Audyt Google Ads – co to jest i jakie elementy zawiera?

Audyt Google Ads – co to jest i jakie elementy zawiera? Jacek Florek 10 stycznia 2023

Audyt Google Ads – co to jest i jakie elementy zawiera?

audyt google ads

Każdy reklamodawca promujący produkty bądź usługi za pomocą Google Ads chciałby uzyskać jak najlepsze wyniki z kampanii reklamowych. Zdarzają się jednak sytuacje, gdzie oczekiwane efekty nie są osiągane, a inwestycja w reklamę się nie zwraca. Aby zapobiec tego typu sytuacjom, warto zlecić specjaliście przeprowadzenie audytu konta Google Ads. Dowiedz się, czym jest audyt Google Ads oraz jakie elementy powinien zawierać!

Sprawdź również: Wynik jakości reklam Google Ads – co to jest i od czego zależy?
Dowiedz się więcej: Google zakupy – jak wykorzystać kampanie PLA?
Przeczytaj: Jakie są rodzaje reklam Google Ads?

Czym jest audyt Google Ads? To usługa polegająca na weryfikacji przez specjalistów wybranego konta Google Ads oraz wszystkich kampanii reklamowych, które się na nim znajdują. Ekspert, wykonując audyt konta Google Ads, przeanalizuje konto pod względem efektywności kampanii, ale również pod kątem występujących błędów, które mogą mieć wpływ na mniejszą ilość konwersji i jakość reklam. Odpowiednio przeprowadzona analiza powinna również wychwycić miejsca do natychmiastowej poprawy, aby kampanie Google Ads jak najszybciej stały się opłacalne.

Sprawdź: Ile kosztuje reklama Google Ads?

Kompleksowy audyt Google Ads
w refix!

Napisz i umów się na rozmowę!

Jakie elementy zawiera kompleksowy audyt Google Ads?

Rozpoczęcie samego audytu Google Ads powinno być poprzedzone gruntownym zebraniem informacji od firmy, której taki audyt mamy wykonać. Informacje powinny zawierać m.in. jakie działania zostały podjęte oraz jakie cele reklamowe firma chce osiągnąć. Gdy specjalista uzyska wszystkie potrzebne informacje, może przejść do wykonania audytu Google Ads. Prawidłowo przeprowadzony audyt powinien zawierać:

kontrolę ustawień konta, m.in. cele kampanii, śledzenie konwersji, płatności, ustawienia remarketingu czy połączenia z innymi kontami (np. Google Analytics, GTM, GMC);

poprawność struktury grupy reklam, m.in. dopasowanie grupy reklam do słowa kluczowego, ilość reklam w danej grupie;

analizę słów kluczowych oraz ich wykluczenia, m.in. ilość słów kluczowych, typy dopasowania, wykluczenia na poziomie grupy reklam czy kampanii;

Dowiedz się więcej: Opcje dopasowania słów kluczowych w Google Ads – jakie są możliwości?

kontrolę reklam i rozszerzeń, m.in. dopasowanie reklamy do strony docelowej, odpowiednia struktura reklamy (nagłówki, tekst, ilość i jakość rozszerzeń oraz wezwanie do działania);

Więcej na: Rozszerzenia reklam Google Ads – kiedy i jak stosować?

analizę strony docelowej m.in. czy strona zawiera odpowiednie informacje dla użytkownika oraz słowa kluczowe użyte w reklamie.

Podczas wykonywania audytu konta Google Ads, specjalista może wziąć pod uwagę wiele innych czynników, które wynikają ze specyfiki firmy, biznesu, celów kampanii czy danego klienta.

Komu potrzebny jest audyt Google Ads?

Audyt Google Ads to rozwiązanie w głównej mierze dla przedsiębiorstw, które reklamując swoje produkty lub usługi w środowisku Google, nie osiągają pożądanych efektów. Audyt konta Google Ads będzie idealnym rozwiązaniem dla firm, które od dłuższego czasu mają problem z:

– brakiem zwrotu z inwestycji (ROAS);
– bardzo małą ilością nowych klientów;
– brakiem efektów prowadzonych kampanii.

Jeśli samodzielnie prowadzisz kampanie, to taka usługa również może okazać się dla przydatna. Dowiesz się, czy działania, które prowadzisz na swoich kontach reklamowych, mogą przynieść jeszcze lepsze wyniki przy tym samym lub nawet niższym budżecie.

Sprawdź: Consent Mode v2 – co to jest i dlaczego należy wdrożyć?

Profesjonalne kampanie Google Ads
w refix!

Dowiedz się więcej!

Dlaczego warto przeprowadzić audyt konta Google Ads?

Prawidłowo przeprowadzony audyt konta niesie za sobą sporo korzyści. Profesjonalnie przeprowadzony audyt konta Google Ads:

– pozwoli na znalezienie i optymalizację obszarów wymagających poprawy;
– oceni dopasowanie kampanii do oczekiwań odbiorców;
– zlokalizuje miejsca do rozwoju reklam;
– ułatwi prawidłowe zarządzanie kampaniami Google Ads.

Samodzielne, obiektywne wykonanie audytu kampanii Google Ads nie jest możliwe, dlatego warto tego typu działania zlecić specjaliście. Prawidłowy i regularnie przeprowadzany audyt konta Google Ads to idealna okazja na optymalizację kampanii, a co za tym idzie zwiększenie jej rentowności. Nasza agencja e commerce specjalizuje się w prowadzeniu efektywnych kampanii Google Ads oraz weryfikacji poprawności i skuteczności działania kampanii Google Ads. Wykorzystaj nasze doświadczenie!

Zainteresowała Cię nasza oferta?
Chcesz poznać szczegóły?

Umów się na rozmowę!
Dodaj komentarz
Nie będzie nigdzie opublikowany. Pola wymagane oznaczone są gwiazdką (*).

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.