Jak promować sklep internetowy na Facebooku?

Jak promować sklep internetowy na Facebooku? Jacek Florek 6 lipca 2023

Jak promować sklep internetowy na Facebooku?

jak promować sklep internetowy na facebooku

Ogromna konkurencja na rynku e-commerce wymusza na nas podejmowanie aktywnych działań promocyjnych, które stały się tak właściwie nieodzownym elementem prowadzenia sklepu internetowego. Nie jest łatwo wyróżnić się i dotrzeć do szerokiego grona, by znaleźć potencjalnych klientów. Skuteczna reklama jest zatem czynnikiem, który odgrywa kluczową rolę w zwiększeniu sprzedaży naszych produktów, a finalnie także – zysku przedsiębiorstwa. Jak promować sklep internetowy na Facebooku i dlaczego warto to robić? Jakie możliwości daje nam ta platforma? Sprawdź i dowiedz się więcej!

Sprawdź również: Reklama na Facebooku – jak stworzyć skuteczną reklamę na FB?
Dowiedz się więcej: Jak założyć sklep na Facebooku?

Facebook ma niezwykle istotną zaletę, która sprawia, że ma przewagę nad innymi platformami. Jest to ogromna baza użytkowników, wśród których są ludzie w różnym wieku i o różnych zainteresowaniach, dzięki czemu możemy mieć pewność, że w tak dużej grupie jest osoba, którą zaciekawi nasza oferta. Tutaj może pojawić się pytanie: skoro użytkowników jest tak wiele, to skąd pewność, że reklama trafi do odpowiednich odbiorców?

Odpowiedzią jest możliwość precyzyjnego targetowania. Jeżeli nie chcemy lub nie mamy możliwości wskazania konkretnej grupy odbiorców, tutaj też Facebook przychodzi z pomocą. Wybierając szerokie targetowanie, pozwalamy algorytmom działać i wyszukiwać potencjalnych klientów za nas, maksymalizując szansę na finalizację procesu zakupowego przez odbiorcę reklamy. Profesjonalna obsługa Facebooka pozwala precyzyjnie trafić w określoną grupę docelową, dzięki czemu reklamy trafiają do odpowiednich osób.

Dowiedz się więcej: Targetowanie reklam na Facebooku – jak to robić skutecznie?

Skuteczne kampanie Facebook Ads
w refix!

Umów się na rozmowę!

Jakie są możliwości promowania sklepu na Facebooku?

Kampanie Facebook Ads, jeśli zostały odpowiednio zoptymalizowane, zawsze przynoszą wymierne korzyści. Dotyczy to zarówno nowych sklepów internetowych, które dopiero raczkują w branży, jak i znanych i rozpoznawalnych marek. Przede wszystkim należy podkreślić potencjał platformy jako nośnika treści, dzięki którym zbudujemy relację z odbiorcami oraz zapoznamy go z marką czy produktem.

W tym miejscu warto zaznaczyć, że Facebook nie jest sam w sobie platformą sprzedażową. Niemniej jednak oferuje liczne możliwości promowania sklepów internetowych, a także udostępnia opcje dedykowane branży e-commerce. Jedną z nich jest kampania katalogowa, która umożliwia zapoznanie odbiorców z oferowanymi produktami bądź usługami. Na czym to dokładnie polega?

Jest to reklama, która wyświetla asortyment pobrany z pliku produktowego. Znajdują się na niej informacje takie jak opis, cena, a także zdjęcie. Zaletą prowadzenia takiej kampanii jest fakt, że mamy duży wpływ na jej kreację. Do wyboru mamy: reklamy w formie kolekcji, karuzelowe, ze znacznikami produktów, wspólne reklamy (pozwalające na oferowanie produktów partnera sprzedażowego).

Facebook umożliwia także tworzenie reklam dynamicznych. Są to takie reklamy, które automatycznie wyświetlają produkty wśród osób, które okazały potencjalne zainteresowanie nimi (np. przeglądając je wcześniej na stronie sklepu internetowego). Ta forma remarketingu jest także niezwykle skuteczną metodą, by zwrócić ponowną uwagę osób, które już kiedyś dokonały zakupu w naszym sklepie internetowym.

Przeczytaj: Jakie są rodzaje reklam na Facebooku?

Promowanie sklepu na Facebooku – o czym warto jeszcze pamiętać?

Oprócz treści promowanych nie wolno zapominać o najważniejszym – potencjale drzemiącym w budowaniu społeczności wokół marki. Nic nie przyciąga nowych klientów tak bardzo, jak zaangażowanie innych. Aby tak się działo, fanpage powinien posiadać komunikaty dopasowane do charakterystyki odbiorców. Mogą być to zarówno ciekawostki, dzielenie się wiedzą, przedstawianie produktów na filmikach, ankiety, publikowanie rolek – możliwości jest wiele i warto z nich korzystać, tworząc wokół marki zaangażowaną społeczność.

Każda z nich kryje w sobie także ogromny potencjał reklamowy. Warto zwrócić uwagę na możliwość interakcji z odbiorcami. Dotyczy to także np. komentarzy i polubień pod udostępnianymi treściami. Takie reakcje to ważny wskaźnik, na podstawie którego możemy prognozować potencjał i zainteresowanie konkretnymi kreacjami reklamowymi i trendami.

Dowiedz się więcej
o kampaniach Facebook Ads!

Skontaktuj się z nami!

Promowanie sklepu internetowego na Facebooku – krok po kroku

1. Pierwszym krokiem w promowaniu sklepu internetowego na Facebooku jest utworzenie konta w Menedżerze Firmy. Jest to narzędzie do tworzenia reklam i zarządzania nimi, a także monitorowania efektów i wyników kampanii.

2. Instalacja Piksel FB – Piksel Facebooka to kod, który śledzi konwersję, a także służy przekierowywaniu reklam do osób, które wykonały określoną czynność na naszej stronie (np. dodały produkt do koszyka, po czym go porzuciły). Dzięki temu możemy jeszcze skuteczniej przeprowadzić kampanię remarketingową. Aby tak się stało, warto zadbać o dodatkowe fragmenty kodu, tak zwane Zdarzenia, które rejestrują wszystkie aktywności użytkowników.

Więcej na: Piksel Facebooka – co to takiego?

3. Utworzenie konta reklamowego – mając dostęp do Menedżera Firmy, kolejnym krokiem jest stworzenie konta reklamowego. Jak to zrobić? W Menedżerze należy wejść w Ustawienia firmowe→Konta→ Konta reklamowe→Utwórz. Warto zaznaczyć, że w tym kroku należy podać walutę i strefę czasową – danych tych nie można później zmienić!

4. Katalog produktów – kampania katalogowa należy do najpopularniejszych i najskuteczniejszych metod reklamowania asortymentu sklepu internetowego – algorytm dobiera je na podstawie tego, jakim konkretnie produktem był zainteresowany odwiedzający witrynę. Jak stworzyć taki katalog?

W Menedżerze firmy przechodzimy do Menedżera sprzedażyUtwórz katalogSprzedaż elektroniczna. Na tym etapie mamy do wyboru jedną z dwóch opcji: Powiąż z platformą partnerską lub Prześlij informacje o produktach.

Z tak przygotowanym kontem firmowym możemy przystąpić do stworzenia pierwszej kampanii katalogowej. Aby to zrobić, w panelu Menedżera reklam klikamy Utwórz, jako cel wybieramy Sprzedaż z katalogu. Po wyborze katalogu i nadaniu nazwy kampanii ustalamy budżet i targetowanie.

Określenie celów, budżetu i grupy odbiorców, odpowiednie targetowanie reklam

Cele. Oprócz wspomnianego powyżej celu „Sprzedaż z katalogu”, który należy do najpopularniejszych w kwestii kampanii nastawionych na promowanie oferty sklepu internetowego, warto wspomnieć także o innym, który sprawdzi się w kwestii promowania. Jest to Ruch, czyli przekierowywanie odbiorców bezpośrednio na stronę sklepu. Warto wybrać taki cel, gdy na przykład organizujemy sezonową wyprzedaż.

Budżet. Koszty promowania na Facebooku zależą od wielu czynników, między innymi od tego, jak bardzo popularny jest nasz sklep. Jeżeli jest to nowa, nieznana marka, aby reklama przynosiła dostateczne zyski, przyjmuje się, że minimalny budżet miesięczny powinien wynosić 3 tys. zł miesięcznie. W przypadku sklepów, które odnotowują duży ruch na witrynie, wystarczający budżet miesięczny to kilkaset złotych. Rozpoczynając pierwszą kampanię, warto zacząć od niższych kwot i na bieżąco kontrolować jej rentowność – warto pamiętać, że budżet można w każdej chwili zmienić.

Dowiedz się więcej: Ile kosztuje reklama na Facebooku?

Targetowanie. Do wyboru mamy dwie grupy odbiorców naszej reklamy:

Nowi klienci – zanim stworzymy grupę odbiorców, warto przeanalizować, kto mógłby zainteresować się naszą ofertą. Facebook daje nam możliwość kierowania reklam na podstawie danych takich jak: lokalizacja, wiek, płeć, języki. Istnieje także możliwość wyboru szczegółowych opcji targetowania (np. na podstawie zainteresowań), które zmniejszają szanse trafienia z reklamą do przypadkowych odbiorców. Niosą z kolei za sobą ryzyko docierania reklamy wciąż do tych samych osób, które niekoniecznie będą zainteresowane produktem. Wąska lokalizacja to także wyższy koszt CPM.

Przeczytaj: Cost Per Mille (CPM) – co to jest?

Retargetowanie – wybierając tę grupę odbiorców, reklama trafi do osób, które odwiedzały wcześniej stronę. Jest to skuteczna forma promowania w przypadku sklepów, które odnotowują dużą liczbę porzuconych koszyków lub zwiększony ruch w witrynie, który nie przekłada się na sprzedaż.

Aby promowanie sklepu internetowego na Facebooku było skuteczne, wyniki reklam powinny być stale poddawane analizom. Warto także pamiętać o testowaniu nowych rozwiązań i kreacji, a także śledzeniu najnowszych trendów. Choć może to wymagać od nas nieco czasu i wysiłku, warto go podjąć – z Facebooka korzysta kilkanaście milionów Polaków, wśród których są odbiorcy każdego produktu czy usługi. Nasza agencja e-commerce specjalizuje się w prowadzeniu skutecznych kampanii reklamowych w social mediach – wykorzystaj nasze doświadczenie!

Zainteresowała Cię nasza oferta?
Chcesz poznać szczegóły?

Umów się na rozmowę!
Dodaj komentarz
Nie będzie nigdzie opublikowany. Pola wymagane oznaczone są gwiazdką (*).

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.