Piksel Facebooka – co to takiego?

Piksel Facebooka – co to takiego? Jacek Florek 30 listopada 2022

Piksel Facebooka – co to takiego?

Piksel Facebooka

Analityka w biznesie jest nieocenioną pomocą w lepszym rozumieniu różnych zjawisk, podejmowaniu dobrych decyzji i optymalizacji działań. Jeśli prowadzisz kampanie z wykorzystaniem systemu reklamowego Facebooka, Piksel będzie dla Ciebie niezwykle użytecznym źródłem danych na temat użytkowników witryny internetowej. Sprawdź, czym jest Piksel Facebooka i jakie korzyści może Ci przynieść. Przeczytaj i dowiedz się więcej o Pikselu Facebooka!

Sprawdź również: Jak założyć konto firmowe na Facebooku?
Dowiedz się więcej: Targetowanie reklam na Facebooku – jak to robić skutecznie?

Piksel firmy Meta to fragment kodu, który można umieścić w swojej witrynie i dzięki niemu zbierać informacje o działaniach podejmowanych przez użytkowników odwiedzających sklep lub stronę internetową. To narzędzie analityczne, które działa podobnie jak Google Analytics.

Facebooka Piksel to niezwykle istotne narzędzie do zbierania i tworzenia statystyk na temat prowadzonych kampanii na Facebooku. Zebrane informację pozwalają optymalizować i lepiej dostosować kampanie Facebook do użytkowników. Piksel Facebooka jest niezbędny do prowadzenia efektywnych i skutecznych kampanii reklamowych na jednym z najpopularniejszych kanałów social media, jakim jest Facebook.

Skuteczne kampanie Facebook Ads
w refix!

Napisz i umów się na rozmowę!

Do czego służy Piksel Facebooka?

Wiedząc już, co to jest Piksel Facebooka, warto poznać jego możliwości. Facebook Piksel pozwala mierzyć skuteczność, optymalizować i retargetować reklamy w celu osiągnięcia optymalnych wyników prowadzonych kampanii reklamowych.

pomiar wyników reklam – dzięki Pikselowi Facebooka można poznać efektywność reklam, analizując, co dzieje się po ich wyświetleniu przez odbiorców. Mamy możliwość otrzymania wielu cennych informacji o użytkownikach;

zbieranie informacji przydatnych do optymalizacji reklam – dzięki Pikselowi algorytm reklamowy Facebooka może docierać do osób, które z największym prawdopodobieństwem dokonają konwersji;

tworzenie grup niestandardowych odbiorców i remarketing – Piksel Facebooka pozwala tworzyć grupy niestandardowych odbiorców, czyli nawiązać kontakt z tymi, którzy weszli w jakąś interakcję z reklamą. Możliwe jest ponowne wyświetlanie reklamy użytkownikom, którzy wykazali zainteresowanie określonym produktem, np. dodali go do koszyka, ale nie sfinalizowali transakcji.

Sprawdź również: Ile kosztuje reklama na Facebooku?

Jak wygenerować i zainstalować Piksel Facebooka?

Uruchomienie narzędzia wymaga w pierwszej kolejności utworzenia Piksela Facebooka w menadżerze zdarzeń, klikając w pasku menu „Połącz źródła danych”. Następnie należy wybrać opcję „Internet”, a w kolejnym kroku nazwać Piksel. Po utworzeniu Piksela należy umieścić kod w witrynie. Jak zainstalować Piksel Facebook? Można to zrobić na dwa sposoby: ręcznie lub używając integracji partnerskiej.

Ręczne dodawanie kodu Piksela do witryny

Jak dodać Piksel Facebooka ręcznie? Klikając ikonę „Źródła danych” w lewej części strony, należy wybrać Piksel, który ma zostać skonfigurowany i polecenie „Kontynuuj konfigurację piksela”. Następnie kliknąć trzeba „Piksel Meta” i „Połącz”, a potem „Zainstaluj kod ręcznie”.

Po skopiowaniu kodu należy odszukać nagłówek strony albo szablon nagłówka w systemie zarządzania treścią (CMS) bądź na platformie internetowej i wkleić kod przed znacznikiem zamykającym nagłówek. W tym momencie Piksel zlicza odsłony (wyświetlenia) strony, czyli PageView. Aby śledzić działania odwiedzających witrynę internetową, czyli np. zbierać informacje o zdarzeniach typu zakup, dodanie do koszyka itp., należy skorzystać z narzędzia do konfiguracji zdarzeń albo zrobić to ręcznie w kodzie witryny.

Jeśli nie chcemy dodawać kodu Piksela samodzielnie, możemy zlecić to zadanie programiście, w wiadomości e-mail. Po kliknięciu polecenia „Kontynuuj konfigurację piksela”, należy wybrać „Wyślij e-mail z instrukcjami” i podać adres poczty elektronicznej, a następnie kliknąć przycisk na dole strony „Wyślij”. I to wszystko. W ten sposób specjalista otrzyma kod, który może być dodany do witryny.

Sprawdź również: Jakie są rodzaje reklam na Facebooku?

Dodawanie kodu Piksela za pomocą integracji partnerskiej

Jak zainstalować Piksel Facebooka wykorzystując integracje partnerskie? W tym przypadku cały proces odbywa się bez konieczności edytowania kodu witryny. Pierwsze kroki są takie same jak opisane powyżej, czyli należy kliknąć ikonę „Źródła danych”, wybrać Piksel i polecenie „Kontynuuj konfigurację piksela”. Aby dodać Piksel Facebooka z pomocą integracji partnerskiej, na tym etapie należy wybrać polecenie „Skorzystaj z usług partnera” oraz w zależności od wykorzystywanej technologii wybrać odpowiedniego partnera z listy i postępować zgodnie z dalszymi instrukcjami.

Rozpocznij kampanie na Facebooku
i zwiększ rozpoznawalność swojej marki!

Dowiedz się więcej!

Definiowanie zdarzeń w Pikselu Facebooka

Zdarzenia to konkretne działania odwiedzających witrynę internetową. Można je skonfigurować za pomocą narzędzia do konfiguracji zdarzeń w menedżerze zdarzeń, jeśli do witryny został już dodany podstawowy kod Piksela. Profesjonalne prowadzenie konta na Facebooku opiera się między innymi na dokładnym zdefiniowaniu określonych zdarzeń, których zebranie pozwala jeszcze lepiej poznać ruchy użytkowników i na tej podstawie podejmować decyzje dotyczące optymalizacji kampanii.

Rozróżniamy dwa rodzaje zdarzeń zliczanych przez Piksel: standardowe i niestandardowe.

Do zdarzeń standardowych zalicza się:
– dodanie informacji o płatności;
– dodanie do koszyka;
– dodanie do listy życzeń;
– ukończenie rejestracji;
– kontakt;
– personalizacja produktu;
– przekazanie datku;
– znalezienie lokalizacji;
– zainicjowanie przejścia do kasy;
– pozyskanie kontaktu;
– zakup;
– harmonogram (zaplanowanie spotkania);
– wyszukiwanie;
– rozpoczęcie okresu próbnego;
– przesłanie wniosku;
– subskrypcja;
– wyświetlenie zawartości.

Zdarzenia niestandardowe to z kolei te, które nie znajdują się w zestawie zdefiniowanym przez Facebooka. Można je określić samodzielnie i nadać im nazwy, które najlepiej odzwierciedlają charakter zdarzenia.

Dowiedz się więcej: Jak promować posty na Facebooku?

Jak sprawdzić poprawność wdrożenia Piksela Facebooka?

Sprawdzenie poprawności działania Piksela jest możliwe dzięki narzędziu Meta Pixel Helper. Jest to rozszerzenie przeglądarki Chrome. Po zainstalowaniu wtyczki wystarczy przejść do swojej witryny i kliknąć ikonę Pixel Helper. Pojawi się okienko z informacją o tym, jakie Piksele zostały znalezione na stronie i czy zostały pomyślnie załadowane. Ikona Pixel Helper powinna mieć kolor niebieski. Jeśli tak nie jest, oznacza to, że na stronie nie został zainstalowany Piksel.

W menedżerze zdarzeń Facebooka można też skorzystać z opcji testowania zdarzeń, aby sprawdzić, czy zostały one ustawione prawidłowo. Wystarczy wejść w interakcje z witryną lub aplikacją, wywołując różne zdarzenia. Interakcje powinny pojawić się na karcie „Testowanie zdarzeń” w ciągu 30 sekund.

Facebook Piksel dostarcza wielu cennych informacji. Dzięki niemu możemy dowiedzieć się, w jakim stopniu realizujemy cele biznesowe poprzez reklamy na Facebooku oraz jak możemy lepiej wykorzystać ich potencjał. Nasza agencja e commerce specjalizuje się we wdrażaniu i konfigurowaniu Piksela Facebooka oraz w profesjonalnym prowadzeniu kont firmowych. Nasi specjaliści oferują zarówno wsparcie techniczne, jak i kompleksowe prowadzenie skutecznych kampanii w social mediach. Wykorzystaj nasze doświadczenie!

Zainteresowała Cię nasza oferta?
Chcesz poznać szczegóły?

Umów się na rozmowę!
Dodaj komentarz
Nie będzie nigdzie opublikowany. Pola wymagane oznaczone są gwiazdką (*).