencja e-commerce. Eksperci, trzymając rękę na pulsie, są doskonale zorientowani, jakie działania podjąć. A co więcej, dysponują całym zapleczem narzędzi, które w tym pomagają.