Każdy reklamodawca, tworząc kampanie reklamowe w sieci wyszukiwania Google Ads, na pewno wie, jak ważną role odgrywają w niej słowa kluczowe. Dobranie odpowiednich fraz kluczowych może, zdecydować o sukcesie bądź porażce reklam. O czym należy pamiętać, dobierając słowa kluczowe? Zdecydowanie o typach dopasowania słów kluczowych. Jakie mamy opcje dopasowania słów kluczowych? Sprawdź i dowiedz się więcej!
Sprawdź również: Rozszerzenia reklam Google Ads – kiedy i jak stosować?
Dowiedz się więcej: Planer słów kluczowych – co to jest i jak korzystać?
Przeczytaj: Jakie są rodzaje reklam Google Ads?
Spis treści
Dopasowania słów kluczowych – na czym polegają?
Opcje dopasowania słów kluczowych, to pewnego rodzaju nadzór nad tym, w którym momencie mają wyświetlić się reklamy w sieci wyszukiwania, co przekłada się na obniżenie kosztów kampanii i dotarcie do potencjalnych klientów z większą dokładnością.
Wszystkie słowa kluczowe Google Ads uwzględnione w kampanii reklamowej możemy dodać w:
– dopasowaniu przybliżonym;
– dopasowaniu do wyrażenia;
– dopasowaniu ścisłym.
Wybierając konkretny rodzaj dopasowania słów kluczowych, podopowiadamy algorytmom Google Ads jak szeroko mają szukać potencjalnych klientów, którym wyświetli się reklama Google Ads.
Wykorzystując odpowiednie dopasowanie, reklama pojawi się w momencie wpisania dokładnie takiej samej frazy kluczowej, jaką wybraliśmy do naszej kampanii lub w całkowicie luźnym powiązaniu ze słowem kluczowym, gdy algorytm Google stwierdzi, że wprowadzona przez użytkowania fraza do wyszukiwarki internetowej na pewnym poziomie pasuje do danego słowa kluczowego.
Sprawdź również: Edytor Google Ads – co to jest?
Skuteczne kampanie Google Ads
w refix!
Wypełnij formularz kontaktowy
Dopasowanie ścisłe
Dopasowanie ścisłe to najwyższy możliwy stopień dopasowania słów kluczowych Google Ads do zapytania użytkownika. Aby użyć tego typu dopasowania w kampanii, wybrane słowa kluczowe należy umieścić w nawiasie kwadratowym np. [buty sportowe].
Używając dopasowania ścisłego, zapewniamy sobie dodatkowo najwyższy stopień kontroli nad tym, komu wyświetli się reklama. Oczywiście w tym przypadku trafimy do najbardziej zawężonej grupy użytkowników, która użyła identycznych słów kluczowych lub o powiązanym znaczeniu np. literówki.
Dopasowanie do wyrażenia
Dopasowanie do wyrażenia pozwala na nieco więcej niż dopasowanie ścisłe. Słowa kluczowe w dopasowaniu do wyrażenia wyświetlą się na te same zapytania co w dopasowaniu ścisłym, a dodatkowo pozwalają na pojawienie się fraz równie przed nią oraz za nią. Analogicznie, korzystając z dopasowania do wyrażenia, dotrzemy do szerszej grupy użytkowników, którym wyświetli się nasza reklama. Chcąc wykorzystać ten typ dopasowania, słowa kluczowe powinny się znaleźć w cudzysłowiu np. „buty sportowe”.
Dowiedz się więcej: Remarketing Google Ads – jak wykorzystać?
Dopasowanie przybliżone
Dopasowanie przybliżone to najszersze z wszystkich możliwych typów dopasowań słów kluczowych. Reklama pojawi się, jeśli użytkownik wpisze wybrane przez nas słowo kluczowe, ale również w momencie, gdy algorytmy Google uzna, że wpisane słowa przez odbiorcę odpowiadają w jakimś stopniu słowom kluczowym zawartym w kampanii reklamowej.
Warto skorzystać z tego typu dopasowania, jeśli myślimy o dotarciu do bardzo szerokiej grupy odbiorców. Spośród wszystkich typów dopasowania słów kluczowych to właśnie przy stosowaniu dopasowania przybliżonego mamy najmniejszą kontrolę nad tym, na jakie frazy kluczowe pojawi się reklama.
Zacznij kampanie Google Ads
i zwiększ sprzedaż produktów!
Wypełnij formularz kontaktowy
Wykluczające słowa kluczowe w kampaniach Google Ads
W trakcie trwania kampanii możemy bardzo łatwo sprawdzić, na jakie wyszukiwane hasła pojawia się nasza reklama. Jeśli zauważymy, że niektóre słowa kluczowe nie pasują do naszego produktu lub promowanych usług, możemy takie słowa wykluczyć z naszej grupy reklam lub kampanii Google Ads.
Należy pamiętać, że każde słowo, które wykluczymy, zmniejszy zasięg naszej reklamy ppc, a co za tym idzie, zobaczy ją mniejsza liczba użytkowników. Takie rozwiązanie oczywiście ma wiele plusów, dzięki którym np. zmniejszymy koszty kampanii, nie wyświetlając reklam na frazy niezwiązane z naszą ofertą.
Jak korzystać z dopasowania słów kluczowych?
Aby prawidłowo wykorzystać potencjał drzemiący w dopasowaniach słów kluczowych, powinniśmy wcześniej określić, jaki cel ma prowadzona kampania reklamowa Google Ads. Jeżeli myślimy o promowaniu i zwiększaniu świadomości o marce wśród użytkowników, zalecane jest stosowanie dopasowania przybliżonego, które nie ograniczy naszej listy potencjalnych klientów.
Dopasowanie do wyrażenia nieco zawęża grupę odbiorców, ale daje nam dużo większą kontrolę nad kampanią, dzięki czemu możemy trafić do bardziej spersonalizowanej grupy odbiorców, pozostawiając sobie przy tym przestrzeń na znalezienie nowych słów kluczowych wykorzystywanych przez naszych potencjalnych klientów.
Jeżeli zależy nam przede wszystkim na jak największej kontroli reklam w Google Ads, to tutaj zdecydowanie zalecane jest korzystanie ze ścisłego dopasowania, które mocno zawęża naszą grupę użytkowników, dzięki czemu trafimy z naszym przekazem reklamowym do osób, które wyszukują dokładnie naszego produktu lub usługi. Musimy się jednak liczyć z tym, że czasem takie rozwiązanie może pozbawić nas innych wartościowych użytkowników. Dlatego tak jak w życiu, warto zachować odpowiednią równowagę i harmonię przy korzystaniu z dopasowań słów kluczowych w Google Ads.
Typy dopasowania słów kluczowych, to bardzo ważna część kampanii reklamowych Google Ads. Sam wybór odpowiedniego dopasowania powinien być zależny od celów i założeń kampanii oraz promowanych produktów i usług. Istotną kwestię na pewno odgrywać będzie budżet, jaki reklamodawca będzie mógł przeznaczyć na reklamy Google Ads. Warto przeprowadzać testy, a następnie optymalizować kampanie o te dopasowania, które przyniosą najlepsze korzyści dla biznesu.