Konwersje rozszerzone w Google Ads – co to jest i jak wdrożyć?

Konwersje rozszerzone w Google Ads – co to jest i jak wdrożyć? Jacek Florek 3 października 2023

Konwersje rozszerzone w Google Ads – co to jest i jak wdrożyć?

konwersje rozszerzone Google Ads

Konwersje rozszerzone, znane także jako Enhanced Conversions, stanowią funkcję pozwalającą na śledzenie konwersji w Google Ads w sposób bardziej precyzyjny, co zwiększa dokładność pomiaru efektywności kampanii i umożliwia skuteczniejsze ustalanie stawek. Dowiedz się więcej o konwersjach rozszerzonych w Google Ads, poznaj ich wady i zalety! Sprawdź teraz!

Sprawdź również: Kampania DSA w Google Ads – jak wykorzystać?
Dowiedz się więcej: Google Discovery Ads – co to takiego?

Konwersje rozszerzone w Google Ads ta funkcja, która dodaje do standardowych tagów konwersji dodatkowe dane zbierane na stronie, takie jak adresy e-mail czy numery telefonów, a następnie przekazuje je zaszyfrowane do Google.

Krótko mówiąc, podczas standardowego śledzenia konwersji na stronie sklepu, do systemu Google Ads przesyłany jest jedynie identyfikator i wartość koszyka. W przypadku konwersji rozszerzonych zbierane są dodatkowe dane, które w połączeniu z informacją o kliknięciu reklamy pozwalają na precyzyjne określenie, że to konkretna kampania doprowadziła do finalnej transakcji.

Przeczytaj: Ile kosztuje reklama Google Ads?

Profesjonalne kampanie Google Ads
w refix!

Napisz i poznaj szczegóły!

Jakie są zalety konwersji rozszerzonych?

Konwersje rozszerzone oferują szereg korzyści, przede wszystkim precyzyjne gromadzenie danych, co umożliwia dalszą optymalizację kampanii i prowadzenie Google Ads. Pozwalają także na lepsze przypisywanie konwersji do konkretnych reklam, co staje się ważne w kontekście stopniowego wycofywania plików cookies.

Korzystając z konwersji rozszerzonych, możemy spodziewać się poprawy w trzech kluczowych obszarach:

zwrot z inwestycji (ROI) – pozwala na podejmowanie bardziej świadomych decyzji opartych na wydatkach na reklamę w kampaniach,

inteligentne określanie stawek – dzięki zgromadzonym danym ten typ określania stawek radzi sobie o wiele lepiej,

mapowanie podróży klienta – pozwala na śledzenie zachowania użytkownika na różnych urządzeniach i przeglądarkach, co umożliwia optymalizację konwersji i skuteczne zwiększenie współczynnika konwersji.

Sprawdź również: Jakie są rodzaje reklam Google Ads?

Wady konwersji rozszerzonych

Rozszerzone konwersje w Google Ads, choć przynoszą korzyści, mogą być obarczone pewnymi minusami.

Jednym z nich jest przesłanie kolejnych danych o klientach do systemu Google, co może nie być akceptowane przez każdego właściciela strony. W konwersjach standardowych przesyłamy już sporo informacji, takich jak identyfikator transakcji, wartość zamówienia, szczegóły produktu, a teraz dochodzą do tego dane osobowe klientów: adresy, telefony, e-maile.

Chociaż dane są zaszyfrowane, nie każdy może chcieć je przekazywać. Dodatkowo często pojawia się problem technologiczny, ponieważ niektóre strony mogą nie mieć zaimplementowanej warstwy danych do przesyłania informacji do Google Tag Managera.

Zacznij sprzedawać więcej
dzięki Google Ads!

Dowiedz się więcej!

Jak wdrożyć konwersje rozszerzone w Google Ads?

Możliwe jest skonfigurowanie rozszerzonych konwersji Google Ads na trzy sposoby:

– przy użyciu Menedżera Tagów Google,

– poprzez globalny tag witryny,

– korzystając z interfejsu Google Ads API.

Wdrożenie konwersji rozszerzonych Google Ads za pomocą Google Tag Manager

W celu konfiguracji konwersji rozszerzonych najczęściej korzystamy z Menedżera Tagów Google, dlatego pokażemy jak wdrożyć go w ten sposób.

W Google Tag Manager wybieramy tag odpowiedzialny za śledzenie konwersji Google Ads. Wprowadzamy identyfikator konwersji oraz etykietę, które uzyskaliśmy podczas tworzenia tagu w panelu reklamowym. Opcjonalnie, w innych polach możemy użyć zmiennych warstwy danych dotyczących wartości konwersji i identyfikatora.

etap 1 wdrożenia konwersji rozszerzonych

Należy zaznaczyć opcję uwzględnienia danych przekazywanych przez użytkowników na stronie.

Następnie definiujemy zmienne, które będą przechowywać dane klienta. Wykorzystujemy warstwę danych na stronie, aby pozyskać te informacje.

Istotne jest, aby nazwać zmienne konsekwentnie, od DL (data layer)EC (enhanced conversions) – dane ze strony, np. DL – EC – Email.

etap 2 wdrożenia konwersji rozszerzonych Google Ads

Po utworzeniu wszystkich zmiennych modyfikujemy tag śledzenia konwersji Google Ads.

Dla każdej zmiennej przypisujemy odpowiednią zmienną, którą już wcześniej stworzyliśmy. Dla adresu e-mail ustawiamy DL – EC – Email, dla numeru telefonu DL – EC – Phone, itd. Tak samo postępujemy dla każdego pola.

Na koncie Google Ads możemy teraz aktywować konwersje rozszerzone dla stworzonej przez nas konwersji. Opcja ta jest widoczna na dole po wejściu w Konwersje -> Ustawienia.

etap 4 wdrożenia konwersji rozszerzonych Google Ads

Dodatkowo, w ustawieniach zakładki konwersji w panelu Google Ads, musimy zaakceptować warunki dotyczące danych klienta.

Dowiedz się więcej: Rozszerzenia reklam Google Ads – kiedy i jak stosować?

Jak sprawdzić poprawność wdrożenia konwersji rozszerzonych w Google Ads?

Po zakończeniu konfiguracji konwersji rozszerzonych w Google Ads, aby upewnić się, że śledzenie konwersji rozszerzonych funkcjonuje prawidłowo, warto skorzystać z narzędzia do testowania i debugowania tagu Google lub sprawdzić raport o statusie konwersji w Google Ads.

Ważne jest również porównanie wyników konwersji rozszerzonych z wynikami tradycyjnych tagów konwersji – konwersje rozszerzone powinny być precyzyjniejsze niż tradycyjne tagi konwersji.

Sprawdź: Google Merchant Center – co to jest?

Konwersje rozszerzone w Google Ads - podsumowanie

Wycofanie ciasteczek przez Google do końca 2023 roku sprawia, że zbieranie informacji o konwersjach stanie się znacznie trudniejsze. Konwersje rozszerzone w Google Ads wychodzą naprzeciw temu wyzwaniu, oferując nowe możliwości śledzenia konwersji.

Rozszerzone konwersje Google Ads stanowią zaawansowane narzędzie do monitorowania skuteczności kampanii reklamowych. Dostarczają szczegółowych informacji, które wcześniej nie były rejestrowane przez Google, ale teraz, dzięki konwersjom rozszerzonym, system będzie nadal w stanie łączyć konwersje z kliknięciami z reklam, nawet w sytuacji braku plików cookies. Kluczową rolę odgrywa tutaj zalogowanie się użytkownika na swoim koncie Google.

Implementacja konwersji rozszerzonych ma na celu zbieranie bardziej precyzyjnych danych, co pozwala na skuteczniejszą optymalizację kampanii w Google Ads. Dzięki tym danym możliwa będzie lepsza personalizacja i dostosowanie działań reklamowych do potrzeb i preferencji użytkowników. To ważne rozwiązanie w kontekście zmiany podejścia do śledzenia i prywatności online.

Nasza agencja e-commerce specjalizuje się w komplekowym prowadzeniu kampanii Google Ads. Wykorzystaj nasze doświadczenie i zacznij sprzedawać więcej, dzięki skutecznym reklamom Google Ads!

Zainteresowała Cię nasza oferta?
Chcesz poznać szczegóły?

Umów się na rozmowę!
Dodaj komentarz
Nie będzie nigdzie opublikowany. Pola wymagane oznaczone są gwiazdką (*).

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.