Wielowariantowość Allegro to funkcja pożyteczna i dla sprzedawców, i dla kupujących. Chcesz dowiedzieć się więcej o tym, czym jest oferta wielowariantowa Allegro, jakie są plusy tego rozwiązania i jak połączyć oferty na Allegro? W tym artykule znajdziesz przydatne informacje! Sprawdź i dowiedz się więcej!
Sprawdź również: Jak założyć konto firmowe na Allegro?
Spis treści
Wielowariantowość Allegro – co to takiego?
Wielowariantowość Allegro to narzędzie, które umożliwia sprzedającym prezentowanie tego samego produktu w kliku wersjach, najczęściej w różnych pojemnościach opakowania, rozmiarach, kolorach lub wzorach. Dzięki temu kupujący mogą z łatwością znaleźć interesującą ich opcję i dokonać zakupu. Tworzenie aukcji wielowariantowych wiąże się z wykorzystaniem maksymalnie dwóch parametrów produktów, które pozwolą wyodrębnić warianty. Przykładowo, sprzedawca butów sportowych może określić warianty dotyczące rozmiarów i kolorów, co pozwala klientom wybrać buty w odpowiednim rozmiarze i preferowanym przez nich kolorze.
Warto zaznaczyć, że czym innym niż wielowariantowość ofert są warianty produktowe. To różne wersje tego samego produktu tworzone w sposób automatyczny na podstawie katalogu produktów Allegro. W niektórych kategoriach wyświetlane są one zamiast wariantów ofertowych, a w innych Allegro wyświetla je tylko wtedy, gdy sprzedawca nie dodał wariantów samodzielnie.
Co to w praktyce oznacza? Jeśli sprzedający w swoim asortymencie nie ma innych wariantów, np. innych kolorów tego samego modelu telefonu, Allegro wyświetli kupującemu oferty innych sprzedających. A jeśli ma warianty, których nie mają inni sprzedający, jego produkty mogą być wyświetlone w ofertach innych sprzedawców.
Profesjonalna obsługa konta Allegro
w refix!
Wypełnij formularz kontaktowy
Zalety łączenia wielowariantowego ofert na Allegro
Oferta wielowariantowa Allegro niesie korzyści zarówno dla kupujących, jak i sprzedających. Ci pierwsi mogą obejrzeć wszystkie warianty produktu i wybrać przedmiot dokładnie spełniający ich oczekiwania bez konieczności ponownego wyszukiwania pod innymi frazami.
Natomiast dla sprzedawców oznacza to większą szansę na pozostanie użytkownika platformy przy ich ofercie zamiast przejścia do ofert konkurencyjnych. Co więcej, na popularność ofert wielowariantowych składa się popularność wszystkich wariantów. To sprawia, że oferta ze względu na swoją większą popularność pojawi się wyżej na liście ofert. Obsługa Allegro z ofertami wielowariantowymi przekłada się na lepszą widoczność, co z kolei wpływa na wyższy poziom sprzedaży.
Dowiedz się więcej: Jak sprzedawać na Allegro?
Jak skorzystać z wielowariantowości na Allegro?
Łączenie ofert Allegro odbywa się w zakładce „Wielowariantowość”. Po kliknięciu w przycisk „Dodaj”, można wyszukać i wybrać oferty, a następnie określić parametry (maksymalnie dwa), które zostaną użyte do połączenia. Po zapisaniu stworzymy swoją listę wariantów ofertowych, które możemy później edytować, aby dodać kolejne przedmioty czy zmienić parametry.
W ramach niektórych kategorii jest możliwe automatyczne łączenie pojedynczych ofert – Allegro zrobi to za nas. W zakładce „Wielowariantowość” można sprawdzić, które oferty zostały połączone przez Allegro. Pod tytułem oferty jest wyświetlana informacja: „Oferta połączona automatycznie”. Takie oferty możemy dodatkowo połączyć za pomocą drugiego parametru. Oferty wielowariantowe można też utworzyć i zarządzać nimi przez API Allegro.
Skuteczne kampanie Allegro Ads!
Chcesz poznać szczegóły?
Wypełnij formularz kontaktowy
Łączenie ofert na Allegro – jak zrobić poprawnie?
Łącząc oferty na Allegro, trzeba mieć na uwadze kilka kwestii. Pamiętać należy między innymi o tym, że:
– oferta wielowariantowa może obejmować towary o takim samym przeznaczeniu, tej samej marki i wystawione w tej samej kategorii. Należy łączyć oferty tego samego produktu w różnych wariantach, np. te same sukienki w różnych kolorach i rozmiarach albo te same płyny do prania w butelkach o różnych pojemnościach,
– w ofertach produktów, które różnią się tylko rozmiarem, należy wykorzystać to samo zdjęcie główne (miniaturkę),
– oferta wielowariantowa może zawierać maksymalnie 500 wariantów,
– takich samych ofert nie można łączyć w ofertę wielowariantową. Muszą być one unikalne,
– z wielowariantowości nie można skorzystać w przypadku ofert w formie ogłoszeń,
Allegro może usunąć albo zmienić oferty wielowariantowe, które nie są zgodne z zasadami.
Dowiedz się więcej: Ile kosztuje reklama Allegro Ads?
Allegro wielowariantowość – jakie koszty?
Dla tych, którzy zastanawiają się, czy Allegro pobiera opłaty za dodawanie ofert wielowariantowych, mamy dobrą wiadomość. Wielowariantowość Allegro jest bezpłatna. Sprzedający nie ponosi dodatkowych kosztów związanych z wystawieniem oferty z różnymi wariantami. Cennik jest z reguły jednakowy dla ofert pojedynczych i wielowariantowych. A jeśli chcielibyśmy wyróżnić ofertę wielowariantową przez oznaczenie „Okazja”, które podkreśla jej atrakcyjność i jakość obsługi, zapłacimy 0,49 zł za dzień, podczas gdy opłata codzienna dla oferty pojedynczej wynosi 1,90 zł.
Jeśli chcesz profesjonalnie rozwijać swój biznes na Allegro, skontaktuj się z nami! W refix tworzymy profesjonalne kampanie Allegro Ads oraz zapewniamy naszym klientom kompleksową i dostosowaną do ich potrzeb pomoc w zakresie obsługi i zarządzania sprzedażą na Allegro i innych platformach sprzedażowych. Wykorzystaj nasze doświadczenie w prowadzeniu kont na największych marketplace!