Wymiary grafik na Facebooka – jakie są aktualne wytyczne?

Wymiary grafik na Facebooka – jakie są aktualne wytyczne? Jacek Florek 17 kwietnia 2023

Wymiary grafik na Facebooka – jakie są aktualne wytyczne?

wymiary grafik na facebooka

Zasady dotyczące aktualnych wymiarów grafik na Facebooku stale się zmieniają. Z tego powodu osoby, które zajmują się prowadzeniem profili firmowych, powinny na bieżąco śledzić zachodzące zmiany i aktualizacje. Dlaczego odpowiednie wymiary grafik na Facebooka są ważne? Jakie są obecne zalecenia dotyczące wymiarów grafik? Sprawdź i dowiedz się więcej!

Sprawdź również: Jak założyć konto firmowe na Facebooku?
Dowiedz się więcej: Jak założyć sklep na Facebooku?

Treści wizualne odgrywają w social mediach bardzo ważną rolę. Można wręcz powiedzieć, że kluczową – to właśnie dobrej jakości grafiki najskuteczniej przyciągają odbiorców w morzu treści wyświetlających się na tablicy Facebooka. Z tego powodu publikowane materiały powinny być nie tylko estetyczne, lecz także czytelne. W przeciwnym razie użytkownicy mogą uznać stronę za niegodną zaufania.

Profesjonalna obsługa Facebooka i dbałość o szczegóły przekładają się na pozytywny odbiór firmy, jak również zachęca odbiorców do interakcji. Kolejnym, dosyć prozaicznym i oczywistym powodem jest poprawne wyświetlanie się grafik, które pozwoli bezproblemowo odczytać tekst zamieszczony na zdjęciu. Równie istotne jest poprawne otwieranie się materiału graficznego na wszystkich urządzeniach, bez przycięcia kluczowych elementów.

Sprawdź również: Reklama na Facebooku – jak stworzyć skuteczną reklamę na FB?

Profesjonalne prowadzenie kont
firmowych na Facebooku w refix!

Umów się na rozmowę!

Jakie są wymiary grafik na profilu prywatnym lub firmowym?

Aktualne rekomendowane wymiary grafik na Facebooka:

Zdjęcie profilowe – choć wgrywamy je w kwadracie, wyświetla się w postaci okręgu. Minimalne rekomendowane wymiary grafiki profilowej na Facebooka sugerowane przez portal społecznościowy to 320 x 320 px. Zalecana rozdzielczość, która zapewni dobrą widoczność na każdym urządzeniu, wynosi 800 x 800 px. Zdjęcie skaluje się do rozmiaru 170 x 170 px na urządzeniach stacjonarnych, 128 x 128 px na smartfonach oraz 36 x 36 px na miniaturkach.

Zdjęcie w tle – rekomendowana rozdzielczość dla zdjęcia w tle na Facebooku to 820 x 360 px. Warto pamiętać o zachowaniu odpowiednich krawędzi, dzięki czemu unikniemy przycięcia istotnych elementów grafiki. Zdjęcie w tle skaluje się do rozmiaru 820 x 312 px na urządzeniach stacjonarnych oraz 640 x 360 px na urządzeniach mobilnych.

Zdjęcie w tle wydarzenia – zalecane wymiary grafik w tle na Facebooku to 1200 x 628 px. Publikowana grafika bądź zdjęcie wyświetla się w skali około 2:1. Zastosowanie rekomendowanych wymiarów sprawi, że treść wizualna w wersji mobilnej nie ulegnie przycięciu.

Posty – Facebook umożliwia publikowanie postów w postaci grafik w trzech wariantach. Najważniejszą zasadą jest zachowanie proporcji – dzięki temu udostępniona treść nie zostanie przycięta czy zniekształcona:

posty pionowe – rekomendowana rozdzielczość minimalna dla postów pionowych na Facebooku to 640 x 960 px, przy zachowaniu skali 2:3. Pozwoli to na odpowiednie wyświetlanie grafiki na urządzeniach mobilnych,

posty poziome – posty poziome należą do najczęściej stosowanych na Facebooku. Aby wyświetlały się poprawnie, zalecana rozdzielczość wynosi 1200 x 960 px,

posty kwadratowe – rekomendowane wymiary grafiki postu kwadratowego na Facebooku to 1080 x 1080 px. Zastosowanie takich wymiarów grafik na Facebooku umożliwi zachowanie najwyższej jakości na wszystkich urządzeniach.

Wejdź na: Targetowanie reklam na Facebooku – jak to robić skutecznie?

Jakie wymiary reklam na Facebooku?

Zajmując się reklamą na Facebooku, należy brać pod uwagę wiele kwestii. Jedną z nich jest zadbanie o poprawne wymiary grafik na Facebooku czy postów wideo – tworzenie materiałów wizualnych zgodnie z zasadami platformy zagwarantuje nam przede wszystkim to, że będzie wyglądać dobrze, dzięki czemu zapewnimy sobie większe zainteresowanie reklamą.

Reklama wideo – aby post w formie wideo prezentował się dobrze na wszystkich urządzeniach, powinien mieć wymiary 1920 x 1080 px; w przypadku reklam w kwadracie, najlepiej sprawdzi się 1080 x 1080 px. Dla form poziomych istotne jest zachowanie proporcji 9:16 lub 16:9.

Reklama karuzelowa – tak zwana karuzela należy do jednej z chętniej wybieranych form kampanii. Aby kampanie Facebook Ads z reklamą karuzelową dobrze się prezentowały, zaleca się użycie wymiarów standardowego kwadratu – 1080 x 1080 px. Takie same wymiary grafik na Facebooku są również zalecane dla kolekcji, czyli formy reklamy, która pozwala na udostępnienie filmu lub obrazu oraz 3 zdjęć produktu.

Polubienia strony – ten format reklamowy prezentuje się najlepiej w rozdzielczości 1200 x 628 px, czyli w skali 2:3 lub też w kwadracie (1080 x 1080 px).

Sprawdź również: Jakie są rodzaje reklam na Facebooku?

Skuteczne kampanie Facebook Ads
w refix!

Nie czekaj, napisz teraz i poznaj szczegóły!

W jakim formacie najlepiej przesyłać grafiki na Facebooka?

Grafiki, które chcemy udostępnić na Facebooku, powinny być zapisane w formatach .jpg lub .png. Ten drugi format powinien być szczególnie brany pod uwagę, jeśli planujemy opublikowanie grafiki zawierającej logo lub tekst – unikniemy zniekształceń i kompresji, które z kolei mogą spowodować nieczytelność naniesionych treści.

Oprócz zapisania grafiki w odpowiednim formacie niezwykle istotna jest jej kompresja. Zalecane jest, aby ich waga nie przekraczała 1 MB. Dotyczy to szczególnie zdjęć w tle, które po przekroczeniu 100 kB są automatyczna kompresowane przez Facebook. Takie działanie może spowodować tak zwaną pikselozę oraz zniekształcenie grafiki.

Tekst na grafikach reklamowych na Facebooku – o czym warto pamiętać?

Jeszcze jakiś czas temu regulamin Facebooka ograniczał tekst na grafice do 20% powierzchni. Choć teoretycznie zasada ta jest zniesiona przez platformę, wciąż warto z niej korzystać. Wynika to nie tylko z przyzwyczajeń użytkowników do takiej formy treści reklamowych. Przede wszystkim grafika z krótkim i zwięzłym tekstem ma znacznie lepszy odbiór i łatwiej o reakcję na nią.

Czym kierować się podczas umieszczania tekstu na grafikach? Przede wszystkim, kreacja powinna być zgodna z identyfikacją wizualną firmy, zarówno pod kątem kolorów przewodnich, jak i fontów. Należy unikać przysłaniania tekstem najistotniejszych elementów grafiki, takich jak produkty czy twarze.

Przeczytaj: Ile kosztuje reklama na Facebooku?

Jeśli zależy nam na umieszczeniu logo firmy, powinno być ono odpowiedniej wielkości, by nie odwracało uwagi od przekazu czy prezentowanego produktu. Najważniejsze elementy tekstu powinny być dobrze widoczne i czytelne na wszystkich urządzeniach, przede wszystkim na smartfonach.

Musimy pamiętać, że w social mediach liczy się przede wszystkim pierwsze wrażenie. Większość użytkowników traktuje przeglądanie tablicy Facebooka jako formę zabicia wolnego czasu lub szukania wyłącznie interesujących ich treści. Mamy zatem kilka sekund, od których zależy efektywność i rentowność kampanii – należy zadbać o to, by była ona jak najskuteczniejsza, dostarczając materiały jak najwyższej jakości.

Zainteresowała Cię nasza oferta?
Chcesz poznać szczegóły?

Umów się na rozmowę!
Dodaj komentarz
Nie będzie nigdzie opublikowany. Pola wymagane oznaczone są gwiazdką (*).

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.