Jak sprzedawać na Amazonie?

Jak sprzedawać na Amazonie? Jacek Florek 5 stycznia 2023

Jak sprzedawać na Amazonie?

jak sprzedawać na Amazonie

Amazon od lat zajmuje pierwsze miejsce spośród największych platform marketplace na świecie. Budzi szczególne zainteresowanie sprzedawców, którzy chcą rozszerzyć działalność na rynek zachodni. Nie wystarczy jedynie założenie konta i przedstawienie naszej oferty. Amazon to platforma, która wymaga od nas najwyższych standardów, a zatem czynnikami warunkującymi sukces nie będzie jedynie zapotrzebowanie na dany produkt. Jak sprzedawać na Amazonie? Sprawdź i dowiedz się więcej!

Sprawdź również: Jak sprzedawać na eBay?
Wejdź na: Jak sprzedawać na Allegro?

Jak zacząć sprzedawać na Amazonie? Na początku warto podkreślić niezwykle istotną sprawę. Amazon działa na nieco innych zasadach niż eBay czy Allegro – w porównaniu do tych platform nie jest marketplacem, a sklepem. Co to oznacza? W przypadku polskich podmiotów możliwość sprzedaży na Amazonie mają jedynie spółki. Prowadzenie konta na Amazon wymaga wiedzy i doświadczenia, dlatego warto zlecić obsługę sprzedaży specjalistom, którzy znają dokładne zalecenia i wymagania z zakresu sprzedaży na Amazonie.

Nie jest to zatem możliwe w przypadku osób prywatnych czy tych, którzy prowadzą jednoosobową działalność gospodarczą. Wynika to z polityki Amazona, dla którego najważniejsze jest zapewnienie najwyższej jakości produktów oraz zabezpieczenie klientów przed potencjalnymi oszustwami.

Aby rozpocząć sprzedaż na Amazon, w pierwszej kolejności należy założyć konto sprzedawcy. Aby to zrobić, należy przygotować:
– firmowy adres e-mail lub konto klienta Amazon,
– skan dowodu osobistego lub paszportu,
– dane rejestracyjne firmy;
– numer rachunku bankowego,
– numer telefonu.

Po weryfikacji podanych danych oraz zakończeniu rejestracji otrzymamy dostęp do konta w Seller Central. Miejsce to służy do zarządzania sprzedażą oraz płatnościami.

Więcej na: Jak założyć konto na Amazon?

Zacznij sprzedawać swoje produkty
na Amazon!

Napisz i umów się na rozmowę!

Jakie są zalety sprzedaży na Amazon?

Amazon jest najbardziej rozpoznawalną platformą sprzedażową na świecie. W 2022 roku gigant odnotował liczbę wizyt miesięcznych na poziomie 5,69 mld, a sprzedaż prowadzi tam około 1,7 mln przedsiębiorstw z całego świata. Statystyki te świadczą o ogromnym zainteresowaniu ofertą, a sama platforma jest uważana za zaufaną – co z kolei przyciąga konsumentów, którzy bez obaw dokonują na niej zakupów. Jest to szczególnie istotne w przypadku towarów zamawianych z innych krajów.

To właśnie dostęp do zagranicznych rynków i pokaźnej bazy klientów jest podstawowym i najważniejszym argumentem, który zachęca tak wielu przedsiębiorców do rozpoczęcia sprzedaży na Amazonie. Co jeszcze przemawia za tym, aby korzystać z tej platformy?

Oprócz oczywistych argumentów, takich jak gotowa infrastruktura, Amazon wyróżnia się również bezpieczeństwem transakcji płatniczych. W kwestii reklamy istnieje możliwość promowania ofert, dzięki kampaniom Amazon Ads rozliczanych w modelu PPC.

Dowiedz się więcej: Jakie są rodzaje reklam na Amazonie?

Kolejną zaletą jest wybór modelu logistycznego – FBM i FBA. Pierwszy model zakłada, że to sprzedawca organizuje wysyłkę oraz zajmuje się magazynowaniem. W drugim modelu – tymi aspektami zajmuje się Amazon. Co istotne, możemy również zastosować model mieszany i zajmować się wysyłką tylko wybranych produktów, a resztę przekierować do magazynu giganta. Warto wspomnieć, że według statystyk ponad połowa oferowanych towarów jest wysyłana bezpośrednio od sprzedawców.

Dowiedz się więcej: Amazon FBA (Fulfillment by Amazon) – co to jest?

Strona główna Amazon

Prezentacja produktu na Amazonie

W porównaniu do np. Allegro, Amazon kładzie ogromny nacisk na zgodność oferty sprzedawców z katalogiem produktowym platformy. Z tego powodu niezbędne jest zweryfikowanie poprawnego ich oznaczenia. Przed wystawieniem oferty należy sprawdzić, czy wszystkie produkty posiadają numer GTIN (Global Trade Item Number), taki jak np. EAN, ISBN lub UPC.

Niezbędna będzie także weryfikacja, czy wszystkie produkty mają nadane SKU. Jest to warunek konieczny, by mogły one zostać wystawione na Amazonie. Posiadając te dane, możemy przejść do tworzenia oferty. Potrzebne będą:

tytuł – składający się maksymalnie z 200 znaków. Każdy wyraz powinien zaczynać się od wielkiej litery;
zdjęcia – o wymiarach 1000×1000 lub 500×500 pikseli. Produkt powinien zajmować minimum 80% obszaru zdjęcia, a tło musi być białe. Zakazane jest dodawanie logotypów i tekstów do zdjęć;
szczegóły oferty, takie jak: cena, dostępna ilość, opcje wysyłki;
– informacje o produkcie, takie jak producent, kategoria, warianty (np. kolor, rozmiar), opis;
słowa kluczowe – krótkie opisowe zdania, które ułatwią potencjalnym klientom odnaleźć produkt. Powinny zawierać najważniejsze korzyści i cechy.

Przykładowy produkt na Amazonie

Odpowiednia prezentacja produktu jest niezwykle istotna na Amazonie. Zdjęcie produktu dobrej jakości, zwięzły opis produktu, a także celne tytuły mogą przyczynić się do naszego sukcesu. Należy pamiętać, że konkurencja na platformie jest niemała, zatem warto zadbać o każdy najmniejszy szczegół, aby prowadzić skuteczną sprzedaż na Amazon.

Dowiedz się więcej: Reklamy Sponsored Products na Amazonie – co to takiego?
Przeczytaj: Reklamy Sponsored Brands na Amazonie – co to takiego?

Profesjonalne prowadzenie konta
na Amazon w refix!

Dowiedz się więcej!

Jakie opłaty pobiera Amazon?

Na platformie Amazon możemy wybierać spośród dwóch planów sprzedażowych:

plan indywidualny – dla przedsiębiorstw, które sprzedają mniej niż 40 przedmiotów miesięcznie, a także nie potrzebują zaawansowanych programów i narzędzi sprzedażowych. Za każdy sprzedany przedmiot, naliczana jest opłata w wysokości 4 zł;

plan profesjonalny – wybierając ten plan, uiszczamy stałą opłatę w wysokości 165,91 zł miesięcznie, niezależnie od liczby zrealizowanych zamówień.

Oprócz powyższych opłat, doliczane są także:

prowizja od sprzedaży – jest ona naliczana procentowo od sprzedanego przedmiotu i różni się w zależności od kategorii, do której produkt został przypisany. Średnio wynosi ona 15%;

prowizja sprzedaży naliczana od kwoty wysyłki, jeśli samodzielnie realizujemy zamówienia;

opłata FBA – dotyczy produktów, które Amazon przechowuje w swoich magazynach, a po wpłynięciu zamówienia to pracownicy platformy zajmują się jego wysyłką. Kwota dotyczy między innymi opłaty za realizację zamówień i przechowywanie.

Jak sprzedawać na Amazonie?

Aby sprzedawać na Amazonie, należy dostosować się do wielu istotnych i ważnych zasad sprzedaży. Warto podkreślić, że ich przestrzeganie jest niezwykle rygorystycznie weryfikowane przez platformę, a odstępstwa mogą zakończyć się blokadą konta. Do najważniejszych można zaliczyć:

– sprzedawane produkty muszą być oryginalne i pochodzić z legalnego źródła;
– należy zapewnić najwyższą jakość obsługi klienta; wymagane jest udzielanie odpowiedzi klientom w ciągu 24 godzin, w języku natywnym dla rynku platformy;
należy przestrzegać terminów wysyłki i dostawy towaru, by zapewnić jak najwyższą jakość usług;
zakaz wprowadzania w błąd w kwestii informacji o produkcie, dostępności itp.;
– zabronione jest manipulowanie opiniami oraz ich kupowanie;
poszczególne kategorie mają swoje obostrzenia i wymagania, które muszą być ściśle przestrzegane przez sprzedawcę.

Powyższa lista pokazuje, jak bardzo Amazon kładzie nacisk na jakość obsługi klienta. Jeśli o to zadbamy, mamy sporą szansę na osiągnięcie sukcesu na największej platformie e-commerce na świecie. A to już ogromne wyróżnienie, które z pewnością pozwoli podbić rynki zagraniczne i zwiększyć rozpoznawalność marki wśród milionów użytkowników.

Zainteresowała Cię nasza oferta?
Chcesz poznać szczegóły?

Umów się na rozmowę!
Dodaj komentarz
Nie będzie nigdzie opublikowany. Pola wymagane oznaczone są gwiazdką (*).

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.