Targetowanie reklam na Facebooku – jak to robić skutecznie?

Targetowanie reklam na Facebooku – jak to robić skutecznie? Jacek Florek 17 listopada 2022

Targetowanie reklam na Facebooku – jak to robić skutecznie?

Targetowanie reklam na Facebooku

Nawet najbardziej atrakcyjna reklama nie będzie efektywna, jeśli nie dotrze do odpowiedniej grupy odbiorców. Dlatego właściwe jej targetowanie jest jednym z kluczowych czynników decydujących o sukcesie. Dowiedz się, czym jest targetowanie reklam na Facebooku i sprawdź jak kierować reklamy na Facebooku, aby osiągnąć satysfakcjonujące wyniki!

Dowiedz się więcej: Jak założyć konto firmowe na Facebooku?
Sprawdź również: Jakie są rodzaje reklam na Facebooku?

Działania marketingowe nie mogą być prowadzone w sposób przypadkowy. Jeśli zależy nam na tym, aby prowadzenie kampanii Facebook Ads przynosiło pożądane rezultaty, trzeba dotrzeć z przekazem do określonych grup docelowych, które ze względu na swoje specyficzne cechy będą najbardziej zainteresowane reklamowanym produktem lub usługą. Taka selekcja konsumentów, czyli określenie, do kogo mają trafiać reklamy, nazywane jest targetowaniem.

Prawidłowe zdefiniowanie targetowania reklam na Facebooku pozwoli efektywnie wykorzystać budżet, natomiast złe określenie grupy odbiorców będzie jego marnowaniem. Ze względu na dużą ilość danych zostawianych przez użytkowników Facebook ma bardzo zaawansowane opcje targetowania. Warto zatem maksymalnie wykorzystać możliwości targetowania reklam na Facebooku!

Skuteczne kampanie Facebook Ads
w refix!

Dowiedz się więcej!

Strategie targetowania reklam na Facebooku

Reklamy można targetować do szerokiej, bardzo ogólnie określonej grupy albo do wąskiego, ściśle sprecyzowanego grona osób. Przykładowo, wybierając odbiorców na podstawie zainteresowań, można wskazać osoby zainteresowane sportem, albo ograniczyć grupę tylko do tych, którzy interesują się narciarstwem. Można wytypować osoby, w których obszarze zainteresowań są zwierzęta domowe, albo bardziej precyzyjnie: koty.

Dotyczy to oczywiście także innych kryteriów, na podstawie których określamy grupę docelową, np. wieku czy lokalizacji. Tym samym, dzięki targetowaniu reklam na na Facebooku, potencjalny zasięg reklamy może być bardzo duży albo znacznie ograniczony.

Szerokie targetowanie reklam na Facebooku oznacza liczną szacowaną grupę odbiorców, ale nieuszczegółowioną i jest to równoznaczne ze zdaniem się na kierowanie reklamy przez algorytmy Facebooka. Zaletą tej strategii jest niższy koszt dotarcia i poniekąd zwiększenie szansy znalezienia nowych klientów.

Dzięki analizie statystyk szeroko targetowanej reklamy na Facebooku można poznać odbiorców, ich zainteresowanie reklamą i na tej podstawie skonkretyzować swoją grupę docelową w przyszłości. Jeżeli zatem nie mamy jeszcze zidentyfikowanego grona potencjalnych klientów, można to zrobić dzięki szerokiemu targetowaniu.

Wąskie targetowanie to uwzględnienie wielu różnych parametrów w definiowaniu grupy odbiorców, a tym samym precyzyjne wskazanie, komu ma być wyświetlana reklama. Szacowana liczba odbiorców jest w tym przypadku mniejsza, ale za to z dużo większym prawdopodobieństwem będzie ona zainteresowana reklamowaną ofertą.

Która strategia targetowanie reklam na Facebooku jest lepsza? Choć pozornie wydaje się, że im bardziej uszczegółowimy target, tym lepiej, to nie zawsze tak musi być. Dlatego też dobrze przeprowadzać testy, tworząc zestaw reklam z mniej i bardziej precyzyjnie określoną grupą reklam, aby przekonać się, który z nich wypada lepiej.

Sprawdź również: Ile kosztuje reklama na Facebooku?

Jakie są opcje targetowania reklam na Facebooku?

Podczas tworzenia zestawu reklam w sekcji kreatora „Grupa odbiorców” do wyboru jest kilka opcji targetowania. Na podstawie jakich danych można targetować reklamy na Facebooku?

lokalizacje – ta opcja pozwala wybrać region, kraj, województwo, miejscowość, określony adres, aby wyświetlać lub blokować reklamę na określonych obszarach;
wiek – określa się przedział wiekowy odbiorców reklam;
płeć – to opcja umożliwiająca kierowanie reklam do kobiet, mężczyzn albo do osób jednej i drugiej płci;
języki – to możliwość kierowania reklam do użytkowników wskazanych języków, np. tylko tych, którzy posługują się językiem polskim;
szczegółowe targetowanie – pozwala uwzględnić (lub wykluczyć) osoby na podstawie następujących kryteriów: dane demograficzne, zainteresowania i/lub zachowania;
połączenia – to możliwość uwzględnienia (lub wykluczenia) osób na podstawie połączeń ze stronami, aplikacjami lub wydarzeniami;
grupa niestandardowych odbiorców – to rozwiązanie pozwalające na stworzenie grupy znanych już osób na podstawie przekazanych lub pozyskanych z Facebooka informacji.

Jesteśmy członkami programu
Meta Business Partners!

Wykorzystaj nasze doświadczenie!

Określenie grupy odbiorców reklam na Facebooku

Targetowanie reklam na Facebooku jest możliwe dzięki trzem rodzajom narzędzi do wyboru grup odbiorców. Można zdefiniować grupę podstawowych odbiorców, docierać do osób, które już miały kontakt z marką, albo do tych, którzy są podobni do obecnych klientów.

Grupa podstawowych odbiorców – jest tworzona na podstawie kryteriów takich jak: lokalizacja, dane demograficzne (np. wiek, płeć wykształcenie), zainteresowania, zachowania (np. wcześniejsze zakupy) oraz kontakt (chodzi o osoby, które weszły w interakcję ze stroną na Facebooku lub wydarzeniem). Utworzoną grupę można zapisać i wykorzystać przy kolejnych kampaniach.

Grupa niestandardowych odbiorców – pozwala nawiązać kontakt z osobami, które np. dokonały zakupu, odwiedziły witrynę, skorzystały z aplikacji, czyli krótko mówiąc, weszły w jakąś interakcję z firmą. Grupa niestandardowych odbiorców jest tworzona na podstawie listy kontaktów, Piksela Facebooka lub SDK w przypadku aplikacji.

Grupa podobnych odbiorców – to grupa tych, którzy z największym prawdopodobieństwem zainteresują się reklamowanym produktem lub usługą, bo wykazują podobieństwo do obecnych klientów. Grupę tę tworzy się, określając grupę źródłową z już znanych osób. W ten sposób reklamy są kierowane do tych, którzy posiadają najbardziej zbliżone cechy i zainteresowania.

Sprawdź również: Jak założyć sklep na Facebooku?

Jak targetować reklamy na Facebooku?

Nie ma jednej właściwej i w każdym przypadku skutecznej strategii targetowania reklam na Facebooku. Prowadzenie profilu firmowego na Facebooku wymaga precyzyjnego określenia, jakich klientów szukamy i zdefiniowanie na tej podstawie grupy docelowej. W znalezieniu najlepiej ustawionych parametrów targetowania przydatne będzie też przeprowadzanie testów. Niemniej jednak warto wykorzystać kilka podstawowych punktów, które być może będą pomocne w targetowaniu reklam produktów lub usług i pozwolą dobrze spożytkować budżet reklamowy:

– przy promowaniu postów, możemy wyłączyć tych użytkowników Facebooka, którzy polubili już fanpage. Jest szansa, że post wyświetli im się organicznie, nie jako sponsorowany;

nie należy poprzestawać tylko na standardowych zainteresowaniach. Trzeba zastanowić się, czy odbiorcy mogą mieć jakieś mniej oczywiste zainteresowania;

uwzględnienie wydarzeń z życia, np. status związku „zaręczony(a)” sugeruje, że osoby te będą zainteresowane ofertami z branży ślubnej. Dla reklamodawców tej branży to doskonały target;

w remarketingu warto wykorzystywać zaawansowane ustawienia. Nie należy ograniczać się wyłącznie do tych, którzy w określonym czasie odwiedzili stronę. Warto spróbować wniknąć głębiej, np. w ilość odwiedzin, czas spędzony na stronie, źródła ruchu;

– w przypadku grup odbiorców podobnych warto stosować dodatkowe zawężenia;

– trzymanie się kurczowo raz określonej i zapisanej grupy może być z czasem mało efektywne. Po pewnym czasie może ona się wyczerpać. Warto poszukiwać nowych rozwiązań.

Prawidłowe targetowanie reklam na Facebooku z pewnością przyczyni się do precyzyjniejszego trafiania do określonych grupy odbiorców produktów lub usług. Nasza agencja ecommerce, jako członek programu Meta Business Partners, posiada wieloletnie doświadczenie w efektywnych prowadzeniu kampanii Facebook Ads. Skontaktuj się z nami i wspólnie poszukajmy strategii optymalnej dla Twojej działalności!

Zainteresowała Cię nasza oferta?
Chcesz poznać szczegóły?

Umów się na rozmowę!
Dodaj komentarz
Nie będzie nigdzie opublikowany. Pola wymagane oznaczone są gwiazdką (*).