Reklama displayowa – co to jest?

Reklama displayowa – co to jest? Jacek Florek 13 września 2022

Reklama displayowa – co to jest?

reklama displayowa

Czy zastanawiałeś się jaki procent czasu użytkownicy spędzają w wyszukiwarce? Jest to blisko 4% łącznego czasu spędzonego w internecie. Pozostały czas, czyli 96% poświęcamy na przeglądanie stron internetowych, mediów społecznościowych, oglądając różnego rodzaju materiały video. Aby dotrzeć do tych osób z naszą ofertą, warto wykorzystać reklamy typu display. Stanowią one doskonałe rozwiązanie dla wszystkich firm i marek osobistych, chcących zwiększyć sprzedaż lub rozpoznawalność marki. Sprawdź i dowiedz się, co to jest reklama displayowa oraz jak możesz ją wykorzystać w swoim biznesie!

Sprawdź również: Kampania Performance Max – co należy wiedzieć?
Przeczytaj: Remarketing Google Ads – jak wykorzystać?
Dowiedz się więcej: Google Merchant Center – co to jest?

Reklama displayowa umożliwia dotarcie do odpowiednich osób za pomocą trafnie dobranych reklam graficznych, które w połączeniu z intrygującymi i atrakcyjnymi hasłami oraz odpowiednim wezwaniem do działania (CTA), przekierują zainteresowanego użytkownika na stronę docelową z produktem bądź usługą firmy, gdzie będzie mógł dokonać konwersji (zakup produktu, przesłanie formularza kontaktowego lub innego).

Reklamy display wyświetlane są na konkretnych stronach internetowych należących do sieci reklamowej Google (Google Display Network). Reklama displayowa to również popularne pop-upy, reklamy pełnoekranowe oraz reklamy w tle – z reguły składające się z obrazu oraz niewielkiej ilości tekstu z jasnym i widocznym wezwaniem do działania (CTA).

Kampanie Google Ads wykorzystujące atrakcyjne wizualnie reklamy displayowe to doskonałe uzupełnienie pozostałych kampanii reklamowych.

Sprawdź również: Google Zakupy – jak wykorzystać kampanie PLA?

Profesjonalne kampanie Google Ads
z refix!

Umów się na rozmowę!

Jakie są formaty reklam display?

System Google Ads wyróżnia kilka rodzajów reklam graficznych: elastyczne reklamy displayowe, statyczne reklamy displayowe i reklamy discovery.

Elastyczne reklamy display – ten rodzaj reklam w sieci reklamowej Google pozwoli nam bardzo szybko przygotować odpowiedni zapas w postaci odpowiednich logo, grafik, tekstów reklam i nagłówków, z których Google Ads sam tworzy reklamę graficzną i samodzielnie dopasowuje jej formę do wszystkich miejsc dostępnych na konkretnej stronie internetowej. Mogą pojawić się sytuacje, w których system do stworzenia reklamy użyje samego tekstu i nagłówków, natomiast nie użyje grafik.

Jakie są zalety elastycznych reklam display?
możliwość dopasowania zasobów do przestrzeni reklamowej, przy czym zostaje zachowana stylistyka i odpowiedni charakter marki poprzez dodanie odpowiednich kolorów czy logo;
zminimalizowanie kosztów i czasu potrzebnego na przygotowanie wielu wersji grafik przez grafika;
– elastyczne reklamy displayowe mają dużo większe zasięgu od przesyłanych reklam displayowych;
możliwość integracji elastycznych reklam display z remarketingiem dynamicznym zawierającym produkty, które użytkownicy widzieli na Twojej stronie internetowej.

Jakie są minusy stosowania elastycznych reklam display?
– główną wadą tego typu formatów reklam graficznych jest brak pełnej kontroli nad wyglądem naszych reklam;
– również w wyniku dopasowania reklam do różnych miejsc na witrynie internetowej mogą zostać przycięte nagłówki oraz treść reklam;
– elastyczne reklamy displayowe będą wymagały od nas również dobrego przemyślenia komunikacji, która umieścimy w nagłówku i treści reklamy, aby algorytm mógł merytorycznie i z sensem dopasować wszystkie możliwe kombinacje;
– dopasowanie grafik to również bardzo ważny aspekt, na który musimy zwrócić uwagę. Przede wszystkim kwadratowe formaty grafik są dosyć małe, dlatego powinniśmy się skupić na tym, aby były czytelne.

Przeczytaj: Rozszerzenia reklam Google Ads – kiedy i jak stosować?

Przesyłane reklamy display – ten format reklamy graficznej jest całkowicie przygotowywany i zaprojektowany przez nas i naszych grafików. Tworząc tego rodzaju reklamy, dopasowujemy wybrane formaty reklam do formatów zalecanych przez system Google. W kolejnym kroku przygotowane banery dodajemy na konto, a algorytmy dobierają odpowiednie grafiki do wolnych przestrzeni reklamowych na stronie internetowej.

Jakie są zalety przesyłanych reklam display?
– zaletą tego formatu reklam jest pełna kontrola nad designem reklamy. System Google Ads w żaden sposób nie oddziałuje na kreację naszych grafik.

Jakie są minusy stosowania przesyłanych reklam display?
– dużo mniejsze zasięgi, szczególnie jeśli dodamy tylko kilka rodzajów grafik;
– stosowanie tych reklam ma wpływ na gorsze wyniki w porównaniu z elastycznymi reklamami display;
– zaprojektowanie odpowiedniej ilości grafik o określonych formatach zajmuje sporo czasu i środków finansowych, które przeznaczymy na trud włożony w pracę naszych grafików.

Reklamy Discovery – ten typ reklam wyświetla się na YouTube, Google Discovery oraz w kartach społeczności i Gmailu. Reklama Discovery umożliwia dotarcie do nowych osób według ich zainteresowań. Wynika to z faktu, że algorytmy systemu Google kierują reklamę do użytkowników według interesujących ich treści. Możemy skorzystać jednakowo z formy reklam karuzelowych (wiele grafik) oraz z jedną grafiką.

Przeczytaj: RLSA – co to jest?

Zacznij zarabiać więcej,
dzięki reklamom Google Ads!

Umów się na rozmowę!

Kampanie display – jak precyzyjnie docierać do odbiorców?

Reklamy displayowe w sieci reklamowej Google umożliwiają przede wszystkim bardzo precyzyjnie określić grupę docelową osób potencjalnie zainteresowanych naszym produktem lub usługą. Reklamy możemy kierować do odpowiednich klientów na podstawie:

Segmentów odbiorców — w segmentach odbiorców jesteśmy w stanie określić grupę odbiorców na podstawie tego, kim są, czego szukają, planują lub jakie są ich zainteresowania, lub zwyczaje. Ta opcja kierowania pozwala również dotrzeć do osób, które już miały styczność z naszą firmą, np. poprzez odwiedzenie strony internetowej.

Danych demograficznych – warto wspomnieć o możliwości kierowania kampanii displayowych na podstawie danych demograficznych. Często pojawiają się sytuacje, w których kierujemy nasz produkt do osób o określonej płci, wieku czy statusie rodzicielskim. Jeśli nie chcemy, aby nasze reklamy wyświetlały się nieodpowiednim osobom, które z pewnością nie skorzystają z naszych usług, to właśnie kierowanie na podstawie danych demograficznych jest odpowiednim sposobem, aby dobrać grupę docelową.

Słów kluczowych – w tego rodzaju kierowaniu reklam mamy takie same możliwości jak w kampanii typu Search – podajemy adres witryny lub nazwę produktu bądź usługi na podstawie czego system Google zaproponuje odpowiednie słowa kluczowe, sami również możemy podawać najbardziej interesujące nas słowa kluczowe. Reklamy wyświetlą się na stronach o tematyce wskazanej w słowach kluczowych lub osobom, które przeglądały strony o takiej tematyce.

Sprawdź również: Planer słów kluczowych – co to jest i jak korzystać?

Tematów – znajdziemy tutaj kategorie stron internetowych, aplikacji i filmów. Tematy są zbliżone do kierowania po zainteresowaniach odbiorców. W tym przypadku najważniejszą kwestią jest odróżnienie tego, że kiedy kierujemy na tematy, to nie myślimy, czym się interesują potencjalni klienci, tylko gdzie się te reklamy mają się pojawić. Oczywiście użytkownik, wchodząc na witrynę internetową z daną tematyką, najprawdopodobniej też się nią interesuje.

Miejsc docelowych – w tym sposobie kierowania możemy określić dokładne miejsce, w których chcemy wyświetlać reklamy. Nie będą to tylko strony internetowe, ale również konkretne kanały na YouTube, filmy lub aplikacje.

Zainteresowała Cię nasza oferta?
Chcesz poznać szczegóły?

Umów się na rozmowę!

Gdzie wyświetla się reklama displayowa?

Wiedząc już, co to jest reklama displayowa, warto dowiedzieć się, gdzie dokładnie wyświetlają się reklamy display. Google Display Network (GDN) to sieć reklamowa Google obejmująca miliony witryn, na których możliwe jest prowadzenie kampanii displayowych. W sieci reklamowej znajdują się najpopularniejsze portale informacyjne, blogi, strony tematyczne oraz platformy wideo.

Sprawdź również: Google Discovery Ads – co to takiego?

Strategie i modele rozliczeń kampanii display

Korzystając z reklam display w sieci reklamowej, możemy wybrać kilka rodzajów strategii ustalania stawek, czyli w jaki sposób wydawać pieniądze na kampanie, aby przynosiły jak najlepsze efekty dla Twojego biznesu i móc realizować założone cele biznesowe. Możemy przyjąć strategię zakładającą:
– zwiększenie liczby użytkowników na stronie poprzez strategię maksymalizacji liczby kliknięć (CPC);
– zwiększenie liczby nowych klientów poprzez strategię maksymalizacji liczby konwersji (CPA);
– zwiększenie zysków ze sprzedaży poprzez strategię maksymalizacji wartości konwersji lub docelowy ROAS;
– zwiększenie świadomości marki poprzez strategię maksymalizacji docelowego udziału w wyświetleniach (CPM).

Jasne metody rozliczeń to kolejna zaleta wykorzystania reklamy typu display. Dostępne są cztery modele rozliczeń kampanii display:
CPC (koszt kliknięcia reklamy) – w tej metodzie rozliczenia reklamy display ustalasz maksymalną stawkę, którą jesteś w stanie zapłacić za przejście na Twoją stronę;
CPM (koszt za 1000 wyświetleń reklamy) – ten model rozliczenia wykorzystujemy najczęściej w kampaniach skierowanych na zasięg, czy na docelowy udział w wyświetleniach. Ich głównym celem biznesowym jest zasięg i budowanie rozpoznawalności marki. Średnie stawki CPM mogą wynosić od kilkudziesięciu groszy do kilkunastu złotych;
CPA (koszt wykonania konkretnej akcji) – ten wskaźnik będzie nas interesował przede wszystkim w kampaniach, w których mamy wyznaczony konkretny cel, jaki użytkownik ma osiągnąć na naszej stronie. Średnie stawki wskaźnika CPA mogą wynosić od kilku do kilkudziesięciu złotych, w zależności oczywiście od rodzaju kampanii, branży i określonego celu kampanii;
ROAS (zwrot z nakładów poniesionych na reklamy) – ostatni wskaźnik rozliczeń reklamy display jest określany procentowo i pokazuje nam stosunek przychodu do wydatków poniesionych na reklamę.

Wiedząc już, czym jest reklama displayowa oraz jakie są jej zalety, warto zainwestować w tego rodzaju format Google Ads do zwiększenia świadomości marki w sieci wśród milionów użytkowników oraz efektywnego wsparcia sprzedaży i pozyskiwania leadów. W naszej agencji prowadzimy od wielu lat skuteczne kampanie PPC z wykorzystaniem reklam displayowych.

Zainteresowała Cię nasza oferta?
Chcesz poznać szczegóły?

Umów się na rozmowę!
Dodaj komentarz
Nie będzie nigdzie opublikowany. Pola wymagane oznaczone są gwiazdką (*).

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.