Rozszerzenia reklam Google Ads – kiedy i jak stosować?

Rozszerzenia reklam Google Ads – kiedy i jak stosować? Jacek Florek 25 października 2022

Rozszerzenia reklam Google Ads – kiedy i jak stosować?

rozszerzenia reklam google ads

Aby kampanie reklamowe Google Ads były dochodowe i osiągały założone cele, należy cały czas je analizować, testować oraz korzystać z wielu innych udostępnionych przez system opcji. Samo uruchomienie kampanii i pozostawienie jej samej sobie może nie przynieść oczekiwanych rezultatów. Warto wykorzystać dostępne rozszerzenia, aby zwiększyć widoczność swoich reklam. Sprawdź, czym są rozszerzenia reklam Google Ads i dowiedz się jak wykorzystać je w praktyce!

Sprawdź również: Remarketing Google Ads – jak wykorzystać?
Wejdź na: Reklama displayowa – co to jest?
Przeczytaj: Wynik jakości reklam Google Ads – co to jest i od czego zależy?

Rozszerzenia reklam Google Ads są istotnym, chociaż często lekceważonym, elementem reklamy Google Ads. Zdecydowanie większą liczbę rozszerzeń możemy wykorzystać podczas tworzenia reklam w sieci wyszukiwania, ale znajdziemy również te dostępne dla reklam w sieci reklamowej. Dzięki utworzeniu rozszerzeń reklam, prowadzenie kampanii Google Ads przełoży się na lepsze efekty w postaci zwiększenia widoczności reklam oraz konwersji.

Rozszerzenia reklam Google Ads, to fragment reklamy, która wyświetla się w wyszukiwarce. Głównym założeniem, dla którego dodajemy rozszerzenia do reklamy Google Ads, jest wzrost efektywności – czyli nakłonienie potencjalnego klienta do wejścia na naszą stronę z ofertą i dokonania konwersji.

Rozszerzenia dzielą się na:

automatyczne – Google Ads tworzy rozszerzenie, kiedy algorytm uzna, że jest duża szansa na poprawienie efektywności reklamy. Algorytm potrzebne dane pobiera z naszej strony internetowej. Wyglądają identycznie jak rozszerzenia dodane ręcznie.
ręczne – w tym przypadku sami decydujemy jakie informacje mają być umieszczone w rozszerzeniu, przez co mamy większą kontrolę nad samym przekazem.

W systemie Google Ads mamy szansę „przykuć wzrok” użytkownika do naszej reklamy poprzez wzbogacenie jej odpowiednimi rozszerzeniami m.in. połączenia, oceny użytkownika, wypełnienia formularza, objaśnienia, informacji, wezwania do działania czy promocji. Samo Google przekazało informację, że rozszerzenia zwiększają widoczność i CTR reklamy, dzięki czemu kampanie PPC wykorzystujące rozszerzenia są efektywniejsze i osiągają lepsze wyniki.

Ważnym aspektem w przypadku dodania rozszerzeń reklam w Google Ads jest zwiększenie zajmowanej powierzchni na stronie wyników wyszukiwania, co jest szczególnie zauważalne przy korzystaniu z wyszukiwarki w telefonie.

Profesjonalne kampanie Google Ads
w refix!

Napisz i umów się na rozmowę!

Czy rozszerzenia reklam Google Ads wyświetlają się za każdym razem?

Definiując rozszerzenia reklam Google Ads nie mamy 100% gwarancji, że rozszerzenia wyświetlą się na każde zapytanie. Wpływ na wyświetlanie rozszerzeń ma:

ranking jakości reklamy, który zależny jest m.in. od jakości strony docelowej i ustalonej stawki za kliknięcie CPC;
ilość dodanych rozszerzeń – jeżeli będziemy mieć sporo dodanych rozszerzeń, to system nie wyświetli ich wszystkich jednocześnie – wręcz przeciwnie – wybierze tylko te, które uzna w danym momencie za odpowiednie i skuteczne.
miejsce, na którym wyświetli się reklama – niewielka powierzchnia reklamowa pozwala w pierwszej kolejności wyświetlać rozszerzenia na wyższych pozycjach.

Zdarzają się również sytuacje, uwarunkowania biznesowe, które wprost uniemożliwiają dodanie rozszerzenia, np. jeśli nie założyliśmy profilu Google Moja Firma, to nie będziemy w stanie dodać rozszerzenia lokalizacji lub rozszerzenia oceny sprzedawcy zanim nie osiągniemy wymaganego przez Google minimum opinii.

Sprawdź również: Wizytówka Google Moja Firma – co to jest i dlaczego warto założyć?

W strukturze konta reklamowego w Google Ads rozszerzenia możemy dodać z poziomu konta, kampanii lub grupy reklam. Samo utworzenie i dodanie rozszerzenia do reklamy jest całkowicie darmowe. Opłatę ponosimy w momencie kliknięcia przez użytkownika w rozszerzenie, jednak koszt kliknięcia jest taki sam jak koszt kliknięcia reklamę.

Jakie są rozszerzenia reklam Google Ads?

Rozszerzenia reklam Google Ads to skuteczny sposób na zwiększenie efektywności prowadzonych kampanii reklamowych. Jakie rozszerzenia można wykorzystać?

– rozszerzenia linków do podstron;
– rozszerzenia objaśnień;
– rozszerzenia informacji w witrynie;
– rozszerzenia graficzne;
– rozszerzenia połączeń;
– rozszerzenia formularzy kontaktowych;
– rozszerzenia lokalizacji;
– rozszerzenia cen;
– rozszerzenia aplikacji;
– rozszerzenia promocji;
– rozszerzenia informacji o firmie.

Rozszerzenia linków do podstron

Rozszerzenia linków do podstron możemy zauważyć pod reklamą w postaci niebieskich nagłówków. Dodatkowo możemy dodać pod każdym nagłówkiem po dwie linijki opisu. Rozszerzenie linków do podstron działa na zasadzie hiperłącza, które kieruje potencjalnego klienta do właściwego miejsca w naszej witrynie np. podstrona z promocjami.

Rozszerzenia linków pomagają w uzupełnieniu treści reklamy oraz wyróżnienia produktów bądź usług na których najbardziej nam zależy. Możemy dodać również harmonogram wyświetlania się linku do podstrony, co pozwoli na lepszą kontrolę czasowych ofert firmy. Ten rodzaj rozszerzeń możemy zauważyć w kampaniach w sieci wyszukiwania oraz w kampaniach na YouTube.

Aby móc wyświetlać rozszerzenia linków do podstron w naszej reklamie, konieczne jest dodanie minimum dwóch linków na komputerach, w przypadku urządzeń mobilnych wystarczy jeden link. Tytuł rozszerzenia linków do podstron może zawierać maksymalnie 25 znaków i dwa teksty opisów po 35 znaków każdy.

Jeśli użytkownik w trakcie wyświetlenia reklamy kliknie szybko w kilka linków jeden po drugim, to opłata zostanie naliczona maksymalnie za dwa kliknięcia. Pozostałe kliknięcia algorytm Google uzna za nieprawidłowe i nie pobierze opłaty.

Rozszerzenia objaśnień

Rozszerzenia objaśnień pozwalają dodać informacje reklamodawcy o niezwykłości twojego produktu bądź usługi np. darmowa dostawa. Nasz przekaz reklamowy staje się mocniejszy poprzez informowanie użytkowników o promocjach, rabatach czy niepowtarzalnych cechach naszej oferty. Dobrą praktyką w rozszerzeniach objaśnień jest przekazanie konkretnych i zwięzłych informacji. Starajmy się również nie powtarzać tekstu reklamy w tego typu rozszerzeniach. Oczywiście tutaj również możemy ustawić harmonogram wyświetlania reklamy.

Rozszerzenia objaśnień może zawierać maksymalnie 25 znaków w przypadku jednego tekstu opisu. Rekomenduje się dodanie minimum 3 objaśnień. W zależności od urządzenia, rodzaju przeglądarki itp. możemy pokazać optymalnie do 10 rozszerzeń objaśnień.

Rozszerzenia informacji w witrynie

Rozszerzenia informacji w witrynie ułatwiają wyróżnić konkretne cechy naszej oferty. Każdy element składa się ze szczegółowych kategorii, w którym możemy wymienić cechy naszego produktu lub usługi. Rozszerzenia informacji w witrynie znajdą idealne zastosowanie w sklepach internetowych, gdzie możemy wymienić produkty lub marki jakie mamy w ofercie. Aktualnie mamy dostępnych aż 13 kategorii rozszerzenia informacji w witrynie:

– kierunki studiów;
– kursy;
– marki;
– miejsca docelowe;
– modele;
– okolice;
– polecane hotele;
– programy;
– style;
– typy;
– ubezpieczenia;
– udogodnienia;
– usługi.

Maksymalna długość opisu wynosi 25 znaków. W urządzeniach mobilnych dobrą praktyką jest zastosowanie maksymalnie 12 znaków. Rozszerzenia informacji w witrynie będą się wyświetlały w momencie dodania minimum 4 cech w powyższej liście kategorii.

Rozszerzenia graficzne

Rozszerzenia graficzne pozwalają reklamodawcom uzupełnić reklamę o dodatkowe obrazki, które przyciągają spojrzenie użytkowników. Grafika pojawia się obok reklamy tekstowej. Możemy dodać maksymalnie 20 grafik w różnych wersjach i formatach (prostokątny i kwadratowy). Dodane przez nas grafiki muszą być zgodne z określonymi zasadami – nie może znajdować się na nich logo oraz nakładki tekstowe. Oczywiście muszą być również odpowiedniej jakości. Sam obrazek zamieszczony w reklamie jest klikalny, a opłata jest taka sama jak za kliknięcie w reklamę.

Wykorzystaj potencjał Google Ads!
Chcesz poznać szczegóły?

Umów się na rozmowę!

Rozszerzenia połączeń

Dodanie rozszerzenia połączeń umożliwi nam wygenerowanie dodatkowego miejsca w naszej reklamie, gdzie wyświetli się numer telefonu. Może to być – w zależności od urządzenia – na górze, obok adresu URL lub na dole reklamy w przypadku urządzeń mobilnych. Wpływa to na ułatwienie użytkownikom kontaktu z firmą, ponieważ za pomocą jednego kliknięcia można się z nami skontaktować, co jest istotne szczególnie w przypadku reklam wyświetlanych na telefonie.

Tylko ten typ rozszerzeń daje nam możliwość dodania numeru telefonu w reklamie. Jeżeli spróbujemy dodać go w treści reklamy, to Google po prostu ją odrzuci reklamę. Mamy możliwość sprecyzowania, w jakich godzinach i dniach rozszerzenie połączeń będzie się wyświetlało. Najlepszym rozwiązaniem jest wyświetlanie rozszerzenia połączeń w godzinach pracy firmy.

Jeżeli chcemy mierzyć konwersję połączeń, musimy w tym celu włączyć odpowiedni raport połączeń na koncie Google Ads, który będzie kierował połączenia do firmy poprzez specjalny numer Google. W tym przypadku potencjalny klient nie zobaczy Twojego numeru w reklamie, tylko numer Google.

Rozszerzenia formularzy kontaktowych

Rozszerzenia formularzy kontaktowych używamy jeśli chcemy, aby użytkownik przed przejściem na stronę, zobaczył wcześniej przygotowany przez formularz kontaktowy (będzie mógł uzupełnić go o swoje dane tj. telefon, e-mail, miasto, itp.). Kluczowym zadaniem rozszerzeń formularzy jest pozyskanie danych potencjalnego klienta i bezpośredni z nim kontakt w późniejszym czasie. Nie każdy jednak będzie mógł skorzystać z tego rozszerzenia – branże budzące kontrowersje są wykluczone np. branża alkoholowa.

Rozszerzenia formularzy kontaktowych możemy wykorzystać w kampaniach w sieci reklamowej, sieci wyszukiwania, discovery oraz wideo. Otrzymane formularze możemy zachować przez następne 30 dni.

Samo przygotowanie formularza wymaga od nas podania linku do strony z polityką prywatności firmy.

Rozszerzenia lokalizacji

Rozszerzenie lokalizacji jest kluczowe w przypadku lokalnych biznesów, pomoże potencjalnemu klientowi w znalezieniu siedziby Twojej firmy lub sklepów stacjonarnych. Użytkownik w rozszerzeniu zobaczy mapę z lokalizacją firmy, adres firmy, a w przypadku urządzeń mobilnych również odległość. Rozszerzenia lokalizacji możemy dodać do kampanii w sieci wyszukiwania, reklamowej, w mapach Google oraz na YouTube.

Możemy dodać tyle adresów, ile posiada nasza firma. Aby korzystać bez przeszkód i w pełni wykorzystać potencjał rozszerzenia lokalizacji, wymagane jest połączenie wizytówki firmy w Google Moja Firma z kontem Google Ads.

Rozszerzenia cen

Prosty i czytelny cennik, wyświetlony za pomocą rozszerzenia cen, zwiększy szansę na dokonanie konwersji przez użytkownika. Dodatkowo zmniejszymy ryzyko, gdzie klient po kliknięciu w reklamę opuści stronę, ponieważ uzna nasze ceny za zbyt wysokie. Dodatkowo rozszerzenia cen zwiększają przestrzeń reklamową oraz przekierowują użytkowników na konkretną ofertę, a więc warto zadbać tutaj o odpowiednie linki.

Rozszerzenie cen można rozwijać i zobaczyć jednocześnie kilka ofert (maksymalnie 8). Opłata jest naliczana dopiero w momencie kliknięcia w konkretny produkt, a nie w momencie kliknięcia w samo rozwijane menu pokazujące więcej produktów.

Rozszerzenia aplikacji

Rozszerzenie aplikacji dostępne jest wyłącznie na urządzeniach mobilnych. Ten rodzaj rozszerzeń umożliwia nam dodanie w reklamie linku do naszej witryny oraz aplikacji jednocześnie. W zależności od linku zostanie przekierowany na naszą stronę lub do Google Store albo App Store.

Rozszerzenie aplikacji to mały przyciski z wezwaniem do działania CTA, pokazujące się na urządzeniach mobilnych i tabletach. Jak sama nazwa wskazuje, aby skorzystać z tego rozszerzenia, reklamodawca musi posiadać aplikację mobilną. Opłata za kliknięcie w reklamę jest naliczana w taki sam sposób jak w przypadku pozostałych rozszerzeń.

Skuteczne kampanie Google Ads
w refix!!

Napisz teraz i poznaj szczegóły!

Rozszerzenia promocji

Jeżeli aktualnie w swojej ofercie posiadamy produkty, które są na wyprzedaży lub promocji, to najlepszy moment, żeby skorzystać z rozszerzenia promocji. W trakcie dodawania rozszerzenia promocji mamy możliwość doprecyzowania warunków promocji oraz jakiej okazji ona dotyczy.

Dostępnych jest kilka typów promocji:
– rabat procentowy;
– rabat kwotowy;
– maksymalny procent rabatu;
– maksymalna kwota rabatu;
– czy obowiązuje przy zamówieniach powyżej określonej kwoty;
– po wpisaniu kodu promocyjnego.

Rozszerzenie promocji umożliwia nam ustalenie daty rozpoczęcia i zakończenia promocji.

Rozszerzenia informacji o firmie

Rozszerzenia informacji o firmie aktualnie dostępne w wersji beta. Korzystać z nich będą mogli tylko niektórzy reklamodawcy po spełnieniu ustalonych przez Google kryteriów. Reklamodawca będzie miał teraz możliwość wykorzystania potencjału, jaki drzemie w samej marce firmy by jeszcze lepiej i efektywniej docierać do obecnych i nowych konsumentów.

Rozszerzenie informacji o firmie pozwala na dodanie do tekstowych reklam mobilnych fragmentu związanego ściśle z firmą tj. logo i nazwy. Wymagania, jakie stawia przed reklamodawcami Google, to:

– minimum 90 dni istnienia konta w systemie Google Ads,
– brak naruszeń zasad na koncie,
– aktywne kampanie reklamowe,
– działające reklamy tekstowe, które w ciągu minimum ostatnich 28 dni generowały wydatki w kampaniach w sieci wyszukiwania,
– prawidłowa branżę lub podbranża, (informacje o firmie są niedostępne aktualnie dla branż lub podbranż zakwalifikowanych jako kontrowersyjne, np. hazard),
– weryfikacja w ramach programu weryfikacji reklamodawców.

Reklamodawcy, którzy spełnią wyżej wymienione wymagania, będą mogli dodać jedną nazwę firmy i logo do każdej prowadzonej kampanii.

Chcesz zwiększyć sprzedaż w sklepie?
Wykorzystaj kampanie Google Ads!

Umów się na rozmowę!

Jak działają automatyczne rozszerzenia reklamy Google Ads?

Zdarzają się sytuacje, w których algorytm Google uzna, że dodanie odpowiednich rozszerzeń zwiększy atrakcyjność i skuteczność reklamy. Aby taka sytuacja miała miejsce, konieczne jest spełnienie kilku warunków:
– strona docelowa posiada odpowiednią treść lub opisy;
– algorytm Google uzna, że kampania osiągnie lepsze rezultaty przy wykorzystaniu rozszerzeń.

Aktualnie dostępnych jest kilka automatycznych rozszerzeń reklam:
– automatyczne rozszerzenia połączeń;
– automatyczne rozszerzenia lokalizacji rozszerzenia powiązanej lokalizacji;
– automatyczne rozszerzenia wiadomości;
– dynamiczne rozszerzenia objaśnień;
– rozszerzenia dynamiczne linków do podstron;
– rozszerzenia dynamiczne informacji w witrynie;
– rozszerzenia z ocenami sprzedawców;
– dynamiczne komponenty z informacjami o firmie.

Dlaczego warto wykorzystać rozszerzenia reklam Google Ads?

Rozszerzenia reklam Google Ads, to podstawa, jeśli myślimy o skutecznych kampaniach. Korzystając z rozszerzeń nie tylko zwiększymy CTR naszych reklam, ale również samą widoczność reklam. W rozszerzeniach przekazujemy również wiele dodatkowych i kluczowych informacji o naszej ofercie, przez co zmniejszamy ryzyko, że w naszą reklamę kliknie osoba, która po zapoznaniu się z oferowanymi produktami lub usługami opuści od razu stronę.

Tworząc reklamę w Google Ads, mamy ograniczoną ilość znaków w nagłówkach i tekstach reklam. Rozszerzenia zwiększają tą przestrzeń na dodatkowe informacje, podkreślając przy tym unikalne cechy oferty.

To, co zdecydowanie przemawia również za rozszerzeniami, jest fakt, że są one całkowicie darmowe, samo wyświetlenie rozszerzenia przy reklamie nic nas nie kosztuje, opłata jest naliczana dopiero w momencie kliknięcia w reklamę, a sam koszt kliknięcia nie jest wyższy.

Zainteresowała Cię nasza oferta?
Chcesz poznać szczegóły?

Umów się na rozmowę!
Dodaj komentarz
Nie będzie nigdzie opublikowany. Pola wymagane oznaczone są gwiazdką (*).