Każdy przedsiębiorca prowadzący własny biznes na pewno wie, że marketing internetowy to obecnie jeden z podstawowych sposobów budowania marki, pozyskiwania klientów i zwiększania zysków ze sprzedaży. Jednym z najskuteczniejszych kanałów sprzedaży jest reklama Google Ads. Jest tylko jedno pytanie: Ile tak naprawdę powinniśmy zainwestować, żeby przyniosła zadowalające efekty? Sprawdź i dowiedz się, ile kosztuje reklama Google Ads oraz jakie elementy wpływają na całościowy koszt reklamy Google Ads!
Sprawdź również: Wynik jakości reklam Google Ads – co to jest i od czego zależy?
Dowiedz się więcej: Rozszerzenia reklam Google Ads – kiedy i jak stosować?
Przeczytaj: Audyt Google Ads – co to jest i jakie elementy zawiera?
Spis treści
Jak rozliczana jest reklama Google Ads?
Skuteczne kampanie Google Ads to takie, które przynoszą wymierne korzyści w postaci zwiększenia konwersji (sprzedaż produktów lub usług), a co za tym idzie przychodów firmy. Osoby, które chcą reklamować swoje produkty lub usługi mogą rozliczać się z Google za emisje reklam w kilku modelach:
– CPC (koszt za kliknięcie) – jeden z najczęściej wykorzystywanych modeli regulowania płatności w kampaniach Google Ads. Reklamodawca płaci w momencie, kiedy użytkownik kliknie reklamę. Samo wyświetlenie reklamy jest całkowicie darmowe;
– eCPC (ulepszony koszt za kliknięcie) – jeżeli reklamodawca zrezygnuje z ręcznego ustawiania stawek za kliknięcie, algorytm Google Ads zrobi to za niego, ustawiając górną stawkę za kliknięcie, w taki sposób, aby uzyskać jak największą liczbę konwersji;
Dowiedz się więcej: CPC (Cost Per Click) – co to jest?
– CPA (koszt działania) – w tym przypadku algorytmy dostosowują stawkę za kliknięcie w reklamę, by uzyskać największe prawdopodobieństwo wykonania przez użytkownika określonego wcześniej na stronie działania (konwersji) np. przesłanie formularza;
Przeczytaj: CPA (Cost Per Action) – co to jest?
– ROAS (zwrot z inwestycji) – algorytm Google w inteligenty sposób dobiera wysokość stawki za kliknięcie, aby otrzymać ustalony wcześniej przez nas zwrot z kosztów poniesionych na kampanię reklamową;
– CPM (koszt za tysiąc wyświetleń) – model rozliczenia kampanii, w której koszt za prowadzoną kampanię ponosimy w momencie dotarcia do tysiąca odbiorców. Obliczany jest na podstawie odwiedzin naszej strony internetowej;
Więcej na: Cost Per Mille (CPM) – co to jest?
– CPV (koszt za obejrzenie reklamy) – reklamodawca płaci za reklamę, kiedy widz obejrzy minimum 30 sekund reklamy wideo, obejrzy całość filmu lub odbiorca wejdzie w interakcję z reklamą np. kliknięcie przycisku z wezwaniem do działania.
Przeczytaj: Jakie są rodzaje reklam Google Ads?
Skuteczne kampanie Google Ads
w refix!
Wypełnij formularz kontaktowy
Co wpływa na koszt reklamy Google Ads?
Ile kosztuje reklama Google Ads? To jedno z głównych pytań, jakie zadają sobie przedsiębiorcy przed rozpoczęciem tego typu działań w sieci. Jedną z lepszych wiadomości dotyczących budżetu reklamowego w Google Ads jest taka, że jest on elastyczny, ponieważ możemy sami decydować, ile chcemy przeznaczyć na reklamowanie się w Internecie, nie ma minimalnego progu wejścia.
Dodatkowo na sukces kampanii może wpłynąć nie tylko sam budżet przeznaczony na wyświetlanie reklam, ale również jej przygotowanie, obsługa i optymalizacja. Nieumiejętnie ustawiona kampania PPC związana z nieznajomością systemu Google Ads może skutkować przepaleniem budżetu, co w ogólnym rozrachunku przełoży się na wysoki koszt reklamy Google Ads bez uzyskania oczekiwanych przychodów.
Koszty reklam w Google Ads zależne są m.in. od:
– słów kluczowych, na jakie chcemy wyświetlać reklamy;
– przewidywanej liczby kliknięć reklamy – CTR;
– jakości reklamy;
– wysokości stawki oferowanej przez konkurencję;
– maksymalnego kosztu za kliknięcie, który ustalamy sami;
– formatu reklamowego;
– miejsce wyświetlania reklamy;
– treści reklam;
– rodzaju produktu bądź usługi;
– znajomości marki;
– stopnia zawężenia odbiorców, do których kierujemy reklamę.
Jak ustalić budżet reklamy Google Ads?
Zastanawiając się, ile kosztuje reklama Google Ads i jakie środki na nią przeznaczyć, warto za każdym razem przeprowadzić estymację. To dzięki niej ocenimy, ile możemy uzyskać wyświetleń i kliknięć przy zakładanym budżecie reklamowym. W tym przypadku możemy skorzystać m.in. z narzędzia jakim jest Planer Słów Kluczowych.
Więcej na: Planer słów kluczowych – co to jest i jak korzystać?
Tworząc kampanię reklamową Google Ads, mamy możliwość określenia kwoty, jaką jesteśmy w stanie wydać w ciągu jednego dnia. Limit ten możemy zmienić w każdym momencie, jednak Google zastrzega sobie prawo, do wydania więcej niż wynosi nasz budżet dzienny. Wynika to m.in. z tego, że czasami zainteresowanie danym słowem kluczowym może być dużo wyższe i algorytmy Google ocenią, że pozyskany ruch z dużym prawdopodobieństwem doprowadzi do konwersji. Natomiast w rozliczeniu miesięcznym nie przekroczymy naszego limitu finansowego, czyli kwoty budżetu dziennego pomnożoną przez liczbę dni w danym miesiącu.
Dowiedz się więcej: Consent Mode v2 – co to jest i dlaczego należy wdrożyć?
Wykorzystaj potencjał
kampanii Google Ads!
Wypełnij formularz kontaktowy
Ile kosztuje reklama Google Ads?
Wyświetlanie reklam w sieci wyszukiwania Google odbywa się na zasadzie aukcji. Kiedy pojawi się zapytanie na dane kluczowe frazy, algorytmy Google weryfikują jakość reklamy oraz maksymalne CPC reklamodawców i na tej podstawie wyświetlają w odpowiedniej kolejności reklamy. Sama cena za kliknięcie reklamy waha się od kilku groszy do nawet kilkudziesięciu złotych. Na podobnej zasadzie odbywa się także wyświetlanie reklam graficznych w sieci display. Tutaj stawki za kliknięcie są zazwyczaj dużo niższe.
Sprawdź również: Reklama displayowa – co to jest?
Decydując się na reklamowanie lokalnego biznesu, może okazać się, że budżet na poziomie kilkuset złotych będzie wystarczający i uzyskamy zadowalające wyniki. Należy jednak pamiętać, że zbyt mały budżet może przełożyć się na ograniczone wyświetlanie reklam, a w rezultacie nie zauważymy efektów prowadzonych działań reklamowych.
Zalecany budżet początkowy to koszt rzędu 1000-3000 zł. Taka kwota pozwoli na przetestowanie kampanii, uzyskanie odpowiedniej ilości danych i ich analizę oraz wysunięcie miarodajnych wniosków. W kolejnych miesiącach wysokość budżetu może się zmieniać.
Reklamowanie się w Internecie za pomocą Google Ads to doskonałe rozwiązanie do zwiększania zysków w firmie i rozpoznawalności marki wśród klientów. Należy zwrócić tu uwagę na to, że im bardziej konkurencyjna i popularna branża, tym sam koszt reklamy Google Ads będzie wyższy. Aby osiągnąć efekty w kampaniach reklamowych Google Ads, musimy pamiętać, że oprócz odpowiedniego budżetu wymagany jest czas na optymalizację działań i zbieranie danych, minimum trzy miesiące (zależy od ruchu na stronie internetowej).
Prowadzenie efektywnych kampanii wykorzystujących maksymalnie budżet Google Ads wymaga skorzystania z wiedzy i doświadczenia specjalistów z zakresu Google Ads. Nasza agencja ecommerce od wielu lat specjalizuje się w kompleksowym tworzeniu i prowadzeniu kampanii Google Ads, które przynoszą wymierne korzyści w postaci zwiększenia konwersji.