Reklama na Facebooku – jak stworzyć skuteczną reklamę na FB?

Reklama na Facebooku – jak stworzyć skuteczną reklamę na FB? Jacek Florek 6 maja 2023

Reklama na Facebooku – jak stworzyć skuteczną reklamę na FB?

Reklama na Facebooku - jak stworzyć skuteczną reklamę na FB

Czy Twoja firma potrzebuje reklamy na Facebooku? Zdecydowanie tak! Czy jesteś w stanie samodzielnie poprowadzić kampanię reklamową? Na to pytanie odpowiedź również jest twierdząca. O czym warto pamiętać i jakie działania należy podjąć, by promowanie na Facebooku było skuteczne i opłacalne? Sprawdź, jak reklama na Facebooku może wpłynąć na zwiększenie przychodów Twojego biznesu!

Sprawdź również: Jak promować posty na Facebooku?
Dowiedz się więcej: Jak promować wydarzenie na Facebooku?

Reklamowanie się na Facebooku to jedno z najpopularniejszych działań marketingowych. Scrollując tablicę na tej platformie, możemy zauważyć, że pojawiają się na niej zarówno posty sponsorowane gigantów, jak i małych, lokalnych przedsiębiorstw. Skąd to ogromne zainteresowanie? Przewagą Facebooka nad innymi platformami społecznościowymi jest przede wszystkim ogromna baza użytkowników. Tylko w Polsce ich liczba sięga 17 milionów, co przekłada się na to, że każdy produkt i usługa ma szansę trafić do zainteresowanej osoby – nawet jeśli są to niszowe branże. Prowadzenie i obsługa Facebooka to obecnie jedno z podstawowych działań w celu zwiększenie rozpoznawalności marki wśród użytkowników.

Reklama na Facebooku jest również jedną z najtańszych spośród najpopularniejszych platform społecznościowych. Wystarczy równowartość jednego dolara dziennie, by uruchomić promowanie większości rodzajów kampanii (tych, których cel nie jest nastawiony na konwersję). W niektórych branżach wystarczy wyłącznie wyświetlenie reklamy potencjalnie zainteresowanej osobie, by przyniosła ona zysk.

Przykład: prowadzimy klub muzyczny i organizujemy imprezę tematyczną. Udostępniamy i promujemy plakat, a jako cel wybieramy „Rozpoznawalność”. Facebook pobiera opłatę w wysokości kilku lub kilkunastu złotych za 1000 wyświetleń danej reklamy. Oczywiście wiele zależy od tego, jak będzie prezentować się sama grafika, jednakże szansa, że spośród grupy tysiąca osób ktoś zainteresuje się wydarzeniem, jest ogromna. Szczególnie jeśli zawęzimy grono odbiorców wyłącznie do wybranej lokalizacji.

Dowiedz się więcej: Jak promować sklep internetowy na Facebooku?

Skuteczne reklamy Facebook Ads
w refix!

Napisz i dowiedz się więcej!

To właśnie targetowanie jest jedną z najważniejszych zalet promowania się na Facebooku. Ze względu na swoją specyfikę, platforma wie o użytkownikach niemalże wszystko. Dzięki temu algorytm precyzyjnie dociera do tych osób, które reklama może rzeczywiście zainteresować. Co ważne, Facebook zbiera także dane o użytkownikach, którzy polubili profil. Takie informacje z kolei pozwolą nam tworzyć treści, które podtrzymają zainteresowanie odbiorców.

Jak zrobić reklamę na Facebooku?

Od czego należy zacząć? Z pewnością od samego założenia konta firmowego. Nie zajmie to więcej niż kilka minut. Należy pamiętać, że jest to możliwe jedynie z poziomu konta prywatnego. Klikając w ikonę przedstawiającą dziewięć kropek, rozwijamy sekcję „Utwórz”, a następnie przechodzimy do zakładki „Strona”. Po uzupełnieniu podstawowych informacji i kliknięciu w przycisk „Utwórz stronę”, nasz fanpage jest oficjalnie gotowy.

Więcej na: Jak założyć konto firmowe na Facebooku?

Mamy już konto firmowe. Co dalej? Na pewno przyda się konfiguracja Menedżera reklam. Jak to zrobić? Klikamy „Utwórz konto”, a następnie wprowadzamy i wysyłamy wszelkie niezbędne dane (nazwa firmy, imię i nazwisko, firmowy adres e-mail). Menedżer reklam jest nam potrzebny, by tworzyć kampanie reklamowe. Jest to panel, który pozwala na prowadzenie kampanii Facebook Ads, ich kontrolę, a także grupowanie w zestawy reklam.

Jeśli prowadzonych przez nas biznes opiera się na sprzedaży produktów i planujemy je promować na Facebooku, warto stworzyć katalog produktów i wgrać je na koncie firmowym FB. Takie zestawienie danych to nic innego jak plik arkusza kalkulacyjnego, który umożliwia zbiorcze dodanie wszystkich pozycji do katalogu w Menedżerze sprzedaży.

W podobny sposób możemy zaktualizować asortyment, np. modyfikując ceny produktów. Kiedy ta opcja się przydaje? Przede wszystkim, jeśli planujemy zlecić prowadzenie strony firmowej podmiotom zewnętrznym. Jest to także niezbędne narzędzie, gdy w przyszłości będziemy zajmować się prowadzeniem sklepu na Facebooku.

Dowiedz się więcej: Jak założyć sklep na Facebooku?

Instalacja Meta Pixel

Zanim rozpoczniemy prowadzenie pierwszej kampanii na Facebooku, warto dowiedzieć się i zrozumieć czym jest Facebook Piksel. Jest to nic innego, jak fragment kodu, który umieszcza się na stronie internetowej, a którego zadaniem jest zbieranie danych analitycznych, powiązanych z reklamą Facebooka. Pozwala na śledzenie zachowań użytkowników, którzy wchodzą w interakcję z daną witryną. Zebrane informacje ułatwią w przyszłości tworzenie skutecznych i jeszcze lepiej zoptymalizowanych kampanii reklamowych.

Instalacja Meta Pixel pozwala udoskonalać kampanię reklamową, dzięki śledzeniu wyników reklam oraz zbieraniu istotnych danych, pozwalających na tworzenie w przyszłości grup niestandardowych odbiorców.

Więcej na: Piksel Facebooka – co to takiego?

Wykorzystaj nasze doświadczenie
w prowadzeniu Facebook Ads!

Umów się na rozmowę!

Wybór odpowiednich celów reklamowych na Facebooku

Właściwy cel reklamy to klucz do skutecznej kampanii reklamowej. Facebook umożliwia nam wybór wielu ciekawych kierunków, które można dopasować do aktualnych potrzeb. Co ważne, dostępne możliwości uzupełniają się wzajemnie i pozwalają zaplanować kampanię długofalowo. Jakie są cele reklamowe dostępne na Facebooku?

Rozpoznawalność – ten cel pozwala dotrzeć do jak największej liczby osób, a zatem zaznajomić nowych odbiorców z marką;

Aktywność – algorytm wyszuka osoby, które są skłonne do wybranej aktywności (np. wyświetlanie filmu, wysłanie wiadomości);

Ruch – ten cel pozwoli przekierować odbiorców do wybranego miejsca docelowego, takiego jak witryna internetowa, aplikacja lub wydarzenie na Facebooku.

Kontakty – wskazany cel pozwala na pozyskiwanie i gromadzenie kontaktów z pomocą wiadomości, rozmów telefonicznych lub formularzy błyskawicznych.

Promocja aplikacji – ten cel pozwoli zwiększyć liczbę pobrań aplikacji lub zachęci do wykonania określonej aktywności w jej obrębie;

Sprzedaż – algorytm pozwoli dotrzeć do osób, które będą potencjalnie zainteresowane produktem i sfinalizują zakup lub też dodadzą produkt do koszyka.

Przeczytaj: Jakie są rodzaje reklam na Facebooku?

Precyzyjne określenie grupy docelowej reklam na Facebooku

Nawet najatrakcyjniejsza reklama na Facebooku nie przyniesie zamierzonego efektu, jeśli nie dotrze do odpowiedniej grupy odbiorców. Posty sponsorowane, wyświetlające się przypadkowym użytkownikom, poskutkują przepaleniem budżetu i niezadowalającymi wynikami. Aby tego uniknąć, należy nieco dłużej zastanowić się nad tym, wśród jakiej grupy osób nasz produkt bądź usługa wzbudzi największe zainteresowanie.

Targetując reklamy Facebooka, mamy do wyboru szeroką lub sprecyzowaną grupę odbiorców. Jeśli jesteśmy nieco dłużej na rynku oraz mamy doświadczenie w prowadzeniu kampanii, z pewnością wiemy już, jaka jest grupa docelowa naszych reklam i znamy jej podstawowe atrybuty. Posiadając takie informacje, możemy wyróżnić grupę lub grupy takich cech i stosować je podczas targetowania.

Jakie są opcje targetowania reklam Facebooku? Są to: lokalizacja, płeć, wiek, języki, połączenia, szczegółowe targetowanie oraz grupa niestandardowych odbiorców.

Więcej na: Targetowanie reklam na Facebooku – jak to robić skutecznie?

Warto tutaj wspomnieć jeszcze raz o targetowaniu na podstawie lokalizacji. Opcja ta przydaje się w przypadku firm, którym zależy na przyciągnięcie reklamą użytkowników Facebooka ze swojej okolicy. Sklep stacjonarny, a może restauracja? Zawężenie zasięgu reklamy sprawi, że dotrzemy do osób przebywających w pobliżu naszej lokalizacji, bez zbędnego przepalania budżetu.

Profesjonalna obsługa Facebooka
w refix!

Umów się na rozmowę!

Wybór umiejscowienia reklam na Facebooku

Facebook daje wiele możliwości pod względem personalizacji reklamy. Kolejnym z nich jest jej umiejscowienie. Obsługa social media nie ogranicza się tylko do reklamy na Facebooku – do wyboru mamy również: Messenger, Instagram, Audience Network. Pierwsze nazwy z pewnością brzmią znajomo, czym jednakże jest Audience Network?

Jest to sieć, która pozwala na prowadzenie kampanii w różnych aplikacjach mobilnych (np. gry). Taka reklama może być wyświetlana w umiejscowieniu natywnym, banerowym, pełnoekranowym. Przykładem umiejscowienia materiałów sponsorowanych w Audience Network jest reklama wideo z nagrodą, którą otrzymuje się za obejrzenie całości reklamy.

We wszystkich wymienionych miejscach mamy możliwość wyboru ręcznego lub automatycznego umiejscawiania reklam. Mogą być to na przykład: reklamy w aktualnościach lub prawej kolumnie Facebooka, Instagram Stories, wiadomości sponsorowane w Messengerze, wideo in-stream w Audience Network. Opcji jest naprawdę wiele i warto jak najszerzej je przetestować, by przekonać się, która z nich przełoży się na lepszą rentowność kampanii reklamowej.

Ustalenie harmonogramu i budżetu reklamy na Facebooku

Rozpoczynając pierwszą kampanię reklamową na Facebooku, należy zacząć od małych kroków. Niższa kwota pozwala na sprawdzenie efektywność promowanych materiałów. Facebook umożliwia zarówno ustawienie budżetu dziennego (czyli maksymalnej kwoty, jaką możemy wydać każdego dnia na daną reklamę), jak i łącznej kwoty dla całej kampanii (czyli maksymalnej kwoty, którą chcemy wydać przez cały okres trwania kampanii na dany zestaw reklam). Niezależnie od tego, na którą opcję się zdecydujemy, mamy pełną kontrolę nad swoimi wydatkami, a także w każdej chwili możemy zmodyfikować ustalony wcześniej budżet.

Kolejnym istotnym aspektem prowadzenia reklamy na Facebooku jest publikowanie postów zgodnie z wybranym harmonogramem. Platforma pozwala na wyświetlanie reklamy wyłącznie w wybrane dni tygodnia i godziny. Dzięki dostępnym narzędziom analitycznym możemy także ustalić, w jakich porach ruch na naszej stronie na Facebooku jest największy – warto właśnie wtedy publikować nowe posty. Należy pamiętać, że reklama na Facebooku może być wyświetlona od razu po udostępnieniu lub według ustalonej daty rozpoczęcia i zakończenia jej wyświetlania. Dzięki temu nie musimy o tym pamiętać – Facebook zrobi to za nas!

Dowiedz się więcej: Ile kosztuje reklama na Facebooku?

Zacznij działania w social mediach
i zwiększ sprzedaż!

Napisz i poznaj szczegóły!

Skuteczna reklama na Facebooku – angażujące kreacje reklamowe

Zanim zastanowimy się nad najpopularniejszymi aktualnie kreacjami reklamowymi, warto podkreślić istotność spójności graficznej wizji marki. Zanim przystąpimy do publikacji pierwszej reklamy, należy zastanowić się nad tzw. key visual, czyli powtarzalnymi elementami, które pozwolą w szybki sposób zidentyfikować, która marka opublikowała dany post reklamowy.

Jak powinna wyglądać skuteczna reklama na Facebooku? Spójność graficzna pomaga przyciągnąć uwagę, a także ułatwia sprawniejsze przyswajanie treści komunikatu. Najważniejszym celem jest jednakże budowanie rozpoznawalności marki, a także skrócenie czasu reakcji, a konkretnie przyspieszenie procesu decyzyjnego odbiorcy reklamy. Dlaczego jest to tak ważne? Bo na zwrócenie uwagi użytkownika, który często dosyć mechanicznie scrolluje feed na tablicy, mamy najczęściej zaledwie kilka sekund.

Jak przygotować materiał graficzny do reklamy na Facebooku? Przede wszystkim, oprócz grafiki w najwyższej jakości, powinien zawierać zwięzły tekst, który przykuje uwagę odbiorcy. Choć regulamin platformy jeszcze jakiś czas temu ograniczał tekst na grafice do 20% jego powierzchni, obecnie zasada ta nie obowiązuje. Niemniej jednak, warto wciąż się do niej stosować – krótki i zwięzły tekst odznacza się lepszym odbiorem przez użytkowników FB. Warto zadbać o spójność wizualną – wszystkie elementy powinny tworzyć przejrzystą kreację, która będzie jednoznacznie kojarzyć się z naszą marką. Dotyczy to szczególnie kolorów przewodnich czy fontów.

Więcej na: Wymiary grafik na Facebooka – jakie są aktualne wytyczne?

Obecnie Facebook daje nam wiele możliwości w kwestii wyboru formatów reklamowych. Warto na bieżąco śledzić trendy i testować, które z nich mają najlepszy odbiór wśród naszych odbiorców. Dzięki temu nasza reklama na Facebooku będzie jeszcze bardziej rentowna i atrakcyjna na tle konkurencji. Jakie są dostępne formy kreacji reklamowych na Facebooku?

Pojedyncze zdjęcie: najbardziej znany i popularny format reklamowy, stosowany zarówno do promowania marki, jak i np. prezentowania produktów czy aranżacji z ich wykorzystaniem. To najprostsza metoda na prezentację np. nowości w naszej ofercie, a także prosty sposób na to, by został on zauważony i zapamiętany.

Filmy: krótkie materiały wideo dają nam niezliczone możliwości! Czym powinien wyróżniać się filmik reklamowy na Facebooku? Musi szybko budzić zainteresowanie – trzeba wykazać się nie lada kreatywnością, by w krótką chwilę rozpalić ciekawość odbiorcy. Jeśli nam się to uda, możemy z powodzeniem zaprezentować najważniejsze zalety oferowanego produktu czy usługi. Warto pamiętać o tym, że w takiej formie reklamy dobrze widziane są napisy oraz dźwięk.

Pokaz slajdów: jest to szablon, który pozwala na udostępnienie od 2 do 15 obrazów. Istnieje możliwość dodania tekstu o długości maksymalnej 30 znaków.

Karuzele: ta forma reklamy pozwala na zaprezentowanie do 10 obrazów lub filmów z osobnymi linkami. Reklamy karuzelowe to idealny wybór, jeśli chcemy zaprezentować kilka produktów. Kolejnym pomysłem na wykorzystanie tej formy jest ukazanie jednego produktu z różnych ujęć, przedstawienie najważniejszych cech czy opowiedzenie ciekawej historii swoim klientom.

Kolekcje: materiały wyświetlają się w układzie siatki. Ta forma reklamy umożliwia zaprezentowanie filmu lub zdjęcia głównego oraz minimum trzech elementów powiązanych. Jest to dobra metoda promowania np. kilku produktów z jednej serii. Kolekcja to idealna metoda na pozyskanie klientów za pośrednictwem urządzeń mobilnych.

Facebook nieustannie zmienia się i ewoluuje. Jest to widocznie nie tylko z perspektywy użytkownika, ale także reklamodawcy. Warto pamiętać, że narzędzia Facebooka i ich funkcje są często modyfikowane, co wymusza na reklamodawcy nieustanne dokształcanie się i aktualizowanie wiedzy, dlatego warto wykorzystać doświadczenie specjalistów i zlecić im prowadzenie działań w social mediach. Nasza agencja e-commerce specjalizuje się w kompleksowych działaniach na Facebooku – wykorzystaj nasze doświadczenie!

Zainteresowała Cię nasza oferta?
Chcesz poznać szczegóły?

Umów się na rozmowę!
Dodaj komentarz
Nie będzie nigdzie opublikowany. Pola wymagane oznaczone są gwiazdką (*).

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.