Myślisz o stworzeniu skutecznej kampanii, która będzie się wyświetlać na konkretne zapytania użytkowników? Pozycjonujesz stronę internetową, w której chcesz uwzględnić najważniejsze frazy kluczowe? Niezbędnym narzędziem, które ułatwi Ci pracę, będzie planer słów kluczowych (Google Keywords Planner). Sprawdź, co to jest planer słów kluczowych i w jaki sposób efektywnie z niego korzystać!
Sprawdź również: Reklama displayowa – co to jest?
Wejdź na: Remarketing Google Ads – jak wykorzystać?
Przeczytaj: Ile kosztuje reklama Google Ads?
Spis treści
Planer słów kluczowych – co to jest?
Planer słów kluczowych Google (ang. Google Keywords Planner) jest bezpłatnym narzędziem udostępnianym wszystkim reklamodawcom, którzy posiadają konto w Google Ads. Narzędzie umożliwia skuteczne prowadzenie kampanii Google Ads, ale również dedykowane jest specjalistom z innych dziedzin marketingu m.in. marketerom, osobom zajmującym się pozycjonowaniem stron (SEO) oraz copywriterom.
Planer słów kluczowych od Google przyda się w odszukaniu fraz kluczowych używanych najczęściej przez użytkowników w przeglądarce internetowej oraz ocenie tego, jak często frazy związane z naszym biznesem są wyszukiwane w sieci. Na podstawie uzyskanych informacji jesteśmy w stanie zoptymalizować swoje kampanie PPC w Google Ads o adekwatne słowa kluczowe.
Profesjonalne kampanie Google Ads
w refix!
Wypełnij formularz kontaktowy
Jak działa planer słów kluczowych?
Aby sprawdzić, jakie propozycje fraz kluczowych ma dla nas Google wymagane jest założenie konta Google Ads. W kolejnym kroku wpisujemy do planera słów kluczowych interesującą nas frazę, dzięki czemu otrzymamy od kilku do kilkuset wyników, które będą powiązane z naszym słowem kluczowym.
Czasem może się okazać, że na daną frazę kluczową nie ma zapytań i nie otrzymamy żadnej podpowiedzi. Ważnym elementem wyszukiwania słów kluczowych jest również ustalenie lokalizacji i języka. Dzięki planerowi słów kluczowych możemy również:
– sprawdzić sezonowość słów kluczowych – w jakim czasie zwiększa się lub zmniejsza zainteresowanie daną frazą kluczową;
– określić wysokość stawki CPC na daną frazę kluczową dla kampanii Google Ads;
– zaplanować wydatki na kampanię Google Ads.
Sprawdź również: Edytor Google Ads – co to jest?
W planerze słów kluczowych znajdziemy również dwa rodzaje podstawowych raportów:
– poznaj nowe słowa kluczowe – znajdziemy tutaj słowa kluczowe, które pomogą zoptymalizować nasze kampanie SEO oraz Google Ads;
– poznaj liczbę wyszukiwań i prognozy – znajdziemy tutaj średnią liczbę miesięcznych zapytań na dane słowo kluczowe, prognozy, historyczne dane, symulowaną popularność słowa kluczowego w przyszłości oraz informacje o konkurencji.
Dowiedz się więcej: CPC (Cost Per Click) – co to jest?
Planer słów kluczowych – jak wykorzystać w codziennej pracy?
Przy dobieraniu właściwych słów kluczowych powinniśmy zwrócić szczególnie uwagę na frazy dwu lub trzywyrazowe. Ważne jest, aby optymalnie zawęzić słowa kluczowe tzw. long tail keywords. Dodatkowo dobrą praktyką przy korzystaniu z planera słów kluczowych jest unikanie zbyt ogólnych fraz np. „zabawki”, ponieważ otrzymane wyniki mogą okazać się zbyt generalne i nieprzydatne przy planowaniu strategii SEO i SEM.
Sprawdź również: Wynik jakości reklam Google Ads – co to jest i od czego zależy?
Szukając darmowego narzędzia do wyszukiwania słów kluczowych w kampaniach reklamowych Google Ads i pozycjonowaniu, warto skorzystać z planera słów kluczowych od Google. Planer słów kluczowych ułatwi odszukanie fraz, dzięki którym nie tylko zwiększymy widoczność swojej witryny, ale również zoptymalizujemy prowadzone kampanie, uzyskując więcej ruchu na stronie oraz zwiększając ilość konwersji.