Reklama na Instagramie – jak stworzyć skuteczną reklamę na IG?

Reklama na Instagramie – jak stworzyć skuteczną reklamę na IG? Jacek Florek 16 maja 2023

Reklama na Instagramie – jak stworzyć skuteczną reklamę na IG?

reklama na instagramie

Media społecznościowe stanowią dla firm potężny potencjał biznesowy, o ile zostaną umiejętnie wykorzystane. W czasach kiedy rośnie siła treści wizualnych, a wręcz mówi się o tzw. „społeczeństwie obrazkowym”, nie sposób nie uwzględnić w strategii marketingowej reklamy na Instagramie. Aby przyniosła ona oczekiwane rezultaty, konieczne jest nie tylko stworzenie dobrej kreacji, ale też ustalenie celu, grup odbiorców, budżetu, a w końcu monitorowanie i optymalizacja kampanii. O czym musisz wiedzieć, by przygotować skuteczną reklamę na Instagramie? Przeczytaj i dowiedz się wszystkiego o efektywnym prowadzeniu kampanii na tej platformie!

Sprawdź również: Reklama na Facebooku – jak stworzyć skuteczną reklamę na FB?
Dowiedz się więcej: Jak promować posty na Instagramie?

Zanim przystąpimy do stworzenia reklamy na Instagramie, musimy odpowiedzieć sobie na pytanie, czy warto wybrać tę platformę do promowania biznesu. Z pewnością tak, bo jest to jeden z najpopularniejszych kanałów społecznościowych. Dzięki niemu możemy dotrzeć do ogromnej liczby potencjalnych klientów. Na początku 2023 roku w Polsce było ponad 12 mln użytkowników Instagrama – w stosunku roku 2022 przybyło niemal 900 tyś. nowych użytkowników. Co więcej, użytkownicy Instagrama często wchodzą w interakcje ze swoimi ulubionymi markami.

Instagram sprawdzi się zwłaszcza wtedy, gdy grupą docelową są osoby młode, szczególnie kobiety. Bieżące statystyki mówią, że ponad 60% polskich użytkowników stanowią kobiety, a niecałe 40% mężczyźni. Ze względu na wiek najliczniejszą grupą są osoby w wieku od 18 do 24 lat, kolejne miejsca zajmują użytkownicy w przedziale 25-34 lata i 35-44 lata.

Obsługa Instagrama pozwala na bardzo precyzyjne targetowanie reklam. Swoją grupę docelową możemy wybrać nie tylko na podstawie płci i wieku, ale też wielu innych kryteriów.

Ideą tego serwisu jest dzielenie się zdjęciami i krótkimi filmami. Treści wizualne są atrakcyjne dla użytkowników i angażujące ich. Dzięki nim bez względu na rodzaj prowadzonej działalności możemy w interesujący i kreatywny sposób zaprezentować swoją firmę.

Co najważniejsze wyniki działań reklamowych na Instagramie są mierzalne. Firma Meta daje reklamodawcom narzędzia analityczne, dzięki którym można śledzić wyniki kampanii reklamowych i modyfikować je na bieżąco.

Skuteczne kampanie Instagram Ads
w refix!

Umów się na rozmowę!

Jak zrobić reklamę na Instagramie?

Reklamę na Instagramie możemy stworzyć na dwa sposoby: za pomocą promowania postu albo poprzez utworzenie jej za pomocą Menedżera reklam, czyli narzędzia do tworzenia i zarządzania reklamami na platformach Meta.

Aby promować post, musimy posiadać konto profesjonalne. Należy przejść do swojego profilu, wybrać post, który ma być promowany, dotknąć polecenia „Promuj” i określić cel reklamy, grupę odbiorców, budżet oraz czas emisji. Kiedy na końcu wybierzemy polecenie „Promuj post”, reklama zostanie przesłana do weryfikacji i włączona po zatwierdzeniu.

Dowiedz się więcej: Jak założyć konto firmowe na Instagramie?

Korzystając z Menedżera reklam Meta, należy wybrać Instagram jako platformę reklamową. Nie trzeba mieć konta w tym serwisie, aby wyświetlać w nim reklamy. Po kliknięciu opcji „Utwórz”, wybiera się cel reklamy, następnie polecenie „Kontynuuj”, po czym uzupełnić należy szczegóły zestawu reklam.

Jeśli w sekcji umiejscowień wskażemy „Automatyczne umiejscowienia”, reklama będzie wyświetlana nie tylko na Instagramie, ale też na innych platformach Meta. Jeśli chcemy ograniczyć się tylko do Instagrama, musimy wybrać „Ręczne umiejscowienia” i wskazać Instagram. Teraz możemy dodać materiały, zobaczyć podgląd kreacji i po przesłaniu do weryfikacji i zatwierdzeniu, reklama pojawi się na Instagramie.

Cele, grupy odbiorców i budżet reklamy na Instagramie

Tworząc reklamę na Instagramie, musimy określić jej cel, który powinien być dopasowany do celów biznesowych. To bardzo ważny krok w stworzeniu skutecznej reklamy na Instagramie. Możemy wybrać jeden spośród 6 celów, jaki zamierzamy za jej pomocą zrealizować. Cele te są wspólne dla wszystkich platform Meta i są to:

rozpoznawalność – wybierając ten cel, możemy dotrzeć do dużej liczby użytkowników, a przez to zwiększać świadomości marki i budować jej wizerunek,

ruch – reklamy na Instagramie mogą kierować użytkowników do wybranego miejsca docelowego, np. sklepu internetowego marki, gdzie mają oni możliwość zapoznania się z ofertą i dokonania zakupu,

aktywność – przez wybór tego celu możemy budować zaangażowanie użytkowników, docierając do osób, które z największym prawdopodobieństwem wejdą w interakcję z marką,

kontakty – ten cel pomoże zbierać kontakty w postaci wiadomości, rozmów telefonicznych lub rejestracji, np. subskrypcji newslettera,

promocja aplikacji – ten cel polega na skłonieniu użytkowników do pobrania aplikacji lub podjęcia w aplikacji konkretnej akcji,

sprzedaż – reklama na Instagramie pozwoli zwiększać sprzedaż, trafiając do użytkowników chętnych do zakupu oferowanych produktów.

Profesjonalne prowadzenie
konta na Instagramie w refix!

Napisz i dowiedz się więcej!

Aby reklama na Instagramie była skuteczna, musimy precyzyjnie określić grupę odbiorców. Możemy docierać do osób konkretnej płci, w określonym przedziale wiekowym, w konkretnej lokalizacji, posługujących się wskazanym językiem, do tych, których łączą konkretne zainteresowania i zachowania.

Możemy również wybrać osoby, które już w jakiś sposób wykazały zainteresowanie marką. Są to tzw. niestandardowe grupy odbiorców, które tworzy się na podstawie aktywności w witrynie lub aplikacji, aktywności na platformach Meta lub przesłanej listy klientów. Mamy także możliwość kierowania reklam na Instagramie do osób, które mają podobne zainteresowania do obecnych klientów. Takie osoby z dużym prawdopodobieństwem będą bardziej zainteresowane ofertą. Są to tzw. grupy podobnych odbiorców.

Tworząc grupę odbiorców, należy zwrócić uwagę na miernik, który pokazuje, czy utworzona grupa jest odpowiednia, czy może zbyt zawężona albo za szeroka.

Dzięki zdefiniowaniu grupy docelowej możemy dopasować do niej komunikat reklamowy. Jeśli treści będą odpowiadać potrzebom, zainteresowaniom i preferencjom ustalonego targetu, przekaz będzie skuteczniejszy, tzn. bardziej trafny, a tym samym pozwalający osiągnąć pożądane efekty. Kierowanie przekazu do sprecyzowanej grupy odbiorców pozwala na lepsze wykorzystanie czasu i zasobów. Unikniemy w ten sposób marnowania środków na nieefektywne działania marketingowe.

Ustalenie budżetu na reklamę to kolejny krok, który ma wpływ na skuteczność przedsięwzięć reklamowych na Instagramie. Wydatki na reklamę określamy samodzielnie. Ich wysokość może różnić się w zależności od wielkości rynku, konkurencji i innych czynników.

Sprawdź: Ile kosztuje reklama na Instagramie?

Budżet możemy zmodyfikować w dowolnym momencie. Istnieją dwa rodzaje budżetów: całkowity i dzienny. Budżet całkowity to kwota, która będzie wydana w całym okresie emisji danego zestawu reklam. System dąży do w miarę równomiernego rozłożenia wydatków w ustalonym okresie. W przypadku budżetu dziennego ustalamy średnią kwotę, jaka zostanie wydana każdego dnia, i możemy, ale nie musimy określać daty zakończenia emisji. Jednego dnia wydatki mogą być nieco wyższe, innego nieco niższe, jednak w ciągu tygodnia nie wydamy więcej niż 7-krotność budżetu dziennego.

Jakie rodzaje reklam dostępne są na Instagramie?

Reklamy na Instagramie wyglądają podobnie do postów organicznych, relacji czy rolek z tą różnicą, że mają etykietkę „Sponsorowane” umieszczoną pod nazwą użytkownika. Mogą mieć one następujące formy:

pojedynczy obraz – kwadratowy, poziomy lub pionowy,

film – w formacie kwadratowym lub poziomym,

reklama karuzelowa – zawierająca przynajmniej dwa obrazy lub filmy z możliwością przewijania,

kolekcja – czyli grupa elementów (obraz lub film w tle oraz umieszczone pod nim mniejsze obrazy przedstawiające produkty) otwierana w trybie pełnoekranowym na urządzeniu mobilnym,

relacja (Instagram Stories) – która może zawierać te same multimedia, jakie są w innych umiejscowieniach, choć najlepiej prezentują się materiały pełnoekranowe w formacie pionowym,

rolka (Instagram Reels) – to materiał wideo w formacie pionowym, do którego można dodać ścieżkę dźwiękową, tekst, naklejki czy efekty.

Zacznij zarabiać więcej
dzięki kampaniom Instagram Ads!

Umów się na rozmowę!

Jak monitorować i mierzyć skuteczność reklam na Instagramie?

Dla osiągnięcia sukcesu dzięki reklamie na Instagramie konieczne jest monitorowanie oraz mierzenie jej skuteczności i na tej podstawie weryfikowanie działań. W Menedżerze reklam można wyświetlić statystyki dotyczące wyników każdej reklamy na Instagramie i innych platformach Meta. Dzięki nim możemy m.in. sprawdzić, ile osób zobaczyło reklamę, ile ją kliknęło, jakie było zainteresowanie poszczególnych płci i grup wiekowych, jaka kwota została wydana.

Dzięki takim danym możemy ocenić, jak dobrze działa kampania Instagram Ads i ewentualnie dokonać odpowiednich korekt. Dla jeszcze dokładniejszego mierzenia skuteczności reklam warto zainstalować Piksel Meta, który pozwala gromadzić informacje o akcjach podejmowanych przez użytkowników odwiedzających sklep lub stronę internetową, czyli tzw. zdarzeniach. Zdarzeniem może być dodanie produktu do koszyka czy dokonanie zakupów.

Dowiedz się więcej: Piksel Facebooka – co to takiego?

Dodatkowo wykorzystać możemy Google Analytics. To narzędzie, które również przyda się, aby śledzić ruch na stronie internetowej i jego przekonwertowanie na sprzedaż dzięki reklamie na Instagramie. Sposób zbierania danych przez Piksel Meta i Google Analytics jest inny, zatem warto porównać te dane. Google Analytics pomoże też określić, jaki udział w ogólnych statystykach ruchu na stronie ma reklama na Instagramie.

Z kolei przeprowadzanie testów A/B pozwala porównać różne wersje strategii reklamowej (z różnymi obrazami, tekstami czy odbiorcami) i ocenić, która z nich przynosi lepsze efekty. To znakomity sposób, aby poznać, co lepiej działa i z wyciągniętych wnioski zrobić użytek w kolejnych kampaniach.

Jeśli chcesz wykorzystać pełen potencjał reklamy na Instagramie, możemy Ci w tym pomóc. Jako agencja e-commerce refix przeprowadzamy szczegółową analizę, aby zrozumieć grupę docelową, rynek i konkurencję, kompleksowo projektujemy kampanie, śledzimy ich wyniki i na bieżąco dokonujemy niezbędnych zmian, aby zapewnić maksymalną skuteczność i efektywność działań. Niezależnie od tego, czy prowadzisz małą firmę, czy duże przedsiębiorstwo, dostosujemy usługi do Twoich potrzeb. Dzięki naszemu doświadczeniu i zaangażowaniu Twoje cele reklamowe zostaną osiągnięte, a Twój biznes zyska większą widoczność i odniesie sukces na Instagramie. Skontaktuj się z nami już dziś!

Zainteresowała Cię nasza oferta?
Chcesz poznać szczegóły?

Umów się na rozmowę!
Dodaj komentarz
Nie będzie nigdzie opublikowany. Pola wymagane oznaczone są gwiazdką (*).

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.