Remarketing to rozwiązanie pozwalające dotrzeć do użytkowników, którzy odwiedzili wcześniej Twoją stronę. Odpowiednio stworzone i wdrożone kampanie remarketingowe mogą zwiększyć poziom konwersji i przychody oraz zatrzymać nowych klientów na dłużej. Poznajmy więc lepiej same kampanie RLSA i sprawdźmy, jaką dokładnie pełnią funkcję w remarketingu. Sprawdź czym są kampanie RLSA i dowiedz się dlaczego warto z nich korzystać!
Sprawdź również: Remarketing Google Ads – jak wykorzystać?
Dowiedz się więcej: Jakie są rodzaje reklam Google Ads?
Spis treści
RLSA – Remarketing List for Search Ads – co to jest?
RLSA to skrót od „Remarketing List for Search Ads”, co w języku polskim oznacza listę remarketingową dla reklam w sieci wyszukiwania Google. Jest to rodzaj reklamy kierowanej do użytkowników, którzy odwiedzili już stronę lub zainteresowali się ofertą firmy. Istotą takiego działania jest ich ponowne zachęcenie do powrotu na naszą stronę i dokonanie zakupu oferowanych usług bądź produktów.
Z możliwości RLSA Google Ads korzysta wiele firm, choć najczęściej ten rodzaj kampanii wykorzystywany jest przez e-commerce, które w ten sposób wpływają na zwiększenie sprzedaży online. Skuteczne kampanie Google Ads RLSA pozwalają nam na stworzenie list opartych na tagach, regułach lub połączeniu obu tych typów.
Przeczytaj: Konwersje rozszerzone w Google Ads – co to jest i jak wdrożyć?
Profesjonalne kampanie Google Ads
w refix!
Wypełnij formularz kontaktowy
Kampania RLSA – jak stworzyć?
Przy poprawnym wykorzystaniu RLSA konieczne jest dodanie tagu reklamowego na stronie www. Pozwoli to na śledzenie i identyfikację użytkowników, którzy odwiedzili witrynę. W kolejnym kroku powinniśmy utworzyć i odpowiednio skonfigurować filtry i listę remarketingową. Jest to możliwe z poziomu konta Google Ads w sekcji „Zasoby Wspólne” → „Zarządzanie Odbiorcami”.
W ten sposób możemy sprawnie i skutecznie stworzyć listy remarketingowe w Google Ads, należy pamiętać tylko o jednym: minimalna wielkość listy odbiorców wynosi tysiąc użytkowników.
Przeczytaj: Reklama displayowa – co to jest?
Wpływ RLSA na konwersje
Wykorzystując RLSA Google Ads w kampaniach reklamowych możemy zdecydowanie wpłynąć na liczbę uzyskanych konwersji. Stosujący je reklamodawcy najczęściej decydują się na podniesienie stawki CPC dla użytkowników, którzy już wcześniej odwiedzili witrynę, ale nie zrealizowali oczekiwanych przez nich czynności np. zakup czy zapis na newsletter.
Ten sposób wykorzystania RLSA umożliwia wyświetlanie z większą częstotliwością naszych reklam, co może skutkować ponowną wizytą i skorzystaniem z proponowanej oferty. Możemy zastosować również odwrotną technikę i stworzyć listę wykluczeń dla osób, które dokonały wymaganej przez nas czynności i ponowne wyświetlanie im reklam nie przyniesie już pozytywnych efektów.
Przeczytaj: CRITEO – co to jest i jak działa Criteo Dynamic Retargeting?
Zacznij zarabiać więcej,
dzięki kampaniom Google Ads!
Wypełnij formularz kontaktowy
Jakie są zalety i korzyści z kampanii RLSA?
Stosowanie kampanii RLSA Google Ads może nam przynieść bardzo wiele pozytywnych efektów- przede wszystkim warto wspomnieć o tym, że są skuteczne dla różnego rodzaju witryn i sklepów e-commerce. Możemy tworzyć dowolne listy odbiorców, aby trafić do takich grup, które będą najlepiej konwertowały.
Odpowiednio skonfigurowana kampania RLSA pozwoli na wyświetlanie użytkownikom reklam z produktami bądź usługami, którymi w ostatnim czasie wyrazili zainteresowanie. Ciekawą, a zarazem przydatną opcją jest również szansa na przyciągnięcie użytkowników, którzy już od dłuższego czasu nie byli aktywni na naszej stronie – w tym przypadku możemy przygotować reklamy, które informują o rabatach i promocjach.
Sprawdź również: Kampania DSA w Google Ads – jak wykorzystać?
Dlaczego warto prowadzić kampanie RLSA?
Zastosowanie kampanii RLSA Google Ads pozwoli nam dotrzeć m.in. do osób, które:
– odwiedziły naszą stronę internetową, ale nie dokonały oczekiwanych działań;
– dodały produkty do koszyka, ale nie sfinalizowały zamówienia;
– spędziły określoną ilość czasu na stronie, ale nie dokonały oczekiwanych działań;
– odwiedziły stronę internetową i dokonały konkretnych działań np. zakup.
Kampanie remarketingowe RLSA Google Ads mają na celu dotarcie do osób, które wcześniej odwiedziły naszą witrynę. Mają zastosowanie w kampaniach w sieci wyszukiwania. Kampanie tego typu pozwalają na wyświetlanie spersonalizowanych reklam dla poszczególnych grup odbiorców, co może przełożyć się na szansę zwiększenia ilości konwersji i zysków w prowadzonym biznesie.
W refix od wielu lat zajmujemy się kompleksowym prowadzeniem kampanii Google Ads. Nasza agencja e commerce jest jedną z niewielu firm w Polsce, które uzyskały status Partnera Premium Google na rok 2023 r. Wykorzystaj naszą wiedzę i doświadczenie w prowadzeniu efektywnych kampanii Google Ads!