Jak promować wydarzenie na Facebooku?

Jak promować wydarzenie na Facebooku? Jacek Florek 12 stycznia 2023

Jak promować wydarzenie na Facebooku?

jak promować wydarzenie na Facebooku

Facebook jako największy portal społecznościowy na świecie, daje nam nieograniczone możliwości w kwestii zarówno reklamy, jak i komunikacji z odbiorcą. Jedną z najciekawszych metod na połączenie tych dwóch aspektów jest organizacja i promowanie wydarzeń na Facebooku (zarówno tych, które odbędą się online, jak i offline). To nie tylko doskonały pomysł na interesującą i oryginalną promocję marki, lecz także na zwiększenie aktywności potencjalnych klientów. Aby działanie to przyniosło oczekiwany efekt, nie wystarczy kliknąć „Utwórz wydarzenie”. Sprawdź jak promować wydarzenie na Facebooku!

Sprawdź również: Jak założyć konto firmowe na Facebooku?
Wejdź na: Jak promować posty na Facebooku?

Wydarzenie na Facebooku jest funkcją, która pozwala użytkownikom lub administratorom stron zaprosić grupę osób i zachęcić ich do uczestnictwa w konkretnym wydarzeniu. Informacja o nadchodzącym wydarzeniu może dotrzeć w szybkim czasie do tysięcy potencjalnie zainteresowanych osób.

Warto pamiętać, że ograniczenia widoczności postów organicznych nie dotyczą tych, które są udostępniane w Wydarzeniu. Dzięki temu mamy pewność, że wszystkie publikowane treści (poprzez powiadomienia) docierają do każdego, kto jest zainteresowany wydarzeniem lub chce wziąć w nim udział. Co więcej, informacja o chęci uczestnictwa dociera do znajomych takiej osoby.

Wydarzenie na Facebooku to rewelacyjny sposób na skuteczne promowanie eventu, takiego jak np. otwarcie nowej lokalizacji sklepu. Istotną informacją jest fakt, że prowadzenie profilu na Facebooku pozwala nam na tworzenie wydarzenia zarówno offline, jak i online (np. Facebook Live lub wydarzenie online poza FB). Daje nam to niemalże nieskończone możliwości w kwestii promowania marki, bez względu na specyfikę branży.

Jeśli zadbamy o interesującą i przyciągającą treść, a także wskażemy odpowiedni target reklamy, możemy mieć pewność, że krąg zainteresowanych osób znacznie się poszerzy. Należy jednak zaznaczyć, że promowanie wydarzenia na Facebooku wymaga od nas skrupulatnego rozplanowania działań, a także kreatywności.

Wejdź na: Targetowanie reklam na Facebooku – jak to robić skutecznie?

Skuteczne kampanie Google Ads
w refix!

Napisz i poznaj szczegóły!

Jak stworzyć wydarzenie na Facebooku?

Zanim przystąpimy do stworzenia wydarzenia na Facebooku, musimy przygotować niezbędne materiały. Warto zastanowić się nad wyborem odpowiedniej grafiki reklamowej lub zdjęcia. Najlepiej, jeśli zawrzemy w niej najistotniejsze informacje, takie jak data i godzina rozpoczęcia wydarzenia. Należy zadbać również o chwytliwy, skondensowany opis. Tworząc go, musimy pamiętać o stosowaniu słów kluczowych – w ten sposób algorytm Facebooka zwiększy widoczność wydarzenia.

Jak stworzyć wydarzenie na Facebooku?

1. W menu przechodzimy do „Aktualności”, a następnie klikamy „Wydarzenia”.
2. Klikamy „Utwórz nowe wydarzenie”. Wybieramy typ eventu: online lub offline.
3. Dodajemy niezbędne informacje oraz grafiki dotyczące wydarzenia.
4. Klikamy „Utwórz wydarzenie”.

Nasze wydarzenie zostało utworzone. Możemy teraz udostępniać posty na tablicy wydarzenia, edytować szczegóły, a przede wszystkim – zapraszać uczestników. Warto zaznaczyć, że po utworzeniu wydarzenia nie ma możliwości edycji ustawień jego prywatności.

Jak promować wydarzenie na Facebooku?

Na początku promowania wydarzenia na Facebooku warto wykorzystać maksymalnie zasięgi organiczne. W ten sposób za darmo zwiększymy widoczność wydarzenia, co będzie dobrym wstępem do kolejnych działań. Jak to zrobić? Po prostu musimy zaprosić użytkowników z listy kontaktów.

Warto również zaangażować znajomych, by udostępnili wydarzenie na swojej tablicy. Celem takiego działania jest nie tylko zwiększenie zainteresowania, lecz przede wszystkim klikalności. To z kolei sprawi, że nasze wydarzenie zacznie wyświetlać się kolejnym osobom, szczególnie w zakładce „Popularne wśród znajomych” oraz „Wydarzenia, które mogą Ci się podobać”. Warto zatem zaangażować bliskie osoby w taką aktywność, nim rozpoczniemy płatne kampanie Facebook Ads.

Wykorzystaj nasze doświadczenie
w prowadzeniu Facebooka!

Dowiedz się więcej!

Jak promować wydarzenia na Facebooku wykorzystując płatne kampanie?

– przechodzimy do menadżera reklam. Wybieramy „Aktywność”, a następnie „Reakcje na zaproszenie do wydarzenia”;

– na tym etapie ustalamy czas trwania kampanii, a także jej budżet. Co istotne, wybieramy także docelową grupę odbiorców, według kryteriów takich jak: lokalizacja, płeć, wiek, zainteresowania. Możemy również ograniczyć liczbę odbiorców wyłącznie do osób, które nie polubiły naszej strony;

– kolejnym krokiem jest wybór wydarzenia, które chcemy wypromować. Przed publikacją możemy sprawdzić na podglądzie poprawność reklamy.

Na tym nie kończą się możliwości promowania wydarzenia na FB. Warto wykorzystać specjalnie dedykowaną kampanię, skierowaną wyłącznie do osób, które dołączyły do wydarzenia. Zrobimy to poprzez wybór „Grupy niestandardowych odbiorców” w menadżerze reklam. Dobrym wyborem może okazać się np. zaoferowanie rabatu na prezentowane na wydarzeniu produkty lub rozdanie kodów promocyjnych. Takie dwuetapowe promowanie sprawi, że jeszcze więcej zainteresowanych użytkowników rzeczywiście pojawi się na wydarzeniu.

Dowiedz się więcej: Jakie są rodzaje reklam na Facebooku?

Jaki jest koszt promowania wydarzeń na Facebooku?

Koszt promowania wydarzeń na Facebooku, tak samo, jak innych form reklam na tym portalu, nie ma jednej określonej ceny. Z góry ustalamy budżet i płacimy za każdą reakcję na wydarzenie (czyli kliknięcie „Zainteresowany/a”). Taka reakcja kosztuje więcej niż np. polubienie strony.

Jest kilka warunków, które wpływają na koszt promowania wydarzenia na Facebooku. Jedną z najważniejszych jest specyfika wydarzenia. Jeśli jest to np. koncert znanego zespołu, koszt jednego kliknięcia będzie znacznie niższy niż w przypadku spotkania grupy hodowców gołębi ozdobnych.

Ogólniej mówiąc, im większe organiczne zainteresowanie wydarzeniem, tym tańsze kliknięcia. Zawężenie grupy na podstawie lokalizacji również będzie zwiększać koszt reakcji na taką reklamę, a zatem promowanie lokalnego wydarzenia jest droższe. Z tego powodu niezwykle istotne jest jak najprecyzyjniejsze targetowanie odbiorców reklamy. Dzięki temu unikniemy niepotrzebnego przepalania budżetu, który chcemy przeznaczyć na reklamę.

Dowiedz się więcej: Ile kosztuje reklama na Facebooku?

Dlaczego nie mogę promować wydarzenia na Facebooku?

Na początku warto zaznaczyć, że promować się mogą jedynie strony, które pomyślnie przeszły proces weryfikacji. Kolejnym istotnym elementem, który może wpłynąć na brak takiej możliwości, są ograniczenia dotyczące tego, co tak właściwie można reklamować na Facebooku.

Z oczywistych względów regulamin platformy zabrania promowania treści nawołujących do nienawiści, jak również tych, które są obraźliwe i wulgarne. Restrykcje dotyczą także konkretnych produktów i usług – wynika to nie tylko z zasad Facebooka, lecz także ograniczeń prawnych. Są to przede wszystkim produkty i usługi, które mogą prowadzić do bezpośredniego zagrożenia życia lub zdrowia, jak również powodujące uzależnienia. Restrykcje i ograniczenia dotyczą na przykład branży medycznej; podobnie jest z reklamowaniem alkoholu i wyrobów tytoniowych. Całkowicie zakazane jest również promowanie treści dotyczących broni czy materiałów pirotechnicznych.

Promowanie i promocja wydarzenia na Facebooku to skuteczna forma na zachęcenie większej ilości użytkowników do wzięcia udziału w reklamowanym wydarzeniu. Prowadząc działalność w internecie, warto korzystać z wiedzy i doświadczenia specjalistów. Jako profesjonalna agencja e-commerce oferujemy zarówno efektywną obsługę kont w social mediach, jak i prowadzenie skutecznych kampanii reklamowych. Wykorzystaj nasze doświadczenie i zwiększ rozpoznawalność swojej marki w social mediach!

Zainteresowała Cię nasza oferta?
Chcesz poznać szczegóły?

Umów się na rozmowę!
Dodaj komentarz
Nie będzie nigdzie opublikowany. Pola wymagane oznaczone są gwiazdką (*).