Remarketing Google Ads – jak wykorzystać?

Remarketing Google Ads – jak wykorzystać? Jacek Florek 30 września 2022

Remarketing Google Ads – jak wykorzystać?

Remarketing Ads - co to takiego

Bardzo często klienci, dokonując zakupu przez internet lub wybierając odpowiednią dla nich usługę, decydują się na wybór konkretnej firmy, odwiedzając nawet kilkukrotnie ich stronę, profile, blogi. Sam proces zakupowy może trwać bardzo długo, dlatego bardzo istotną kwestią dla biznesu jest nie dać o sobie zapomnieć potencjalnym klientom. Pomogą nam w tym kampanie remarketingowe w Google Ads, które odpowiednio skonfigurowane dotrą do osób aktywnie poszukujących Twoich produktów czy usług. Dowiedz się czym jest remarketing Google Ads oraz jak skutecznie docierać do przyszłych klientów i zwiększyć sprzedaż w swojej firmie za pomocą kampanii remarketingowych!

Sprawdź również: Reklama displayowa – co to jest?
Dowiedz się więcej: Kampania Performance Max – co należy wiedzieć?
Wejdź na: Google Merchant Center – co to jest?

Remarketing Google Ads to, jak podaje samo Google, opcja umożliwiająca odpowiednie dostosowanie stawek kampanii w sieci wyszukiwania i reklamowej pod kątem osób, które już wcześniej miały styczność ze stroną internetową, sklepem czy blogiem.

W praktyce wygląda to tak, że potencjalni klienci, wchodząc na witrynę i przeglądając różnego rodzaju zakładki lub dokonując nawet zakupu, zostawiają za sobą informacje, które zbierane są za pomocą różnych narzędzi. Następnie za pomocą kampanii remarketingowych Google Ads możemy do tych osób kierować odpowiedni przekaz reklamowy w sieci reklamowej i wyszukiwania.

W tej sytuacji możemy śmiało przypuszczać, że efekty kampanii będą dużo lepsze, ponieważ swoje działania i kierowanie reklam opieramy o konkretną wiedzę o kliencie. Skuteczne kampanie Google Ads opierają się na optymalnym wykorzystaniu zarówno remarketingu, jak i pozostałych możliwości, jakie daje system Google Ads.

Sprawdź również: Google Zakupy – jak wykorzystać kampanie PLA?

Wykorzystaj remarketing Google Ads!

Napisz i poznaj więcej szczegółów!

Jak działa remarketing Google Ads?

Aby poprawnie skonfigurować i korzystać z remarketingu Google Ads, musimy przejść kilka kroków. Dzięki szczegółowym wytycznym, dowiemy się, jak poprawnie dodać odpowiedni Tag na stronie internetowej za pomocą Google Tag Managera. W przedostatnim kroku tworzymy już tylko odpowiednie dla nas i naszego biznesu listy remarketignowe wybierając spośród:
– wszyscy użytkownicy odwiedzający stronę;
– nowi użytkownicy odwiedzający stronę;
– powracając użytkownicy odwiedzający stronę;
– użytkownicy, którzy dokonali zakupu na stronie;
– użytkownicy, którzy porzucili koszyk i nie dokończyli zakupu na stronie.

Oczywiście rodzajów list remarketingowych jest dużo więcej, natomiast te, które wybierzemy, będą w głównej mierze zależały od charakteru prowadzonego biznesu.

Dowiedz się więcej: Rozszerzenia reklam Google Ads – kiedy i jak stosować?

Jakie są rodzaje remarketingu w kampaniach Google Ads?

Korzystając z remarketingu Google Ads możemy wybrać kilka rodzajów kampanii, które będą dopasowane i dostosowane do profilu prowadzonego biznesu.

Remarketing standardowy – w tego rodzaju remarketingu, reklamy mogą być stosowane w formie:

tekstowej (sieć wyszukiwania) – bardzo często określane jako RLSA (Remarketing List for Search Ads.). Reklamy wyświetlają się w ten sam sposób, jak pozostałe reklamy w wyszukiwarce Google z tą różnicą, że RLSA będą dostępne w momencie, kiedy lista remarketingowa będzie liczyła minimum 1000 osób, które w ciągu ostatnich 30 dni odwiedziły witrynę.

Dowiedz się więcej: RLSA – co to jest?

graficznej (sieć reklamowa) – reklamy w Google Display Network (GDN) są stale używane w remarketingu Google Ads. To tutaj utworzymy odpowiedni przekaz do naszych klientów za pomocą banerów, grafik czy innych kreacji. Używając tego rodzaju kampanii w remarketingu standardowym, możemy dotrzeć do osób, które weszły w interakcję z witryną, ale nie dokonały pożądanej przez nas czynności, np. nie dokończyły zakupu. Stworzenie kampanii remarketingowej w GDN będzie możliwe w momencie, gdy lista remarketingowa będzie liczyła co najmniej 100 osób aktywnych w ciągu ostatnich 30 dni.

adresowanej – ten rodzaj remarketingu pozwala utworzyć kampanię, której miejscem docelowym będzie poczta Gmail. Możemy kierować reklamy do osób, które wcześniej pozostawiły nam kontakt do siebie na podstawie wypełnionego formularza czy zapisu na newslettera. Aby móc utworzyć taką kampanię, musimy posiadać minimum 1000 osób na liście remarketingowej, które były aktywne w ostatnich 30 dniach.

wideo – jak sama nazwa wskazuje, reklamy w tym przypadku kierujemy do użytkowników, którzy mieli styczność z naszym filmem na stronie internetowej lub YouTube. Istnieje również możliwość kierowania przekazu wideo do osób, które weszły w interakcję ze stroną w przeglądarce internetowej. Google Ads wymaga od reklamodawcy co najmniej 1000 osób, które były aktywne w ciągu ostatnich 30 dni przed uruchomieniem reklamy remarketingowej.

Remarketing dynamiczny – możemy się również spotkać z określeniem retargeting. Ta forma remarketingu Google Ads pozwala na wyświetlanie się konkretnych produktów bądź usług, którymi użytkownik był niedawno zainteresowany i przeglądał je w witrynie internetowej. Remarketing dynamiczny może być stosowany w formie:

graficznej (sieć reklamowa) – reklama w tym przypadku będzie dostępna tylko dla sklepów internetowych. Zostaje wykorzystany wówczas plik produktowy, który jest zaimplementowany w GMC (Google Merchant Center). Reklamy tworzone są automatycznie przez system Google Ads za pomocą zebranych informacji ze strony internetowej. Użytkownikowi wyświetlane są ostatnio przeglądane produkty.

Dowiedz się więcej: Opcje dopasowania słów kluczowych w Google Ads – jakie są możliwości?
Sprawdź również: CRITEO – co to jest i jak działa Criteo Dynamic Retargeting?

Zwiększ sprzedaż, dzięki skutecznym kampaniom Google Ads!

Umów się na rozmowę!

Różnice pomiędzy standardowymi kampaniami Google Ads a remarketingiem

Podstawowa różnica między zwykłymi kampaniami reklamowymi a kampaniami remarketingowymi w Google polega na tym, że przy pierwszej opcji pokazujemy nasze reklamy osobom, które niekoniecznie muszą być zainteresowane produktem bądź usługą. Dopiero poznajemy grupę odbiorców i na podstawie analizy możemy stwierdzić czy kampania odniesie sukces i trafiliśmy w dziesiątkę z grupą odbiorców.

Sytuacja jest całkowicie odwrotna w przypadku kampanii remarketingowych Google Ads, gdzie przekaz reklamowy jest kierowany do osób, które miały już styczność z marką, usługami bądź produktami. Tworząc tego rodzaju reklamy ppc, docieramy do określonego grona odbiorców, którzy z dużo większym prawdopodobieństwem mogą stać się naszymi klientami.

Sprawdź: Kampania DSA w Google Ads – jak wykorzystać?

Jakie są zalety wykorzystania kampanii remarketingowych Google Ads?

Wśród wielu zalet i korzyści wynikających z wykorzystania remarketingu Google Ads można wymienić:

zwiększenie liczby konwersji – reklama trafia do odpowiedniego użytkownika. Dzięki zbieranym danym wiemy dokładnie jakie klient ma aktualnie potrzeby i w którym momencie przerwał proces zakupowy. Reagując szybko na tego typu sytuacje za pomocą kampanii remarketingowych, możemy na nowo zachęcić użytkownika do zakończenia zakupu, np. wyświetlając mu reklamę z rabatem na konkretny produkt lub usługę. Dodatkowo cały czas tkwimy w pamięci potencjalnego klienta, dzięki czemu w przyszłości może do nas wrócić.

trafione kierowanie reklam – używając list remarketingowych otrzymujemy możliwość docierania do klienta z odpowiednimi treściami w odpowiednim czasie, np. oferując produkty uzupełniające do tych, które wcześniej kupił.

budowanie świadomości marki – pojawiające się w wielu miejscach reklamy remarketingowe Google Ads z dużo większym prawdopodobieństwem zapadną klientowi w pamięci. Odbiorca szybciej zaufa firmie, której logo już wcześniej widział, dzięki czemu wzrasta w nim świadomość marki.

informowanie o specjalnych ofertach – za pomocą list remarketingowych możemy dotrzeć do osób z informacją o ofertach promocyjnych na produkty lub usługi, którymi byli wcześniej zainteresowani. Taka opcja daje nam możliwość utrzymania klienta dużo dłużej, co z kolei przekłada się na zwiększenie liczby stałych klientów.

Remarketing Google Ads pozwala zwiększyć szansę na efektywniejszą sprzedaż usług i produktów. Trzeba jednak pamiętać, że aby remarketing Google Ads działał sprawnie i przynosił korzyści, witryna internetowa musi posiadać aktywnych użytkowników w ciągu ostatnich 30 dni.

Samo utworzenie kampanii remarketingowej Google Ads to nie koniec pracy, ważne są tutaj również kwestie optymalizacyjne. Nasza agencja e commerce od wielu lat specjalizuje się w profesjonalnym prowadzeniu kampanii Google Ads. Wykorzystaj nasze doświadczenie i zwiększ sprzedaż swoich produktów lub usług!

Zainteresowała Cię nasza oferta?
Chcesz poznać szczegóły?

Umów się na rozmowę!
Dodaj komentarz
Nie będzie nigdzie opublikowany. Pola wymagane oznaczone są gwiazdką (*).

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.