Reklamy Sponsored Brands na Amazonie – co to takiego?

Reklamy Sponsored Brands na Amazonie – co to takiego? Jacek Florek 14 lipca 2023

Reklamy Sponsored Brands na Amazonie – co to takiego?

reklamy sponsored products na Amazon

Amazon daje reklamodawcom możliwość prezentacji marki i jej asortymentu za pomocą różnych form reklamy. Jedną z nich są reklamy Sponsored Brands, które pozwalają promować się w kreatywny i bardzo widoczny sposób. Dzięki temu stały się nieodłącznym elementem strategii marketingowych wielu firm. Chcesz dowiedzieć się więcej o reklamach Sponsored Brands? Zebraliśmy dla Ciebie najważniejsze informacje! Sprawdź teraz i dowiedz się więcej!

Sprawdź również: Jak założyć konto na Amazon?
Dowiedz się więcej: Reklamy Sponsored Products na Amazonie – co to takiego?

Kampanie Sponsored Brands to rozwiązanie dedykowane sprzedawcom posiadającym własną markę i zarejestrowanym w programie Amazon Brand Registry. Tego rodzaju reklamy Amazon Ads to najczęściej banery składające się z logo, niestandardowego nagłówka i do trzech różnych produktów z oferowanego asortymentu. Oprócz kolekcji produktów są też dostępne dwa inne formaty: wyróżnione kategorie sklepu Store, tj. prezentacja jego podstron (maksymalnie trzech), oraz reklama filmowa (od 6 do 45 sekund).

Reklamy Sponsored Brands są wyświetlane osobom poszukującym podobnych produktów. Pojawiają się na górze strony z wynikami wyszukiwania zakupów, a także w innych jej miejscach oraz na stronach szczegółów produktów. Mogą zobaczyć je użytkownicy korzystający z platformy Amazon zarówno na desktopie, jak i na urządzeniach mobilnych. Wpływają przede wszystkim na zwiększenie widoczności marki. Reklamodawca płaci tylko za kliknięcie reklamy, nie za jej wyświetlenie. Może określić maksymalną stawkę CPC i budżet reklamowy.

Wejdź na: Jak sprzedawać na Amazonie?

Wykorzystaj potencjał
reklam Amazon Ads!

Napisz i dowiedz się więcej!

Jak można wykorzystać reklamy Sponsored Brands?

Reklamy Sponsored Brands mogą być bardzo skutecznym narzędziem marketingowym na Amazonie. Kiedy i w jaki sposób je wykorzystać?

Jeśli celem biznesowym jest dbanie o wysoki poziom świadomości marki, reklamy Sponsored Brands będą idealną formą do osiągnięcia tego celu. Takie właśnie jest ich podstawowe zadanie – dzięki temu, że pozwalają wyeksponować logo, przyczyniają się do zwiększenia rozpoznawalności brandu. A za sprawą spersonalizowanych i atrakcyjnych materiałów reklamowych dają szansę na przedstawienie unikalnej narracji marki.

Obsługa konta Amazon z wykorzystanie tego rodzaju reklamy pomaga również zwiększyć ruch na stronie docelowej i sprzedaż. Reklamy Sponsored Brands przekierowują użytkownika na stronę kategorii lub podstronę, na której znajduje się określony produkt.

Mogą być one także narzędziem konkurowania z innymi markami na platformie Amazon. Wyświetlane obok produktów konkurencyjnych pozwolą przyciągnąć uwagę klientów i skierować ich do oferowanych produktów.

Przeczytaj: Jakie są rodzaje reklam na Amazonie?

Sponsored Brands - Amazon

Jak zacząć korzystać z reklam Sponsored Brands?

Jeśli posiadamy już konto reklamowe na Amazonie i mamy zarejestrowane logo marki w programie Amazon Brand Registry, logujemy się do Amazon Ads. Tworząc kampanię, wybieramy opcję Sponsored Brands, nazywamy ją w celu łatwej identyfikacji i określamy czas trwania oraz budżet.

Następnie tworzymy reklamę, wybierając jeden z trzech dostępnych formatów (tj. kolekcję produktów, wyróżnione kategorie sklepu Store lub film). Decydujemy, które produkty czy kategorie mają znaleźć się w materiałach reklamowych i określamy, na jaką stronę reklama będzie odsyłać.

W zależności od formatu reklamy możemy kierować kupujących na różne strony docelowe (np. do sklepu Store albo na stronę szczegółów produktu). Konfigurując materiał reklamowy, skorzystajmy z okna podglądu reklam, by sprawdzić, jak reklama będzie wyświetlana. Należy zadbać o to, by kreacja reklamowa była atrakcyjna i zachęcająca do kliknięcia.

Skuteczne kampanie Amazon Ads
w refix!

Umów się na rozmowę!

Kolejnym etapem jest określenie opcji targetowania. Mamy dwie możliwości: targetowanie na słowa kluczowe lub targetowanie na produkt (ten wariant nie jest dostępny w przypadku filmu). Ostatni krok to ustalenie stawki CPC, którą jesteśmy gotowi zapłacić za każde kliknięcie w baner. Teraz możemy przesłać reklamę do zweryfikowania przez zespół moderatorów. Może ono potrwać maksymalnie do 72 godzin. Po sprawdzeniu poprawności kampania reklamowa zostanie uruchomiona i zacznie wyświetlać się na Amazonie.

Po uruchomieniu kampanii mamy możliwość śledzenia jej skuteczności i dalszego optymalizowania. Reklamy Sponsored Brands mogą wymagać pewnego czasu na osiągnięcie pełnego efektu i satysfakcjonujących wyników.

Dowiedz się więcej: Amazon FBA (Fulfillment by Amazon) – co to jest?

Zalety i wady reklam Sponsored Brands na Amazonie

Jak już zostało wspomniane, reklamy Sponsored Brands mogą być wykorzystywane do realizacji różnych celów. Sprawdzą się szczególnie do wyróżnienia marki. To ich podstawowa zaleta. Dzięki nim brand staje się bardziej dostrzegalny i rozpoznawalny dla użytkowników Amazona. To natomiast przekłada się na korzyści finansowe.

Dużym walorem reklam Sponsored Brands jest targetowanie. Reklamy nie są wyświetlane przypadkowym osobom, ale pozwalają dotrzeć do odpowiednich użytkowników, tych, którzy poszukują produktów podobnych do reklamowanych, a to zwiększa szanse na konwersję.

Dzięki temu, że Amazon udostępnia narzędzia analityczne, które umożliwiają śledzenie wyników kampanii reklamowej Sponsored Brands, możemy analizować wskaźniki efektywności reklam i stale pracować nad ich poprawą.

Jeśli chodzi o wady reklam Sponsored Brands, na pierwszym miejscu należy wskazać fakt, że ten typ reklamy nie jest dostępny dla każdego sprzedającego na Amazonie. W praktyce z tego rozwiązania reklamowego mogą korzystać producenci posiadający zarejestrowany znak firmowy w Amazon Brand Registry. Trzeba mieć też na uwadze, że pewne kategorie nie kwalifikują się do rozwiązania Sponsored Brands (np. produkty używane).

Ponadto konkurencja w reklamach Sponsored Brands może być intensywna – Amazon jest bardzo popularną platformą zakupową nie tylko na świecie, ale również w Polsce. Trzeba być przygotowanym na rywalizację z innymi sprzedawcami, zwłaszcza jeśli zabiegamy o wyświetlanie się na popularne słowa kluczowe. Może to wymagać większego budżetu reklamowego, aby utrzymać konkurencyjną pozycję.

Musimy liczyć się także z tym, że skuteczne prowadzenie kampanii wymaga czasu i zaangażowania. Nie wystarczy raz ustawić kampanii, trzeba na bieżąco śledzić rezultaty i podejmować działania, które ją dostosują do aktualnych trendów, tak, by przynosiła korzyści dla prowadzonego biznesu.

Jako profesjonalna agencja e-commerce specjalizująca się w prowadzeniu działań reklamowych na Amazon stworzymy dla Ciebie skuteczne reklamy na największym marketplace na świecie. Wykorzystaj nasze doświadczenie i zacznij sprzedawać więcej na Amazon!

Zainteresowała Cię nasza oferta?
Chcesz poznać szczegóły?

Umów się na rozmowę!
Dodaj komentarz
Nie będzie nigdzie opublikowany. Pola wymagane oznaczone są gwiazdką (*).

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.