Banery reklamowe

Sprzedaż słowem i obrazem

Powszechnie uważa się, iż banerem (bądź bannerem) jest wydrukowana informacja lub reklama, umieszczona w miejscu publicznym. Nieco inaczej jednak sprawa ma się w Internecie, choć jego forma w założeniu pozostaje wciąż ta sama. Baner umieszczony w sieci ma najczęściej formę słowno-graficzną (animacji lub obrazu, połączonego z hasłem reklamowym), będącą jednocześnie odnośnikiem do strony docelowej danej firmy i oferowanych przez nią usług czy produktów.

Skuteczny baner – co to znaczy?

By osiągnąć pożądany skutek – czyli zainteresować potencjalnych konsumentów i zwiększyć rozpoznawalność marki na rynku, nasz baner powinien spełniać kilka kluczowych warunków. Jakich? Po pierwsze, musi w sposób błyskotliwy i zwięzły przekazać swą treść jego odbiorcom. Stać się odpowiedzią na ich pytanie, pomocą w problemach lub cenną wskazówką, która „zmusi” ich do myślenia i – w konsekwencji – do interakcji z twoją marką. Po drugie, winien przykuwać wzrok i uwagę, jednocześnie nie nudząc. W dobie zalewającej nas zewsząd komercjalizacji, nikogo nie zainteresuje kolejny „pusty, nic z sobą nie niosący przekaz”, którego odczytanie uznane zostanie za stratę czasu i przyniesie nam więcej szkody niż pożytku. Co najważniejsze zaś – skuteczny baner ma nam otworzyć drogę do klientów: ich uwagi, zaufania, kontaktu i…portfela.

Mówi się “baner graficzny” – jednak dobry baner to nie tylko obraz, ale też treść, myśl, która w połączeniu z grafiką tworzy kompletny przekaz.