Reklama na Facebooku jest jednym z najskuteczniejszych elementów strategii marketingowej. Korzystają z niej zarówno niewielkie, kilkuosobowe firmy, jak i największe przedsiębiorstwa na świecie. To ogromna szansa na zwiększenie rozpoznawalności marki, zwiększenie grona obserwujących, a także realny wzrost sprzedaży. Masz już pomysł na kampanię, jesteś zdecydowany na ten krok, ale zapewne pojawia się istotne pytanie – ile kosztuje reklama na Facebooku? Jakie elementy mają wpływ na koszt reklamy na Facebooku? Sprawdź i dowiedz się więcej!
Sprawdź również: Jak założyć konto firmowe na Facebooku?
Dowiedz się więcej: Jakie są rodzaje reklam na Facebooku?
Przeczytaj: Targetowanie reklam na Facebooku – jak to robić skutecznie?
Spis treści
Dlaczego warto prowadzić płatne kampanie na Facebooku?
Statystyki nie kłamią – Facebook wciąż króluje w świecie social mediów i nie zapowiada się na zmiany w tej kwestii. Już sama liczba użytkowników robi wrażenie. Tylko w Polsce z tego portalu korzysta ponad 17 milionów użytkowników. Facebook, jako że jest najbardziej znanym portalem społecznościowym na świecie, zrzesza szerokie grono użytkowników w każdym wieku. W porównaniu np. do Instagrama czy TikToka panuje tutaj prawdziwa różnorodność.
Liczną grupę stanowią osoby w wieku 55-64 lat (6.8%) oraz seniorzy w wieku 65 lat i więcej – 4.4%. Najliczniejsze grono użytkowników stanowią natomiast osoby w wieku 25-34 oraz 35-44 lat. Dzięki temu możemy znaleźć grupę odbiorców naprawdę każdego produktu lub usługi. Większość z nas odwiedza witrynę każdego dnia, co sprawia, że firmy prześcigają się w tworzeniu kreatywnych reklam, które zwrócą naszą uwagę podczas przeglądania tablicy.
Kampanie Facebook Ads niosą ze sobą wiele korzyści, między innymi ogromny potencjał tkwiący w interakcji. Zaangażowanie użytkowników jest o około 23% większe niż na Instagramie. Społeczność chętnie klika „Lubię to”, komentuje oraz udostępnia interesujące ich treści. Dzięki temu rozrasta się sieć potencjalnych osób, do których mogą one trafić.
Przeczytaj: Jak założyć sklep na Facebooku?
Korzystając z Facebooka, zauważyć można, że czasem ta sama reklama wyświetla się ponownie. Remarketing pozwala potencjalnemu klientowi zapoznać się i oswoić z marką, zwiększając szansę na ewentualne działanie takie jak zakup produktu czy polubienie strony.
Dowiedz się więcej: Reklama na Facebooku – jak stworzyć skuteczną reklamę na FB?
Rozpocznij kampanie Facebook Ads
i zwiększ sprzedaż swoich produktów!
Wypełnij formularz kontaktowy
Jakie elementy wpływają na koszt reklamy na Facebooku?
Na koszt reklamy na Facebooku wpływa wiele czynników, które warunkują między innymi:
– cel kampanii – jest to czynnik, który ma największy wpływ na ostateczny koszt reklamy na Facebooku. Możemy wybrać spośród celi takich jak: rozpoznawalność, ruch, aktywność, kontakty, promocja aplikacji, sprzedaż. Realizacja każdego z nich niesie za sobą inne koszty;
– zasięg i czas trwania kampanii – rozpoczynając kampanię reklamową, możemy zaznaczyć lokalizację potencjalnych odbiorców i ograniczyć ją np. do jednego miasta, co również wpływa na ogólny koszt kampanii na Facebooku;
– format i umiejscowienie kampanii – na koszt reklamy na Facebooku ma wpływ, gdzie została umieszczona (reels, stories, aktualności), a także jej format (zdjęcie, karuzela, wideo);
– grupa docelowa – im trafniej sprecyzujemy grupę odbiorców, tym skuteczniejsza (a co za tym idzie – tańsza) będzie reklama. Szeroki krąg potencjalnych odbiorców zwiększa prawdopodobieństwo, że użytkownicy ją widzący będą „przypadkowi”, zatem mniej zainteresowani tym, co im oferujesz;
– produkt/usługa – czynnik ten ma związek z wielkością grupy docelowych odbiorców. Przykładowo, odzież dla kobiet ma zdecydowanie szerszą grupę odbiorców niż np. specjalistyczne farby modelarskie. Im węższy krąg potencjalnie zainteresowanych użytkowników, tym wyższe koszty kliknięcia w reklamę;
– sezonowość – koszt reklamy na Facebooku będzie różnił się w zależności od miesiąca, w którym jest emitowana. Przykładowo: zajmujemy się sprzedażą kombinezonów narciarskich, zatem późną jesienią oraz zimą koszt kampanii będzie znacznie wyższy;
– jakość reklamy – im bardziej przykuwająca uwagę reklama, tym mniejsze koszty.
Należy również pamiętać, że do całościowych kosztów reklamy trzeba doliczyć jeszcze prowadzenie Facebooka przez specjalistów.
Sprawdź również: Jak promować posty na Facebooku?
Przeczytaj: Jak promować sklep internetowy na Facebooku?
Profesjonalne prowadzenie kont
w social media w refix!
Wypełnij formularz kontaktowy
Ile kosztuje reklama na Facebooku?
To, ile kosztuje reklama na Facebooku, zależy od wielu czynników. Z tego powodu nie ma jednego, uniwersalnego cennika. Pomocny może okazać się Menedżer Reklam na Facebooku, który pozwala oszacować potencjalny koszt reklamy na Facebooku. Należy jednakże pamiętać, że dane te są jedynie przybliżone, zatem efekt (realizacja celu, np. rzeczywisty zasięg) oraz koszty mogą znacznie się różnić.
Średnie koszty kampanii na Facebooku na terenie Polski, według określonych celów, można w przybliżeniu określić na:
– polubienie strony – około 0,20-1,50 zł;
– zasięgi – około 5/10 zł za 1000 wyświetleń;
– przekierowanie – od kilkunastu groszy do kilku złotych za kliknięcie;
– sprzedaż – od kilkunastu do kilkudziesięciu złotych.
Sprawdź również: Jak promować wydarzenie na Facebooku?
Kto powinien zainwestować w reklamę na Facebooku?
Niezależnie od tego, czy firma działa w niszowej branży, czy też próbuje przebić się na tle licznej konkurencji, warto prowadzić działania reklamowe na Facebooku. Z Facebooka korzystają zarówno nastolatkowie, jak i seniorzy. To gigantyczna baza użytkowników, spośród których zawsze znajdzie się ktoś, kto będzie potencjalnie zainteresowany produktem czy usługą.
Co ważne, sami decydujemy, ile środków przeznaczymy na kampanię. W dogodnym momencie możemy ją wstrzymać albo zwiększyć budżet. Specyfika Facebooka sprawia, że jedna reklama może skutkować efektem kuli śnieżnej – chwytliwa kampania może ożywić stronę, a marka przestanie być anonimowa.
Prowadzenie płatnych kampanii na Facebooku to doskonały sposób na zwiększenie rozpoznawalności marki wśród klientów oraz możliwość uzyskania dodatkowej sprzedaży z jednego z największych kanałów social media na świecie. Jako agencja e-commerce od wielu lat skutecznie prowadzimy konta i kampanie na Facebooku, które osiągają wymierne korzyści dla naszych klientów. Skontaktuj się z nami i dowiedz się, ile będzie kosztowała reklama na Facebooku dla Twojego biznesu oraz jakie efekty możemy dla Ciebie osiągnąć!