Wynik jakości reklam Google Ads – co to jest i od czego zależy?

Wynik jakości reklam Google Ads – co to jest i od czego zależy? Jacek Florek 4 listopada 2022

Wynik jakości reklam Google Ads – co to jest i od czego zależy?

wynik jakości reklamy Google Ads

Podczas korzystania z usług reklamowych Google Ads wiele razy spotkamy się z określeniem „ranking jakości reklamy”. Aby prowadzone przez nas kampanie przynosiły oczekiwane rezultaty, konieczne jest zdobycie wiedzy w tym zakresie. Dowiedz się, jak skutecznie zwiększyć wynik jakości reklam Google Ads, by kampanie działały na jak najwyższym poziomie i osiągały zadowalające wyniki!

Sprawdź również: Google zakupy – jak wykorzystać kampanie PLA?
Dowiedz się więcej: Reklama displayowa – co to jest?
Przeczytaj: Google Discovery Ads – co to takiego?

Narzędzie diagnostyczne, którym jest wynik jakości reklam Google Ads, to ogólna ocena całkowitego dopasowania reklamy, słów kluczowych i strony docelowej dokonywany przez algorytmy Google. Wynik jakości Google Ads otrzymujemy w skali 1-10 (1- najgorszy wynik, 10 – najlepszy wynik). Uproszczając temat, Google pokazuje reklamy tych reklamodawców, które odpowiadają najlepiej na zainteresowanie użytkownika.

Jeżeli jakość reklamy Google Ads jest niska, Google sugeruje nam, że treści, które mamy zawarte w reklamie, nie są wystarczająco adekwatne do wyszukiwanych przez użytkownika fraz. Wynik jakości reklamy obliczany jest na bieżąco, w momencie, gdy użytkownik użyje w wyszukiwarce fraz, na które reklama może się wyświetlić. Skuteczne kampanie Google Ads wyróżniają się wysoką jakością reklamy, dzięki czemu trafiają do większej ilości odbiorców.

Jakość reklamy Google Ads możemy sprawdzić w panelu Google Ads a dokładnie w kolumnie „Wynik Jakości”. Wynik otrzymamy z ostatniego dnia, w którym słowo kluczowe z reklamy wzięło udział w aukcji. Jeżeli takich aukcji było więcej niż jedna, wtedy algorytm obliczy średnią wartość z wszystkich aukcji. Skutkuje to tym, że wynik jakości Google Ads nieustannie się zmienia, dlatego dobrze jest go monitorować na bieżąco.

Rozpocznij kampanie Google Ads!
Chcesz poznać szczegóły?

Umów się na rozmowę!

Jakie są rodzaje wyników jakości reklamy Google Ads?

Główny wyniki jakości reklamy Google Ads formułowany jest na poziomie słowa kluczowego. W środowisku Google Ads możemy znaleźć jednak jeszcze inne wyniki jakości, które wpływają na efektywność reklam:

z poziomu konta Google Ads – honorowane są w tym przypadku konta z długą historią i dotyczą efektywności wszystkich reklam i słów kluczowych na koncie;

z poziomu reklamy – o wyniku jakości decyduje współczynnik klikalności reklam, które są w danej grupie. W przypadku, gdy w jednej grupie pojawią się reklamy o niskiej klikalności reklam (CTR), może skutkować to niższym wynikiem jakości słowa kluczowego;

z poziomu grupy reklam – aby poprawić wynik jakości w grupie reklam dobrą praktyką będzie poprawa struktury grupy reklam. W tym przypadku za wynik jakości odpowiada średnia ocena, jaką otrzymają słowa kluczowe, znajdujące się w danej grupie;

z poziomu sieci reklamowej – tutaj na wynik jakości ma wpływ historia skuteczności reklamy na stronie internetowej, w której masz zamiar się reklamować oraz stronach podobnych. Elementy, które wpływają na wynik jakości, zależą od rodzaju stawek, jakie wybierzemy w kampanii: CPM – wynik jakości oparty jest na jakości witryny internetowej lub CPC – wynik jakości oparty jest na historycznym CTR reklamy oraz jakości witryny internetowej.

Co wpływa na jakość reklamy Google Ads?

Wynik jakości reklamy Google Ads składa się z trzech czynników:

przewidywanego współczynnika kliknięć (eCTR) – przedstawia prognozę, z jakim prawdopodobieństwem użytkownik kliknie reklamę, gdy mu się wyświetli po wpisaniu odpowiednich słów kluczowych. Wraz ze wzrostem aktualnego CTR, wzrośnie także współczynnik eCTR;

jakość dopasowania strony docelowej – otrzymujemy informację o tym, jak przejrzyste i trafne informacje znajdują się na stronie, na którą kierujemy użytkowników po kliknięciu reklamy;

dopasowania reklamy – możemy sprawdzić, czy prawidłowo wykorzystujemy słowa kluczowe w reklamach. Wskaźnik ocenia czy reklama odpowiada na słowa kluczowe wpisane przez użytkownika w wyszukiwarkę;

Warto również wspomnieć o innych czynnikach, które pośrednio wpływają na wynik jakości Google Ads. Mowa tutaj m.in o rozszerzeniach reklam, które mogą poprawić CTR reklamy, a co za tym idzie, również eCTR.

Więcej na: Rozszerzenia reklam Google Ads – kiedy i jak stosować?

Samo dopasowanie słów kluczowych nie wpływa bezpośrednio na wynik jakości, ponieważ wynik jakości oblicza się zawsze w dopasowaniu ścisłym bez znaczenia na to, jakie mamy ustawienia w kampanii. Natomiast w przypadku słów kluczowych zdefiniowanych w naszej reklamie w dopasowaniu przybliżonym, dopasowuje się wiele fraz, które dość często są niewskazane. Powoduje to, że reklama osiąga dużo niższe wyniki, które pośrednio przekładają się na wynik jakości słowa kluczowego określonego w kampanii.

Kompleksowe prowadzenie
kampanii Google Ads w refix!

Napisz i poznaj więcej szczegółów!

Dlaczego wynik jakości reklamy Google Ads jest istotny?

Wynik jakości Google Ads wpływa bezpośrednio na skuteczność kampanii, a co za tym idzie, dochody z reklam. Jeżeli będzie on bardzo niski, szansa na wyświetlenie reklamy użytkownikowi będzie bardzo mała, co z pewnością zwiększy realny koszt kliknięcia. Wtedy konieczne jest zwiększenie stawek, aby móc wygrać aukcję, czyli wyświetlić reklamę użytkownikom. Wysoka jakość reklamy Google Ads pozwala nam analogicznie wygrać więcej aukcji i wyświetlać reklamy na wyższych pozycjach w sieci wyszukiwania.

Odpowiednia optymalizacja wyniku jakości reklamy Google Ads może przełożyć się na:
większy zwrot kosztów poniesionych na reklamę;
niższe koszty kampanii;
większą szansa na kliknięcie reklamy przez użytkownika;
wyższą pozycję reklamy w wynikach wyszukiwania.

Sprawdź również: Planer słów kluczowych – co to jest i jak korzystać?

Jak poprawić wynik jakości reklam Google Ads?

Aby osiągnąć lepsze rezultaty kampanii, konieczne jest poprawienie ogólnego wyniku jakości każdego z trzech elementów wpływających na ocenę. Każdy komponent otrzymuje ocenę:
– powyżej średniej;
– przeciętnie;
– poniżej średniej.

Niekiedy zdarzają się sytuacje, w których algorytmy Google Ads nie są w stanie obliczyć wyniku jakości. Z taką sytuacją możemy się spotkać w sytuacji, kiedy mamy zbyt małą lub nawet zerową liczbę wyświetleń i kliknięć reklamy. Informację zwrotną o zaistniałej sytuacji Google przekazuje reklamodawcom w postaci poziomej kreski „–”.

Ocena oparta jest na porównaniu reklam z reklamami innych reklamodawców, których reklamy pojawiły się na dokładnie te same słowa kluczowe w ciągu ostatnich 90 dni. Jeśli otrzymamy na chociaż jednym z elementów ocenę: „przeciętnie” lub „poniżej średniej”, to na pewno możliwe jest zwiększenie efektywności i poprawy wyniku jakości.

Aby poprawić przewidywany współczynnik kliknięć (eCTR) konieczna jest dobra treść reklamy, która odpowiada na frazę użytkownika wpisaną w sieci wyszukiwania i zachęca do kliknięcia reklamy np. wykorzystanie języka korzyści i wezwania do działania (CTA).

Poprawa jakości dopasowania strony docelowej wymaga przekierowania użytkowników po kliknięciu reklamy ppc na odpowiednie podstrony związane z reklamą. Dodatkowo należy zadbać o jakość naszej strony (UX) poprzez optymalizację szybkości ładowania, responsywności strony czy wybranie odpowiedniej strony docelowej do reklamy.

Przy poprawie dopasowania reklamy należy skupić się na dobraniu odpowiednich słów kluczowych w naszej kampanii – pogrupowanie lub wykluczenie zbędnych i nietrafionych słów kluczowych.

Wynik jakości reklamy Google Ads jest bardzo ważnym narzędziem diagnostycznym w kampaniach reklamowych. Nie możemy przejść obok tego zagadnienia obojętnie, ponieważ optymalizując wynik jakości oraz pamiętając o zasadach, jakie dyktuje nam Google, możemy osiągnąć wiele korzyści i zdecydowanie poprawić jakość naszych kampanii. Nasza agencja e commerce od wielu lat specjalizuje się w prowadzeniu skutecznych kampanii Google Ads, osiągając wymierne korzyści sprzedażowe dla naszych klientów!

Zainteresowała Cię nasza oferta?
Chcesz poznać szczegóły?

Umów się na rozmowę!
Dodaj komentarz
Nie będzie nigdzie opublikowany. Pola wymagane oznaczone są gwiazdką (*).