Thin Content – co to jest i jaki ma wpływ na pozycjonowanie?

Thin Content – co to jest i jaki ma wpływ na pozycjonowanie? Jacek Florek 21 września 2022

Thin Content – co to jest i jaki ma wpływ na pozycjonowanie?

Thin Content - co to takiego

Treść w witrynie internetowej jest istotna zarówno dla użytkowników, jak i robotów Google – przydatna i użyteczna treść, która spełnia oczekiwania użytkowników to prawdopodobnie jeden z najważniejszych elementów rankingowych wyszukiwarki Google. Zadbanie o unikalną i dopasowaną do intencji użytkowników treść to klucz to osiągnięcia wysokich pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. Natomiast małowartościowe treści mogą prowadzić do obniżenia pozycji, a nawet i wyindeksowania podstrony z wyników wyszukiwania – określane są jako Thin Content. Sprawdź i dowiedz się czym dokładnie jest Thin Content oraz jaki ma wpływ na widoczność witryny!

Sprawdź również: Kanibalizacja słów kluczowych – co to takiego?
Dowiedz się więcej: Core Web Vitals – co to takiego?

Thin Content w najprostszy sposób można określić jako małowartościowe treści, które są zbyt krótkie i słabej jakości, przez co nie wnoszą żadnej wartości merytorycznej dla użytkownika. Błędy gramatyczne, składniowe, nadmierne upychanie słów kluczowych, ukrywanie treści przed użytkownika, duplikowanie treści oraz automatycznie generowane treści przez narzędzia mogą być określane jako Thin Content i wpływać na obniżenie pozycji w wyszukiwarce lub nawet prowadzić do usunięcia podstrony ze słabej jakości treściami z indeksu Google.

Profesjonalne pozycjonowanie stron internetowych opiera się w dużej mierze na tworzeniu unikalnych, wartościowych i dopasowanych do potrzeb i intencji użytkowników treści, które pozwalają znaleźć aktualne informacje lub rozwiązanie konkretnego problemu.

Sprawdź również: Content marketing – co to jest?

Chcesz zwiększyć widoczność swojej witryny w Google?

Skontaktuj się i poznaj szczegóły!

Jakie są rodzaje Thin Contentu?

Thin Content może występować w różnej formie – jest to szerokie pojęcie, którym określa się nie tylko krótkie i słabej jakości pod względem merytorycznym treści. Najczęściej występujące przyczyny Thin Contentu wynikają z:

niskiej jakości i objętości treści – jeden z najczęstszych błędów pojawiających się zarówno na stronach, jak i w sklepach internetowych. Zbyt mała ilość lub całkowity brak treści na stronie to często pojawiający się problem, który uniemożliwia osiągnięcie satysfakcjonujących pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. Również mało zrozumiała, nieprzydatna treść napisana niepoprawnie gramatycznie i składniowo odbierana jest przez roboty Google jako Thin Content.

Małe zróżnicowanie poszczególnych podstron pod względem treści bardzo często występuje w rozbudowanych sklepach z dużą ilością kategorii i produktów. Skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych polega na tworzeniu unikalnych treści dopasowanych do konkretnych podstron, które w sposób jasny i klarowny przedstawiają grupę produktów lub pojedynczy produkt.

treści zduplikowanych – duplicat content to częsty powód występowania Thin Content w obrębie sklepów internetowych. Znajdujące się w ofercie produkty o podobnej specyfikacji mają taki sam opis powielony na wielu podstronach. Duplikacja treści odbierana jest przez Google jako właśnie Thin Content, może prowadzić do kanibalizacji słów kluczowych oraz obniżenia pozycji podstrony w wynikach wyszukiwania.

nadmiernego nasycenia treści frazami kluczowymi – zbyt częste i nadmierne używanie w treści fraz w formie nieodmienionej traktowane jest przez Google jako treść sztuczna i mało atrakcyjna dla użytkowników. Tekst z założenia ma być naturalny, użyteczny i jasno wskazywać merytoryczną zawartość dla użytkownika.

treści generowanych automatycznie – treści generowane automatycznie na podstawie stworzonego już artykułu nie cechują się wysoką jakością. W wielu przypadkach są chaotyczne, niezrozumiałe dla użytkowników, z nadmiernym nasyceniem fraz kluczowych. Tego rodzaju treści z reguły wykorzystywane są w artykułach zewnętrznych, jednakże roboty Google są w stanie powiązać wygenerowaną automatycznie treść ze stroną docelową i obniżyć jej pozycje w wynikach wyszukiwania.

treści ukrytych przed użytkownikami – tzw. Cloaking – ukrywanie treści przed użytkownikami, które widoczne są tylko dla robotów Google, jest niezgodne z wytycznymi wyszukiwarki Google. Ukrywanie treści może w negatywny sposób wpłynąć na pozycję, a co za tym idzie widoczność strony w wynikach wyszukiwania.

Zainteresowała Cię nasza oferta?
Chcesz poznać szczegóły?

Umów się na rozmowę!

Jak Thin Content wpływa na pozycjonowanie?

Strony i sklepy internetowe z niskiej jakości treściami są negatywnie oceniane zarówno przez roboty Google, co wiąże się z obniżeniem pozycji witryny w organicznych wynikach wyszukiwania, jak i użytkowników, którzy nie są w stanie znaleźć interesujących dla nich informacji. Efektem Thin Content w witrynie jest spadek pozycji oraz wzrost współczynnika odrzuceń.

Sprawdź również: Bounce rate (współczynnik odrzuceń) – co to takiego?

Jak wyeliminować Thin Content?

Ciągłe monitorowanie i analiza widoczności i ruchu na stronie są niezbędne w celu określenia potencjalnych spadków pozycji w wyszukiwarce. Aby skutecznie wyeliminować Thin Content ze strony lub sklepu internetowego należy zadbać o:
przekierowania 301 – zadbanie o odpowiednie przekierowania podczas wprowadzania nawet najmniejszych zmian w witrynie, które mogą wpływać na duplikacje treści;
linki kanoniczne – określenie, które podstrony są nadrzędne – głównie w sklepach internetowych;
noindex – jasne wskazanie robotom Google, które strony nie powinny zostać dodane do indeksu;
unikalność i wysokiej jakości treści – dbanie o dostarczanie unikalnych i merytorycznych treści, które spełnią oczekiwania potencjalnych użytkowników.

Thin Content to poważny i częsty problem zarówno w niewielkich witrynach, jak i w dużych sklepach internetowych. Aby uniknąć problemów wynikających z niskiej jakości lub zduplikowanej treści należy regularnie monitorować witrynę i na bieżąco reagować na spadki w widoczności i ruchu. Warto również zlecić profesjonalnej agencji e-commerce, audyt SEO sklepu internetowego lub strony usługowej, w którym zawarte zostaną kompleksowe informacje dotyczące występowania treści słabej jakości, potencjalnych przyczyn i rekomendowanych rozwiązań.

Potrzebujesz profesjonalnego audytu SEO?

Skontaktuj się z nami!
Dodaj komentarz
Nie będzie nigdzie opublikowany. Pola wymagane oznaczone są gwiazdką (*).

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.