Prowadzenie działań marketingowych w wielu kanałach wymaga stworzenia kompleksowej komunikacji z klientem, aby zapewnić jak najszybszy czas odpowiedzi oraz wysoką jakość świadczonych usług. Możliwość zarządzania wiadomościami od klientów w jednym panelu to idealne rozwiązanie dla właścicieli sklepów online sprzedających swoje produkty w kilku kanałach. Sprawdź, co to jest i jak efektywnie wykorzystać narzędzie do automatyzacji kontaktów z klientem Responso!
Sprawdź również: CUX – narzędzie do analizy UX!
Dowiedz się więcej: Baselinker – co to takiego?
Wejdź na: Marketing automation – co to jest?
Spis treści
Responso – co to takiego?
Obsługa klienta stanowi istotną część prowadzenia biznesu zarówno stacjonarnie, jak i online. Wysoka jakość obsługi klienta buduje pozytywny wizerunek firmy wśród klientów oraz zachęca do późniejszego powrotu zadowolonych z usług, produktów oraz obsługi klientów. Odpowiedzią na coraz większe wymagania w zakresie obsługi klienta online jest nowoczesne narzędzie Responso.
Responso, stworzone zostało z myślą o e-commerce oferujących swoje produkty w wielu kanałach – sklep internetowy, marketplace czy social media. Integracja z Responso pozwala na zebrania wszystkich wiadomości oraz zgłoszeń od klientów z wielu kanałów sprzedażowych w jednym miejscu, dzięki czemu osoby odpowiedzialne za komunikację z klientem nie muszą logować się osobno do każdego panelu. Responso umożliwia budowanie wiarygodnej marki wśród klientów oraz pozwala zwiększyć efektywność pracy.
Jesteśmy certyfikowaną agencją
wdrażającą Respono!
Wypełnij formularz kontaktowy
Automatyczne akcje
Wdrożenie Responso to oszczędność czasu, dzięki możliwości utworzenia automatycznych akcji za pomocą zdefiniowanych wcześniej reguł na podstawie słów kluczowych wpisywanych przez klientów, statusów wiadomości oraz innych warunków. Responso umożliwia w czasie rzeczywistym przypisać do konkretnego działu otrzymaną od klienta wiadomość na podstawie zdefiniowanych warunków.
Na podstawie wpisanych słów przez klienta Responso wykona automatyczną akcję, która została wcześniej określona – wysłanie maila, ustawienie tagu oraz wiele innych. Automatyczne akcje w Responso porządkują zgłoszenia na podstawie tagów, dzięki czemu wiele etapów komunikacji z klientem zostaje w pełni zautomatyzowanych. Dodatkowo istnieje możliwość zdefiniowania automatycznej odpowiedzi na zgłoszenie, dzięki czemu klienci nie oczekują wielu godzin lub dni na odpowiedź ze strony sklepu.
Inteligentny autoresponder
Autoresponder pozwala na obsługę klientów w sposób zbliżonych do prawdziwego pracownika biura obsługi klienta. W Responso możliwe jest przygotowanie wielu szablonów autorespondera z treścią wzbudzającą zaufanie i budująca pozytywny wizerunek firmy wśród odbiorców. Inteligenty autoresponder Responso pozwala na wysyłanie wiadomości w określonych dniach i godzinach do konkretnych odbiorców.
W autoresponderze użytkownik może zdefiniować zarówno własne szablony, jak i korzystać już z istniejących. Autoresponder Responso to elastyczne narzędzie, które umożliwia wysłanie wiadomości od razu lub z określonym opóźnieniem po zdefiniowanym zachowaniu klienta. W jednym panelu możliwe jest również ustawienie automatycznych wiadomości, które wysłane zostaną do klientów ze wszystkich marketplace.
Zaletą wdrożenia autorespondera jest pełna kontrola nad otrzymanymi wiadomościami. Responso kontroluje i informuje, zmieniając powiadomienie na kolor żółty lub czerwony, gdy odpowiednio zbliża się lub zostanie przekroczony termin odpowiedzi do klienta.
Zwiększ jakość obsługi klienta
w swoim biznesie!
Wypełnij formularz kontaktowy
Obsługa wiadomości i zgłoszeń z wielu kanałów
Jednym z głównych celów wdrożenia Responso do sklepu działającego na wielu kanałach jest przeniesienie wszystkich otrzymanych wiadomości do jednego panelu. Responso umożliwia integrację z największymi i najpopularniejszymi marketplace w Polsce i na świecie.
Zarządzanie wiadomościami w jednym panelu Responso to wyjątkowe ułatwienie i usprawnienie pracy dla działu obsługi klienta. Pozwala zaoszczędzić czas i uniknąć przeoczenia wiadomości od klientów w wyniku przełączania i logowania się do każdego panelu z osobna. W panelu Responso możliwe jest zarządzanie uprawnieniami i obowiązkami w zakresie obsługi klienta. W przypadku wielu marketplace czas odpowiedzi jest bardzo istotnym parametrem, który wpływa na ogólną ocenę sprzedawcy. Responso kontroluje i przypomina o zbliżającym terminie odpowiedzi.
Integracje z aplikacjami i innymi narzędziami
Responso to nowoczesne narzędzie, które zintegrować można z wieloma aplikacjami i innymi zewnętrznymi narzędziami, ułatwiającymi codzienną pracę. Wśród dostępnych integracji z Responso należy wymienić:
– integracje z marketplace – Allegro, Shopee, Amazon, eBay, EmpikPlace, Erli, Etsy;
– platformami e-commerce – PrestaShop, WooCommerce, Magento;
– integracje z platformami social media – Facebook, Instagram;
– skrzynkami mailowymi – Gmail oraz wielu innych, dzięki integracji za pomocą IMAP/SMTP;
– systemami do wysyłki wiadomości – WhatsApp, SerwerSMS.pl;
– systemami do zarządzania sprzedażą – wdrożenie Baselinker i Responso umożliwi wyświetlanie przy konkretnym zamówieniu pełnej korespondencji z klientem wraz z informacjami dotyczącymi wiadomości, które oczekują na odpowiedź.
Rozbudowane statystyki
Responso to nie tylko narzędzia umożliwiające obsługę wiadomości i zgłoszeń, ale również rozbudowane statystyki i raporty ze szczegółowymi danymi dotyczącymi rozmów, produktów i kanałów sprzedaży.
Zebranie wszystkich statystyk w jednym miejscu pozwala na efektywniejsze porównywanie i analizowanie danych. W Responso możliwe jest przeprowadzenie analizy kanałów z największą ilością zgłoszeń, dzięki której właściciel biznesu może wprowadzić istotne zmiany w celu poprawy obsługi klienta.
Raporty obejmują takie informacje jak m.in.: dni i godziny, w których pojawia się najwięcej zgłoszeń, średni czas odpowiedzi na pierwsze i kolejne zgłoszenia oraz kanały, w których klienci wysyłają najwięcej zgłoszeń. Analiza dostępnych statystyk pozwala podejmować lepsze decyzje w kontekście zarządzania czasem pracy działu obsługi klienta.
Dla kogo dedykowane jest Responso?
Responso stworzone zostało z myślą o sklepach, które prowadzą wielokanałową sprzedaż produktów. Jest to narzędzie, którego wdrożenie w znacznym stopniu przełoży się na efektywniejsze zarządzanie całą komunikacją z klientem. Możliwość zebrania wszystkich wiadomości i zgłoszeń od klientów oraz związanych z tym statystyk w jednym panelu pozwala podejmować decyzje wpływające na jeszcze szybszą i lepszą jakość obsługi klienta online.
Jako partnerska agencja e commerce posiadamy doświadczenie i wiedzę we wdrożeniach Responso. Wykorzystaj potencjał automatyzacji kontaktu z klientem i podnieś jakość obsługi, dzięki automatycznym odpowiedziom i działaniom wykonywanym po zakończeniu dnia pracy lub dni wolnych od pracy!